slawek_j Napisano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2016 Mam lekki wyciek spod miski olejowej. Przy okazji wymiany oleju chciałbym to poprawić. W związku z tym mam pytanie - jak w silniku Z14XEP (Astra h) jest uszczelniona miska olejowa? Jest tam uszczelka, czy tylko silikon (a może i to i to)? Jeżeli jest uszczelka, to jakiej firmy polecacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2016 Uszczelka jest płynna. Wystarczy np. Reinzosil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 30 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2016 (edytowane) Uszczelka jest płynna. Wystarczy np. Reinzosil. Dzięki za odpowiedź. Też mi się wydawało, że tylko płynna uszczelka, ale w epc widać normalną uszczelkę (nr katalogowy 6 52 616) Tutaj np. można kupić uszczelkę firmy ELRING (nr katalogowy 127.760). W sklepach Opla też występuje. Edytowane 30 Sierpnia 2016 przez slawek_j Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2016 Jest uszczelka od 2006r. Można sprawdzić po VINie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2016 (edytowane) A faktycznie! Mama ma z 2006 i uszczelka jest, nr kat 6 52 616, na dodatek metalowo-gumowa. Ale cena jest bardzo dobra jak za oem, więc brać bez zastanowienia: http://www.opel-e-sklep.pl/uszczelka-miski-olejowej-silniki-benzynowe-p-1272.html Edytowane 30 Sierpnia 2016 przez analyzer64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 30 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2016 Jest uszczelka od 2006r. Można sprawdzić po VINie. Dzięki za informację. VIN: W0L0AHL4872011688, wrzesień 2006, więc pewnie jest? Czy oprócz uszczelki daje się także pastę uszczelniającą, bo w epc jest także wykazana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2016 Uszczelka jest. Silikon daje się - po kropelce - w miejscach gdzie brak jest ciągłości płaszczyzny przylegania uszczelki: w miejscu styku kadłuba z pompą oleju i ostatniego łożyska wału. Zobaczysz, albo wyczujesz paznokciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 30 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2016 (edytowane) Uszczelka jest. Silikon daje się - po kropelce - w miejscach gdzie brak jest ciągłości płaszczyzny przylegania uszczelki: w miejscu styku kadłuba z pompą oleju i ostatniego łożyska wału. Zobaczysz, albo wyczujesz paznokciem. Dzięki. NA Ciebie zawsze można liczyć (oczywiście na analyzer64 też). Edytowane 30 Sierpnia 2016 przez slawek_j Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 31 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2016 Uszczelka jest. Silikon daje się - po kropelce - w miejscach gdzie brak jest ciągłości płaszczyzny przylegania uszczelki: w miejscu styku kadłuba z pompą oleju i ostatniego łożyska wału. Zobaczysz, albo wyczujesz paznokciem. Jeszcze jedno pytanie. Brać koniecznie uszczelkę od opla, czy może być REINZ. Mogę ją mieć za połowę ceny OEM (37 zł). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2016 Ja bym brał OEM, generalnie widzę różnicę między aftermarketem a oryginałem. W Citroenie uszczelki pokryw zaworów zmieniałem 2 razy, raz Corteco później Reinz, za każdym razem się pociło, dopiero po zakupie oem jest sucho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2016 A ja bym wziął Reinza . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 31 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2016 A ja bym wziął Reinza . Ja pewnie też zaryzykuję, bo mogę ją mieć nie dość, że taniej, to jeszcze blisko siebie. A oryginalna poci mi się już dość znacznie (choć samochód nie zostawia śladów na podłożu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 4 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2016 I uszczelka wymieniona. Sama wymiana to pestka przy odkręcaniu wydechu od katalizatora (niestety trzeba to zrobić, bo wydech przebiega pod miska i tej nie ma jak zdjąć). Z tych trzech nakrętek praktycznie nic nie zostało. Musiałem je rozcinać przecinakiem. Zdziwiło mnie to, że zamiast nakrętek M8 były na szpilki "nakręcone" sprężynki z drutu (redukcja) i dopiero na to przykręcone nakrętki (pewnie M10). Czy to rozwiązanie stosowane przez Opla? W EPC są podane nakrętki M8, bez kombinowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 7 Września 2016 Udostępnij Napisano 7 Września 2016 Pewnie komus juz gwinty sie zerwaly i ktos wkladki cos ala helicoli zalozyl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 7 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2016 Pewnie komus juz gwinty sie zerwaly i ktos wkladki cos ala helicoli zalozyl. Raczej nie, bo gwint na szpilkach był w bardzo dobrym stanie. Chyba łatwiej byłoby wziąć nowe nakrętki m8, niż bawić się w sprężynki i większe nakrętki. Wygląda to tak, jakby oplowi zabrakło nakrętek m8 i zastosował "przejściówki" by założyć większe nakrętki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.