Jump to content

1.2 16V 86KM z p1 vs 80KM z p2


barkor
 Share

Recommended Posts

Czym dokładnie różnią się silniki 1.2 16V z punto1 i z punto2 i co konkretnie wpływa na to, że ten pierwszy ma 86KM a drugi 80KM?

Znaleźć taki silnik z p1 jest już ciężko, nie mówiąc o stanie takich wiekowych silników, natomiast podaż tych z punto2 jest całkiem spora i da się znaleźć silniki z małymi przebiegami. Tylko trochę szkoda tych 6KM różnicy.

Słyszałem, że wałki rozrządu są inne i to wpływa na niższą moc, inni pisali, że to tylko komputer sterujący. Jak to jest naprawdę i jakie są konkretnie różnice między tymi silnikami?

Link to comment
Share on other sites

co ma komp do tego ?? jak mam 80km na kompie od 86km czy to znaczy ze mam ok 86km ...chyba nie :hmm: :hmm:

 

To ile masz?:D Mniej, więcej czy tyle samo?:) Skoro wałki są inne to i sterownik ma inne mapy, a więc słupek z 80KM może nawet gorzej chodzić na kompie z 86KM (bez strojenia) niż na dedykowanym.

Z tego co piszecie różnice są spore. Coś mi jeszcze świta, że rozstaw szpilek kolektora wydechowego może być inny między tymi dwoma silnikami, to prawda?

Jeśli rozstaw jest inny to czy 1.4 16V ma rozstaw szpilek kolektora taki jak 1.2 16V z punto1 czy z puntoII?

Link to comment
Share on other sites

szpilki na wydechu na pewno są inne rozstawem - przez chwilę miałem ciągoty wywalić kata i wstawić wydech z P1, ale się zniechęciłem rzeźba i drugą sondą :hehe:

Link to comment
Share on other sites

tak jak piszecie wałki są inne kolektor wydechowy też inny (kształt) ssący również, co do wielkości przepustnicy to nie wiem, mapy na pewno będą inne, co do głowicy to powiem tak seryjna z p1 była ładniej wygładzona niż z t-jeta ( jeśli chodzi o kanały) sprężynki również w p1 były dwie na zawór w p2 już jedna

Link to comment
Share on other sites

Rozstaw szpilek w kolektorze wydechowym jest inny. Ale w ssącym raczej ten sam co w p1. Nie wiem ile km mam genralnie jeździ Ale Napewno do perfekcji mu brakuje.

Link to comment
Share on other sites

OK, czyli jeśli iść w 1.2 16V to najlepiej byłoby dorwać silnik z punto1. A co jeśli będzie plan później wsadzić słupek 1.4 16V? Już zadałem to pytanie, ale powtórzę, kolektor wydechowy wówczas podpasuje z punto1? Czy może głowica 1.4 16V to to samo co 1.2 16V z puntoII czyli z tym innym "nowym" rozstawem szpilek (pewnie inny rozstaw szpilek wymusił kolektor z katalizatorem więc spodziewam się, że jednak kolektor z punto1 nie podjedzie do 1.4 ale może się mylę).

 

@@roach, kolektor ssący masz również z puntoII? Jak średnica przepustnicy tam jest? Z tego co mam zapisane w punto1 średnica była 40mm.

Link to comment
Share on other sites

właśnie podobny temat przerabiam kolektora na 1.4 i z p1 nie podejdzie na pewno. Z p2 czy generalnie 1.2/1.4 16V nowszych ze zintegrowanym katem pasuje rozstaw szpilek ale brakuje miejsca. Obejrzyj fotki kilka tematów niżej. Ja mam w tej chwili pas podcięty to mogę bez problemu wsadzić i w wolnej chwili zobaczyć ile dokładnie brakuje jakbym wspawał pas z powrotem i czy da się jakoś sam kolektor podciąć ale czarno to widzę.

Link to comment
Share on other sites


@roach, kolektor ssący masz również z puntoII? Jak średnica przepustnicy tam jest? Z tego co mam zapisane w punto1 średnica była 40mm.
kolektor mam od punta 1 ...cały osprzęt mam z p1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.