Skocz do zawartości

[Astra f] Poduszka skrzyni, czy linka sprzęgła


smajler

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, może odpowiem od początku co naprawiłem i zauważyłem, a zaraz po tym o problemie. Około 2 lata temu zaczęło szarpać/telepać samochodem przy ruszaniu, tak jakby tarcza sprzęgła waliła o docisk. Przy tym zjawisku telepał się zawsze w osi pionowej lewarek zmiany biegów (dosyć mocno, energicznie) i wszystko inne co posiadało możliwość drgania. Myślałem ze padło sprzęgło (LUK), które najechało ok. 50kkm. Wymieniłem komplet na SACHSA i przy okazji linkę sprzegla, bo sie urwała. Po zabiegu przez ok rok czasu o telepaniu zapomniałem, które później delikatnie powracało. Lewarek mniej drgał w osi pionowej. Z upływem czasu, aż do dzisiaj telepie podobnie przy ruszaniu. Szybsze puszczanie sprzęgła lub ruszanie z większa ilością obrotów pomaga. Zauważyłem tez, że ma na to wpływ temperatura na zewnątrz, mianowicie jak jest cieplej to telepanie się zwiększa, zimniej - odwrotnie. Jak regulowałem mechanizm zmiany biegów i regenerowałem pajączka od biegów, to mając w rekach poduszkę skrzyni zauważyłem, ze nie jest urwana, ale dość miekka(nawet bardzo), lecz jaka powinna być nowa nie wiem. Teraz zastanawiam się co może być problemem, na pewno nie sprzęgło, które ma 30kkm. Pomyślałem ze albo w okresie cieplejszym rozciąga sie linka sprzęgła (była to linka jakaś z okolic cenowych 25zl), która już może mieć zerwane kilka włosków. Innym pomysłem jest zmęczona poduszka skrzyni biegów, która nie tłumi drgań skrzyni i przenosi je na cały samochód i towarzysza temu duże ruchy lewarka biegów. Z racji ze samochód jest już starszy nie chce pakować kasy niepotrzebnie, w jak wiadomo dobra poduszka jest 3x droższa od linki sprzęgła, dlatego swoje pytanie kieruje tutaj, być może ktoś przerabiał podobny problem.

 

Pozdrawiam.

 

Poprawiłem tytuł.
Reszty nie dam rady.
[Orochimaru]

Edytowane przez smajler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem i mam to samo w Astrze  X14NZ. Wymieniłem kompletne sprzegło LUK + linka + poduszka skrzynio biegów i jak jest gorąco to jak wolno puszczam sprzegło to telepie, jak zimno na zewnątrz to jest spokojnie. Typuję bicie koła zamachowego im cieplej tym większe bicie....przyzwyczaiłem się i szybko puszczam sprzęgło bez gazu i jest gitara....dodam że podobnie ma kolega w Audi A4 1.8

 

Tnij cytaty.

[Orochimaru]

Edytowane przez Orochimaru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem i mam to samo w Astrze  X14NZ. Wymieniłem kompletne sprzegło LUK + linka + poduszka skrzynio biegów i jak jest gorąco to jak wolno puszczam sprzegło to telepie, jak zimno na zewnątrz to jest spokojnie. Typuję bicie koła zamachowego im cieplej tym większe bicie....przyzwyczaiłem się i szybko puszczam sprzęgło bez gazu i jest gitara....dodam że podobnie ma kolega w Audi A4 1.8

No wlasie jak zrobilo sie zimniej to bywa tak ze ani razu nie  telepnie, a czy rusza ci sie przy tym lewarek od biegow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasie jak zrobilo sie zimniej to bywa tak ze ani razu nie  telepnie, a czy rusza ci sie przy tym lewarek od biegow?

tak rzuca lewarkiem ale to normalne bo skrzynią rzuca na poduszkach....jak pisałem typuję koło zamachowe ale nie chce mi się za to brać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 wydawało mi się przez chwilę że jest lepiej ale potem wróciło do normy. Miałem ten objaw to odkąd kupiłem auto czyli przebieg ok 105 tys km, zmiana sprzęgła przy 112 a teraz mam 134tys km i objaw ten samo. Dodam ze stare sprzęgło było OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 wydawało mi się przez chwilę że jest lepiej ale potem wróciło do normy. Miałem ten objaw to odkąd kupiłem auto czyli przebieg ok 105 tys km, zmiana sprzęgła przy 112 a teraz mam 134tys km i objaw ten samo. Dodam ze stare sprzęgło było OK

Wymienilem amortyzatory bo sie wylaly (z rok wywalane byly mozliwe ze przedtem juz sie skonczyly) dodatkowo sworznie wahacza i koncowki lacznikow stab. Po tej wymiane telepanie zniklo, wiec przenoszenie drgan moglo byc spowodowane luzami w zawieszniu a byly duze, chyba ze akurat nizsza temperatura sprawia cuda. Teraz delikatnie rusza sie lewarek. Zostawie temat do powrotnego pogorszenia :)

 

Edit:

Dzisiaj temperatura spadla z rana bardziej niz w poprzednie dni wiec dalej telepie, jednak poprawa stanu zawieszenia troszke stlumila ten efekt.

Edytowane przez smajler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.