Benjamin Napisano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2016 Skoda Octavia z poczciwym silnikiem 1.6 8v, 102KM. Stag 4, reduktor AC, listwa AC W01. Zielona charakterystyka trochę poszła w górę, jak na rysunku, co mnie zaniepokoiło. Czy przyczyną tego może być zbyt uboga mieszanka (np. branie "lewego" powietrza przez nieszczelny kolektor dolotowy) i próba kompensacji tego przez wydłużenie czasu wtrysku gazu? Spalanie w normie, silnik pracuje bez większych zastrzeżeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2016 Kasowałeś mapę benzyny i gazu? zbierałeś punkty od nowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2016 Skoda Octavia z poczciwym silnikiem 1.6 8v, 102KM... To chyba świeżo po uruchomieniu, bo lambda nie oscyluje ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 5 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2016 To chyba świeżo po uruchomieniu, bo lambda nie oscyluje ... Tak. Krótko po uruchomieniu, ale już wcześniej nagrzanego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 5 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2016 Kasowałeś mapę benzyny i gazu? zbierałeś punkty od nowa? Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2016 Widać, że za małe dysze. Mnożnik za wysoko a przy dłuższych czasach wtrysku spada do 1.2 a powinien lecieć do 1. Aż tyle to się ciśnieniem nie wyreguluje. Dysze do rozwiercenia i ponowna kalibracja. Kto to zakładał? Przecież to aż kłuje w oczy. Co do mapy to jest tylko poglądowa. Regulację trzeba wykonać przy podglądzie na korekty sterownika benzyny. Czy przy maksymalnym dodaniu gazu na wyższym biegu sonda idzie na bogato? Bo przy obecnej konfiguracji to można mieć obawy o trwałość silnika ... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 8 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2016 Widać, że za małe dysze. Mnożnik za wysoko a przy dłuższych czasach wtrysku spada do 1.2 a powinien lecieć do 1. Aż tyle to się ciśnieniem nie wyreguluje. Dysze do rozwiercenia i ponowna kalibracja. Kto to zakładał? Przecież to aż kłuje w oczy. Co do mapy to jest tylko poglądowa. Regulację trzeba wykonać przy podglądzie na korekty sterownika benzyny. Czy przy maksymalnym dodaniu gazu na wyższym biegu sonda idzie na bogato? Bo przy obecnej konfiguracji to można mieć obawy o trwałość silnika ... Przez pierwsze 15kkm instalacja działała bez zarzutu, więc podejrzewam obecność jakiejś usterki. Cewka zapłonowa + świece i przewody - wymienione. Jest założona nawet nowa listwa wtryskowa. Okazało się, że poprzednia odpowiadała za wypadanie zapłonów. Teraz wypadanie zapłonów już nie zachodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 (edytowane) Przez pierwsze 15kkm instalacja działała bez zarzutu, więc podejrzewam obecność jakiejś usterki. Cewka zapłonowa + świece i przewody - wymienione. Jest założona nawet nowa listwa wtryskowa. Okazało się, że poprzednia odpowiadała za wypadanie zapłonów. Teraz wypadanie zapłonów już nie zachodzi. Jest założona w jakim sensie? Ktoś wyjął z pudełka i włożył? Czy też wyjął, skalibrował dysze do odpowiedniej średnicy, zamontował, zebrał mapy, ustawił po korektach paliwowych? Bo jakoś z map wynika, że ta pierwsza opcja. Podejrzewasz jakąś usterkę? Tak, jest, niepoprawny montaż instalacji gazowej ... Edytowane 9 Sierpnia 2016 przez Smigiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2016 Za duże dysze i tyle. Ciśnieniem nie ma co skręcać bo i tak niskie . Wymienić dysze na mniejsze. Do octavii 1.6 zazwyczaj stosujemy 2.0~ 2.2 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 11 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2016 Za duże dysze i tyle. Ciśnieniem nie ma co skręcać bo i tak niskie . Wymienić dysze na mniejsze. Do octavii 1.6 zazwyczaj stosujemy 2.0~ 2.2 mm. Zacytuję wcześniejszą odp. kolegi Smigiela: "Widać, że za małe dysze. Mnożnik za wysoko a przy dłuższych czasach wtrysku spada do 1.2 a powinien lecieć do 1. Aż tyle to się ciśnieniem nie wyreguluje. Dysze do rozwiercenia i ponowna kalibracja. Kto to zakładał? Przecież to aż kłuje w oczy." I bądź tu mądry - jedni radzą większe dysze, drudzy - mniejsze. Skoro przez kilkanaście tys. km było OK, charakterystyki nie "rozjeżdżały się" i żadna dodatkowa regulacja nie była potrzebna, to chyba nie tędy droga. Pojeżdżę teraz na benzynie i sprawdzę, czy wszystko z pracą silnika jest jak trzeba. Jeżeli na benzynie pojawią się błędy, to zabawa z regulacją instalacji LPG mija się z celem i trzeba szukać innej przyczyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Sam przeprowadzasz regulację i próbujesz coś uzyskać, ale nie masz widać wystarczającej wiedzy na ten temat. Po pierwsze instrukcja do sterownika : LINK A następnie przyjrzyj się mapom i opisom w tym pliku: LINK i porównaj jak jest u Ciebie. Wyciągnij wnioski ... A kolega Jacek76 najzwyczajniej na świecie się pomylił i bzdurę napisał ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 12 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Sam przeprowadzasz regulację i próbujesz coś uzyskać, ale nie masz widać wystarczającej wiedzy na ten temat. Po pierwsze instrukcja do sterownika : LINK A następnie przyjrzyj się mapom i opisom w tym pliku: LINK i porównaj jak jest u Ciebie. Wyciągnij wnioski ... To, co napisane w instrukcji, Szanowny Kolego, to ja naprawdę wiem, więc może bez uszczypliwości... Przykładom regulacji z innych źródeł i różnym wątkom z kliku forów "gazowych" na ten i inne tematy związane z LPG też poświęcam czas, bo wiedzy nigdy za wiele. Moje pytanie z pierwszego postu jest chyba jasne - czy przyczyną widocznego na rysunku stanu charakterystyk po prawidłowej regulacji może być zbyt uboga mieszanka związana z nieszczelnościami kolektora? Interesuje mnie konkretna odpowiedź - tak albo nie i dlaczego "tak albo nie", a nie link do znanej wszystkim instrukcji zawierającej głównie podstawy. Przypuszczam, że odpowiedź brzmi "tak", ale pytam, bo może ktoś z forum mógłby ten temat jeszcze bardziej przybliżyć, gdyż już coś podobnego kiedyś przerabiał. Do diagnostyki systemów LPG mam takie podejście - po pierwsze silnik musi poprawnie działać na benzynie. Żadnych problemów z zapłonem, składem mieszanki, działaniem czujników itp, i jak już napisałem, to zamierzam jeszcze sprawdzić. Jeżeli tak nie jest, to próby poprawy stanu rzeczy poprzez nawet najbardziej zaawansowaną regulację instalacji gazowej uważam za pomyłkę. BTW gdyby dysze były źle dobrane, to jakim cudem przez kilkanaście tys. km wszystko działało jak trzeba? Tak w ogóle to instalacja jest jeszcze na gwarancji, więc na razie z wiadomych powodów nie ingeruję w ustawienia na własną rękę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 A kolega Jacek76 najzwyczajniej na świecie się pomylił i bzdurę napisał ... Mniej czytania forów , więcej praktyki kolego . Zrób sobie kalibrację staga przy ciśnieniu 1.0 bar i później przy 1.5 bar. Linia mnożnika na ciśnieniu wyższym ustawi się wyżej czy niżej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2016 Skoda Octavia z poczciwym silnikiem 1.6 8v, 102KM. Stag 4, reduktor AC, listwa AC W01. Zielona charakterystyka trochę poszła w górę, jak na rysunku, co mnie zaniepokoiło. Czy przyczyną tego może być zbyt uboga mieszanka (np. branie "lewego" powietrza przez nieszczelny kolektor dolotowy) i próba kompensacji tego przez wydłużenie czasu wtrysku gazu? Spalanie w normie, silnik pracuje bez większych zastrzeżeń. Zwyczajnie masz za bogato. Aby być pewnym ( bo krzywe map nie zawsze dobrze się wyrysują ) porównaj czas wtrysku na jałowych kiedy pracuje na gazie i benzynie. Czas wtrysku benzyny ma się nie zmieniać po przejściu na gaz. Jeśli rośnie to ma za ubogo , jeśli spada to ma za bogato. Kolektor masz raczej szczelny co widać po podciśnieniu . Map powyżej 0.35 mógłby wskazywać na nieszczelność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2016 Mniej czytania forów , więcej praktyki kolego . Zrób sobie kalibrację staga przy ciśnieniu 1.0 bar i później przy 1.5 bar. Linia mnożnika na ciśnieniu wyższym ustawi się wyżej czy niżej ? Oczywiście, że pójdzie niżej. Tylko co to ma za znaczenie w temacie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2016 Za duże dysze i tyle. Ciśnieniem nie ma co skręcać bo i tak niskie . Wymienić dysze na mniejsze. Do octavii 1.6 zazwyczaj stosujemy 2.0~ 2.2 mm. A co konkretnie ma zmienic zmiana dysz na mniejsze? Przeciez przy mniejszych mnoznik i tak pojdzie jeszcze w gore, mimo tego ze i tak jest za wysoko ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2016 Wracając do tematu to: Map jest 0,32 co jest właściwie w granicach normy dla tego silnika (0,3) ale wcale nie wyklucza niewielkiej nieszczelności kolektora. Jeżeli masz podejrzenia to warto to sprawdzić. Spray w rękę i pryskać na około. Czy świece były w tym samym kolorze na każdym z cylindrów? To że po pewnym czasie od regulacji zielona krzywa leci nad niebieską (delikatne przelewanie) wynika z fizyki, zużycie uszczelnień (rozklepanie) i większy wydatek wtrysków ale też i zmiana parametrów reduktora.. W twoim przypadku wystarczy złapać całą linię mnożnika i 2, 3 kroki w dół. Wtedy linie się pokryją i odchyłka będzie w granicach max 10% co jest do przyjęcia. Ale to i tak nie spowoduje spadku mnożnika przy długich czasach wtrysków do 1 i przy max bucie może lambda lecieć na ubogo. Wiem, że auto jeździło bez problemów 15 kkm, ale czy to oznacza, że jest dobrze dobrane i zmontowane lpg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2016 (edytowane) Przeciez przy mniejszych mnoznik i tak pojdzie jeszcze w gore, mimo tego ze i tak jest za wysoko ... Patrz na początek mnożnika a nie na "bułę" na środku. W starych stagach mnożnik ma się zaczynać na 1.2 , ma być opadający i kończyć się na 40 , wtedy jest idealnie , zakładając że czas wtrysku się nie zmienia. W nowych szkoleniowcy gadają ,że może zaczynać się wyżej (tak na prawdę niżej ) na 1.3 / 1.4 i będzie dobrze. Jak będę miał staga z prawidłowym mnożnikiem na warsztacie , to Ci wrzucę zdjęcie żebyś wiedział jak ma być. Edytowane 16 Sierpnia 2016 przez jacek76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2016 Patrz na początek mnożnika a nie na "bułę" na środku. W starych stagach mnożnik ma się zaczynać na 1.2 , ma być opadający i kończyć się na 40 , wtedy jest idealnie , zakładając że czas wtrysku się nie zmienia. W nowych szkoleniowcy gadają ,że może zaczynać się wyżej (tak na prawdę niżej ) na 1.3 / 1.4 i będzie dobrze. Jak będę miał staga z prawidłowym mnożnikiem na warsztacie , to Ci wrzucę zdjęcie żebyś wiedział jak ma być. Ale przecież u kolegi problemem jest mnożnik 1.3 przy maksymalnych czasach wtrysków, co przy założeniu że ciśnienie na reduktorze spadnie przy max. bucie przełoży się na ubogą lambdę i zajeżdżanie silnika. Nie sądzę, żeby przy obecnym zestrojeniu przy pedale gazu w podłodze lambda szła na bogato - tak jak powinna. To trzeba przecież poprawić, bo zawory długo nie wytrzymają ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2016 Ja bym najpierw sprawdził, czy faktycznie lambda leci na ubogo. Ten silnik ma 100 koni i nie sądzę, żeby kol. Benjamin kręcił go do 7tyś obr. Co nie zmienia faktu, że mnożnik mógłby być mniejszy. Co do lewego powietrza, to ma ono wpływ głównie przy niskich obrotach, bo wtedy stosunek powietrza zasysanego do lewego jest mniej korzystny, niż przy wysokich obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 Ale przecież u kolegi problemem jest mnożnik 1.3 przy maksymalnych czasach wtrysków, co przy założeniu że ciśnienie na reduktorze spadnie przy max. bucie przełoży się na ubogą lambdę i zajeżdżanie silnika. Nie wydaje mi się, żeby było aż tak dramatycznie, bo zwłaszcza przy dużym obciążeniu czas wtrysku na gazie jest znacząco mniejszy niż na benzynie - dostaje za dużo gazu, jest za bogato i ECU zmniejsza czas wtrysku, czyli adaptacja reaguje prawidłowo. Tak na początek spróbowałbym jednak pomieszać mnożnikiem, żeby te mapy zgrać i zobaczyć, jak to finalnie wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.