Skocz do zawartości

Foka duzo pali


arek_m

Rekomendowane odpowiedzi

Hej .Zauważyłem od 2,3 tankowań ze foka  pokazuje mi średnią 10-10,5 średnią z 200-300km po mieście. Nie wiem czy zrobiło sie zimniej na dworze czy jak :hmm: .Co mozna sprawdzić ... W trybie serwisowym które engine jest od temp płynu czy silnika? Silnik 1,6 100km.

Moze te paliwo z Makro jest do kitu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wejść w tryb serwisowy przed odpaleniem.

Przytrzymujesz przycisk set od np. kasowania liczników przekręcasz stacyjkę. Ja zawsze jakoś tam na czuja robię i wchodzi.

 

W linku masz ściągę. http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=49

NIe no..to ja wiem jak tam wejść.ale myslałem że może silnik nie dogrzany ,termostat czy cos. Ale nie wiem czy w razie W komputer mi wypluje ze termostat jest nie sprawwny ?i który opis w menu serwisowym jest od temp.silnika..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Opis trybu pochodzi głównie z TIS´a, częściowo z własnej obserwacji i domysłów. Nie wszystkie wskazania są opisane.

Jak wejść:

1) wyłączony silnik - trzymamy guziczek od zerowania licznika i przekręcamy stacyjkę

2) po ok 10 sek licznik wchodzi w tryb serwisowy

Przełączanie do kolejnych wskazań guziczkiem zerowania. Wyjście jeśli dobrze pamiętam po dłuższym przytrzymaniu.

1. GAGE - wskazówki

2. 8888 - test wyświetlacza (wszystkie segmenty)

3. bULb - test kontrolek

4. r_22 - wesja ROM´u licznika

5. E001 - wersja pamięci NVM licznika

6. DTC - lista kodów błędów diagnostycznych (jeśli OK miga NONE)

7. nnn.n - prędkość w milach na godzinę

8. nnn.n - prędkość w km/h

9. ???? - dla 0km/h jest wartość hex 3d - rośnie o hex 22 co 10km/h - nie opisane w TIS´ie

10. nnnn - obroty silnika

11. ???.t - to będzie sygnał z czujnika cisnienia oleju 0 obr/min - 25.t -800 obr/min - 5b.t, 2000 obr/min - bb.t - nie opisane w TIS´ie - ale na logikę mi tak wychodzi

12. Fnnn - poziom paliwa - sygnał bezpośrednio z czujnika w baku (zmienia się jak auto zakręca, hamuje itd. stabilizuje się po chwili postoju)

13. Lnnn - stabilne wskazanie paliwa - rezerwa przy L026

14. nnnF - stabilne wskazanie paliwa w hex - rezerwa przy 26.F

15. nnnC - temperatura płynu w chłodnicy

16. hh.C - być może temperatura silnika pomnożona przez 2 w hex

17. bnnn - napięcie (postój ~12V, włączony silnik ~14V)

18. Ab-H/L - ABS - L - w porządku

19. Eb-H/L - EBD - L - w porządku

20. IL-H/L - Oświetlenie licznika - L/H ciemno/jasno

21. Cr-H/L - położenie kluczyka ??? nie sprawdziłem

I tu się kończy TIS - a teraz jeszcze jest tyle:

22. A-2C - ??? - po odpaleniu dwie cyferki migają że nie da się ich odczytać

23. b-88 - ???

24. C-C1 - ??? - d1 zgaszony silnik, C1 - odpalony

25. d-3b - ??? - ostania cyfra miga b lub c ???

26. 0181 - ??? - przy zgaszonym jest 0157 po odpaleniu przez parę sekund rosnie do ok 0180

27. 1255 - ???

28. 2014 - ???

29. 3255 - ???

30. 40?? - ???

31. 5000 - ???

32. 6000 - ???

33. 7000 - ???

34. P11F - ???

35. P200 - ???

36. P300 - ???

37. P400 - ???

KONIEC

Ostatnie pozycje są stałe i chyba to po prostu śmieci. Tu jest link gdzie goście coś badali http://faq.ford77.ru/engine/jet/foc_diag_mode.htm - niewiele tam mają ale na zdjęciach widać że silnik pracuje na biegu jałowym i jest pełny bak - moje wskazania są dla stanu "na chwilę przed rezerwą"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...
Dnia 17.10.2016 o 19:33, Gregs0N napisał:

15. nnnC - temperatura płynu w chłodnicy

16. hh.C - być może temperatura silnika pomnożona przez 2 w hex

 

Nie bardzo rozumie idee punktu "nr 16". Mam Focus 1 1,6.

 

Nie wiem czy winny jest walniety czujnik.

 

Temp "nr 15" jest zalezna od temp otoczenia (czyli auto stoi na mrozie to odczyt np -8.C), ale odczyt z "nr 16" zawsze startuje od 66.C.

 

Czujnik wykrecilem i sprawdzalem opor, wartosci byly ok.

 

Moze ktos z ciekawosci to sprawdzic u siebie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.10.2016 o 23:56, arek_m napisał:

Hej .Zauważyłem od 2,3 tankowań ze foka  pokazuje mi średnią 10-10,5 średnią z 200-300km po mieście. Nie wiem czy zrobiło sie zimniej na dworze czy jak :hmm: .Co mozna sprawdzić ... W trybie serwisowym które engine jest od temp płynu czy silnika? Silnik 1,6 100km.

Moze te paliwo z Makro jest do kitu...

 

A ile było do tej pory? Bo mój braciak w foce II z tym motorem ma podobne wartości w zimie - koło 11. Jak były te bardzo mocne mrozy to i 12 potrafiło wyskoczyć na kompie. Mówimy o mieście - mocno zakorkowanym momentami (KR).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz komp pokazuje 8-8,5l. ale to sa odcinki praca -dom 5 rano i powrót 14. Mały ruch w miescie ..Te 10-11l, to mi pokazał jak więcej stałem jak jechałem ,czy tam podjazdy 1,2,3 bieg..tak jak mówisz w takich sporych codziennych korkach pokaże ci 10 jak nic..Jak teraz będę tankował to wylicze ci z km ile mi średnio spalił z tankowania..Ale to przy średnim ruchu w Poznaniu..

Ostatnio jechałem w trasę 90km/h to pokazał 6,2l ale to monotonna jazda..i bardzo mały ruch..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, arek_m napisał:

Teraz komp pokazuje 8-8,5l. ale to sa odcinki praca -dom 5 rano i powrót 14. Mały ruch w miescie ..Te 10-11l, to mi pokazał jak więcej stałem jak jechałem ,czy tam podjazdy 1,2,3 bieg..tak jak mówisz w takich sporych codziennych korkach pokaże ci 10 jak nic..Jak teraz będę tankował to wylicze ci z km ile mi średnio spalił z tankowania..Ale to przy średnim ruchu w Poznaniu..

Ostatnio jechałem w trasę 90km/h to pokazał 6,2l ale to monotonna jazda..i bardzo mały ruch..

 

Wg mnie to jak najbardziej normalne wartości i nie masz się czym przejmować. Sprawdź jeszcze z dystrybutora tak z ciekawości. No ale na tyle ile mam doświadczenie z tym silnkiem to po mieście te 8 litrów to jest bardzo przyzwoicie.

I te 10-10,5 z pierwszego Twojego postu to myślę, że przyczyną były niższe temperatury i pewnie styl jazdy. W sensie większe korki itd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.01.2017 o 13:24, RadekST napisał:

 

Nie bardzo rozumie idee punktu "nr 16". Mam Focus 1 1,6.

...

Temp "nr 15" jest zalezna od temp otoczenia (czyli auto stoi na mrozie to odczyt np -8.C), ale odczyt z "nr 16" zawsze startuje od 66.C.

Moze ktos z ciekawosci to sprawdzic u siebie ?

 

Temp. nr 15 to rzeczywista temperatura głowicy silnika. Ciekawe, że przy temp. zewn. -2 st. pokazuje -16 st. Zapewne optymalna charakterystyka czujnika dobrana jest do zakresu roboczego, a poza nim ma sporą odchyłkę dokładności.

"Temp." nr 16 to wartość wyliczana przez ECU służąca do wysterowania wskaźnika temperatury (i może jeszcze do czegoś). Każda zmiana wartości to zmiana położenia wskazówki. Wartość ta w odróżnieniu od temp. nr 15 zmienia się skokowo, co zresztą widać po wskazówce, która też podnosi się skokowo. U mnie "16" zaczyna od 65.C. Z dzisiejszej obserwacji potem zmienia się co 10 do wartości 85, następnie wskoczyło 103, a przy temp. głowicy 93 st. C pokazało 27F.C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.02.2017 o 12:02, ArekMiz napisał:

W moim służbowym 1,6 średnie spalanie z 2 lat to 7,8. Jest i autostrada (do pracy S8/A2) ale i korki (z pracy na TT/S8 zawsze są korki). :)

u mnie z 1,5 roku i 24kkm jest dokładnie tyle samo, 80% jazda miejska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4 lutego 2017 o 23:16, shapyr napisał:



 

Temp. nr 15 to rzeczywista temperatura głowicy silnika. Ciekawe, że przy temp. zewn. -2 st. pokazuje -16 st. Zapewne optymalna charakterystyka czujnika dobrana jest do zakresu roboczego, a poza nim ma sporą odchyłkę dokładności.

"Temp." nr 16 to wartość wyliczana przez ECU służąca do wysterowania wskaźnika temperatury (i może jeszcze do czegoś). Każda zmiana wartości to zmiana położenia wskazówki. Wartość ta w odróżnieniu od temp. nr 15 zmienia się skokowo, co zresztą widać po wskazówce, która też podnosi się skokowo. U mnie "16" zaczyna od 65.C. Z dzisiejszej obserwacji potem zmienia się co 10 do wartości 85, następnie wskoczyło 103, a przy temp. głowicy 93 st. C pokazało 27F.C


 

Wiec dokladnie tak samo jest u mnie. Dzieki :)


 

Menu Focus
W tym filmiku widac inne temp. "nr 16" i myslalem ze u mnie cos jest zepsute skoro zawsze zaczyna od "66.C"



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, RadekST napisał:

W tym filmiku widac inne temp. "nr 16"

 

Z tego co widziałem na YT w licznikach przed liftem na poz. 16 są wypracowywane inne wartości. Po fl ff  stał się bardziej cyfrowy więc licznik też. Zmiany są co widać nawet po teście lampek. Przed fl jest napis bulbs, po fl diode.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.01.2017 o 08:43, asche napisał:

Dla mnie te auto (też mam 1.6/100KM) to fenomen ;] nie ważne czy miasto, autostrada czy pusta droga - zawsze spali 8l/100 km ;]

Pierwszy raz z tym się spotykam.

 

Podobnie mój Galaxy, w mieście 10, w trasie 10. Jedynie poza miastem na drogach lokalnych jadąc do 100-ki spala ~8l :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.