Skocz do zawartości

Klima śmierdzi, szyby parują...


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

mam problem z klimatyzacją. Jak ją włączę to po chwili mocno śmierdzi z kratek, ale po chwili przestaje. Klima mrozi aż miło.

Wszystko ładnie pięknie do momentu jej wyłączenia, wtedy znów pojawia się smród i momentalnie parują szyby.

 

W dni w których nie potrzebuję AC, jeżdżę z zamkniętymi szybami, z włączonym nawiewem na szybę i po około 10 minutach jazdy wszystkie szyby zaczynają parować. Od tylnej szyby w kierunku przodu.

 

Czyściłem parownik jakąś pianą, ogólnie trochę się poprawiło ale nadal śmierdzi i nadal szyby parują.

Filtr kabinowy nowy.

 

Ubytków płynu chłodzącego niezauważyłem, więc odpuszczam temat nieszczelnej nagrzewnicy. Szukałem czy gdzieś nie zalewa mi auta. Wszędzie sucho.

 

Wąż odprowadzający wodę drożny. Pod autem zwykle mała kałuża wody.

 

Może coś podpowiecie bo mi już ręce opadają. Spróbuję jeszcze piany Würtha i ozonowania. Jak to nie przyniesie efektu to nie wiem...

Najgorzej, że jesień idzie :/

 

NB 2007 z Climatronic'iem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czyściłem parownik jakąś pianą, ogólnie trochę się poprawiło ale nadal śmierdzi i nadal szyby parują.
Filtr kabinowy nowy.

 

Co do parowania szyb to sprawdź czy czasami nie jeździsz na obiegu wewnętrznym, u mnie kiedyś nie działał pstyczek na desce i też mocno parowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzisiaj doczytałem o urywającym się aktywatorze obiegu zew/wew i faktycznie może być to urwane cięgno bądź sam siłownik.

Dzisiaj zerknę w podszybie i będę widział w jakiej pozycji jest klapa podczas gdy na wyświetlaczu jest niby "otwarty".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzisiaj doczytałem o urywającym się aktywatorze obiegu zew/wew i faktycznie może być to urwane cięgno bądź sam siłownik.

Dzisiaj zerknę w podszybie i będę widział w jakiej pozycji jest klapa podczas gdy na wyświetlaczu jest niby "otwarty".

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, jest winowajca.

Zresetowałem klimatronik, błędów nie pokazywał.

Silniczek sterujący klapą słychać, że kręci ale...

 

 

 

dobrałem się do podszybia i klapa była zamknięta, lata luźno. Obstawiam typową usterkę czyli urwane ramię aktywatora :(

Trzeba się zabrać za to :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, jest winowajca.

Zresetowałem klimatronik, błędów nie pokazywał.

Silniczek sterujący klapą słychać, że kręci ale...

 

 

 

dobrałem się do podszybia i klapa była zamknięta, lata luźno. Obstawiam typową usterkę czyli urwane ramię aktywatora :(

Trzeba się zabrać za to :(

Grunt że jest trafna diagnoza  :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


NB 2007 z Climatronic'iem.

 

u mnie klima manualna, ale chyba mam ten sam problem. Mam wrażenie, że przestało mi działać włączenie/wyłączenie obiegu zamkniętego - cały czas jest obieg zamknięty. Wcześniej po przełączeniu zamknięty/otwarty słyszałem różnicę w odgłosie nawiewu, teraz nie ma żadnej różnicy i też szyby szybko parują jak nie włączę klimy. Czy w manualu jest to tak samo problematyczne? Też trzeba demontować deskę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie klima manualna, ale chyba mam ten sam problem. Mam wrażenie, że przestało mi działać włączenie/wyłączenie obiegu zamkniętego - cały czas jest obieg zamknięty. Wcześniej po przełączeniu zamknięty/otwarty słyszałem różnicę w odgłosie nawiewu, teraz nie ma żadnej różnicy i też szyby szybko parują jak nie włączę klimy. Czy w manualu jest to tak samo problematyczne? Też trzeba demontować deskę?

 

hej, u mnie kiedyś uszkodził się silnik kierujący powietrze szyba/pasażer+nogi, udało się leżąc na pedałach odkręcić 2 imbusy a trzecia śruba została bo siłownik wyrwałem :) po naprawie trzyma się na 2 śrubach. 

Przyczyna uszkadzania się siłowników jest prosta - zbyt duży moment obrotowy silnika i czasem szwankujący potencjometr ustalający pozycję trzpienia powodują że silnik nadal się kręci mimo że dotarł do skraju obrotu. Rozwiązaniem jest dodanie szeregowo z silnikiem opornika 15 Ohm 1W który przyjmuje na siebie moc w przypadku zablokowania trzpienia ale w czasie normalnej pracy pozwala silnikowi wykonywać jego pracę.

 

Spróbuj wyjąć radio, panel klimy  i szynę na której się trzyma radio, przez otwór radia widziałem siłownik i klapę obiegu więc powinno udać się odkręcić siłownik.

 

Powodzenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Spróbuj wyjąć radio, panel klimy i szynę na której się trzyma radio, przez otwór radia widziałem siłownik i klapę obiegu więc powinno udać się odkręcić siłownik.

 

Dzięki. Raczej nie będę się sam za to brał, bo zawsze jak rozbieram takie rzeczy, to coś połamię albo zepsuję.  ;]  Muszę z tym gdzieś podjechać, tylko chciałem wiedzieć ile to jest mniej więcej roboty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Raczej nie będę się sam za to brał, bo zawsze jak rozbieram takie rzeczy, to coś połamię albo zepsuję.  ;]  Muszę z tym gdzieś podjechać, tylko chciałem wiedzieć ile to jest mniej więcej roboty

 

Ok - Twój wybór, każde ASO powie Ci że trzeba zdjąć deskę więc koszta będą ogromne, warto spróbować wyjąc radio i panel klimy, wtedy masz widok i dużo miejsca do środku deski..

 

Albo silnik ukręcił trzpień (sprzęgiełko siłownika) albo urwał ramię które popycha klapę. Powód opisałem wyżej ;)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Raczej nie będę się sam za to brał, bo zawsze jak rozbieram takie rzeczy, to coś połamię albo zepsuję.  ;]  Muszę z tym gdzieś podjechać, tylko chciałem wiedzieć ile to jest mniej więcej roboty

Robota - demontaż deski- szkoda kasy. Rozbierz podszybie kawałek drutu i zablokuj klapkę w pozycji otwartej!! Tu jest klima manual - nie wywali błędów i szyby nie będą parować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam, gdzie są wycieraczki zamontowane :phi:. Łopatologicznie- zdejmujesz ramiona wycieraczek - potem ten plastik pod szyba i masz dostęp do klapki- odchylasz ją do pozycji otwartej ręcznie i blokujesz drucikiem :phi:

 

dobra, ale ta klapka jest bardziej z lewej, prawej, na środku? Akurat w rozbieraniu podszybia mam doświadczenie, bo w Stilo przetykałem końcówki odpływów ze SkyWindow, to może bym sobie dał radę  ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie klima manualna, ale chyba mam ten sam problem. Mam wrażenie, że przestało mi działać włączenie/wyłączenie obiegu zamkniętego - cały czas jest obieg zamknięty. Wcześniej po przełączeniu zamknięty/otwarty słyszałem różnicę w odgłosie nawiewu, teraz nie ma żadnej różnicy i też szyby szybko parują jak nie włączę klimy. Czy w manualu jest to tak samo problematyczne? Też trzeba demontować deskę?

O ile mnie pamięć nie myli w manualnej klimie jest jeden aktywator jak w automacie - właśnie ten od obiegu zew./wew.

Wymiana to oczywiście demontaż deski jak już wcześniej pisano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem podszybie. Oczywiście klapka jest w pozycji poziomej czyli zamknięta. Ale nie mogę ją ruszyć ręką w żadną ze stron żeby była w pionie. Chyba się gdzieś coś mocno zapiekło. Musze użyć więcej siły. Ale pytanie brzmi którą stronę mam jej nacisnąć tą z lewej czy prawej? 

 

post-196429-0-32810800-1476022026_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.