Skocz do zawartości

Panda 4x4 inaczej


dawiddawidowski

Rekomendowane odpowiedzi

@@dawiddawidowski jakiś miesiąc temu jak byłem w UK, widziałem na Santa Pod Raceway CC. Właśnie z motorem Tjeta i skrzynią z pandy...jakie to moce miało nie mam pojęcia, ale robiło 13sec na ćwiarę. Więc pewnie te 200+ miało ;)

 

Szukałem w necie jakieś info o projekcie ale chyba nic nie ma :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byly rozne roznicowki w zaleznosci od versji silnika... od 1.3 jtd byly dla wersji van, cross, i kiedys monster , dla 1.4 metan, dla 1.2 metan i zwyklej... wersje 60,70,80,90,110 i 120 , te liczby to koncowe numery roznicowki. Dokladnie nie pamietam ale 120 byla najmocniejsza pod 1.3 cross

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...
  • 1 miesiąc później...
Dnia 4.09.2016 o 09:39, HARDTECHNO napisał:

byly rozne roznicowki w zaleznosci od versji silnika... od 1.3 jtd byly dla wersji van, cross, i kiedys monster , dla 1.4 metan, dla 1.2 metan i zwyklej... wersje 60,70,80,90,110 i 120 , te liczby to koncowe numery roznicowki. Dokladnie nie pamietam ale 120 byla najmocniejsza pod 1.3 cross

A wiesz cos na temat tylnego dyfra. Jak one dokładnie działają bo zastanawiam się czy dało by się dorobić sterowanie do tego nowszego typu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o blokade mi chodzi. Z tego co wiem w tym starszym dyfrze jestvsprzeglo, ktore powyzej 30 km/h jezeli dobrze pamietam odlacza tyl a w tym nowszym jest elektryczne sterowane z absu i potrzebuje informacji czy trudno jest to wysterowac bo jezeli tak jak piszesz jest tam elektromagnes ktory dziala zalacz/wylacz to o to mi chodzi tyle ze widzialem dwa zastosowania tylnego dyfra z pandy i oba nyly starszego typu, chyba ze przerabiali je na sztywno bo dlanie traci to sens jezeli powyzej 30 mialby zostawac sam przedni naped.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat z motofakty.pl

 

Na próżno będziemy szukali czegoś, co pozwala nam włączyć napęd Fot. Fiat: Uterenowiona Panda ma wiêkszy prze¶wit i 14-calowe ko³a.na wszystkie koła. Odbywa się to bez naszej ingerencji. Decyduje o tym sprzęgło lepkościowe zamontowane przy osi tylnej. Jeśli jedziemy po suchej, równej nawierzchni wtedy ponad 90% momentu napędowego przenoszone jest na koła przednie. Jeśli koła te zaczną się ślizgać i wystąpi różnica prędkości obrotowej kół przednich i tylnych, wówczas sprzęgło lepkościowe zacznie przekazywać część napędu na oś tylną, czyli włączy napęd 4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ni czyli ponad 90% na przod czyli do 10% na tyl caly czas.  A sprzeglo lepkosciowe czy tam visko nie wlacza napedu tylko zwieksza jego udzial na tyl.  Do tego dziala to mechanicznie bez elektronicznych wspomagaczy.  To w starszej wersji,  nowa panda3 moze to miec inaczej rozwiazane bo ma esp.  Starsza panda2 esp nie miala. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, HARDTECHNO napisał:

To po co jest ten czujnik? Zaznaczony na foto? 

 

IMG_20170330_205033.jpg

To jest dyfer nowszego typu. Na belce z foto jest zle opisane. On idzie od 2009 roku w pandzie 2 i pozniej w pandzie 3 i jest sterowany elektrycznie. Jeszcze nie wiem po co jest ale po weekendzie bede mial dyfer to sie dowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.