Skocz do zawartości

1,6TDI CR GolfVI


KTB

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno wymieniałem rozrząd. 

po jakichś 3kkm zaczął wyskakiwać błąd z sygnalizacją miganiem kontrolki świec żarowych. Nie miałem czasu jechać do mechanika w zeszłym tygodniu, żona cały czas potrzebuje to auto.

Kiedy wyskakuje błąd wlącza się tryb awaryjny,  nie można przekroczyć 2000rpm.

Po nagrzaniu silnika wyłączeniu i zapaleniu na nowo błąd ustępuje.

Z tego zachowania wnioskuję, że nie jest to raczej źle podłączony przy wymianie przewód itp. 

 

W innym warsztacie, gdzie nie mieli czasu wspomnieli, ze to może być związane z różnymi błędami np. EGR.

Bać się?

Czy mogli coś spieprzyć z rozrządem? Auto jak nie ma błędu jedzie jak bozia przykazała, spalanie ideał, itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się niezmiernie, że temat wzbudził takie zainteresowanie! 

 

Podobno mam szczęście, że EGR odezwał się dopiero po 184kkm. 

Komplet z chłodnicą podobno 1500 + wymiana, ale może ktoś ma dojście do tańszego, acz nowego? Czasem za granicą bywało taniej niż u nas. 

 

Czy ktoś wie, dlaczego numer części dla silnika CAYC, jest również podawany dla silnika CAYB (czyli 90KM), a nie jest podawany dla silnika CAYA (75KM). Czy tam jest inne rozwiązanie? 

 

Nie chcę na razie myśleć o blokowaniu programowym, raczej zgodziłbym się na obniżkę mocy (autem teraz jeździ głównie żona).

 

Pozdrawiam aktywne forum VW.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się niezmiernie, że temat wzbudził takie zainteresowanie! 

 

Podobno mam szczęście, że EGR odezwał się dopiero po 184kkm. 

Komplet z chłodnicą podobno 1500 + wymiana, ale może ktoś ma dojście do tańszego, acz nowego? Czasem za granicą bywało taniej niż u nas. 

 

Czy ktoś wie, dlaczego numer części dla silnika CAYC, jest również podawany dla silnika CAYB (czyli 90KM), a nie jest podawany dla silnika CAYA (75KM). Czy tam jest inne rozwiązanie? 

 

Nie chcę na razie myśleć o blokowaniu programowym, raczej zgodziłbym się na obniżkę mocy (autem teraz jeździ głównie żona).

 

Pozdrawiam aktywne forum VW.  

Silnik, który posiadasz jest identyczny konstrukcyjnie z wersja 90 KM i 105 KM, różnią się tylko softem. Co do drogi postępowania w przypadku EGR to masz 3 wyjścia.

1. Zaślepienie i usunięcie z programu EGR-a

2. Zakup używanego regenerowanego za około 500-600 zł. 

3. Wymiana na nowy za 1600 zł. 

 

Pierwszych dwóch tematów nie zgłębiałem, ale czytałem że to działa. 

 

Co do mocy to podobno bez problemu można podnieść moc z tych 75 KM do 105.

 

Pierwszych dwóch tematów nie zgłębiałem, ale czytałem że to działa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Co do mocy to podobno bez problemu można podnieść moc z tych 75 KM do 105.

 

Dzięki za odpowiedź. Mój błąd, nie podałem typu silnika. 

 

Ja mam 105KM, wiem, ze to też można podnieść ;) Chodzi o to, że 75KM (tak sądząc z oferowania części przez sprzedawców) albo nie ma tego zestawu EGR-a, albo nie występuje w nim ten problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja: 

Wybrałem wymianę, okazało się, że jeden ze sprzedawców oprócz kompletu, rozmontowuje chłodniczki i zawory i sprzedaje osobno. 

Ponieważ chłodniczki uszkadzają się tylko kiedy auto ma wypadek, a przerzucenie to 6 śrub, zdecydowałem się kupić zawór i wymienić, żeby przywrócić stan poprzedni. 

Daje to oszczędność ok 700zł w stosunku do rabatowej ceny wymiany całości na nowy (ok. 1800zł w ASO).

Wolę robić w ASO, bo nawet dobry mechanik, do którego jeżdżę z różnymi autami, ocenił, że to mu chyba cała dniówka zejdzie (EGR jest z tyłu silnika, nad katalizatorem itd.), a ASO mówi że 3-4 godzin.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.