Skocz do zawartości

Modyfikacja skrzyni biegów CC


Jackobik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Poszukuję wiedzy/ doświadczenia.

Jestem w trakcie kompletnej renowacji Cienkiego i przy okazji zmieniam silnik na 1.2 mpi z punto 1.

Od jakiegoś czasu myślę nad skrzynią biegów. Początkowo, myśląc o dłuższych wypadach na zloty itd., miała być c514.510, czyli długa z seicento 1.1. Jednak niedawno byłem pozbawiony swojego auta na 2 dni i jeździłem drugim - torowym sportingiem - który jest nieco podkręcony, ma krótką skrzynię (c514.513) i opony 175/50/13r. Ten z kolei namieszał mi w głowie w drugą stronę... Wiadomo ;] . Jako, że c514.513 jest krótka na trasę, szukam jakiegoś kompromisu. Wiadomo, że jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego ;). Myślałem nad .513 ze zmienioną 5tką na dłuższą, żeby po mieście auto miało wigor, a na trasie nie dokuczało hałasem przy normalnych prędkościach przelotowych tj. ok 110km/h.

Tutaj pytanie pierwsze: z jakiej skrzyni można wykorzystać zębatkę?

Szperając głębiej po fiatowskich skrzyniach natrafiłem na c510.517 z Punto TD, która okazuje się być nieznacznie krótsza na II,II i IV, a dłuższa na V ( I bieg jest ten sam). Na pierwszy rzut oka okazuje się być niemal idealna.

Drugie pytanie brzmi: czy skrzynia c510.517 pasuje do CC?

Chętnie wysłucham wszelkich sugestii w ramach doboru przekładni do mojego projektu.

Auto ma służyć głównie po mieście, weekendowo poza miasto, a wakacyjnie na dłuższe dystanse. Na następne wakacje planuję wybrać się tym Bąkiem do Włoch :jem:

Zamierzam zamontować na nim opony 165/65/13r.

Poniżej zamieszczam moje przeliczenia prędkości teoretycznej dla 3000 i 3500 obr./min. dla poszczególnych skrzyń dla piątego biegu i ww. opon:

Skrzynia----->3000obr./min.----->3500obr./min.

c514.510----->103.05 km/h----->120.23 km/h

c514.513----->88.10 km/h----->102.79 km/h

c510.517----->100.60 km/h----->117,36 km/h

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przyglądam się podobnym skrzyniom jak opisana przez Ciebie c510.5.17 występującym szczególnie w klekotach i na oko wygląda, że dzwon nie bardzo podejdzie i trzeba raczej pobawić się w przekładanie wnętrzności. Ale jak w praktyce to wyjdzie przekonam się dopiero po zakupie kilku skrzyń do kombinacji. Mogę na pewno powiedzieć, że przykładowo c510 z Punto II 1.3 ma otwory w innych miejscach (jeden przesunięty o ~1mm, drugi o ~10mm) i zupełnie inaczej montowany rozrusznik.

Edytowane przez rusala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram kolege wyżej. 6b ze stilo lub punto II (ktoś psał na forum ze to to samo. Z moich obliczeń wynika że przy kole 165/56/13 na 6b będzie tak:

3000rpm>99,27km/h       3500rpm>15,82km/h i na taką skrzynie poluje i chętnie kupie w dobrych pieniądzach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram kolege wyżej. 6b ze stilo lub punto II (ktoś psał na forum ze to to samo. Z moich obliczeń wynika że przy kole 165/56/13 na 6b będzie tak:

3000rpm>99,27km/h       3500rpm>15,82km/h i na taką skrzynie poluje i chętnie kupie w dobrych pieniądzach.

 

to się dobrze składa bo mam taką skrzynie ze stilo 1.2 6b, lezy sobie i czeka, czekała na lepsze czasy ale się nie doczekała :P 

 

 

Pisz priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Fucktycznie, może kebaba zrobili montując lewarek '900`tkowy' i zmieniająć linkę pod skrzynię C514 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fucktycznie, może kebaba zrobili montując lewarek '900`tkowy' i zmieniająć linkę pod skrzynię C514 :D

A może jednak pomysł o połączeniu 1.1 ze skrzynią z 899 nie powstał dopiero za czasów seja, a już za cc ;). Szukam odpowiedzi. Innych 1.1 nie będących ccs nie znalazłem z fotkami wnętrz, ale będę szukał :phi:;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Poszukuję wiedzy/ doświadczenia.

Jestem w trakcie kompletnej renowacji Cienkiego i przy okazji zmieniam silnik na 1.2 mpi z punto 1.

Od jakiegoś czasu myślę nad skrzynią biegów. Początkowo, myśląc o dłuższych wypadach na zloty itd., miała być c514.510, czyli długa z seicento 1.1. Jednak niedawno byłem pozbawiony swojego auta na 2 dni i jeździłem drugim - torowym sportingiem - który jest nieco podkręcony, ma krótką skrzynię (c514.513) i opony 175/50/13r. Ten z kolei namieszał mi w głowie w drugą stronę... Wiadomo ;] . Jako, że c514.513 jest krótka na trasę, szukam jakiegoś kompromisu. Wiadomo, że jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego ;). Myślałem nad .513 ze zmienioną 5tką na dłuższą, żeby po mieście auto miało wigor, a na trasie nie dokuczało hałasem przy normalnych prędkościach przelotowych tj. ok 110km/h.

Tutaj pytanie pierwsze: z jakiej skrzyni można wykorzystać zębatkę?

Szperając głębiej po fiatowskich skrzyniach natrafiłem na c510.517 z Punto TD, która okazuje się być nieznacznie krótsza na II,II i IV, a dłuższa na V ( I bieg jest ten sam). Na pierwszy rzut oka okazuje się być niemal idealna.

Drugie pytanie brzmi: czy skrzynia c510.517 pasuje do CC?

Chętnie wysłucham wszelkich sugestii w ramach doboru przekładni do mojego projektu.

Auto ma służyć głównie po mieście, weekendowo poza miasto, a wakacyjnie na dłuższe dystanse. Na następne wakacje planuję wybrać się tym Bąkiem do Włoch :jem:

Zamierzam zamontować na nim opony 165/65/13r.

Poniżej zamieszczam moje przeliczenia prędkości teoretycznej dla 3000 i 3500 obr./min. dla poszczególnych skrzyń dla piątego biegu i ww. opon:

Skrzynia----->3000obr./min.----->3500obr./min.

c514.510----->103.05 km/h----->120.23 km/h

c514.513----->88.10 km/h----->102.79 km/hrzeba się namachać lewarem jak w szóstce 

c510.517----->100.60 km/h----->117,36 km/h

 

Pozdrawiam!

Ja w swoim pokraku mam skrzynię C.514.5.13 z Lanci Y 1.2 16v, przełożenie główne 15/56 i założony do niej piąty bieg z SC Van. I działa to rewelacyjnie, bo mniej się trzbe namachać niż w dowolnej szóstce, aby mieć większą prędkość na najwyższym biegu, ewentualnie aby mieć niższe obroty przy tej samej prędkości. Do tego 4 pierwze biegi są właśnie dość krótkie, aby pośmigać i bardzo długa piątka do jazdy w trasy, a te robię dość długie, nawet za Budapeszt.... 

 

post-130203-0-71998900-1473633572_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przekładniu 5 biegu należy pamiętać, że występowały dwa rodzaje skrzyni. W jednych poszczególne biegi są umieszczone na wałach bezpośrednio a w innych są umieszczone jeszcze dodatkowo na łożyska giełdowych. Obie skrzynie mają takie samo oznaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Przy przekładniu 5 biegu należy pamiętać, że występowały dwa rodzaje skrzyni. W jednych poszczególne biegi są umieszczone na wałach bezpośrednio a w innych są umieszczone jeszcze dodatkowo na łożyska giełdowych. Obie skrzynie mają takie samo oznaczenie.

 

To jak odróżnić co będzie pasowało do czego? Może po roczniku? Mam już kupiony 5ty bieg z seja 1.1mpi (chyba 2003 rocznik) i zamierzam niebawem zamontować do skrzyni z abartha, myślałem, że nie może być inaczej jak tylko plug&play a tu takie rewelacje zapodajesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.