Keryp_ Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Wadliwe silniki benzynowe już ogarnięte - cos jeszcze eliminuje ten model z kręgu zainteresowań aut 5 + 2...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Wadliwe silniki benzynowe już ogarnięte - cos jeszcze eliminuje ten model z kręgu zainteresowań aut 5 + 2...? Po 2009 r.? Jeżeli tak, to ten silnik nie bierze już oleju a przynajmniej nie powinien - mi nie bierze, mimo że jeżdżę na oleju 0w20 Jedyną wada jaka znam to jest pompa wody, ale jak kupisz z nalotem 100kkm+ to pewnie już była wymieniana, mi padła przy 40kkm, naprawa kosztowała 450 zeta. Słabe są też skrzynie manualne, potrafią padać łozyska, ale jak się odpowiednio wcześnie to zdiagnozuję (szkrzynia zaczyna wyć) to naprawa nie jest bardzo droga. Auto bardzo przestronne w środku, bagażnik może nie jest ogromny, ale składane i przesuwane osobno tylne fotele zwiększają pojemność. Jak masz jakieś pytania to śmiało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2017 Odkopię temat i dopytam jakie wady w tych silnikach benzynowych były? Zastanawiam się nad trochę większym autem i zawsze mi się ta Verso podobała, niestety z benzynowych to 90% perełki od handlarzy Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2017 Jedyna wada jaka sie pojawia na chwilę obecną w tych silnikach, to padające pompy wody o której pisałem wcześniej. Po wymianie pompy problem znika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2017 No to pozytywnie 1.8 129KM to ten sam motor co w Avensisie? Avensis kombi to też druga opcja, którą biorę pod uwagę. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2017 Piszesz o silniku z poprzedniej generacji Avensisa, w obecnej jest ten sam co w Verso 1.8 147KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2017 Fakt, pisałem o Corolli Verso, a nie Verso i tym starszym Avensisie To w tych starszych są jakieś szczególne problemy z silnikami i cała resztą? Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2017 8 godzin temu, tomy napisał: To w tych starszych są jakieś szczególne problemy z silnikami i cała resztą? Żadnych. Panie, to Toyota jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2017 1 godzinę temu, aviator napisał: Żadnych. Panie, to Toyota jest Poza problemami z braniem oleju i padającymi skrzyniami zgoda ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlawekS Napisano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2017 Jeśli będzie po wymianie shortblocka to nie będzie brać oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 11 godzin temu, SlawekS napisał: Jeśli będzie po wymianie shortblocka to nie będzie brać oleju Si. W T25 gdzieś od lipca 2005 były poprawione (a może od września?). Nie wiem jak w Versalce. Poza tym jeżeli ktoś mysli o LPG w tym silniku to dać się da, ale nie jest to najlepszy silnik do LPG. Późniejsze valvematici już są lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Czyli jak w Corolli E12 benzyny bezpiecznej od 2006 roku, w sumie najchętniej celowałbym w 2008 rok, ale zobaczymy. Ok, pozostaje przeglądać oferty, niestety większość to same perełki z Niemiec. Już jak widzę w ogłoszeniu, śliczna, piękna, igła z Niemiec i takie tam to nie chce mi się wchodzić i oglądać Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 2 godziny temu, mazi napisał: Poza tym jeżeli ktoś mysli o LPG w tym silniku to dać się da, ale nie jest to najlepszy silnik do LPG. Późniejsze valvematici już są lepsze. a dlaczemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Upierdliwa regulacja luzów zaworowych, a i same gniazda dość szybko siadają => regulacja jest potrzebna. Jeżeli jednak decydowałbyś sie to szukaj kumatego gazownika, który po 1 dobrze zamontuje graty, a po 2 i najważniejsze idealnie wystroi. Nie da Ci to gwarancji, że luzy nei polecą - znajomy robił u Rogowskiego, patrząc po spalaniu to chyba dość bogato podlane gazem ma a i tak po 60kkm luzy poleciały i regulował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Godzinę temu, tomy napisał: Czyli jak w Corolli E12 benzyny bezpiecznej od 2006 roku, w sumie najchętniej celowałbym w 2008 rok, ale zobaczymy. Ok, pozostaje przeglądać oferty, niestety większość to same perełki z Niemiec. Już jak widzę w ogłoszeniu, śliczna, piękna, igła z Niemiec i takie tam to nie chce mi się wchodzić i oglądać Pozdr. W E12 bezpiecznie od 2004, miałem z lutego 2004 prywatną i grama oleju nie żarła. Jeździłem dużo E12 z 2003 i 2004 i też problemów z olejem nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Ok, rozumiem ja starszej niż 2007 nie biorę pod uwagę, więc problem odpada Generalnie to rozważam właśnie Avensis, C. Verso lub kontynuację z Fordem, czyli Mondeo MK4 2.0 benzyna, może jeszcze Cytrynę C5 Coś większego, wygodniejszego od Foki, aktualnie dla rodziny 2+2. Pośpiechu nie ma, więc zobaczymy co się trafi. Dzięki za info Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 4 godziny temu, tomy napisał: Ok, rozumiem ja starszej niż 2007 nie biorę pod uwagę, więc problem odpada Generalnie to rozważam właśnie Avensis, C. Verso lub kontynuację z Fordem, czyli Mondeo MK4 2.0 benzyna, może jeszcze Cytrynę C5 Coś większego, wygodniejszego od Foki, aktualnie dla rodziny 2+2. Pośpiechu nie ma, więc zobaczymy co się trafi. Dzięki za info Pozdr. Mondeo MK4 z tym silnikiem jedzie jakby chciał, a nie mógł i jara 10/100. Trochę tym ganiałem. Da się jeździć, ale słabo napędza się. Lepsze wrażenie robi w tej budzie 1.8TDCI, choć jak już sadzomiotacz to zdecydowanie lepiej pójść w 2.0TDCI od PSA. Poza tym bardzo fajne auta, pakowne, wygodne. Minus jaki zauważyłem to odłażąca farba z progów w autach z 2008. Chyba Ford dalej nie potrafi zwalczyć problemów z korozją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 5 godzin temu, mazi napisał: Jeżeli jednak decydowałbyś sie to szukaj kumatego gazownika, który po 1 dobrze zamontuje graty, a po 2 i najważniejsze idealnie wystroi. to jest ważne niezależnie do jakiego samochodu montujesz lpg...ogarnięty instalator to podstawa sukcesu... 5 godzin temu, mazi napisał: Upierdliwa regulacja luzów zaworowych, a i same gniazda dość szybko siadają => regulacja jest potrzebna a to nic dziwnego i nie ma co panikować...nie co 100 a co 50k km wystarczy zrobić sprawdzenie i wystarczy... ale zgadzam się, że do lpg są lepsze silniki z hydrauliczną regulacją luzów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Dnia 2017.08.10 o 20:24, mazi napisał: Poza problemami z braniem oleju i padającymi skrzyniami zgoda ;-) W 1.8? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 20 minut temu, aviator napisał: W 1.8? a co, dziwne? :-) Toya ogólnie trwałych skrzyń nie montowała... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 5 godzin temu, muzz napisał: to jest ważne niezależnie do jakiego samochodu montujesz lpg...ogarnięty instalator to podstawa sukcesu... a to nic dziwnego i nie ma co panikować...nie co 100 a co 50k km wystarczy zrobić sprawdzenie i wystarczy... ale zgadzam się, że do lpg są lepsze silniki z hydrauliczną regulacją luzów... Akurat w VVT-i samo sprawdzenie to zwykle za mało... bo jeszcze trzeba robić regulację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2017 Mam vvti tylko ciut większego i narazie jeździ. Znajomy w V8 vvti robił regulacje i standardowo trzeba dotykać wydechowe i jego wyszło o ile pamietam ok. 1000 zł. W r4 będzie to połowa tej kwoty. To chyba nie jakiś tragiczny wydatek biorąc pod uwagę, że tą kwotę oszczędza się w +/- 2500km jeżdżąc na lpg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 Dnia 2017.08.11 o 21:18, mazi napisał: a co, dziwne? :-) Toya ogólnie trwałych skrzyń nie montowała... Nie pytam o skrzynię, tylko o silnik... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.