Skocz do zawartości

1.4 16v do KJS?


ar2rek

Rekomendowane odpowiedzi

Noszę sie z zamiarem wrzucenia 1.4 16v do SC ktore bedzie użytkowane tylko do trackday-ów i KJS-ów (dziurawych / szutrowych)

Nie sa to popularne motorownie w SC/CC w KJS (tak jak 1.2 8v/16v) i zastanawiam sie czy wynika to z wiekszej masy samego silnika czy niższej miski olejowej ?

 

Różnica w mocy pomiedzy 1.2 16v 86KM a 1.4 16v 95KM niby nie jest duża, ale akurat w takim aucie każdy KM i kg się liczy, zwlaszcza ze dociążanie przodu dla takiego ogryzka ma duże znaczenie w prowadzeniu 

 

Poproszę o wasze sugestie, a najchętniej wypowiedzi osób ktore smigają 1.4 w KJSach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jest sens pchania się w 1.4

Tak do 120km/h jadą praktycznie łeb w łeb ;)

Nawet zmodzenie 1.2 do tych 95km nie jest jakoś mocno trudne.

I tak jak wspomniałeś w 1.4 jest micha sporo niżej, wiec na dziurawkach może nie być tak kolorowo ;)

Płyta będzie potrzebna i tu i tu ale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie większość imprez ma podział 1/2 klasy do 1300cm3 (Bednary - klasa 1 - do 1300cm3, SuperOes Tor Poznań klasa 2 - 1001cm3 - 1300cm3) ;)

Edytowane przez Grzechu46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać podziały klas ustalają chyba  automobilkluby, u nas 2 lata temu 1klasa była do 1000, i 2 od 1001 do 1400 ale ludki ktorzy scigali się N-kowymi CC/SC marudzili mocno i wprowadzili chyba bardziej sprawiedliwy podział

Tak czy inaczej zagwostkę mam nadal bo lekko dłubnięte lub nawet wystrojone 1.4 spokojnie przekroczy 100KM (na pewno bedzie jezdzić na DET3 bo świnka już czeka w pudełku), a rezerwy jeszcze sporo pozostanie na ewentualne pojawienie się wałków

Edytowane przez ar2rek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze rozwiązanie to jak ma kupel, 1.2 16v + wałki, silnik składany od nowa  itp. wystrojony na decie3 wykrzesał 113km + 6speed z p1 daje radę dość konkretnie, co prawda jest to deily ale z moim 1.4 103km za wielkich szans nie mam tym bardziej że nie ma faltdachu to całość znacznie lżejsza ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas na torze Fiata też, ale Ci co mają 1,4 i nie raz dawali im rady. :) Ludzie czasem zapominają lub nie zdają sobie sprawy, że najważniejsza jest trakcja, a 1/3 sukcesu stanowi dobrze dobrane ogumienie.

 

Tu jest przykład dobrego drivera z 1,4, ok 115 km :)

http://www.youtube.com/watch?v=JID2v6jAv5U/

Edytowane przez rallyfilip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas na torze Fiata też, ale Ci co mają 1,4 i nie raz dawali im rady. :) Ludzie czasem zapominają lub nie zdają sobie sprawy, że najważniejsza jest trakcja, a 1/3 sukcesu stanowi dobrze dobrane ogumienie.

 

Tu jest przykład dobrego drivera z 1,4, ok 115 km :)

http://www.youtube.com/watch?v=JID2v6jAv5U/

dobrze podaje, widać że ogarnięty kierownik

pakuję 1.4 zobaczymy co bedzie się działo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


dobrze podaje, widać że ogarnięty kierownik

pakuję 1.4 zobaczymy co bedzie się działo

Pakuj:) Też jak zobaczyłem ten wątek to od razu pomyślałem o tym cc 1.4, które nieźle wymiata:)

 

Jeśli chodzi o masy to na forum już ktoś wrzucał dane z epera, które prawdopodobnie dotyczą gołych słupków:

900 - 54kg
1.1 - 56kg
1.2 - 67kg
1.2 16v - 76kg
1.4 16v - 85kg

 

Problemem może być aluminiowa miska olejowa, dlatego wypadałoby mieć solidną płytę pod silnikiem, ale podobno da się podmienić na stalową, być może z GP 1.4 8V, choć pewnie nie bez przeróbek, coś ktoś o tym wspominał na seicento.pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Noszę sie z zamiarem wrzucenia 1.4 16v do SC ktore bedzie użytkowane tylko do trackday-ów i KJS-ów (dziurawych / szutrowych)

Nie sa to popularne motorownie w SC/CC w KJS (tak jak 1.2 8v/16v) i zastanawiam sie czy wynika to z wiekszej masy samego silnika czy niższej miski olejowej ?

 

Różnica w mocy pomiedzy 1.2 16v 86KM a 1.4 16v 95KM niby nie jest duża, ale akurat w takim aucie każdy KM i kg się liczy, zwlaszcza ze dociążanie przodu dla takiego ogryzka ma duże znaczenie w prowadzeniu 

 

Poproszę o wasze sugestie, a najchętniej wypowiedzi osób ktore smigają 1.4 w KJSach

ja mam 1.4 16V wałki dolot z tjeta duże wtryski itp

jeżdżę aktualnie na 13 tkach

ale wg. mnie największą robotę zrobiła krótka skrzynia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas na torze Fiata też, ale Ci co mają 1,4 i nie raz dawali im rady. :) Ludzie czasem zapominają lub nie zdają sobie sprawy, że najważniejsza jest trakcja, a 1/3 sukcesu stanowi dobrze dobrane ogumienie.

 

Tu jest przykład dobrego drivera z 1,4, ok 115 km :)

http://www.youtube.com/watch?v=JID2v6jAv5U/

 

wiadomo cos o oponach na jakich jechał? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.