Skocz do zawartości

Laguna do oceny plus parę pytań o silnik i skrzynię...


bizz

Rekomendowane odpowiedzi

Jadę dziś oglądać Lagunę 2.0T z automatyczną skrzynią, na co mam zwrócić szczególną uwagę?

 

Automatem jeżdżę na codzień, więc poznam jak coś będzie nie tak. Tam siedzi jakaś normalna hydrauliczna skrzynia czy wynalazek typu DSG?

 

Silnik bezproblemowo nada się do gazu?

 

Coś się Wam rzuca w ogłoszeniu nie tak?

 

http://olx.pl/oferta/renault-laguna-2-0-benzturbo-dynamic-170km-xenon-nawigacja-tempomat-czujnikicofania-CID5-IDfzLuX.html#10b56e921f

Edytowane przez bizz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadę dziś oglądać Lagunę 2.0T z automatyczną skrzynią, na co mam zwrócić szczególną uwagę?

 

Automatem jeżdżę na codzień, więc poznam jak coś będzie nie tak. Tam siedzi jakaś normalna hydrauliczna skrzynia czy wynalazek typu DSG?

 

Silnik bezproblemowo nada się do gazu?

 

Coś się Wam rzuca w ogłoszeniu nie tak?

 

http://olx.pl/oferta/renault-laguna-2-0-benzturbo-dynamic-170km-xenon-nawigacja-tempomat-czujnikicofania-CID5-IDfzLuX.html#10b56e921f

 

Silnik nadaje sie do gazu, a skrzynia to zwykly hydraulik :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to jest miód na moje serce

oby nie była szrotem

skrzynia to asis werner aw-55 czyli coś takiego siedzi w Vectrach , saabach czy prawie wszystkich Volvo , co prawda skrzynie w tych samochodach nie są PnP ale generalnie wszystko to AW-55

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia to asis werner aw-55 czyli coś takiego siedzi w Vectrach , saabach czy prawie wszystkich Volvo , co prawda skrzynie w tych samochodach nie są PnP ale generalnie wszystko to AW-55

 

chyba jednak nie ta, znalazłem taki wpis dot. Laguny 3 dci - "Jest to skrzynka firmy Jatco (JF613E). Montowana do Renault pod nazwą AJ0. W Mitsubishi - F6AJA, Hyundai - W6AJA. Można ją spotkać jeszcze w KIA i Nissan. Ale szukaj informacji pod nazwą producenta (JF613E)."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego?

Bo się psuje i rzadko kiedy działa dobrze a naprawa nie dość, że nie tania to mało kto potrafi to porządnie zrobić, być może powoduje to brak wymiany oleju, której to producent auta nie przewiduje  ;]

Mały opis skrzyni tutaj http://www.prnd.pl/aw55-50-automatyczna-skrzynia-biegow,4,44.html

Jak chcesz więcej to poszukaj na forach konkretnych marek wpisów na temat tej skrzyni, na pewno będzie co poczytać :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba jednak nie ta, znalazłem taki wpis dot. Laguny 3 dci - "Jest to skrzynka firmy Jatco (JF613E). Montowana do Renault pod nazwą AJ0. W Mitsubishi - F6AJA, Hyundai - W6AJA. Można ją spotkać jeszcze w KIA i Nissan. Ale szukaj informacji pod nazwą producenta (JF613E)."

 

 

w dci moze byc inna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo się psuje i rzadko kiedy działa dobrze a naprawa nie dość, że nie tania to mało kto potrafi to porządnie zrobić, być może powoduje to brak wymiany oleju, której to producent auta nie przewiduje  ;]

Mały opis skrzyni tutaj http://www.prnd.pl/aw55-50-automatyczna-skrzynia-biegow,4,44.html

Jak chcesz więcej to poszukaj na forach konkretnych marek wpisów na temat tej skrzyni, na pewno będzie co poczytać :hehe:

 

no ok, ale nawet w opisie tej skrzyni pisze że jest tylko w Lagunie V6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia to asis werner aw-55 czyli coś takiego siedzi w Vectrach , saabach czy prawie wszystkich Volvo , co prawda skrzynie w tych samochodach nie są PnP ale generalnie wszystko to AW-55

Bzdura. Siedzi tam skrzynia klasyczna hydrauliczna firmy Jatco. Absolutnie nie ma sie czego obawiać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Część,

Kupiłem Lagunę 3 2.0 dCi z automatem. 250k przebiegu i najprawdopodobniej olej nigdy nie wymieniany. Wymieniłem obecnie obydwie poduszki silnika od strony układu paliwowego, ponieważ na wstecznym wibrował cały samochód. Obecnie po wymianie jest znacznie ciszej ale wciąż delikatne drgania odczuwalne w przeciwieństwie kiedy jest na D. Również wyciszyła się praca (szarpanie skrzyni) podczas zmiany przełożeń odczuwalne na drążku a szczególnie w pozycji R. Moje pytania dotyczy szczególnie tych drgań na wsteczny czy zawsze będzie odczuwalne zapięcie biegu wstecznego ? A drugie to czy zachowanie skrzyni podczas wrzucenia D jest normalne a mianowicie odczuwalne na samym początku w postaci lekkich szarpnięć. Podczas jazdy jest wszystko ok więc niepokoi mnie tylko zmiana przełożeń, czy zawsze się to tak odbywa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Oleg123 napisał:

Moje pytania dotyczy szczególnie tych drgań na wsteczny czy zawsze będzie odczuwalne zapięcie biegu wstecznego ? A drugie to czy zachowanie skrzyni podczas wrzucenia D jest normalne a mianowicie odczuwalne na samym początku w postaci lekkich szarpnięć. Podczas jazdy jest wszystko ok więc niepokoi mnie tylko zmiana przełożeń, czy zawsze się to tak odbywa. 

 

Jeśli tylko na zimnym, to tttm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.10.2021 o 14:14, Oleg123 napisał:

Część,

Kupiłem Lagunę 3 2.0 dCi z automatem. 250k przebiegu i najprawdopodobniej olej nigdy nie wymieniany. Wymieniłem obecnie obydwie poduszki silnika od strony układu paliwowego, ponieważ na wstecznym wibrował cały samochód. Obecnie po wymianie jest znacznie ciszej ale wciąż delikatne drgania odczuwalne w przeciwieństwie kiedy jest na D. Również wyciszyła się praca (szarpanie skrzyni) podczas zmiany przełożeń odczuwalne na drążku a szczególnie w pozycji R. Moje pytania dotyczy szczególnie tych drgań na wsteczny czy zawsze będzie odczuwalne zapięcie biegu wstecznego ? A drugie to czy zachowanie skrzyni podczas wrzucenia D jest normalne a mianowicie odczuwalne na samym początku w postaci lekkich szarpnięć. Podczas jazdy jest wszystko ok więc niepokoi mnie tylko zmiana przełożeń, czy zawsze się to tak odbywa. 

 

Mam Qashqaia z tym samym zespołem napędowym i z tego co się zdążyłem zorientować (m.in. z forum Laguny) to 2.0 dCi + automat = wibracje i TTTM. Również delikatne szarpnięcia przy przerzucaniu N-D i N-R też są normą (tu może trochę pomóc wymiana oleju).

Na postoju na wstecznym może wibrować bardziej ze względu na to że jest cały czas wrzucony bieg i silnik pracuje pod obciążeniem. Na D na postoju skrzynia się wysprzęgla i zapina napęd dopiero gdy puścisz hamulec, więc silnik ma lżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.