andre1992 Napisano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2016 (edytowane) Witam zwracam się do forumowiczów z prośbą o poradę. Silnik - 2.0TDCI 130KM w samochodzie Ford Mondeo MkIII - po liftingu Uszkodzona głowica (po kolizji rozrządu) została zastąpiona inną używaną (splanowaną i po sprawdzeniu szczelności). (aczkolwiek od mondeo 2.0 tdci gdzie był inny napinacz rozrządu i podciśnieniowe sterowanie turbo - u nas jest elektrycznie) Problem tkwi w tym, że wał obraca się bardzo lekko, z brakiem wyczuwalnego sprężania. Co może być tego przyczyną? Można w tej chwili wyeliminować rozrząd, ponieważ wałki popychaczy są zdjęte, a wałem dalej lekko się obraca. Dodam jeszcze że przy starej głowicy ciśnienie sprężania było wyczuwalne, ponieważ wał obracał się ciężej. Wtryskiwacze z nowymi podkładkami dokręcone, świece żarowe również Co można posprawdzać jeszcze bo kończą się pomysły, dziękuję za pomoc Edytowane 17 Sierpnia 2016 przez Andrewek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafcio Napisano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2016 Tak na chłopski rozum to ciśnienie może ujść przez: -pierścienie -wtryski -świece -zawory -uszczelkę Najlepiej iść drogą eliminacji. Część już wyeliminowałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2016 ciśnienie może ujść przez: -pierścienie -wtryski -świece -zawory -uszczelkę Najlepiej iść drogą eliminacji. Część już wyeliminowałeś. oraz przez: - dziurę w tłoku - dziurę w głowicy - "zawieszone" zawory przy hydraulice (taki przypadek znam z autopsji - na 3. cylindrach miałem 0 bar ) Jednak to, co opisuje autor, brzmi dość dziwnie: skoro głowica jest sprawdzona, zawory zamknięte, świece wkręcone, to co: dziura w tłoku wypadła tak sama z siebie? Pierścień wziął i pękł? Brzmi to nieprawdopodobnie... wykręcić świece i zerknąć kamerą endoskopową, ew. pomierzyć ciśnienie sprężania, bo być może autor odnosi tylko takie wrażenie? Ofkors głowica przykręcona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre1992 Napisano 20 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2016 Ciśnienie sprężania 1,3 MPa, ale jakieś się pojawiło więc jest dobrze. Zalaliśmy głowicę od góry na popychacze olejem i wszystko się uszczelniło.Silnik odpalił i ma ducha, a wał wreszcie kręci się z dużym oporem, tak więc dziękuję za wszelkie odpowiedzi - pomogły. Endoskopem patrzyliśmy i zawory pracowały poprawnie.Jest jeszcze problem następujący. Podczas dynamicznej jazdy wkręcając silnik na obroty - miga kontrolka świec żarowych i moc zostaje obcięta. Będziemy patrzeć co to za błąd i damy znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.