Jump to content

Boom podczas jazdy


Recommended Posts

Witam, jechałem przed chwilą autostradą, w pewnym momencie usłyszałem wybuch... pierw myślałem że to któreś z kół, po zatrzymaniu się na pasie awaryjnym okazało się że wszystko jest ok. 

Próbowałem go odpalić ale się nie udało, zaczęło lekko dymić spod maski... po 5 minutach udało się go wskrzesić, ale zupełnie potracił moc, słychać jakieś klekotanie podczas jazdy...

Silnik 1.2 16V Palio II.

Jakieś pomysły co to mogło być?

Link to post
Share on other sites

A może kolektor dolotowy (jeśli plastikowy) zrobił kaboom?? Tak mi na myśl przyszło że jakby rozrząd w jego silniku przeskoczył lub ścięło klina to by raczej nie odpalił tylko głowice miał do roboty.

Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem dziś rano świece po czym wybrałem się na kompresję silnika... na która nie dojechalem bo autko stanęło mi na drodze ekspresowej... 1,5h czasu oczekiwania na lawetę... przez tyle czasu nawet nikt się nie zatrzymał żeby zaoferować pomoc, ludzie to straszni egoiści. Okazało się że po prostu akumulator się rozładował, nawet go nie sprawdzalem bo kupiłem go 3 tygodnie temu, bez jaj... ale skąd w takim razie ten wczorajszy wybuch? Nie wiem czy moc do autka wróciła, jutro rano będe wiedział to dam znać.

a czy Ty czasem gazu nie masz ???

Mam.
Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem dziś rano świece po czym wybrałem się na kompresję silnika... na która nie dojechalem bo autko stanęło mi na drodze ekspresowej... 1,5h czasu oczekiwania na lawetę... przez tyle czasu nawet nikt się nie zatrzymał żeby zaoferować pomoc, ludzie to straszni egoiści. Okazało się że po prostu akumulator się rozładował, nawet go nie sprawdzalem bo kupiłem go 3 tygodnie temu, bez jaj... ale skąd w takim razie ten wczorajszy wybuch? Nie wiem czy moc do autka wróciła, jutro rano będe wiedział to dam znać.

Mam.

 

Tak po prostu akumulator, szczególnie nowy, w trakcie jazdy raczej się nie rozładowuje. Sprawdź przede wszystkim ładowanie, czyli alternator. Może się zatarł, albo uszkodził, stąd ten wybuch, dymek spod maski, później problemy z odpaleniem, brak mocy może wynikać z tego że altek chodzi z dużym oporem.

Link to post
Share on other sites

klekocze bo brak smarowania, jak nie zdejmiesz glowy to sie nie dowiesz, nie da zady wróżyć z fusów

Coś mi mówi, że samo ściągnięcie głowicy nic tu nie pomoże (patrz brak ciśnienia).

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Kupiłem Audi A6 C5 2.5 180 KM i mam dylemat co z tym dżentelmenem zrobić, dałem za niego (razem z lpg) 9 tyś... umoczyć tyle kasy... eh, nauczka na całe życie. :P

Jak nie będzie zainteresowania to kupię nowy blok i sobie zostawię. :)

Link to post
Share on other sites

Kupiłem Audi A6 C5 2.5 180 KM i mam dylemat co z tym dżentelmenem zrobić, dałem za niego (razem z lpg) 9 tyś... umoczyć tyle kasy... eh, nauczka na całe życie. :P

Jak nie będzie zainteresowania to kupię nowy blok i sobie zostawię. :)

9 tys to i tak może być mało jak Ci się wałki wytrą w TDI ;].
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.