Skocz do zawartości

Problem z wrzucaniem biegów podczas jazdy


janusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy

Pacjent to ceed 1,6 crdi, przejechane prawie 200 tys. km. Problem jak w temacie pojawił się wczoraj. Podczas postoju z włączonym silnikiem (i wciśniętym pedale sprzęgła) wszystkie biegi wchodzą bez problemu i oporu, ale podczas jazdy jest problem ze zmianą biegów. Zauważyłem, że im wyższe obroty silnika, tym trudniej wbić bieg, ale czasami zdarzy się, że wejdzie bez problemu. Pytanie, co może być przyczyną problemu? Czy jest to normalny objaw zużytego sprzęgła (sprzęgło chodzi normalnie, bez zgrzytów), czy może oznaka padającej skrzyni biegów (synchronizatory)? Nigdy się z podobnym problemem nie spotkałem, więc tutaj pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Utwana poduszka skrzyni/silnika bądź problem z mocowaniem systemu wybieraka i/lub cięgien

pzdr

Ok. Hmm, podczas jazdy zauważyłem, że problem jest nie tylko z "wbiciem" biegu, ale także z wrzuceniem na luz. Przy niskich obrotach opór jest dość mały, ale nasila się przy większych. Np. jadę ok. 60 km/h na luzie i próbuję "wrzucić" trójkę, jest duży opór, ale kiedy auto zwolni do ok. 30 km/h, to bieg wchodzi lekko. Albo w drugą stronę: jadę ok 60 km/h na trójce i zmieniam na czwórkę, jest opór przy wrzucaniu na luz, ale czwórka wchodzi gładko. Poza oporem nie ma zgrzytów i sprzęgło ładnie bierze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie w moim aucie. Do tej pory otrzymałem skrajnie różne diagnozy, od konieczności wymiany sprzęgła/dwumasy, a skończywszy na wymianie oleju w skrzyni. Co do poduszki skrzyni... Po otwarciu maski widzę, że silnik sobie lekko drga właśnie od strony tej poduszki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiększone luzy wzdłużne wałków i skośne uzębienia kół zębatych dają taki efekt. Żeby wyjąć lub wrzucić bieg trzeba poruszyć nie sam pierścień, ale cały wałek i pokonać opór pracujących skośnych uzębień. Na postoju wszystko działa dobrze, bo wałki i koła zębate się nie kręcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiększone luzy wzdłużne wałków i skośne uzębienia kół zębatych dają taki efekt. Żeby wyjąć lub wrzucić bieg trzeba poruszyć nie sam pierścień, ale cały wałek i pokonać opór pracujących skośnych uzębień. Na postoju wszystko działa dobrze, bo wałki i koła zębate się nie kręcą.

Dzięki kolego. Czy droga jest naprawa takiego uszkodzenia? Padające sprzęgło nie może dawać opisanych przeze mnie objawów?

P.S.

Skrzynia jest 6-cio biegowa, ale myślę, że to w tym przypadku nie ma większego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego. Czy droga jest naprawa takiego uszkodzenia? Padające sprzęgło nie może dawać opisanych przeze mnie objawów?

P.S.

Skrzynia jest 6-cio biegowa, ale myślę, że to w tym przypadku nie ma większego znaczenia.

I jeszcze sobie coś przypomniałem, to może być istotne. To auto mam od paru miesięcy i przejechałem dopiero kilka tysięcy kilometrów. Ale zaraz po zakupie czasami podczas ruszania i puszczania sprzęgła słychać było jakby lekki pisk czy coś w tym stylu, teraz od jakiegoś czasu tego nie ma. Podejrzewałem, że może to być kończące się sprzęgło, ale się uspokoiło, a teraz ten problem. Dlatego pytam, czy sprzęgło może dawać takie objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiększone luzy wzdłużne wałków i skośne uzębienia kół zębatych dają taki efekt. Żeby wyjąć lub wrzucić bieg trzeba poruszyć nie sam pierścień, ale cały wałek i pokonać opór pracujących skośnych uzębień. Na postoju wszystko działa dobrze, bo wałki i koła zębate się nie kręcą.

A jaki przebieg musi mieć skrzynia by coś takiego miało miejsce, pewnie milion albo więcej :)

Chyba też trochę głośna winna się zrobić.

Pewnie to jest możliwe i przy mniejszych przebiegach ale tylko wtedy gdy było mało oleju albo skrzynia wadliwie zaprojektowana-choć i wtedy raczej inne problemy są zgłaszane :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki przebieg musi mieć skrzynia by coś takiego miało miejsce, pewnie milion albo więcej :)

Chyba też trochę głośna winna się zrobić.

Pewnie to jest możliwe i przy mniejszych przebiegach ale tylko wtedy gdy było mało oleju albo skrzynia wadliwie zaprojektowana-choć i wtedy raczej inne problemy są zgłaszane :hmm:

Moja dobija dopiero do 200 tys.km. W piątek wstawiam auto do mechanika. W przyszłym tygodniu jak się wyjaśni, to napiszę co było. Przez telefon mechanik stwierdził, że może być to objaw sprzęgła przy takim przebiegu, ale jest zarobiony i nie miał czasu przez telefon dywagować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy

Pacjent to ceed 1,6 crdi, przejechane prawie 200 tys. km. Problem jak w temacie pojawił się wczoraj. Podczas postoju z włączonym silnikiem (i wciśniętym pedale sprzęgła) wszystkie biegi wchodzą bez problemu i oporu, ale podczas jazdy jest problem ze zmianą biegów. Zauważyłem, że im wyższe obroty silnika, tym trudniej wbić bieg, ale czasami zdarzy się, że wejdzie bez problemu. Pytanie, co może być przyczyną problemu? Czy jest to normalny objaw zużytego sprzęgła (sprzęgło chodzi normalnie, bez zgrzytów), czy może oznaka padającej skrzyni biegów (synchronizatory)? Nigdy się z podobnym problemem nie spotkałem, więc tutaj pytam.

Prawdopodobnie sprzęgło jest już zużyte.

Gdy nie ma pełnego wysprzęglenia to pojawia się opór przy zmianie biegów.

 

Spróbuj na postoju, przy uruchomionym silniku włączyć wsteczny bieg, z tym, że rób to bardzo, bardzo powoli.

Gdy sprzęgło jest już zużyte i nie do końca wysprzęgla to koła zębate skrzyni biegów cały czas się obracają.

Przełożenie biegu wstecznego nie ma synchronizacji i przy delikatnym właczaniu biegu wstecznego koła zębate w pewnym momencie się ze sobą zetkną i będą się o siebie ocierać co będzie się charakteryzowało zgrzytaniem.

Nawet przy delikatnym zwiększeniu nacisku na dźwignię biegów zgrzytanie będzie głośniejsze. Dopiero przy silniejszym naciśnięciu na dźwignię przezwycięży się opór i włączy się bieg wsteczny.

Nie wiem czy w Twoim samochodzie to się uda ale można spróbować. Spróbuj to zrobić kilka razy.

Nie wiem jak sterowane jest sprzęgło, bo może wystarczy coś wyregulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsteczny wchodzi bardzo ładnie, bez żadnych zgrzytów. Dzisiaj zrobiłem 1400 km i poza wcześniej opisanymi objawami nie pojawiło się nic nowego. Pedał sprzęgła chodzi płynnie i bierze trochę wcześniej niż w połowie skoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsteczny wchodzi bardzo ładnie, bez żadnych zgrzytów. Dzisiaj zrobiłem 1400 km i poza wcześniej opisanymi objawami nie pojawiło się nic nowego. Pedał sprzęgła chodzi płynnie i bierze trochę wcześniej niż w połowie skoku.

tarcza sprzęgła się rozwarstwia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.