Skocz do zawartości

Jaśniej świecące kontrolki - za wysokie ładowanie? Seicento SPI


lukaszek1207

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Problem następujący : co jakiś czas podczas jazdy, zazwyczaj powolnej 20-40km/h, kontrolka od świateł i ogólnie podświetlenie deski rozdzielczej zaczyna mocniej świecić i czuć że silnik ma większe obciążenie. 5 - 10 sekund i auto wyrywa do przodu a kontrolki przygasają. Napięcie ładowania ,na postoju bez obciążenia 14,4V, z włączonymi wszystkimi odbiornikami 14,2V. Alternator Elmot po 109tys.km, po ok 60 tys.km wymieniane łożyska. Spróbuję podłączyć miernik na klemy i pojeździć. Chyba że ktoś z Was miał podobny przypadek?

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator napięcia padł.

Prawdopodobnie tak - przy pomiarze ciągłym raz na około 50km na 5-10 sek napięcie skacze do 17V. Jaki regulator? Chiński oryginał czyli Magneti Marelli czy np polski RNa-14 JEZPOL? Moze jeszcze jakaś firma wchodzi w grę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Prawdopodobnie tak - przy pomiarze ciągłym raz na około 50km na 5-10 sek napięcie skacze do 17V. Jaki regulator? Chiński oryginał czyli Magneti Marelli czy np polski RNa-14 JEZPOL? Moze jeszcze jakaś firma wchodzi w grę?

Jedyny nie chiński to Jezpol, wszysko inne co byś nie kupił chińska tandeta, od harta przez MM po hellę.:-) Jezpol ma to do siebie , że da mniej pod obciążeniem i nagrzany, chińczyki po 17-18v walą jak padną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny nie chiński to Jezpol, wszysko inne co byś nie kupił chińska tandeta, od harta przez MM po hellę.:-) Jezpol ma to do siebie , że da mniej pod obciążeniem i nagrzany, chińczyki po 17-18v walą jak padną.

Kurcze, teraz mi to piszesz :P Dałem altek do regeneracji. Gość wymienił łożyska, polakierował uzwojenia, sprawdził mostek, wypiaskował obudowę, wyrównał rowki po szczotkach, poprawił robotę gościa ktory kiedyś wymieniał mi łożyska  i sprawdził także regulator. Ponieważ regulator był na tyle wredny iż pod 10 minutowym obciążeniem był dobry to postanowiłem aby został a wymieniliśmy w nim tylko szczotki (szkoda mi oryginalnego Elmota). Jednak okazało się że po nagrzaniu Elmot dostaje zadyszki i przestaje działać, więc we własnym zakresie zakupiłem regulator MM i założyłem. Pierwsze testy - super- napięcie ok, skoków nie ma, jest git. Jednak następnego dnia zauważyłem, ,ze przy uruchomionym silniku pulsuje światełko wewnątrz.  Popatrzyłem na kontrolki - też pulsują, światła mijania - też! :ogien: Jestem lekko zdegustowany - w sumie nie chciałem skoków napięcia i nie mam, ale pulsujących świateł tez sobie nie życzyłem. W sobotę założę Elmota i zobaczę czy tam światłą pulsują, bo być może nie zauważyłem tego faktu wcześniej...

Edytowane przez lukaszek1207
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.