iommipony Napisano 20 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2016 Popadam w mały dylemat, a mianowicie czy wymieniając pierścienie tłokowe oddać blok do honowania?. Jedni mówią że tak a inni że nie. Pierścionki nie kosztują dużo to tyle je zmienić nie problem a uszczelniacze na 100% wylecą na nowe. no nie ukrywając rano dymka puści jak i przy przegazówkach też. Oleju też nie znika jakoś dużo bo ok 1- 1,5 na 1000 km w zależności jak mu pocisnę. Dlaczego nie dużo? Gdyż poprzedni silnik spijał 2l z hakiem na 100 km (serducho po przekładce, poprzedni został zagotowany i dmuchło upg + jego nadmiarowy apetyty na ciecz oleistą. Aktualny jest ze złomu a spalanie oleju unormowało się gdy pocisłem cieniasem kilka razy więc prawdopodobnie zastały się pierścionki.) W planach rodzi się turbo więc poleci cała czapa z 1.2 mpi to tyle dostęp do garów będzie. Co sądzicie o tym? Co prawda pograsowałem po forum i wiele nie znalazłem a google też piszą jak chcą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyR Napisano 21 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2016 ja mialem sytuacje gdzie na wolnych sadził chmurą niebieskiego dymu. same pierscienie bez honowania + uszczelniacze i roznica byla kolosalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 21 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2016 zrob to sam: http://allegro.pl/honownica-do-szlifowania-cylindrow-51-177mm-geko-i6425901260.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iommipony Napisano 21 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2016 Ok to spróbuje przehonować w domu, może nic się nie rozleci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinonyx1984 Napisano 21 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2016 Takie tematu jak honowanie "home made" odradzam, pooglądajcie you.tube lub odwiedźcie zakład obróbki silników, wtedy będziecie wiedzieć że to bez sensu. Po pierwsze to pomiary, zamiast honownicy średnicówka - http://allegro.pl/srednicowka-zegarowa-18-35-x-0-01mm-czujnik-f-vat-i5325690304.html?reco_id=5bcfe11a-679f-11e6-a812-56847afe9799&ars_rule_id=201&ars_source=ars&ars_socket_id=9 Lub oddanie bloku do pomiarów i specjaliści powiedzą jaki jest stan i wymiar, wtedy podejmujemy decyzję co dalej. A teraz to takie klepanie baby pod dupie po omacku :-> tylko sie nie obrażajcie. No i jeszcze jedna rzecz którą wpoił mi pewien kierowca wyścigów górskich : " jak masz coś robić byle jak, to lepiej w ogóle tego nie rób!'' Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2016 Takie tematu jak honowanie "home made" odradzam, pooglądajcie you.tube lub odwiedźcie zakład obróbki silników, wtedy będziecie wiedzieć że to bez sensu. Po pierwsze to pomiary, zamiast honownicy średnicówka - http://allegro.pl/srednicowka-zegarowa-18-35-x-0-01mm-czujnik-f-vat-i5325690304.html?reco_id=5bcfe11a-679f-11e6-a812-56847afe9799&ars_rule_id=201&ars_source=ars&ars_socket_id=9 Lub oddanie bloku do pomiarów i specjaliści powiedzą jaki jest stan i wymiar, wtedy podejmujemy decyzję co dalej. A teraz to takie klepanie baby pod dupie po omacku :-> tylko sie nie obrażajcie. No i jeszcze jedna rzecz którą wpoił mi pewien kierowca wyścigów górskich : " jak masz coś robić byle jak, to lepiej w ogóle tego nie rób!'' Pozdrawiam. Po cześci sie z toba zgodze bo faktycznie tym " sprzętem" to raczej słabo widze zeby zrobic to dobrze . Tak jak piszesz wymiarów nigdy nie załapiesz i mozna wiecej bałaganu narobic jak pożytku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2016 aale w honowaniu nie chodzi o zadne "lapanie wymiarow". Honowanie ma za zadanie nadac gladzi tuleji pewnego rodzaju porowatosc, aby uzyskac jak najlepszy tzw. film olejowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinonyx1984 Napisano 7 Września 2016 Udostępnij Napisano 7 Września 2016 Kilka razy znajomy praktykował taką naprawę w ciężarówce , z bardzo mizernym skutkiem wytrzymało to kilka tysięcy. Naprawdę można to dokładnie pomierzyć, tylko trzeba umieć się posłużyć średnicówką. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.