arturdebski Napisano 25 Września 2016 Udostępnij Napisano 25 Września 2016 Witam wszystkich.Może ktoś podpowie mi czy do tych popularnych felg aluminiowych do Seicentopotrzeba jakieś inne specjalne śruby czy pasują śruby od standardowych stalowych felg?: Są to felgi aluminiowe Speedline o oznaczeniu: 5.50Bx13H2Właśnie zakupiłem takie jak na foto i nie wiem czy mogę użyć śrub od stalowych felg.Dodam że nie używam żadnych dystansów do kół, nic nie było przerabiane ani w felgach ani w zawieszeniu. Montował ktoś felgi ze zdjęcia standardowymi śrubami od felg stalowych o długości 42mm?(42mm to zmierzona suwmiarką długość całkowita wraz z łbem)PPrzy próbie przykręcenia w/w felgi w/w standardową śrubą o długości 42mm śruba zdaje się bardzopłytko wkręcać (przód: jakieś 7 obrotów klucza, tył: jakieś 3-4 obroty klucza) i nie jestem pewien czy todopuszczalne i można tak jeździć.Jakimi śrubami (o jakiej długości całkowitej) przykręcaliście w/w felgi? - szukam informacji w Internecie na tematśrub do tych felg ale nie mogę nic konkretnego znaleźć dotyczącego właśnie tego modelu felg do Seicento.Dzięki z góry.Pozdrawiam.--Artur Dębskihttp://blogit.one.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
proshotter Napisano 25 Września 2016 Udostępnij Napisano 25 Września 2016 Witam, Minimalnie w piastę musisz wkręcić 1cm śruby, jest to 8obrotów. Jest to minimalne minimum Więc najlepiej kupić odpowiednio długie śruby do alu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusala Napisano 25 Września 2016 Udostępnij Napisano 25 Września 2016 (edytowane) Przede wszystkim to muszą mieć podsadzenie stożkowe (leżą w garażu u mnie takie kółka i raczej stożkowe były śruby tak jak w większości alu). Te od stali przypuszczalnie mają kulowe a to nie to samo. Długość śrub najczęściej podaje się od końca (tego od strony gwintu) do podsadzenia (stożka, półkuli, części płaskiej) czyli do miejsca w którym śruba przestaje być walcem i zaczyna się robić stożkowa lub półkulista lub płaska. Bywa to równoznaczne z długością gwintu ale gwint może równie dobrze kończyć się wcześniej. Najlepiej weź sobie swoją stalową felgę, wsadź śrubę w otwór i zmierz ile wystaje z drugiej od strony piasty. Potem zmierz jaką głębokość ma otwór w feldze aluminiowej od części przylegającej do piasty do początku gniazda (czyli tej cześć stożkowej). Teraz dodaj jedno i drugie i kup śruby o najbardziej zbliżonych wymiarach. Edytowane 25 Września 2016 przez rusala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturdebski Napisano 26 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2016 Witam, Minimalnie w piastę musisz wkręcić 1cm śruby, jest to 8obrotów. Jest to minimalne minimum Więc najlepiej kupić odpowiednio długie śruby do alu. Cenna uwaga - dzięki zastosuję się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturdebski Napisano 26 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2016 Przede wszystkim to muszą mieć podsadzenie stożkowe (leżą w garażu u mnie takie kółka i raczej stożkowe były śruby tak jak w większości alu). Te od stali przypuszczalnie mają kulowe a to nie to samo. Długość śrub najczęściej podaje się od końca (tego od strony gwintu) do podsadzenia (stożka, półkuli, części płaskiej) czyli do miejsca w którym śruba przestaje być walcem i zaczyna się robić stożkowa lub półkulista lub płaska. Bywa to równoznaczne z długością gwintu ale gwint może równie dobrze kończyć się wcześniej. Najlepiej weź sobie swoją stalową felgę, wsadź śrubę w otwór i zmierz ile wystaje z drugiej od strony piasty. Potem zmierz jaką głębokość ma otwór w feldze aluminiowej od części przylegającej do piasty do początku gniazda (czyli tej cześć stożkowej). Teraz dodaj jedno i drugie i kup śruby o najbardziej zbliżonych wymiarach. Moje śrubki do stalowych felg są stożkowe. Co do sposobu podawania długości to trochę mnie zmyliło właśnie to ze gwint nie jest na całej długości walcowatej części śruby wiec dla uproszczenia podałem długość całej śruby 42mm Sam gwint o ile dobrze zapamiętałem miał 22mm W sieci o ile dobrze wyczytałem podają długość gwintu 28 - czyli pewnie chodzi o długość całej walcowatej części śruby do miejsca przejścia w stożek Co do pomiarów ile wystają śruby z felgi stalowej i aluminiowej to wyszło mi że jest 1cm różnicy (z aluminiowej wystaje 1cm mniej) co by wskazywało ze śruba do aluminiowej w całości z łbem powinna mieć 52mm (to chyba prostsza metoda od pomiaru ile wystaje ze stalowej i dodanie głębokości otworu aluminiowej felgi) Jednak ta wiedza o prawdopodobnej potrzebnej długości 52mm jest tez myląca bo otwory w piastach w seicento zaczynają się nie od samej powierzchni do której przylega felga lecz parę milimetrów do 1cm głębiej. Do tego sprzedawcy raczej nie podają całkowitej długości tylko długość gwintu. (wiec przy zakupie musze się opierać prawdopodobnie na zmierzonej długości walcowatej części mojej śruby + 1cm) Pewnie ponownie zdejmę jedno koło i wszystko pomierzę jeszcze raz. Stad moje pytanie czy jest jakieś producenckie/wypraktykowane zalecenie długości śrub do tych felg montowanych w Seicento aby uniknąć przeliczania/sumowania/zgadywania Ale dzięki będę szedł chyba tym tropem chyba ze ktoś wyraźnie powie: kup śruby o takiej i takiej długości i będzie ok. Pozdrawiam. -- Artur Dębski http://blogit.one.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 26 Września 2016 Udostępnij Napisano 26 Września 2016 Moje śrubki do stalowych felg są stożkowe. Sa stozkowe, ale stozek jest poscinany szesciokatem. Do stali to zupelnie wystarcza, do alu nie bardzo (wieksza powierzchnia gniazda) Z doswiadczenia (na podstawie Fiata Brava z oryginalnymi fiatowskimi 14 alu) te do aluminiowych byly o jakis 1 cm dluzsze (liczac od poczatku stozka) Jako ciekawostka: Fiata tego kupilem na felgach aluminiowych, ktore wlasnie ktos przykrecil srubami do stalowych. Dramat Wszystkie sruby byky wkrecone na okolo 1,5 obrotu jedynie!!! Jak widac starcza (teoretycznie) ale nie radze, ja sie nie zabilem jednak to chyba cud. Co do lbow kulowych, to nic podobnego, w fiacie to sie nie spotyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturdebski Napisano 26 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2016 (edytowane) Sa stozkowe, ale stozek jest poscinany szesciokatem. Do stali to zupelnie wystarcza, do alu nie bardzo (wieksza powierzchnia gniazda) Z doswiadczenia (na podstawie Fiata Brava z oryginalnymi fiatowskimi 14 alu) te do aluminiowych byly o jakis 1 cm dluzsze (liczac od poczatku stozka) Jako ciekawostka: Fiata tego kupilem na felgach aluminiowych, ktore wlasnie ktos przykrecil srubami do stalowych. Dramat Wszystkie sruby byky wkrecone na okolo 1,5 obrotu jedynie!!! Jak widac starcza (teoretycznie) ale nie radze, ja sie nie zabilem jednak to chyba cud. Co do lbow kulowych, to nic podobnego, w fiacie to sie nie spotyka. Dzięki - wszystko się zaczyna potwierdzać - wkrótce ściągam ponownie koło ze stalową felgą i robię ponowne wszystkie pomiary przed zamówieniem śrub. (nie jestem pewien długości walcowatej części śruby - wiem tylko ze gwint miał 22mm lecz nie był zrobiony na całej długości walcowatej części śruby) Zmierzę ile ma walcowata cześć śruby i do niej dodam 10mm bo wszyscy sprzedający bazują raczej na długości gwintu=walca niż długości całkowitej z łbem - myślę że będzie ok Pozdrawiam. -- Artur Dębski http://blogit.one.pl Edytowane 26 Września 2016 przez arturdebski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 26 Września 2016 Udostępnij Napisano 26 Września 2016 (edytowane) Dzięki - wszystko się zaczyna potwierdzać Wiesz co, na nieoficjalnym archiwum allegro odnalazłem te śruby które (7 lat temu ) kupiłem wtedy do alufelg Opisane były jako M12 X 1.25 X 28MM STOŻEK NA KLUCZ 17 LUB 19 (bo bylo do wyboru na jaki klucz ja wzialem 19) Śruby ze stali 10.9 ocynkowane i wydobyłem miniaturkę - załączam Te 28 mm to ja rozumiem jest długość walcowatej części śruby (w przypadku tych ze zdjęcia równa się nagwintowanej długości śruby) Edytowane 26 Września 2016 przez wald0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusala Napisano 26 Września 2016 Udostępnij Napisano 26 Września 2016 (edytowane) Oczywiście metoda z pomiarem śrubą jest prostsza o ile masz śrubę ze stożkiem pod ręką A ,że we Fiatach nie stosują kulowych to nawet nie wiedziałem - nigdy nie miałem stali Ale pewnie tak jak koledzy piszą lepiej mieć większy ten stożek niż mniejszy. Edytowane 26 Września 2016 przez rusala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturdebski Napisano 26 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2016 (edytowane) .....M12 X 1.25 X 28MM STOŻEK NA KLUCZ 17 LUB 19 (bo bylo do wyboru na jaki klucz ja wzialem 19) Śruby ze stali 10.9 ocynkowane.... No ok, ale nie brałeś tych śrub do Seicento do felg Speedline 5.50Bx13H2 z pierwszego postu rozpoczynającego wątek? Bo jeśli to miałyby być do Seicento to te 28mm zupełnie by mnie zbiło z tropu i podważyło wszystkie dotychczasowe ustalenia. Mógłbym to wytłumaczyć tylko inna konstrukcją stożka pozwalającą na głębsze wejście śruby w felgę. 28mm (a czasem 27mm) piszą że to są do Seicento do stalowych felg. Pozdrawiam. -- Artur Dębski http://blogit.one.pl Edytowane 26 Września 2016 przez arturdebski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 27 Września 2016 Udostępnij Napisano 27 Września 2016 Pisze jak było Byc może podają 28mm do stali, ale tyle to one nie miały (choć mogły by miec pewnie i 30 tam moze byc spora tolerancja) Natomiast duzej roznicy w przypadku moich felg nie bylo. Sruby ze stalowek PRAWIE wystarczaly do montazu alufelgi, wrecz byly do czasu nimi kola aluminiowe przykrecone choc jedynie 1.5 obrotu sruby. Ale najprosciej - wloz srube od felgi stalowej do zdjetej felgi stalowej i zobacz ile wystaje ponad powierzchnie styczna. Wez te sama srube wloz do alusa i zobacz o ile mniej wystaje. No i o tyle dluzsze musisz kupic - i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturdebski Napisano 30 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2016 (edytowane) Dziękuję wszystkim za sugestie Ostatecznie wyszło tak:Oryginalna śruba od felg stalowych miała długość roboczej części 27mm- Ze stalowej felgi wystawała 22mm co dawało z tyłu samochodu 8 obrotów przy wkręcaniu- Z aluminiowej wystawała 17,5mm co dawało z tyłu samochodu 3 obroty przy wkręcaniu (za mało)z tyłu samochodu gwint w piaście zaczyna się na głębokości 11mm od powierzchni piasty Wyliczenie o ile ma być dłuższa nowa śruba:(ile wystaje ze stalowej felgi 22) - (ile wystaje z aluminiowej 17(już bez połówki milimetra)) = 5mm wyliczenie jaka długość ma mieć nowa śruba:długość części roboczej starej śruby 27mm + o ile ma być dłuższa 5mm = 32mm Najbliższa śruba ma 33mm - kupiłem 16szt pod klucz 17 przy 33mm części roboczej nowej śruby:- przód samochodu - śruby wkręciły się na 10 obrotów = 12,5mm- tył samochodu - śruby wkręciły się na 8 obrotów = 10mm Wszystko zdaje się być ok. Edytowane 30 Września 2016 przez arturdebski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcelmax1 Napisano 29 Października 2016 Udostępnij Napisano 29 Października 2016 hmm nie łatwiej wziąć felgę bęben lub tarcze i piastę skręcić na sucho, ja kupowałem dłuższe i potem skracałem tak by przechodził przez cały gwint w piaście z małym naddatkiem bo czasem przy zmianie tarcz czy bębna, nowe graty mogą mieć inne wymiary ta tolerancja ehhh.... a takie minimum wkręcania mnie nie przekonuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.