Skocz do zawartości

Volvo XC 60 - jakie opinie o silniku 2,4 diesel


Kysior

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Znajomy przymierza się do zakupu nowego (odbiór już chyba 2017 rok) XC60 z silnikiem diesla o pojemności 2,4l, pięciocylindrowy, chyba 190 koni, o ile dobrze pamiętam. Jakie są opinie o tym silniku? Ktoś coś słyszał/wie/użytkuje?

 

Jak FAP, turbina, wtryski? Jaki tam automat wsadzają?

 

Warto się pchać w ten samochód z tym napędem, czy ryzyko?

 

Auto na 4-5 lat i przebieg do 200kkm

Edytowane przez Kysior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Znajomy przymierza się do zakupu nowego (odbiór już chyba 2017 rok) XC60 z silnikiem diesla o pojemności 2,4l, pięciocylindrowy, chyba 190 koni, o ile dobrze pamiętam. Jakie są opinie o tym silniku? Ktoś coś słyszał/wie/użytkuje?

 

Jak FAP, turbina, wtryski? Jaki tam automat wsadzają?

 

Warto się pchać w ten samochód z tym napędem, czy ryzyko?

 

Auto na 4-5 lat i przebieg do 200kkm

Niech znajomy wykupi gwarancje na 5 lat i 200 tyś km i ma spokój. Miałem XC60 ale z silnikiem 163 km, auto spisywało się bardzo dobrze nie było awarii. Po wypadku i kasacji, mieliśmy kupować następne XC 60 właśnie z takim silnikiem jak Twój znajomy, kupiliśmy niewiele drożej Mercedesa GLC i była to bardzo dobra decyzja :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, gwarancja gwarancją, ale co Ci z auta, które musi w serwisie stać? Wolałby coś małoproblemowego, stąd to pytanie.

 

Ostatnio w Volvo jest jakaś promocja 25% na wyposażenie czy takie coś, więc pewnie GLC by odpadł, ale podrzucę mu myśl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, gwarancja gwarancją, ale co Ci z auta, które musi w serwisie stać? Wolałby coś małoproblemowego, stąd to pytanie.

 

Ostatnio w Volvo jest jakaś promocja 25% na wyposażenie czy takie coś, więc pewnie GLC by odpadł, ale podrzucę mu myśl.

W Volvo niech walczy o rabaty bo można sporo utargować, tym bardziej że to schodzący model. Ja po dużym rabacie w Volvo i po sporym w Mercedesie, kupiłem GLC jakieś 25 tyś drożej od XC60. W Volvo było kilka więcej, mało istotnych dodatków.

 

Co do awarii to w sumie to loteria, ale raczej silniki w Volvo mają dobra opinie :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Kysior

To są tz. pancerne silniki mam taki w xc90 :ok:

Ale już ich nie wkładają do aut ,ekologia i są tylko 4 cylindrowe z tego co wiem :hmm:

Na kaciku     skandynawskich     łosi są użytkownicy xc60 zapraszam :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Znajomy przymierza się do zakupu nowego (odbiór już chyba 2017 rok) XC60 z silnikiem diesla o pojemności 2,4l, pięciocylindrowy, chyba 190 koni, o ile dobrze pamiętam. Jakie są opinie o tym silniku? Ktoś coś słyszał/wie/użytkuje?

 

Jak FAP, turbina, wtryski? Jaki tam automat wsadzają?

 

Warto się pchać w ten samochód z tym napędem, czy ryzyko?

 

Auto na 4-5 lat i przebieg do 200kkm

 

Nie pomyliłeś się w KM ?

Ja w XC70 MY17 mam 185KM, czyli D4, D5 miały 220KM, u mnie jest po programie Polestara 215KM - to jest wskazówka, D5 są sporo droższe a można dealera pomęczyć o upust na firmowy pakiet podnoszący moc, u mnie chyba cena staneła na 3kzł (D5 był ok 10kzł droższy).

Odnośnie silnika to bez rewelacji, klekocze głośno, specjalnie mało nie pali (min u mnie to 7.8l, średnia 9.2l, miasto 10.5l) jakoś zrewny nie jest. Mały plus, że jak już się wkręci to ma deko lepsze brzmienie niż jakiś TDI.

O awariach się nie wypowiem bo ma dopiero 13kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, w salonie zaproponowali mu ten silnik: 2,4, 5 cylindrów, 190KM (możliwe także w wersji 220KM)

Jeżeli 5 cylindrowy to bezproblemowy ale obecnie D5 też maja 4 cylindry i są bardzie wyżyłowane /KM/ niech dobrze sprawdzi :ok:  :phi:

Czy auto ma napęd AWD czy na ośkę ? :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Znajomy przymierza się do zakupu nowego (odbiór już chyba 2017 rok) XC60 z silnikiem diesla o pojemności 2,4l, pięciocylindrowy, chyba 190 koni, o ile dobrze pamiętam. Jakie są opinie o tym silniku? Ktoś coś słyszał/wie/użytkuje?

 

Jak FAP, turbina, wtryski? Jaki tam automat wsadzają?

 

Warto się pchać w ten samochód z tym napędem, czy ryzyko?

 

Auto na 4-5 lat i przebieg do 200kkm

mam

2,4 - D4 - AWD (bo były też z przednim) i Polestar teraz ma 215 kuni

zaraz będzie u mnie 2 lata - przejechałem 80 tysięcy (kupowałem poleasing 2 letni z nalotem 30 tysięcy)

z silnikiem "no problem" - duzawo pali 

w ramach gwarancji wymiana tylnego mostu i komplet świec żarowych

zrobiłem Polestar w ASO Volvo  

 

co roku zmieniają specyfikacje - kuzyn ma o dwa lata młodszego i wszystko jest inaczej a też ma 2,4  D4

nie mam sie do czego doczepić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Znajomy przymierza się do zakupu nowego (odbiór już chyba 2017 rok) XC60 z silnikiem diesla o pojemności 2,4l, pięciocylindrowy, chyba 190 koni, o ile dobrze pamiętam. Jakie są opinie o tym silniku? Ktoś coś słyszał/wie/użytkuje?

 

Jak FAP, turbina, wtryski? Jaki tam automat wsadzają?

 

Warto się pchać w ten samochód z tym napędem, czy ryzyko?

 

Auto na 4-5 lat i przebieg do 200kkm

 

Korporacja, z której podsyłąją nam taksówki ma same volvo S80 i kierowcy bardzo chwalą bezawaryjność-mają chyba wszystkie wariany diesli z tym modelu i każdy bez problemu robi 300kkm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, tak kolega mi podał, na moją prośbę jeszcze raz sprawdzał:

 

5 cylindrów, 190KM, 420N, AWD, AT

No to tylko zazdrościć  190 koników ,420 niutonometrów .napedu na 4 koła /opcjonalnie haldex/ i automatycznej skrzyni

Ja mam D5 186/400/awd i manual 6 biegowy :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tam za automaty wkładają? Napisz coś więcej o wadach.

Aisin - piszą że trzeci bieg się zacina?/szarpie? - pisali o skrzyniach 6 biegowych - teraz wkładaja też 8 biegowe tej samej firmy . Podobno powodem bylo nie zmienianie oleju w skrzyni - producent nie zalecał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, tak kolega mi podał, na moją prośbę jeszcze raz sprawdzał:

 

5 cylindrów, 190KM, 420N, AWD, AT

 

Racja, widać coś pomieszali w silniku, mój mimo AWD,  AT i aktualnego rocznika miał 185KM :bzik:

 

 

Aisin - piszą że trzeci bieg się zacina?/szarpie? - pisali o skrzyniach 6 biegowych - teraz wkładaja też 8 biegowe tej samej firmy . Podobno powodem bylo nie zmienianie oleju w skrzyni - producent nie zalecał ;)

 

6biegowe są w 5cylindrowych, 8b w 4cyl .. tak przynajmniej było w XC70

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co chyba tez wiąże sie z napedem FWD albo AWD - może 8 biegowa nie ma "wyjścia" na tył?

Możliwe, tak przynajmniej wynika z obecnej specyfikacji.

Wiadomo, że nie zawsze połączenie silnik - skrzynia - napęd istnieje we wszystkich możliwych konfiguracjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, tak przynajmniej wynika z obecnej specyfikacji.

Wiadomo, że nie zawsze połączenie silnik - skrzynia - napęd istnieje we wszystkich możliwych konfiguracjach.

Czasami wynika to z polityki koncernu a czasami z uwarunkowań technicznych - dopytywałem czy jest opcja 8 biegów i AWD - odpowiedziano mi ( nie sprawdzałem czy mówiac prawdę) ze konstrukcyjnie to niemozliwe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

producent czego? samochodu czy skrzyni?

Chyba samochodu - ale nie zgłębiałem tego problemu bo jak piszą usterki bywały przy przebiegach 200kkm + - nie przewiduje tyle jeździc...

Ale podobno  w innych markach które miały identyczne skrzynie zalecano zmiane oleju ;)

Edytowane przez delco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i to jest właśnie problem dzisiejszych czasów, żeby było taniej i bardziej eko producent samochodu nie przewiduje zmiany mimo, że najczęściej jak zapytasz producenta podzespołu to on już zaleca wymianę co x czasu/kilometrów...

jak ktoś kupuje samochód nowy i zakłada jeździć do max 200kkm to jego to nie obchodzi, ale kupujący używkę będzie miał/może mieć problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten automat mam w Cromie. Nie jest najgorszy jeśli chodzo kulture pracy -> choć w Volvo oczekiwał bym pewnie czegoś szybszego już za taką kasę. Wymiana oleju u magików - zalecana co 50 tysięcy ale nie zalecają dynamicznej. Koszt 250zł (olej + robocizna).

 

Skrzynie takie se są z tego czytałem - ja wybralem automat bo manual w Cromach sie sypie + sprzęgło + dwumasa wychodzi na to samo.

 

W Zielonej górze jest gość który specjalizuje się w tych skrzyniach i remont nie jest jakiś przerażająco drogi. Sterownik który najczęściej się kończy -> 3000zł nowy + wymiana 300zł.

Edytowane przez cesarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten automat mam w Cromie. Nie jest najgorszy jeśli chodzo kulture pracy -> choć w Volvo oczekiwał bym pewnie czegoś szybszego już za taką kasę. Wymiana oleju u magików - zalecana co 50 tysięcy ale nie zalecają dynamicznej. Koszt 250zł (olej + robocizna).

 

Jak na klasyczną skrzynie nie jest taki wolny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na klasyczną skrzynie nie jest taki wolny ;)

a masz polestara? - bo podobno polestar przyspiesza też czas reakcji skrzyni....

Choć przyznaję że kiedyś jechalem suzuki Jimny a automatem i tam to dopiero był czas reakcji - mówiac językiem mlodziezowym  "milion pingu" to przy tym betka... naciskałes gaz i przez 2 sekundy nic się nie działo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz polestara? - bo podobno polestar przyspiesza też czas reakcji skrzyni....

Choć przyznaję że kiedyś jechalem suzuki Jimny a automatem i tam to dopiero był czas reakcji - mówiac językiem mlodziezowym  "milion pingu" to przy tym betka... naciskałes gaz i przez 2 sekundy nic się nie działo ;)

 

Tak mam, ale reakcja skrzynie IMO nei zmieniła się. Nawet spotkałem się z opiniami, że szybka skrznia przestaje być taka szybka przy większej mocy i zaczyna być to odczuwalne. Wcześniej trochę czytałem o skrzyniach Volvo, jezdziłem z kolegą która ma starszą wersję XC70, wszędzie były opinie że skrzynia jest przyjemna i dość szybka. Obecnie to potwierdzam, nie mam do niej zastrzeżeń, nie miesza, szybko redukuje a w mieście działa płynni.

Nie widzę też jak można programowo przyspieszyć jej działanie. W Subaru przy podobnej skrzyni łączyłem się kompem kilka razy i tam są w sumie 3 opcje. Serwis tez mówił że da się jedynie programowo adaptacje zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.