Jump to content

Problem z regulacją sprzęgła


Recommended Posts

Kwestia rozbija się w skrócie o to czy wymieniać sprzęgło czy nie.

Dłuższy czas nie jeździłem mietkiem, dziś wsiadam, pedał sprzęgła jakoś dziwnie blisko hamulca (czyli myślę sobie tradycyjny problem z pękającym wspornikiem pedałów), jedynka i wsteczny przez zęby. Patrzę na wspornik - cały. Odgiąłem pedał sprzęgła, niżej jakieś ~4cm jak nie lepiej od hamulca. Podciągnąłem go trochę na lince, jest lepiej. Podciągam dalej i znów zaczyna wyginać wspornik a nie równać się z hamulcem. Popuściłem, znalazłem 'złoty środek', pedał niżej jakieś 1cm~2cm niżej niż hamulec i można jeździć, nie ślizga, nie zgrzyta. Pytanie ile to może wytrzymać, bo wg mnie to już ostatnie chwile, ale znając tą wesołą koreańską konstrukcję to może być coś innego. Łapa przy skrzyni cała, wspornik pedałów też cały (trzeba go będzie wzmocnić, ale to sobie zostawię na później), sprzęgło oryginał jakieś 150kkm cały czas miasto w górzystym terenie więc teoretycznie mogło się posypać.

Link to post
Share on other sites

Nie che Cie martwić ale to nie pedał czy linka sprzęgła - a tarcza sprzęgła  sie kończy

Odpal silnik wbij 4 bieg i spróbuj ruszyć powoli puszczając sprzęgło - jak pojedzie to masz sprzęgło do wymiany

Link to post
Share on other sites

Jedzie. Nie zmartwiłeś mnie kolego, liczyłem się z tym tylko chciałem potwierdzenia przypuszczeń, bo jakbym zrzucił skrzynię i okazało się że sprzęgło jest ok to bym się wku***rzył ;]

Link to post
Share on other sites

Przy takim przebiegu to norma  - to praktycznie końcówka sprzęgła - trosze pojeździ ale potem będzie masakra - serowe praktycznie przyspieszenie

Będziesz sam wymieniał - to jakieś 300-400 zł za komplet jak na warsztat to ze 400 zł za robociznę( coś koło tego płaciłem 2 lata temu )

Link to post
Share on other sites

Mnie się kiedyś wydawało, że to już koniec sprzęgła - a to linka się się w środku zakleszczyła.

Od wymiany linki wszystko chodzi idealnie, póki co :)

 

Zdarza się, że sprzęgło wcześniej pada, zwłaszcza jak wcześniej jeździła samochodem kobieta

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

U mnie wczoraj rano zauważyłem, że przy wrzucaniu biegów 1,3 i 5 czuć zdecydowany opór.Coś jakby przycięły się linki.

Nie ważne czy robię redukcję czy zmieniam na następny bieg.

Po zapięciu jednego z tych biegów i wrzuceniu na luz mogę ponownie wrzucić ten bieg normalnie ale jeśli w międzyczasie wrzucę inny problem się powtarza :(

Co muszę wymienić?

Nie wiem kiedy było sprzęgło robione bo auto mam od 4dni.

Edited by Orzelj45
Link to post
Share on other sites

Zmieniając szybko temat ;) czy do wymiany miski oleju koniecznie potrzeba zrzucać rurę kolektora jak opisano w serwisówce czy da się wymanewrować nie demontując niczego wokół?

Link to post
Share on other sites

Miskę wymieniano mi w ASO i z tego co pamiętam odkręcane były dwie śruby mocujące wydech od kolektora. Smok olejowy przeszkadza w wysunięciu miski bokiem ale przede wszystkim później wydech przeszkadza w starannym, równym założeniu miski z nałożonym silikonem.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.