vtorek Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Postanowiłem sukcesywnie wymieniać zwykłe żarówki na ledy Dziś przyszła kolej na żaróweczki halogenowe (g4) w kuchni. Mam trzy punkty świetlne podpięte pod transformator. Wymieniłem wszystkie trzy na ledy i wystąpił problem. W jednym z punktów żarówka zaczęła co 2-3 sekundy delikatnie przygasać a transformator zaczął "mruczeć". Po włożeniu do tego samego punktu starej (halogenowej) żaróweczki wszystko wraca do normy (czyli w tym momencie mam konfigurację 2 ledy i jeden halogen). Ktoś jest w stanie pomóc w znalezieniu przyczyny? Coś skopane w instalacji - w sensie źle pospinane źródła światła do transformatora (ale z halogenami wszystko śmiga ok)? A może za słabe ledy? Włożyłem 2W. Czy np włożenie mocniejszego led'a np. 3W rozwiąże problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luccass Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Jakie napięcie zasilania jest wymagane dla LEDow i jakie jest na wyjściu trafo? Tapatalked Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_luk_ Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Ja mam trafo 0-200 i w ogóle przy 5m taśmy nie startuje. Także raczej musisz przejść na zasilacz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 3 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Jakie napięcie zasilania jest wymagane dla LEDow i jakie jest na wyjściu trafo? Tapatalked Ciężkie pytania zadajesz Mogę tylko napisać to co widać na zdjęciach: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luccass Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Teoretycznie napięcia się zgadzają, ale ten trafo jakiś dziwny Tapatalked Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 3 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Teoretycznie napięcia się zgadzają, ale ten trafo jakiś dziwny Tapatalked Pojęcia nie mam... Montował to koleś razem z meblami kuchennymi lat temu 7 i on to zakładał. Co to jest, czy dobre czy nie dobre, tego nie wiem bo po pierwsze się nie znam, po drugie po prostu nie wnikałem co montował. Jakaś wysoka półka to na pewno nie jest tylko pewnie gość wziął coś pierwszego z brzegu, jak znam życie. A zrobiłem jeszcze jeden eksperyment. Włożyłem leda tylko i wyłącznie w jeden punkt. Skutek jest taki, że po włączeniu światła led zapala się na jakąś sekundę i gaśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzzz Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 tam jest napisane 20 - 60 W a Ty masz 6 W... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Zapewne na wyjsciu prad przemienny, stad migotanie led. Zmien trafo. Wydatek w granicach 20-30zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Teoretycznie napięcia się zgadzają, ale ten trafo jakiś dziwny Tapatalked nie zgadza się, do LED musi być trafo z niskim startem poboru mocy. Ten się nie nadaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 Jest to zasilacz, a nie sam transformator. Przy zbyt niskim poborze mocy startuje tylko na chwilę, taka niby ekologia. Rozwiązania nasz dwa, albo zostawić jeden halogen, albo zmienić na zwykły transformator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luccass Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 nie zgadza się, do LED musi być trafo z niskim startem poboru mocy. Ten się nie nadaje.Napięcia się zgadzają, a czy trafo startuje czy nie, to inna para kaloszy. Jest jak wol napisane, że do halogenow, wiec dlatego obstawialbym, ze to wina tego trafo. Ps. Swoja droga to nie wiem czy używanie nazwy 'transformator elektroczniczy' jest poprawne... Tapatalked Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 za mały pobór na ledach jest i trafo głupieje. Gdzie kupowałeś te ledy i jak świecą? 2x podchodziłem do zmiany G4 na LED i za każdym razem wracałem do halogenu, bo jakość światła była marna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 Ciężkie pytania zadajesz Mogę tylko napisać to co widać na zdjęciach: 20160903_225555.jpg 20160903_225703.jpg Masz wyraźnie napisane - 20W-60W. Poniżej 20W po prostu źle działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 No to masz jasno napisane - zasilacz potrzebuje min. 20W obciążenia, czyli 10 takich ledów (pewnie z 15, bo parametry światełek zawyżone). Zmień zasilacz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 No to masz jasno napisane - zasilacz potrzebuje min. 20W obciążenia, czyli 10 takich ledów (pewnie z 15, bo parametry światełek zawyżone). Zmień zasilacz. Albo zostawić jeden halogenek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 4 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2016 za mały pobór na ledach jest i trafo głupieje. Gdzie kupowałeś te ledy i jak świecą? 2x podchodziłem do zmiany G4 na LED i za każdym razem wracałem do halogenu, bo jakość światła była marna... Allegro. Barwę światła mają jak dla mnie w porządku. Minimalnie "zimniejszą" od halogenków, które miałem. Ale mogły by być nieco mocniejsze - w sensie więcej światła. Halogenki miałem bodajże 20W, te ledy to 2W - niby napisane że te 2W są odpowiednikiem właśnie 20W ale jednak dają minimalnie mniej światła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 4 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2016 Zmień zasilacz. Możecie polecić coś konkretnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 4 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2016 Albo zostawić jeden halogenek. Tak właśnie na razie zrobiłem. Chociaż to rozwiązanie mnie nie satysfakcjonuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 niby napisane że te 2W są odpowiednikiem właśnie 20W 20W czego? Bo na 100% nie halogena. Może w przeliczeniu na lampę Łukasiewicza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 4 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2016 20W czego? Bo na 100% nie halogena. Może w przeliczeniu na lampę Łukasiewicza? Może przeliczają na moc kaganków karbidowych... Napisałem to co na opakowaniu. Nie jestem ekspertem w tych sprawach więc nie komentuję informacji z pudełka. Jeżeli posiadasz konkretną wiedzę w tym temacie to wytłumacz co i jak. Pewnie nie tylko ja skorzystam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 7 Września 2016 Udostępnij Napisano 7 Września 2016 Albo zostawić jeden halogenek. jak można na źródło światła mówić halogenek? [LiNK] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 11 Września 2016 Udostępnij Napisano 11 Września 2016 Ja postanowiłem zrobić podobną przesiadkę, co Ty. I również w kuchni. Mam 6 halogenków po ok 35W każdy, mocowanie typu G4. Próbowałem zastąpić halogeny jakimiś LEDami, ale próby były niezadowalające. Wszystko rozbijało się o ilość światła, którą takie LEDowe zamienniki potrafią wygenerować - ciągle było za mało. Nie chcąc brnąć dalej w poszukiwania "żarówek" odpowiedniej mocy oraz barwy, wybrałem przesiadkę na LEDy z trzonkiem GU10, zasilane 230V. Same źródła światła kupiłem akurat w Ikei, bo mi pasowały. Natomiast musiałem wymienić też oprawki, gdyż nie zgadzały się średnice. Ale nie żałuję - mam więcej światła a zużycie energii spadło 5x, bo LEDy mają po 6W. Światło w kuchni używam często i długo, więc taka przesiadka robi mi różnicę. Proponuję rozważyć...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 Jest to zasilacz, a nie sam transformator. Przy zbyt niskim poborze mocy startuje tylko na chwilę, taka niby ekologia. Rozwiązania nasz dwa, albo zostawić jeden halogen, albo zmienić na zwykły transformator. Zwykłe trafo bym odradzał, bo one przy małym poborze prądu potrafią mieć 14-15V, co skraca żywotność ledów niewyposażonych w wewnętrzny stabilizator napięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 proponuje cos takiego: http://allegro.pl/hermetyczny-zasilacz-led-12v-dc-12w-1a-ip67-i6144293450.htmlsa jeszcze wersje na 6w ale lepiej troche mocniejszy kupic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 28 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2016 Odświeżę temat. Dorwałem od znajomego coś takiego jak na zdjęciu. Podobno to zasilacz do ledów. Niestety nie chce ze mną współpracować. Ktoś ma może jakiś pomysł dlaczego porównując dane żarówek i dane z zasilacza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 28 Października 2016 Udostępnij Napisano 28 Października 2016 Czyżby te LEDY jednak nie działały z napięciem stałym? Krawiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 28 Października 2016 Udostępnij Napisano 28 Października 2016 Dorwałem coś takiego jak na zdjęciu. Podobno to zasilacz do ledów. Niestety nie chce ze mną współpracować. Ktoś ma może jakiś pomysł dlaczego porównując dane żarówek i dane z zasilacza? 1. Złe podłączenie L i N 2. Uszkodzony zasilacz - mierzyłeś napięcie wyjściowe? To by wyjaśniało, dlaczego znajomy się tego pozbył... 3. Odwrotna polaryzacja LED-ów. 4. Niezlokalizowana przerwa w obwodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 28 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2016 Czyżby te LEDY jednak nie działały z napięciem stałym? Krawiec Być może... czy może to sugerować symbol "AC" na żarówce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luccass Napisano 28 Października 2016 Udostępnij Napisano 28 Października 2016 Być może... czy może to sugerować symbol "AC" na żarówce? Sugeruje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 28 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2016 1. Złe podłączenie L i N 2. Uszkodzony zasilacz - mierzyłeś napięcie wyjściowe? To by wyjaśniało, dlaczego znajomy się tego pozbył... 3. Odwrotna polaryzacja LED-ów. 4. Niezlokalizowana przerwa w obwodzie. 1. Kombinowałem 2. Nie mam miernika - sprawdzałem tylko próbnikiem i coś się pojawiało 3. Nie wiem co Pan do mnie mówi... 4. Na starym zasilaczu (transformatorze) wszystkie trzy punkty świecą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 29 Października 2016 Udostępnij Napisano 29 Października 2016 1. 2. 3. Nie wiem co Pan do mnie mówi... 4. To dziwne... jak przecież wszyscy wiemy - LED-y do życia potrzebują napięcia stałego i dał bym sobie odjąć prawe cohones że oznaczenie AC sugeruje, że to będzie działało RÓWNIEŻ z napięciem przemiennym, a nie TYLKO choć wynalazki, z którymi miałem do czynienia, opisane AC/DC miały przy jednej nóżce oznaczony "+" i właśnie sugerowałem, że masz je odwrotnie powtykane, czyli spolaryzowane plusem do minusa zasilacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pty Napisano 29 Października 2016 Udostępnij Napisano 29 Października 2016 To dziwne... jak przecież wszyscy wiemy - LED-y do życia potrzebują napięcia stałego i dał bym sobie odjąć prawe cohones że oznaczenie AC sugeruje, że to będzie działało RÓWNIEŻ z napięciem przemiennym, a nie TYLKO choć wynalazki, z którymi miałem do czynienia, opisane AC/DC miały przy jednej nóżce oznaczony "+" i właśnie sugerowałem, że masz je odwrotnie powtykane, czyli spolaryzowane plusem do minusa zasilacza. Dlaczego uważasz, że LEDy potrzebują napięcia stałego? Przecież to są diody i mogą pracować przy napięciu stałym i zmiennym. Przy stałym ważna jest polaryzacja, a przy zmiennym 50Hz zapala się 50 rzazy na sekundę. Oko ludzkie tego nie widzi i wydaje się, że dioda świeci światłem ciągłym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
colinaw Napisano 17 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 To dziwne... jak przecież wszyscy wiemy - LED-y do życia potrzebują napięcia stałego i dał bym sobie odjąć prawe cohones że oznaczenie AC sugeruje, że to będzie działało RÓWNIEŻ z napięciem przemiennym, a nie TYLKO choć wynalazki, z którymi miałem do czynienia, opisane AC/DC miały przy jednej nóżce oznaczony "+" i właśnie sugerowałem, że masz je odwrotnie powtykane, czyli spolaryzowane plusem do minusa zasilacza. Nie rozpędzaj się z tymi cohones. Faktycznie dioda elektroluminescencyjna jest elementem który zasilany prądem stałym będzie pracował tylko kiedy będzie odpowiednio podpięty ale to nie znaczy że przy prądzie zmiennym nie będzie pracował w ogóle. Po prostu LED będzie pracował przez połowę czasu (przy 50 Hz na przykład jest to niezauważalne) realizując prostowanie jednopołówkowe. Z resztą, pty też już to objaśnił i to pewnie nawet lepiej . Sprawdź Vtorek tak jak sugeruje Romano11 czy nie ma tam gdzieś narysowanego + przy którejś nóżce. Wygląda na to że w tej "żarówce" znajduje się stabilizator impulsowy który powinien mieć na wejściu pełen mostek prostowniczy (sposób podłączenie nie powinien mieć znaczenia) ale jakoś go tam nie widzę więc może to być ograniczone do jednej diody prostowniczej i wtedy będzie miał znaczenie sposób podłączenia (polaryzacja). Ew. możesz też sprawdzić te żarówki np. na akumulatorze samochodowym raz podłączając jedną nóżkę do plusowej klemy a drugą do minusowej i potem odwrotnie. Jeżeli zadziała w tylko jednym z dwóch przypadków znaczy że trzeba dobrze podłączyć zasilacz. Jeżeli zadziała w obu przypadkach znaczy, że zasilacz jest albo uszkodzony albo potrzebuje większego obciążenia. Jeżeli nie zadziała w żadnym z przypadków to znaczy że te diodki potrzebują na wejściu zasilania prądem zmiennym. Ten pierwszy zasilacz go daje ale drugi już nie. Odświeżę temat. Dorwałem od znajomego coś takiego jak na zdjęciu. Podobno to zasilacz do ledów. Niestety nie chce ze mną współpracować. Ktoś ma może jakiś pomysł dlaczego porównując dane żarówek i dane z zasilacza Jest to prawdopodobnie zasilacz impulsowy a te na ogół potrzebują odpowiednio dużego obciążenia na wyjściu żeby dobrze działały. Ile diodek do niego podłączałeś? Jak chcesz go sprawdzić to spokojnie możesz do wyjścia podpiąć żarówkę halogenową na 12 V lub każdą inną (np samochodową) pod warunkiem że jej moc nie będzie przekraczała 20W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.