Skocz do zawartości

Croma kaput - brak kontrolki świec, nie zapala a kręci


Artur_W_wa

Rekomendowane odpowiedzi

jak pali imo to nie zapali na początek spróbuj wcisnąć wyłącznik uderzeniowy (przy lewej nodze) jak jest drugi kluczyk to nim spróbować, a blokada kierownicy puściła ? jest metoda awaryjnego odpalania wtedy należy z pilota wypiąć kluczyk i wsunąć w szczelinę w stacyjce 

jest też odpalanie po przez wprowadzenie kodu z code card 

 
URUCHAMIANIE AWARYJNE SILNIKA
Jeżeli system Fiat CODE nie dezaktywuje zablokowania silnika, lampki sygnalizacyjne (CODE) i (CHECK) w zestawie wskaźników pozostaną zapalone, silnika nie będzie można uruchomić.
Aby uruchomić silnik konieczne będzie uruchomienie awaryjne.
Zaleca się przeczytać całą procedurę z uwagą przed jej wykonaniem. Jeżeli w trakcie jej wykonywania popełniona zostanie pomyłka, obrócić kluczyk w wyłączniku zapłonu w położenie STOP i powtórzyć operacje od początku.

Procedura jest następująca:
* odczytać 5-cyfrowy kod elektroniczny, znajdujący się na karcie kodowej „CODE card”;
* obrócić kluczyk w wyłączniku zapłonu w położenie MAR;
* wcisnąć do oporu i przytrzymać naciśnięty pedał przyspieszenia: lampka sygnalizacyjna (CHECK) w zestawie wskaźników zaświeci się na około 8 sekund i po czym zgaśnie;
* zwolnić pedał przyspieszenia i liczyć ilość błysków lampki (CHECK);
* jeżeli ilość błysków równa jest pierwszej cyfrze kodu na „Code card”, nacisnąć i przytrzymać naciśnięty pedał przyspieszenia do momentu, aż lampka sygnalizacyjna (CHECK) zaświeci się (przez 4 sekundy), po czym
zgaśnie; zwolnić pedał przyspieszenia;
* lampka sygnalizacyjna (CHECK) zacznie teraz pulsować:
po ilości błysków równej drugiej cyfrze kodu na „CODE card” nacisnąć i przytrzymać naciśnięty pedał przyspieszenia;
* wykonać procedurę w ten sam sposób dla pozostałych cyfr kodu znajdującego się na „CODE card”;
* po wprowadzeniu ostatniej cyfry przytrzymać naciśnięty pedał przyspieszenia. Lampka sygnalizacyjna (CHECK) zaświeci się na 4 sekundy, po czym zgaśnie. Zwolnić pedał przyspieszenia;
* szybkie pulsowanie lampki sygnalizacyjnej (CHECK) (przez około 4 sekundy) wskazuje, że operacje zostały wykonane prawidłowo;
* uruchomić silnik, obracając kluczyk w wyłączniku zapłonu z położenia MAR w położenie AVV.

Jeżeli lampka sygnalizacyjna (CHECK) pozostanie zapalona, obrócić kluczyk w wyłączniku zapłonu w położenie STOP i powtórzyć procedurę, rozpoczynając od pierwszego punktu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obu odpowiem tutaj:

Auto normalnie się zamyka i otwiera

Oba kluczyki sprawdzone.

Normalnie chodzi stacyjka

Rozrusznik kręci ale raczej bez paliwa.

Z anomalii

żonie zapaliły się kontrolki w czasie jazdy po parkingu lub przy włączeniu więc wrocila na miejsce parkingowe. 2 rady zgasiła by może kontrolki zgasły, za trzecim razem nie odpaliła.

Wogóle nie zapala się kontrolka świec a kontrolka CODE nie gaśnie choć powinna.

Telefon też padł bo bym może sprawdził ten uderzeniowy wyłącznik i odpalenie z kartą.

A że stresu zapomniałem i zostawiłem pod warsztatem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Procedurę przekazałem do warsztatu  :oki:  może nie będą musieli przepychać :nie_wiem:

Auto naprawione, z pod filtra paliwa sączyła się ropa na wiązkę i coś padło w skrzynce obok akumulatora. Ponoć jakaś wcześniejsza naprawa wykonana nie do końca zgodnieze sztuką. Nie wiem jaki ma związek jedno z drugim ale obie usterki usunięto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

będzie pan zadowolony ;]

Niestety nie będę :nie_wiem:, dziś powtórka z rozrywki, chociaż jak na razie pali ale objawy są następujące:

Miga kontrolka świec po uruchomieniu

Zapala się ABS

Brak ładowania

Awaria wspomagania

Przestaje wskazywać obrotomierz lub prędkościomierz lub oba

Jw czujnik temperatury

Immobiliser

Światła uruchamiają się po chwili lub od razu mimo pokrętła na 0

Nie uruchamia się tempomat ( przynajmniej na zegarach w praktyce sprawdzę jutro)

Kontrolki uruchamiają się wg swojego widzimisię

Będzie reklamacja ale może coś pokazać palcem :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie będę :nie_wiem:, dziś powtórka z rozrywki, chociaż jak na razie pali ale objawy są następujące:

Miga kontrolka świec po uruchomieniu

Zapala się ABS

Brak ładowania

Awaria wspomagania

Przestaje wskazywać obrotomierz lub prędkościomierz lub oba

Jw czujnik temperatury

Immobiliser

Światła uruchamiają się po chwili lub od razu mimo pokrętła na 0

Nie uruchamia się tempomat ( przynajmniej na zegarach w praktyce sprawdzę jutro)

Kontrolki uruchamiają się wg swojego widzimisię

Będzie reklamacja ale może coś pokazać palcem :facepalm:

 

 

Alternator 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ładowali akumulator i zrobili jakieś zwarcie, a może wcześniejsze zwarcie uszkodziło diody alternatora.....

Jedyne co mnie frapuje to to że zapalają się losowo różne z wymienionych powyżej chwilę po uruchomieniu lub nie. To samo w czasie jazdy. I mimo ich zapalenia raczej wszystko działa normalnie. Muszę przetestować ABS i tempomat.

I edyta

Wieczorem poszedłem zobaczyć co i jak i światła na 0 a zapalają się wraz z komunikatem o sprawdzeniu świec żarowych. Więcej błędów nie wyskoczyło, abs działa tempomat również

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i niestety cd nastąpił :ogien: , zaprowadziłem ponownie na reklamację i po tygodniu i regeneracji alternatora objawy są ciągle te same. Auto jeździ ale naprawione nie jest, elektronik polecony przez naprawiacza nie podjął się zadania bo nie ma programu do fiata. Obstawiony jest moduł pod kierownicą a dokładniej zimne luty na nim.

Gdzie w Warszawie i okolicach szukać pomocy??

:nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, miałem identyczne objawy, identyczne!!!! 

 

Auto jak postało 2-3 dni zapalało i jechało jak nowe, potem zapalały się kontrolki na liczniku a prędkościomierz przestał działać, obrotomierz również. 

 

Moja croma była holowana na to w lipcu prawie 400km, powrót z Bieszczad i po drodze ześwirowała, 2 razy zgasiłem i odpaliłem, 3 raz zgasiłem i auto kręciło ale nie odpalało. 

 

Mój mechanik walczył z tym 2 miesiące  :phi: 

 

 

 Chcesz wiedzieć co masz uszkodzone? Pompa wspomagania jest uszkodzona, pomaga tylko wymiana :ok: Można w dość łatwy sposób to sprawdzić, jeśli auto jest "zablokowane" i kreci ale nie odpala, to odepnij kostki od wspomagania, wspomagania nie bedzie ale auto odpali. Co ciekawe, u mnie wspomaganie działało cały czas :ok: piwo się należy  :phi: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, miałem identyczne objawy, identyczne!!!!

Auto jak postało 2-3 dni zapalało i jechało jak nowe, potem zapalały się kontrolki na liczniku a prędkościomierz przestał działać, obrotomierz również.

Moja croma była holowana na to w lipcu prawie 400km, powrót z Bieszczad i po drodze ześwirowała, 2 razy zgasiłem i odpaliłem, 3 raz zgasiłem i auto kręciło ale nie odpalało.

Mój mechanik walczył z tym 2 miesiące :phi:

Chcesz wiedzieć co masz uszkodzone? Pompa wspomagania jest uszkodzona, pomaga tylko wymiana :ok: Można w dość łatwy sposób to sprawdzić, jeśli auto jest "zablokowane" i kreci ale nie odpala, to odepnij kostki od wspomagania, wspomagania nie bedzie ale auto odpali. Co ciekawe, u mnie wspomaganie działało cały czas :ok: piwo się należy :phi:

Ze wspomaganiem problemów brak, więc nie zaglądali do pompy, podobno wszystkie wiązki i kostki są przejrzane, ułożone i objaw występuje sporadycznie, przez 12 km powrotu nic się nie ujawniło ale mam świadomość że naprawione na 100% nie jest.

Jak pozwolisz to zadzwonię do Ciebie jutro

PS w warsztacie pierwszy raz po holowaniu odpaliła po obruszaniu wiązek w okolicach pompy i filtra paliwa z którego nieznacznie wydobywało się paliwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze wspomaganiem problemów brak, więc nie zaglądali do pompy, podobno wszystkie wiązki i kostki są przejrzane, ułożone i objaw występuje sporadycznie, przez 12 km powrotu nic się nie ujawniło ale mam świadomość że naprawione na 100% nie jest.

Jak pozwolisz to zadzwonię do Ciebie jutro

PS w warsztacie pierwszy raz po holowaniu odpaliła po obruszaniu wiązek w okolicach pompy i filtra paliwa z którego nieznacznie wydobywało się paliwo

 

ok, śmiało możesz dzwonić (śpie do 9 ;) ) potem jestem pod telefonem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie będę :nie_wiem:, dziś powtórka z rozrywki, chociaż jak na razie pali ale objawy są następujące:

Miga kontrolka świec po uruchomieniu

Zapala się ABS

Brak ładowania

Awaria wspomagania

Przestaje wskazywać obrotomierz lub prędkościomierz lub oba

Jw czujnik temperatury

Immobiliser

Światła uruchamiają się po chwili lub od razu mimo pokrętła na 0

Nie uruchamia się tempomat ( przynajmniej na zegarach w praktyce sprawdzę jutro)

Kontrolki uruchamiają się wg swojego widzimisię

Będzie reklamacja ale może coś pokazać palcem :facepalm:

 

A może to tylko awaria wskaźników? - skoro systemy działają poprawnie.

Ale bardziej prawdopodobna przyczyna to uszkodzenie wiązki (przetarcia, zalanie, zwarcia między sygnałami silnika, komunikacji CAN)

i sprawdziłbym dokładnie przewód masy od akumulatora

Chwilowe zwarcie np. przy pompie wspomagania mogłoby powodować spadek napięcia i dziwne zachowanie wskaźnikow.

 

Jakieś błędy zostają w pamięci sterowników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

No i niestety powtórka z rozrywki.

Tym razem :piekna: dojechała do domu i pokaz wszystkich kontrolek. Po zaparkowaniu juz nie zapaliła.

Potrzebny dobry opiekun w Warszawie lub okolicach który przywroci ją do życia :blagam:

Niestety poprzednicy nie bardzo sie do tego nadają.

Ktokolwiek coś może polecić będę wdzieczny.

Jak by co to zostawiam w profilu swój telefon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie będę oryginalny i powtórzę pytanie po przedmówcach, nie znalazłem na nie odpowiedzi.

czy ktos podłączał auto pod komputer?

jesli ta to czy sprawdzał jakie są parametry podczas rozruchu czy tylko szukał starych błędów zapisanych w pamięci?

jak stoisz z czasem późnymi wieczorami?

mogę podjechać któregoś wieczoru, po godz 20 jak moje dzieciaki pójdą spać, podłączymy kompa i przejrzymy wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, maka131 napisał:

niestety nie będę oryginalny i powtórzę pytanie po przedmówcach, nie znalazłem na nie odpowiedzi.

czy ktos podłączał auto pod komputer?

jesli ta to czy sprawdzał jakie są parametry podczas rozruchu czy tylko szukał starych błędów zapisanych w pamięci?

jak stoisz z czasem późnymi wieczorami?

mogę podjechać któregoś wieczoru, po godz 20 jak moje dzieciaki pójdą spać, podłączymy kompa i przejrzymy wszystko.

Pod jaki program podpinali niestety ale nie wiem, nie bylo miedzy mną a mechanikiem chemii i ciężko było uzyskać rzetelną informację zwrotną. Jak dysponujesz czasem, komputerem oraz programem mogę się zjawic po Ciebie nawet dziś niezależnie od godziny, niestety ale Croma stoi na Białołęce więc chwilę sie zejdzie. Numer do mnie jest w profilu.

Wieczorem sposobem z grotem metalowym w szczelinie dwa razy zapaliła. Niestety tylko dwa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.10.2016 o 15:21, PiotrekPanda napisał:

Kolego, miałem identyczne objawy, identyczne!!!! 

....

 Chcesz wiedzieć co masz uszkodzone? Pompa wspomagania jest uszkodzona, pomaga tylko wymiana :ok: Można w dość łatwy sposób to sprawdzić, jeśli auto jest "zablokowane" i kreci ale nie odpala, to odepnij kostki od wspomagania, wspomagania nie będzie ale auto odpali. Co ciekawe, u mnie wspomaganie działało cały czas :ok: piwo się należy  :phi: 

Ano się należy przynajmniej połowa ;l, dzięki Rafałowi ustaliliśmy kody błędów i poniekąd potwierdziły się twoje wskazówki, a połowa dlatego że prawdopodobnie to były niewyczyszczone dokładnie kostki przez mechaników w trakcie wrześniowej przygody, w jednej był "majonez"  :piwko:d

Prawdopodobnie bo został mi błąd ABS oraz zaniżone wskazania prędkościomierza więc jeszcze raz muszę podejść do czyszczenia kostek preparatem i podjechać do kompresora, jak to nie pomoże to kieruję się do elektryka :ok:

Dnia 28.02.2017 o 06:57, maka131 napisał:

niestety nie będę oryginalny i powtórzę pytanie po przedmówcach, nie znalazłem na nie odpowiedzi.

czy ktos podłączał auto pod komputer?

 

wszystko wskazuje że nie podpinane było pod żaden program a tylko kostki zostały odpięte i przeczyszczone z sączącej się ropy (raczej niezbyt dokładnie), jak by się podpięli programem i wstukali kody w internet może by nie było teraz powtórki z przeszłości, naprawa by była szybsza skuteczniejsza oraz tańsza. Chociaż jak by się podpięli i naprawiali wg wskazań MESa to bym chyba poszedł z torbami ;l bo błędy dotyczyły immobilizera

Dzięki Rafał :piwko:

 

 

 

PS

kto pamięta numer wiązki do wspomagania bo moja jest złożona z dwóch :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.