Astroman Napisano 27 Października 2016 Udostępnij Napisano 27 Października 2016 Pacjent to Megane 1.2 TCE. Chcę sie pozbyć chwasta i wywalić system Start&Stop. Da sie to zrobić? Ręczne wyłączanie guziczkiem jest mało praktyczne wiec chciałbym to "zautomatyzować" Nie jestem eko onanistą i nie kręci mnie oszczedność pól litra benzyny kosztem zmniejszenia bezpieczeństwa podróży. Jakiś tuning komputera by dał radę? Ktoś coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 27 Października 2016 Udostępnij Napisano 27 Października 2016 Pacjent to Megane 1.2 TCE. Chcę sie pozbyć chwasta i wywalić system Start&Stop. Da sie to zrobić? Ręczne wyłączanie guziczkiem jest mało praktyczne wiec chciałbym to "zautomatyzować" Nie jestem eko onanistą i nie kręci mnie oszczedność pól litra benzyny kosztem zmniejszenia bezpieczeństwa podróży. Jakiś tuning komputera by dał radę? Ktoś coś? Jeszcze nikt w żadnej marce nie znalazł motyki która go wyrywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 27 Października 2016 Udostępnij Napisano 27 Października 2016 Pacjent to Megane 1.2 TCE. Chcę sie pozbyć chwasta i wywalić system Start&Stop. Da sie to zrobić? Ręczne wyłączanie guziczkiem jest mało praktyczne wiec chciałbym to "zautomatyzować" Nie jestem eko onanistą i nie kręci mnie oszczedność pól litra benzyny kosztem zmniejszenia bezpieczeństwa podróży. Jakiś tuning komputera by dał radę? Ktoś coś? pierwsze auto mam z tym systemem i wg mnie jest super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 27 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2016 Jeszcze nikt w żadnej marce nie znalazł motyki która go wyrywa To sie tunerzy jeszcze nie zorientowali że jest nowe źródełko brzęczącej monety? Bo chyba nie chodzi o to że trudniej to wyłączyć niź np DPFa? pierwsze auto mam z tym systemem i wg mnie jest super A daj Pan spokój.... ja jestem starszej konstrukcji i nie lubię tej pseudo eko nowoczesności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 27 Października 2016 Udostępnij Napisano 27 Października 2016 Jeszcze nikt w żadnej marce nie znalazł motyki która go wyrywa Sa marki, w których wyrywać nie trzeba, wystarczy wcisnąć knefel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 27 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2016 Sa marki, w których wyrywać nie trzeba, wystarczy wcisnąć knefel. Wcisnąć knefel ... i tak za każdym po wyłączeniu silnika , jak w Renówce czy też raz wciskasz i masz z głowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hiwo Napisano 27 Października 2016 Udostępnij Napisano 27 Października 2016 pierwsze auto mam z tym systemem i wg mnie jest super Rok temu też tak tu pisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 27 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2016 Rok temu też tak tu pisałem I coś się zmieniło ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hiwo Napisano 27 Października 2016 Udostępnij Napisano 27 Października 2016 I coś się zmieniło ? Po paru miesiącach już pytałem jak to wyłączyć na stałe i nie dowiedziałem się Obecnie mam już wyrobiony odruch, żeby po odpaleniu samochodu nacisnąć knyfel "Start/Stop" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 27 Października 2016 Udostępnij Napisano 27 Października 2016 Podejrzewam że przerobiebie kawałka wiązki, może jeden przekaźnik i samo będzie się dezaktywować przy odpalaniu wozu. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 27 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2016 Po paru miesiącach już pytałem jak to wyłączyć na stałeNo pacz Pan a ja po pierwszej jeździe już pytam jak sie tego badziewia pozbyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hiwo Napisano 27 Października 2016 Udostępnij Napisano 27 Października 2016 No pacz Pan a ja po pierwszej jeździe już pytam jak sie tego badziewia pozbyć. Widocznie jestem bardziej cierpliwy Ponoć da się wyłączyć podpinając kompa. W serwisie nie potwierdzili, ale gdzieś w necie czytałem, że są magicy którzy posiedli tą tajemną moc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 27 Października 2016 Udostępnij Napisano 27 Października 2016 Rok temu też tak tu pisałem A co zmieniło Twoja opinie ?www.AllegroSMS.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 27 Października 2016 Udostępnij Napisano 27 Października 2016 Po paru miesiącach już pytałem jak to wyłączyć na stałe i nie dowiedziałem się Obecnie mam już wyrobiony odruch, żeby po odpaleniu samochodu nacisnąć knyfel "Start/Stop" Ja już mam z 4 miechy i podoba mi się Przejazd po wawie to okolice 10 min na zgaszonym silniku www.AllegroSMS.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hiwo Napisano 27 Października 2016 Udostępnij Napisano 27 Października 2016 A co zmieniło Twoja opinie ? www.AllegroSMS.pl Zacytuję sam siebie (cytat z września 2015, więc wytrzymałem trzy miesiące) "Wkurzało mnie, jak były upały, stawałem na dłużej w korku. Oczywiście wraz z wyłączeniem silnika klima przestawała chłodzić A druga sytuacja, to często zdarza się, że zapominam o tym, że silnik wyłączyło (naprawdę cicho pracuje i nie czuć różnicy). Nagle patrzę zielone światło i zbyt dynamicznie ruszam. Niestety zapłon nie nadąża i dupa blada. Stoję jak głupi odpalam a ci z tył pewnie mówią, ten Kadjar to złom, albo kierowca do kitu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 27 Października 2016 Udostępnij Napisano 27 Października 2016 Jakiś tuning komputera by dał radę? Ktoś coś? Nie do końca w temacie, ale kiedyś czytałem, że w kia ceed można ten system na stałe wyłączyć odłączając jakiś kabelek od akumulatora. Więc może to jest jakiś trop Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 28 Października 2016 Udostępnij Napisano 28 Października 2016 Wcisnąć knefel ... i tak za każdym po wyłączeniu silnika , jak w Renówce czy też raz wciskasz i masz z głowy? Na zawsze z głowy (fakt, że w pierwszym modelu giulietty, ja mam MY 2014, działało jak piszesz). Ale najlepsze jest to, ża jakiś rok temu włączyłem S&S znowu i..... przez cały rok ani razu nie zadziałał, choć wielokrotnie były spełnione warunki dla zadziałania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 28 Października 2016 Udostępnij Napisano 28 Października 2016 Nie do końca w temacie, ale kiedyś czytałem, że w kia ceed można ten system na stałe wyłączyć odłączając jakiś kabelek od akumulatora. Więc może to jest jakiś trop Może tak być, ale zapewne skończy się to permanentnym świeceniem kontrolki z awarią systemu, o ile nie checkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 28 Października 2016 Udostępnij Napisano 28 Października 2016 Pewnie jest to ten sam system co w Qaszqaiu 1,2. Mam to i często zdarza mi się wyłączać na twardo guzikiem. Latem upał na dworze, system wyłącza silnik i robi się sauna w aucie. Zimą system zadziała i wieje chłodnym powietrzem z kratek. Raz jechałem Foką z takim systemem i tam działaś świetnie, klima była włączona to nie gasił silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 28 Października 2016 Udostępnij Napisano 28 Października 2016 Pewnie jest to ten sam system co w Qaszqaiu 1,2. Mam to i często zdarza mi się wyłączać na twardo guzikiem. Latem upał na dworze, system wyłącza silnik i robi się sauna w aucie. Zimą system zadziała i wieje chłodnym powietrzem z kratek. Raz jechałem Foką z takim systemem i tam działaś świetnie, klima była włączona to nie gasił silnika. w mnie w jak bylo cieplo gasil silnik po zatrzymaniu ale po kilkunastu sekundach odpalal jak zaczynalo leciec cieplejsze powietrze narazie dziala u mnie ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekN Napisano 28 Października 2016 Udostępnij Napisano 28 Października 2016 Ja używam od półtorej roku i jest OK. Jedynie wyłączam to w korku gdy przykładowo zatrzymuje się 2-3 sekundy, ruszam i znowu zatrzymanie itd. Wysłane za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 29 Października 2016 Udostępnij Napisano 29 Października 2016 Wcisnąć knefel ... i tak za każdym po wyłączeniu silnika Knefel jest niestabilny, jak mniemam pytanie: jego naciśnięcie zwiera czy rozwiera styki? Pytanie: co się stanie (i czy ktoś tego próbował), jeśli by na stałe zmostkować/rozmostkować obwód zwierany/rozwierany tym przyciskiem? Może to jest tak proste, jak w moim bolidzie? Wystarczyło rozpiąć jedną wtyczkę pod fotelem i brzęczyk "alarmujący" o niezapiętym pasie kierowcy (i tylko kierowcy ) wyzionął ducha... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 29 Października 2016 Udostępnij Napisano 29 Października 2016 Pacjent to Megane 1.2 TCE. Chcę sie pozbyć chwasta i wywalić system Start&Stop. Da sie to zrobić? Ja także mam Megankę z 1,2 Tce i Start/stopem którego nie trawię. Od kupna minęło już siedem miesięcy ,więc wyrobiłem w sobie odruch wyłączania dziadostwa po każdorazowym odpaleniu silnika . Pytałem się w niezależnym serwisie specjalizującym się w Reno i...powiedzieli że mogą to wyłączyć na stałe, podłączają się pod komputer i już , usługa prosta i nieskomplikowana. Problemem jest tylko mój strach przed utratą pięcioletniej gwarancji ,więc póki co jakoś się z tym męczę ( to znaczy ,.nie męczę... bo jak już wspomniałem wyłączam to na zasadzie odruchu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 29 Października 2016 Udostępnij Napisano 29 Października 2016 Ja także mam Megankę z 1,2 Tce i Start/stopem którego nie trawię. Od kupna minęło już siedem miesięcy ,więc wyrobiłem w sobie odruch wyłączania dziadostwa po każdorazowym odpaleniu silnika . Pytałem się w niezależnym serwisie specjalizującym się w Reno i...powiedzieli że mogą to wyłączyć na stałe, podłączają się pod komputer i już , usługa prosta i nieskomplikowana. Problemem jest tylko mój strach przed utratą pięcioletniej gwarancji ,więc póki co jakoś się z tym męczę ( to znaczy ,.nie męczę... bo jak już wspomniałem wyłączam to na zasadzie odruchu). ja tego nie ogarniam czemy to tak denerwuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 29 Października 2016 Udostępnij Napisano 29 Października 2016 ja tego nie ogarniam czemy to tak denerwuje wiesz, ja tego też nie ogarniam dziś np. C4GP II od razu po pierwszym uruchomieniu, wyjeździe z garażu i zatrzymaniu na pierwszym skrzyżowaniu, czyli jakieś 300-400 m ..... wyłączyło się w trybie ECO na zegarze a później już następnych kilka zatrzymań NIE ... i o co kaman ...... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 29 Października 2016 Udostępnij Napisano 29 Października 2016 ja tego nie ogarniam czemy to tak denerwuje No dobra ,zostawmy na razie tzw. "cechy denerwujące " tego systemu i wyobrażmy sobie taką sytuację...jedziemy sobie autostradą ,spieszy nam się więc jedziemy z prędkością ..no znaczną , dojeżdżamy do bramek ,zatrzymujemy się i silnik gaśnie (zadziałał start/stop )..a że jeździmy tak często ,więc ciekawe co w dłuższym okresie powie na to turbina . Jeśli kierowca również w mieście preferuje styl jazdy "aktywny" ,to prosta droga do znacznego skrócenia żywota permanentnie nieschładzanej turbiny , która w silniku benzynowym (tak gdzieś czytałem) jest poddawana większemu obciążeniu termicznemu niż turbina w dieslu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 29 Października 2016 Udostępnij Napisano 29 Października 2016 No dobra ,zostawmy na razie tzw. "cechy denerwujące " tego systemu i wyobrażmy sobie taką sytuację...jedziemy sobie autostradą ,spieszy nam się więc jedziemy z prędkością ..no znaczną , dojeżdżamy do bramek ,zatrzymujemy się i silnik gaśnie (zadziałał start/stop )..a że jeździmy tak często ,więc ciekawe co w dłuższym okresie powie na to turbina . Jeśli kierowca również w mieście preferuje styl jazdy "aktywny" ,to prosta droga do znacznego skrócenia żywota permanentnie nieschładzanej turbiny , która w silniku benzynowym (tak gdzieś czytałem) jest poddawana większemu obciążeniu termicznemu niż turbina w dieslu. W reno pewnie wyłączy w PSA nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 29 Października 2016 Udostępnij Napisano 29 Października 2016 No dobra ,zostawmy na razie tzw. "cechy denerwujące " tego systemu i wyobrażmy sobie taką sytuację...jedziemy sobie autostradą ,spieszy nam się więc jedziemy z prędkością ..no znaczną , dojeżdżamy do bramek ,zatrzymujemy się i silnik gaśnie (zadziałał start/stop )..a że jeździmy tak często ,więc ciekawe co w dłuższym okresie powie na to turbina . Jeśli kierowca również w mieście preferuje styl jazdy "aktywny" ,to prosta droga do znacznego skrócenia żywota permanentnie nieschładzanej turbiny , która w silniku benzynowym (tak gdzieś czytałem) jest poddawana większemu obciążeniu termicznemu niż turbina w dieslu. stary przejechalem sporo autami z turbo i nigdy nie mialy u mnie latwo i nigdy nic z turbo/silnikiem nie bylo nie przesadzaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 29 Października 2016 Udostępnij Napisano 29 Października 2016 stary przejechalem sporo autami z turbo i nigdy nie mialy u mnie latwo i nigdy nic z turbo/silnikiem nie bylo nie przesadzaj. To z innej beczki...dojeżdżamy do skrzyżowania z zamiarem skrętu w lewo ,jest spory ruch, samochody jadą z lewej ,z prawej z naprzeciwka, więc musimy wykonać ten manewr dynamicznie i sprawnie .Silnika 1,2 Tce w zasadzie nie słychać , więc system S/s działa w tym przypadku " wyjątkowo podstępnie" ,czekamy na dogodny moment ,wciskamy sprzęgło i...orientujemy się że silnik dopiero zapala ,ułamki sekund ale nici z manewru ,czekamy dalej na okazję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 29 Października 2016 Udostępnij Napisano 29 Października 2016 To z innej beczki...dojeżdżamy do skrzyżowania z zamiarem skrętu w lewo ,jest spory ruch, samochody jadą z lewej ,z prawe,j z naprzeciwka, więc musimy wykonać ten manewr dynamicznie i sprawnie .Silnika 1,2 Tce w zasadzie nie słychać , więc system S/s działa wyjątkowo podstępnie ,czekamy na dogodny moment ,wciskamy sprzęgło i...orientujemy się że silnik dopiero zapala ,ułamki sekund ale nici z manewru ,czekamy dalej na okazję. sory nie mam sprzegla nie pomoge Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 29 Października 2016 Udostępnij Napisano 29 Października 2016 sory nie mam sprzegla nie pomoge A ja mam , więc są powody ku temu, aby ten system uznać za niebezpieczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 29 Października 2016 Udostępnij Napisano 29 Października 2016 A ja mam , więc ma powody do tego aby ten system uznać za niebezpieczny. w takiej sytuacji nie neguje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 30 Października 2016 Udostępnij Napisano 30 Października 2016 To z innej beczki...dojeżdżamy do skrzyżowania z zamiarem skrętu w lewo ,jest spory ruch, samochody jadą z lewej ,z prawej z naprzeciwka, więc musimy wykonać ten manewr dynamicznie i sprawnie .Silnika 1,2 Tce w zasadzie nie słychać , więc system S/s działa w tym przypadku " wyjątkowo podstępnie" ,czekamy na dogodny moment ,wciskamy sprzęgło i...orientujemy się że silnik dopiero zapala ,ułamki sekund ale nici z manewru ,czekamy dalej na okazję.Jesli jest tak jak mowisz, to nie wrzuca sie luzu, tylko trzyma na 1 i sprzegle. S&S nie zadziala i problem z głowy. Nie wymyslaj sztucznych i nieżyciowych sytuacji.Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 30 Października 2016 Udostępnij Napisano 30 Października 2016 Jesli jest tak jak mowisz, to nie wrzuca sie luzu, tylko trzyma na 1 i sprzegle. S&S nie zadziala i problem z głowy. Nie wymyslaj sztucznych i nieżyciowych sytuacji. Dam ci taką dobrtą radę...zanim cokolwiek powiesz lub napiszesz ,zastanów się , to naprawdę nie boli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 31 Października 2016 Udostępnij Napisano 31 Października 2016 Przy dużej desperacji zdecydowałbym się na tuning przycisku. Przekaźnik, kontaktron równolegle do styków i kultowy układ 555 zasilany po stacyjce. Jeżeli oryginalny przycisk jest normalnie rozwarty, nie tracisz jego funkcjonalności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 31 Października 2016 Udostępnij Napisano 31 Października 2016 Dam ci taką dobrtą radę...zanim cokolwiek powiesz lub napiszesz ,zastanów się , to naprawdę nie boli. Nie wiem czy chcesz mnie obrazić, czy usiłujesz pokazać swoją wyższość nad... też nie wiem kim, co tak staremu userowi jak Ty nie wypada, to zrozum, że może Ty jesteś szybki jak błyskawica i mając ułamki sekund na wbicie się pomiędzy samochody przy lewoskręcie jesteś w stanie wcisnąć sprzęgło wbić bieg puścić hamulec i dodać na tyle gazu żeby się wyrobić. Niestety, ale 99% kierowców takimi geniuszami nie jest i najnormalniej w świeci zrobi tak jak napisałem, bo trzymając auto na hamulcu i biegu są bardziej gotowi do wbicia się pomiędzy inne auta niż Ty czekając zawadiacko z nogą na hamulcu i luzem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 1 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2016 Nie wiem czy chcesz mnie obrazić Eee no nie ,zwykle jeśli kogoś obrażam to robię to dużo mniej subtelnie ,tym razem po prostu nie zastosowałem się do rady której sam ci udzieliłem . A tak poważnie to ruch uliczny jest jak nasz los , nieprzewidywalny i zaskakujący . Czasami nie można przewidzieć ,kiedy zajdzie konieczność wykonania dynamicznego manewru ze startu zatrzymanego , ale można przewidzieć że taki '" wrzód" jak system start/stop może nam to utrudnić , i należy mu to uniemożliwić ,najlepiej wyłączając to na stałe. Mnie osobiście ten system wkurza i jest to MOJE subiektywne i suwerenne odczucie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 1 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2016 Eee no nie ,zwykle jeśli kogoś obrażam to robię to dużo mniej subtelnie ,tym razem po prostu nie zastosowałem się do rady której sam ci udzieliłem . A tak poważnie to ruch uliczny jest jak nasz los , nieprzewidywalny i zaskakujący . Czasami nie można przewidzieć ,kiedy zajdzie konieczność wykonania dynamicznego manewru ze startu zatrzymanego , ale można przewidzieć że taki '" wrzód" jak system start/stop może nam to utrudnić , i należy mu to uniemożliwić ,najlepiej wyłączając to na stałe. Mnie osobiście ten system wkurza i jest to MOJE subiektywne i suwerenne odczucie . spoko niektorzy hamuja noga lepiej niz z abesem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 1 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2016 spoko niektorzy hamuja noga lepiej niz z abesem Fakt ...przez pierwsze kilkanaście lat jazdy samochodami doszedłem w tym do perfekcji , niestety boję się że teraz po następnych kilkunastu latach jazdy z ABS-em ta sztuka stała mi się już obca . A tak na marginesie , nie porównywał bym systemu "przeszkadzającego" , z bezwzględnie potrzebnym systemem bezpieczeństwa jakim jest ABS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 1 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2016 Fakt ...przez pierwsze kilkanaście lat jazdy samochodami doszedłem w tym do perfekcji , niestety boję się że teraz po następnych kilkunastu latach jazdy z ABS-em ta sztuka stała mi się już obca . A tak na marginesie , nie porównywał bym systemu "przeszkadzającego" , z bezwzględnie potrzebnym systemem bezpieczeństwa jakim jest ABS. spoko mnie kreca te cyferki w c4gp nieraz po wawie pokaze mi 10 min z wylaczonym silnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.