Jump to content

Recommended Posts

Witam. Pierwszy mój temat, proszę o wyrozumiałość :)

Krótko i na temat - mam Leganze, 2.0 2001r (gaz). Od dłuższego czasu bierze ogromne ilości oleju. Była na wymianie przeróżnych uszczelek, lecz nic to nie zmieniło. Teraz na oku są pierścienie, mimo, że nie są wyraźne oznaki, że to one są powodem awarii. Nie widać żadnych dużych wycieków, auto odpala, jeździ normalnie, nie ma z tym problemu. W ogóle nie kopci co najlepsze. A ile tego oleju ? Około 3l na 1000km ! Także jest to duża ilość, a nie widać wyraźnie, dlaczego. W dodatku ogrzewanie pada, kolejna rzecz do naprawy. I oto moje pytanie, czy na moim miejscu byście pakowali w auto warte 3k może nie tyle samo, ale prawie, czy dojeździć jeszcze troche i zakończyć żywot tej sztuki ? Pozdrawiam !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opłacalność - temat obszerny, zależy od indywidualnego podejścia...

Jaki jest ogólny stan auta? Na ile go znasz (jak długo używasz), wiesz co po nim można się spodziewać?

Jakie masz finanse...

 

Ja mam równie leciwą Nubirę, mam ja od bardzo dawna i wiem, jaki jest jej stan.

Decyzję o dalszym utrzymywaniu ułatwia fakt, że sam wykonuję większość napraw, a części są śmiesznie tanie w porównaniu do innych marek.

Co z tego, że auto jest niewiele warte, a koszt naprawy może być porównywalny do wartości auta? Liczy się efekt końcowy.

Jeśli będziesz naprawiał młodsze, lepszej marki auto, wpakujesz niewątpliwie o wiele więcej w każdą naprawę, może też się zdarzyć, że relatywnie zbliżać się będziesz do granicy opłacalności.

No chyba, że zależy komuś na prestiżu, ale to już inna sprawa.

I nie mówimy tu o zupełnie nowym aucie....

 

Co do samej usterki.

Też miałem podobny problem, z tym, że silnik wyraźnie kopcił - szczególnie jak ruszałem spod świateł na rozgrzanym silniku.

Parędziesiąt tys. km. wcześniej miał naprawianą głowicę - czyli pozostały już tylko pierścienie tłokowe.

Poczytaj trochę na forach, nasze auta mają wadliwą konstrukcję pierścieni zgarniających.

Są składane z kilku części, które się z czasem zużywają - ścierają się w miejscach współpracujących ze sobą, Miejsca te zahaczają o siebie i przestają sprężyście dociskać pierścienie do gładzi cylindra. Olej pozostaje na gładzi i jest spalany dając niebieski dym. U mnie dodatkowym efektem było szybsze zużycie sondy lambda.

 

Zadecydowałem o naprawie.

Sam wykonałem wymianę - naprawa w tym przypadku kosztowała grosze, bo same pierścienie to koszt rzędu 150 zł.

Do tego parę uszczelek...

Przy okazji mogą jednak trafić się jakieś niespodzianki - np. kiedy głowica była naprawiana? Kiedy był wymieniany rozrząd - itp.itd.

Naprawę udało się zrobić bez wymontowania silnika z samochodu.

Na forach piszą, że lepsze efektu dają pierścienie produkcji polskiej z łódzkiej fabryki pierścieni, i takie zamontowałem.

Jeżdżę już około dwóch lat i jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za obszerną odpowiedź :) 

Właśnie dzisiaj zadecydowałem jednak, że auto będe naprawiać, bo finanse na to pozwalają, ale nie bardzo na kupno innego, więc postanowienie nie może być inne.  

Samochód mam od pół roku, także nie znam go i nie wiem jak wygląda stan innych częsci.

Nic poza silnikiem nie było naprawiane za mojego użytkowania.

Ogólny stan auta, zewnętrzny czy wewnętrzny jest bardzo dobry/ 

Jedynym mankamentem jest właśnie ten olej.

W sobote umawiam się z bardzo dobrym mechanikiem (rodzina :P) i będzie silnik na części pierwsze rozbierac i wymieniać to co potrzeba.

Dam znać co z tego wyszło, co było powodem takiego znikania oleju, może komuś to info się w przyszłosci przyda ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reanimuj :oki: 

 

Takich aut już nie robią :ok: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za obszerną odpowiedź :)

Właśnie dzisiaj zadecydowałem jednak, że auto będe naprawiać, bo finanse na to pozwalają, ale nie bardzo na kupno innego, więc postanowienie nie może być inne.  

Samochód mam od pół roku, także nie znam go i nie wiem jak wygląda stan innych częsci.

Nic poza silnikiem nie było naprawiane za mojego użytkowania.

Ogólny stan auta, zewnętrzny czy wewnętrzny jest bardzo dobry/ 

Jedynym mankamentem jest właśnie ten olej.

W sobote umawiam się z bardzo dobrym mechanikiem (rodzina :P) i będzie silnik na części pierwsze rozbierac i wymieniać to co potrzeba.

Dam znać co z tego wyszło, co było powodem takiego znikania oleju, może komuś to info się w przyszłosci przyda ;)

Kup Polskie pierścienie Prima Łódź tylko żeby olejowy był w całości a nie składany z części.

 

Ale zanim poczynisz jakiekolwiek kroki z remontem zawieź blok do pomiaru owalizacji cylindrów i sprawdź jak wygląda honowanie, jeżeli te dwie rzeczy będą ok to wtedy jak wyżej. 

 

 

Ponieważ będziesz miał rozebrany dół to  sprawdź również wał i jak wyda na nominał to wrzuć nowe Polskie panewki z http://www.bimex.info/kontakt/

 

I będzie Pan zadowolony.....    :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.