Mr_Hyde Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 Mam pytanie z tych banalnych . Jak wygląda serwisowanie instalacji lpg. Robi się jakieś przeglądy co roku czy co ileś km?? Obecnie instalacja ma ponad rok i przejechane bodaj 12oookm. Instalacja to BRC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 Do wyboru od 1 do x : 1. Wersja full wypas - jedziesz do gaziarzy, sprawdzają wszystko od A do Z (jakość połączeń i mocowań, szczelność instalacji, pomiar spalin, diagnostyka kompa, ew. regulacja, wymiana filtrów) ....... jakieś tam pośrednie wersje między 1 a x ....... x. Nic nie robisz, jeździsz aż przestanie jechać na gazie.. Ja osobiście zmieniam filtry co 15 kkm, podłączam kompa każdorazowo przy zmianie filtrów. Robię osobiście. Wydaje mi się, że przy prawidłowo dobranej, zamontowanej i wyregulowanej na początku instalacji nic więcej nie potrzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 W moim przypadku instalacja ma 3 lata gwarancji bez limitu km, wymóg utrzymania gwarancji to okresowe przeglądy co 10kkm. Przegląd na którym co 10kkm wymiana filtra fazy lotnej, co 30kkm dodatkowo fazy ciekłej. W tym sprawdzenie map i przekazanie ewentualnych uwag. Co 10kkm jestem chudszy o 70zł, co 30kkm o 100zł. Tyle kasuje mój gazmen który ma autoryzację Stag-a w Chrzanowie. Brat przykładowo płaci za taki przegląd co 10kkm 150zł w Krk też w autoryzowanym punkcie Stag-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 W moim przypadku instalacja ma 3 lata gwarancji bez limitu km, wymóg utrzymania gwarancji to okresowe przeglądy co 10kkm. Przegląd na którym co 10kkm wymiana filtra fazy lotnej, co 30kkm dodatkowo fazy ciekłej. W tym sprawdzenie map i przekazanie ewentualnych uwag. Co 10kkm jestem chudszy o 70zł, co 30kkm o 100zł. Tyle kasuje mój gazmen który ma autoryzację Stag-a w Chrzanowie. Brat przykładowo płaci za taki przegląd co 10kkm 150zł w Krk też w autoryzowanym punkcie Stag-a. 150 pln co 10kkm za wymianę dwóch filtrów to wyjątkowe zdzierstwo. Gwarancje trzeba przemęczyć a potem jak nic się nie dzieje samemu wymieniać te filtry za parę groszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 masz nową instalację to wypadałoby utrzymać gwarancję, więc przeglądy masz opisane w jej warunkach. Jedziesz do autoryzowanego pkt i oni robią resztę. Zazwyczaj jest to wymiana dwóch filtrów, pianka/czujnik na łączeniach i przy zaworze tankowania, kontrola parametrów na kompie. Generalnie podpisuję się pod ostatnim zdaniem @@Smigiel i jakby nie fakt, że do wymiany filtra f,ciekłem w moim IG1 trzeba go wyciągać to też bym się bawił sam, a tak robię wymianę 2x lotnej / 1x ciekłej w serwisie i przy okazji kontrola parametrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
resmiki Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 Ja wymieniłem filtry, niedawno wtryskiwacze i powoli zaczynam myśleć o regeneracji parownika. Wszystko po cenach części czyli robię sam. To jest dla ludzi, tylko trzeba pochłonąć trochę wiedzy. Wklepane Tapatalkiem na Meizu M2 Note Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 22 Września 2016 Udostępnij Napisano 22 Września 2016 Co +/- 10kkm jeżdżę do kącikowego majstra od gazu który zakładał instalację. Wymiana filtra (plus co którąś wizytę tego drugiego w reduktorze), podpięcie kompa (sprawdzenie czegoś-tam), ewentualna kosmetyczna regulacja, chwilę pogadamy. Koszt 100zł. Wpis w kartę gwarancyjną i tyle. Z racji przebiegów 2.5 razy do roku. Na razie są 2 lata i ponad 50kkm. Poza tym o LPG przypominam sobie tylko przy dystrybutorze jak szukam przejściówki w bagażniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 A ja ryzykant nie byłem ani na jednym przeglądzie LPG, filtry wymieniam sam A jak się coś dzieje mam kolegę który ma sprzęt w garażu i robi co trzeba za kilka złotych a jest uznanym gaziarzem w Mysłowicach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sqza Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Panowie, a dla kogoś, kto wcześniej tego nie robił, jest laikiem i nie chce się naciąć, to w jakie ceny powinienem uderzać (przegląd + konserwacja) Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Panowie, a dla kogoś, kto wcześniej tego nie robił, jest laikiem i nie chce się naciąć, to w jakie ceny powinienem uderzać (przegląd + konserwacja) Pozdrawiam! W zależności od firmy 50-100 zł z wymianą filtra i podłączeniem pod komputer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 14 Października 2016 Udostępnij Napisano 14 Października 2016 (edytowane) Przy przegladzie za 100 pln i gwarancji 2-letniej to: Dla kogos kto ma zwykla instalacje za 2-2,5 tys i jezdzi po 10 tys rocznie to zrobilbym 1 przeglad po roku, zeby miec na kolejny rok spokoj Dla kogos kto jezdzi 50tys rocznie to dalbym sobie spokoj z tymi przegladami bo zaplaci rocznie 500pln kiedy reduktor, listwa czy wielozawor kosztuje mniej, a prawdopodobienstwo padu jest minimalne. Wymieniac samemu filterki, ktore kosztuja kilkanascie zlotych i tyle. Wyjatek tylko dla jakis bardzo drogich, skomplikowanych instalacji albo .... jak ktos lubi miec tzw "swiety spokoj" Edytowane 14 Października 2016 przez gregoryj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 16 Października 2016 Udostępnij Napisano 16 Października 2016 (edytowane) Przy przegladzie za 100 pln i gwarancji 2-letniej to: Dla kogos kto ma zwykla instalacje za 2-2,5 tys i jezdzi po 10 tys rocznie to zrobilbym 1 przeglad po roku, zeby miec na kolejny rok spokoj Dla kogos kto jezdzi 50tys rocznie to dalbym sobie spokoj z tymi przegladami bo zaplaci rocznie 500pln kiedy reduktor, listwa czy wielozawor kosztuje mniej, a prawdopodobienstwo padu jest minimalne. Wymieniac samemu filterki, ktore kosztuja kilkanascie zlotych i tyle. Wyjatek tylko dla jakis bardzo drogich, skomplikowanych instalacji albo .... jak ktos lubi miec tzw "swiety spokoj" Widać kolego, nie za bardzo masz pojęcie o lpg ani o silnikach, wystarczy że rozjadą się mapy i zaraz kat stopiony...dlatego kontrola i regulacja parametrów przy lpg konieczna Edytowane 16 Października 2016 przez kobra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 20 Października 2016 Udostępnij Napisano 20 Października 2016 Ja wymieniłem filtry, niedawno wtryskiwacze i powoli zaczynam myśleć o regeneracji parownika. Wszystko po cenach części czyli robię sam. To jest dla ludzi, tylko trzeba pochłonąć trochę wiedzy. Wklepane Tapatalkiem na Meizu M2 Note bez sensu, lepiej się czegoś nauczyć co Ci powiększy codzienny dochód, a nie wydatki 200/300zł na 10 tys km... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 20 Października 2016 Udostępnij Napisano 20 Października 2016 bez sensu, lepiej się czegoś nauczyć co Ci powiększy codzienny dochód, a nie wydatki 200/300zł na 10 tys km... Faktycznie bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 20 Października 2016 Udostępnij Napisano 20 Października 2016 Faktycznie bez sensu. z punktu ekonomicznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sqza Napisano 20 Października 2016 Udostępnij Napisano 20 Października 2016 W zależności od firmy 50-100 zł z wymianą filtra i podłączeniem pod komputer. Dzięki. No to ruszamy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 20 Października 2016 Udostępnij Napisano 20 Października 2016 bez sensu, lepiej się czegoś nauczyć co Ci powiększy codzienny dochód, a nie wydatki 200/300zł na 10 tys km... dlaczego bez sensu? Lepiej spędzić jakąś ładną sobotę robiąc sobie prosty serwis niż pierdząc w kanapę przed TV. Jeżeli ktoś ma ochotę, czas i wiedzę, lub chęć żeby tą wiedzę posiąść, to nie ma powodu tego oceniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 20 Października 2016 Udostępnij Napisano 20 Października 2016 Widać kolego, nie za bardzo masz pojęcie o lpg ani o silnikach, wystarczy że rozjadą się mapy i zaraz kat stopiony...dlatego kontrola i regulacja parametrów przy lpg konieczna oj już nie przesadzaj w wielu przypadkach przegląd to pic na wodę wymienią filterek, podepną kompa i gotowe już nie mówiąc że połowa zakładów nie potrafi dobrze wystroić instalki a co do przeglądów, na gwarancji IMO warto zrobić bo zawsze to jakaś szansa na dochodzenie swoich praw instalacji za 2tyś raczej nie serwisuje się za 150 a 50zł, to właśnie te droższe kosztują po 150zł za BRC płaciłem 50zł o ile pamiętam, wypadł jeden przegląd w okresie gwarancyjnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Widać kolego, nie za bardzo masz pojęcie o lpg ani o silnikach, wystarczy że rozjadą się mapy i zaraz kat stopiony...dlatego kontrola i regulacja parametrów przy lpg konieczna Chyba ze instalacja przez partaczy zrobiona, ktorzy na kontroli i tak tego nie zauwaza ani nie poprawia. Zeby cos sie stalo z silnikiem, mapy rozjechaly maksymalnie to i tak cos bedzie czuc wczesniej, ze auto nie jezdzi tak jak powinno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 oj już nie przesadzaj w wielu przypadkach przegląd to pic na wodę wymienią filterek, podepną kompa i gotowe już nie mówiąc że połowa zakładów nie potrafi dobrze wystroić instalki a co do przeglądów, na gwarancji IMO warto zrobić bo zawsze to jakaś szansa na dochodzenie swoich praw instalacji za 2tyś raczej nie serwisuje się za 150 a 50zł, to właśnie te droższe kosztują po 150zł za BRC płaciłem 50zł o ile pamiętam, wypadł jeden przegląd w okresie gwarancyjnym Dokladnie. wiekszosc tych przegladow to pic na wode fotomontaz a co do cen za przeglady to roznie bywa. Dobre zaklady, ktore dobrze montuja, biora ze 100 pln za przeglad, na ktorym nic nie robia. Tak naprawde dorabiaja na tych przegladach. Bo dobrze zalozona instalka nie wymaga poprawek po 10tys km. Jakby przeglad byl za 50 zlotych to tez bym robil zeby miec gwarancje nawet w najtanszych instalkach, bo to sie jeszcze kalkuluje. U mnie gosciu zwyklego skladaka zalozyl za 2200 ale serwis po 100(byl)-120(jest). Dlatego zrobilem tylko jeden przeglad po pierwszych 10 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 dlaczego bez sensu? Lepiej spędzić jakąś ładną sobotę robiąc sobie prosty serwis niż pierdząc w kanapę przed TV. Jeżeli ktoś ma ochotę, czas i wiedzę, lub chęć żeby tą wiedzę posiąść, to nie ma powodu tego oceniać. Jako hobby tak. Ale jako oszczędność to strata czasu. Chyba że zacznie na tym codziennie zarabiać. I kolega pisał o zdobyciu wiedzy. W 1 sobotę tego nie ogarniesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 22 Października 2016 Udostępnij Napisano 22 Października 2016 Jako hobby tak. Ale jako oszczędność to strata czasu. Chyba że zacznie na tym codziennie zarabiać. I kolega pisał o zdobyciu wiedzy. W 1 sobotę tego nie ogarniesz. podstawowy serwis przy nowej i sprawnej instalacji to wymiana filtrów, robota na kwadrans jak się ma dobre dojścia. Na większe serwisy można jechać i zapłacić, ale przy koszcie filtrów vs koszt przeglądu to jednak warto ubrudzić łapy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.