Skocz do zawartości

1.4 16v 95 KM + gaz


Adaźko

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko na jakiej podstawie?

Podobno na podstawie przepisów konsumenckich (nie wiem jeszcze jakich, nie dokopałem się jeszcze) nie traci się gwarancji...

To powodzenia życzę w egzekucji tych przepisów w razie awarii silnika. Najpierw będziesz udowadniał, że nie jesteś wielbłądem (że przyczyna usterki nie jest związana z działaniem instalacji LPG) przy pomocy stada rzeczoznawców, a potem w sądzie wyższość przepisów wynikających z dyrektyw UE nad warunkami gwarancji producenta.

Jeśli już to montuj w ASO gdzie kupujesz auto, gwarancji Fiata na silnik nie będziesz miał i tak, ale przynajmniej z przepisów konsumenckich możesz egzekwować od sprzedawcy auta naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy we fiacie czy na wolnym rynku instalka 3,500 różnica jest w tym że nie tracisz gwarancji a   i ilość gazu pokazuje ci oryginalny wskaźnik paliwa, odnosząc się do samego auta to wygląd na 5+ ale już wykończenie i dźwięki z zawieszenia oraz moc tego silnika to ledwo 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, poniżej odpowiedź od Fiata:

"Montaż instalacji LPG jest możliwy za zgodą Gwaranta lub ASO (zalecana instalacja firmy TARTARINI ) , jednak należy wiedzieć iż :

  - Każda awaria spowodowana montażem i użytkowaniem  instalacji  LPG w samochodzie jest rozpatrywana  indywidualnie.".

Jeszcze ich męczę, gdyz taka odpowiedź mnie nie zadowala...

Poza tym, instalacja LPG do tego silnika to koszt 2400-2600PLN, a nie 3500.

 

EDITed:

Właśnie dostałe info z Fiata, że instalacja gazowa u nich to koszt 3900PLN - fak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli we Fiacie instalacja kosztuje około tysiąc drożej niż na wolnym rynku, to IMHO nie warto się zastanawiać - to ułamek ceny auta, a przynajmniej mamy spokój.

Osobiście mam Grande 1.4 16V 95KM z instalacją BRC, na której zrobiłem 90 kkm bez awarii. Jedyne co to przestał mi działać wskaźnik poziomu gazu, ale to mało uciążliwe. Jeździ tak samo dobrze jak na benzynie, pali 9-10l/100km, ale przy cenie gazu 2zł da się przeżyć. Jakbym się postarał, to spaliłby mniej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli we Fiacie instalacja kosztuje około tysiąc drożej niż na wolnym rynku, to IMHO nie warto się zastanawiać - to ułamek ceny auta, a przynajmniej mamy spokój.

Osobiście mam Grande 1.4 16V 95KM z instalacją BRC, na której zrobiłem 90 kkm bez awarii. Jedyne co to przestał mi działać wskaźnik poziomu gazu, ale to mało uciążliwe. Jeździ tak samo dobrze jak na benzynie, pali 9-10l/100km, ale przy cenie gazu 2zł da się przeżyć. Jakbym się postarał, to spaliłby mniej ;)

Cena instalacji pewnie też nie jest sztywna.

Jak kupowałem nowego chevroleta to w ASO zeszli z ceny "cennikowej" instalacji BRC z 4600 na 3600 bez większych negocjacji (wtedy taką instalację na "wolnym rynku" zakładało się za ok 3200)

Potem w tym samym ASO teść zakładał również BRC za 2800 do nowej astry III (czyli za tyle samo co u innych monterów BRC w mieście)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena instalacji pewnie też nie jest sztywna.

Jak kupowałem nowego chevroleta to w ASO zeszli z ceny "cennikowej" instalacji BRC z 4600 na 3600 bez większych negocjacji (wtedy taką instalację na "wolnym rynku" zakładało się za ok 3200)

Potem w tym samym ASO teść zakładał również BRC za 2800 do nowej astry III (czyli za tyle samo co u innych monterów BRC w mieście)

 

Trochę tak oft-topic (czyli następca lanosa). Ten Tipo wydaje się obszerniejszy od Astry4 sedana. Szybkie pomiary tylnej kanapy (w najszerszym miejscu) lanos ca. 129, takoż Tipo, ze 2 cm mniej Astrze i koło 124 w Peugeot 301 (porównawczo dobrany, wszak jednstka 115 KM z gazem sprzedawana). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę tak oft-topic (czyli następca lanosa). Ten Tipo wydaje się obszerniejszy od Astry4 sedana. Szybkie pomiary tylnej kanapy (w najszerszym miejscu) lanos ca. 129, takoż Tipo, ze 2 cm mniej Astrze i koło 124 w Peugeot 301 (porównawczo dobrany, wszak jednstka 115 KM z gazem sprzedawana). 

 

Pytanie jak z innymi wymiarami - najwęższe miejsce, wysokość do dachu, kąt nachylenia dachu a także szyb okiennych, rozmiar tunelu środkowego, etc.

Najlepiej będzie pójść w 3 osoby do salonu, największy niech ustawi fotel przedni, a później we trzech wejść na tylną kanapę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jak z innymi wymiarami - najwęższe miejsce, wysokość do dachu, kąt nachylenia dachu a także szyb okiennych, rozmiar tunelu środkowego, etc.

Najlepiej będzie pójść w 3 osoby do salonu, największy niech ustawi fotel przedni, a później we trzech wejść na tylną kanapę ;)

"Ten Tipo wydaje się obszerniejszy od Astry4 sedana". Testowałem oczywiście fotel w najtylniejszym położeniu etc.  Mam 188 cm. Różnice może oczywiście wzmacniać np. kolor tapicerki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Najlepiej będzie pójść w 3 osoby do salonu, największy niech ustawi fotel przedni, a później we trzech wejść na tylną kanapę

Ja mierzyłem pod siebie, ok 180 cm wzrostu, ok 105 kg wagi (ważne bo może być konieczne odsunięcie fotela ze względu na brzuch :) ) Jak usiadłem z tyłu za ustawionym pod siebie fotelem kierowcy, na nogi przy kolanach do oparcia miałem ok 5 cm luzu, nad głową było mniej więcej podobnie. Pozycja wygodna (kolana wygodnie rozchylone), ale trudno powiedzieć czy bym ją dotrzymał podczas długiej podróży.

Na moje oko, miejsca jest tyle co było w Stilo, czyli zdecydowanie wystarczająco. Jeszcze lepiej powinno być w htb i kombi, bo dach nie będzie opadał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mierzyłem pod siebie, ok 180 cm wzrostu, ok 105 kg wagi (ważne bo może być konieczne odsunięcie fotela ze względu na brzuch :) ) Jak usiadłem z tyłu za ustawionym pod siebie fotelem kierowcy, na nogi przy kolanach do oparcia miałem ok 5 cm luzu, nad głową było mniej więcej podobnie. Pozycja wygodna (kolana wygodnie rozchylone), ale trudno powiedzieć czy bym ją dotrzymał podczas długiej podróży.

Na moje oko, miejsca jest tyle co było w Stilo, czyli zdecydowanie wystarczająco. Jeszcze lepiej powinno być w htb i kombi, bo dach nie będzie opadał.

 

Siedziałem dziś w hatchbacku i kombi - o ile w sedanie dach był blisko mojej głowy, to w wersjach 5D było  lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to nie wiem skąd Wy macie te ceny :) Ja wiem że to jest kwestia indywidualnego zamówienia ale mnie w InterAuto policzyli za instalacje Tartarini 2850 zł.

A co do samego miejsca to powiem że jest go bardzo dużo. Mały nie jestem (185 cm i 105 kg) i po optymalnym ustawieniu fotela swobodnie "wchodzę za siebie" ;) Miejsca jest dużo więcej jak w Lybrze sedan a już o Alfie 159 nawet nie wspomnę... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


W sumie to nie wiem skąd Wy macie te ceny Ja wiem że to jest kwestia indywidualnego zamówienia ale mnie w InterAuto policzyli za instalacje Tartarini 2850 zł.

Gdzie?

Jaka butla (gdzie/pojemność)?

Gdzie "korek hańby"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na moje oko, miejsca jest tyle co było w Stilo, czyli zdecydowanie wystarczająco. Jeszcze lepiej powinno być w htb i kombi, bo dach nie będzie opadał.

jak się przymierzałem do tipo sedana , to mi wyszło że tipo ma więcej miejsca  z tyłu dla pasażerów niż moje stilo , z przodu raczej tyle samo miejsca jak w stilo , czyli godny następca się szykuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.