Skocz do zawartości

Tipo kombi


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

Wygląda nieźle http://www.samar.pl/__/3/3.a/90831/Nowy-Tipo-kombi-widziany-w-stolicy.html?locale=pl_PL :ok:

W Polsce prognozują sprzedaż Tipo sedan na poziomie 2000 sztuk w tym roku. W Europie sprzedano już 40 000 egz.

Niedługo mają wejść wersje hatchback i kombi i będzie można składać zamówienia do realizacji w 2017 r.

Kombi ma mieć długość 4,57 m i bagażnik 550 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 listopada jadę oglądać Tipo kombi do salonu Fiata, mają już mieć konkretne ceny. Jak diesel/automat w rozsądnej wyposażeniowo wersji będzie poniżej 80 kpln to pewnie kupię, brak alternatywy na rynku w zbliżonej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli bazowa wersja powinna być poniżej 50k

Pytanie za ile będzie z jakimś konkretnym silnikiem (1.4T).

Tylko ten 1.4T pali jak wsciekly i nie bedzie 1.6 AT w hb. Troche szkoda takie 1.6 w praktycznej budzie to bylby strzal w 10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 listopada jadę oglądać Tipo kombi do salonu Fiata, mają już mieć konkretne ceny. Jak diesel/automat w rozsądnej wyposażeniowo wersji będzie poniżej 80 kpln to pewnie kupię, brak alternatywy na rynku w zbliżonej cenie.

Na rynkach zachodnich tylko diesel w hb jest z automatem. Niestety 1.6 brak a do 1.4 nie przewiduja chyba, ze na nasz rynek cos zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ten 1.4T pali jak wsciekly i nie bedzie 1.6 AT w hb. Troche szkoda takie 1.6 w praktycznej budzie to bylby strzal w 10.

 

Wściekle nadużyłeś ;) Jak mówią porównania to pali on więcej od powiedzmy VW ale dalej mocno rozsądnie.

Miałem 120 KM w Linea i dynamika / zużycie paliwa oceniam na dobry+. W trasie przepisowej krajówkami najczęciej było 6,5l/100, można było schodzić spokojnie do 6,0l a średnia z wyjazdów autostradowych wychodziła około 8,0l.

Użytkowałem wtedy jeszcze 1,2l w Stilo - spalanie podobne, dynamika nieosiągalna i 1,6TS w Alfie i tu spalanie było +1-1,5l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ten 1.4T pali jak wsciekly i nie bedzie 1.6 AT w hb. Troche szkoda takie 1.6 w praktycznej budzie to bylby strzal w 10.

 

a dlaczego ma nie być? skąd takie info?

 

na stronie Fiata jest podana gama silnikowa do kombi i hatcha i oba automaty są, i 1.6Pb i 1.6 multijet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rynkach zachodnich tylko diesel w hb jest z automatem. Niestety 1.6 brak a do 1.4 nie przewiduja chyba, ze na nasz rynek cos zmienia.

 

już Ci pisałem, jest i benzyna i diesel, nie wiem skąd wziąłeś info że nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wściekle nadużyłeś ;) Jak mówią porównania to pali on więcej od powiedzmy VW ale dalej mocno rozsądnie.

Miałem 120 KM w Linea i dynamika / zużycie paliwa oceniam na dobry+. W trasie przepisowej krajówkami najczęciej było 6,5l/100, można było schodzić spokojnie do 6,0l a średnia z wyjazdów autostradowych wychodziła około 8,0l.

Użytkowałem wtedy jeszcze 1,2l w Stilo - spalanie podobne, dynamika nieosiągalna i 1,6TS w Alfie i tu spalanie było +1-1,5l.

1.4T miales? Wszyscy pisza o 10l w miescie jak lanos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4T miales? Wszyscy pisza o 10l w miescie jak lanos.

Tak T-jet. Ale o mieście się nie wypowiadam bo mój pierdzidolek mały, 10min do pracy z czego 5 stania na światłach i brak mi miarodajnych próbek. Było to służbowe i % jazdy miejskiej mały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ten 1.4T pali jak wsciekly i nie bedzie 1.6 AT w hb. Troche szkoda takie 1.6 w praktycznej budzie to bylby strzal w 10.

Mam ten silnik 1.4T w innej budzie i trochę mocniejszej wersji i pali 8,5-9,5l/100km w mieście. Przy delikatnej jeździe w trasie rekord to 6l/100km. Nie nazwałbym tego "paleniem jak wściekły", powiedziałbym raczej, że pali w miarę normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jazdach w Julce w 1.4 120 riwniez miałem problem, żeby zmieścić się w 10l. Pali średnio ok 1-1.5 l/100km więcej niż 1.4 tsi 122.

 

Nic dziwnego, przeciez tam nie ma wtrysku bezposredniego.

Przy normalnych przebiegach rzedu 10-20kkm rocznie taka roznica nie ma w zasadzie zadnego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic dziwnego, przeciez tam nie ma wtrysku bezposredniego.

Przy normalnych przebiegach rzedu 10-20kkm rocznie taka roznica nie ma w zasadzie zadnego znaczenia.

Akurat wtrysk bezpośredni nie jest lekarstwem na całe zło :P 1.75TBi mimo wtrysku bezpośredniego pali dużo. A 1.4TSI pali rzeczywiście mało, ale jest to efekt zastosowania cieńszych pierścieni tłokowych, które dają mniejszy opór podczas pracy, ale, niestety powodują większe zużycie oleju silnikowego. Później to poprawili zmieniając konstrukcję tłoków. Zgodzę się z Tobą, że silnik z wtryskiem bezpośrednim może palić nieco mniej (optymalizacja wtrysku) ale kosztem bardziej skomplikowanej konstrukcji. Porównywalnej lub wręcz większej różnicy upatrywałbym w różnicach w masie samochodów i szerokości oraz modelach opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 listopada jadę oglądać Tipo kombi do salonu Fiata, mają już mieć konkretne ceny. Jak diesel/automat w rozsądnej wyposażeniowo wersji będzie poniżej 80 kpln to pewnie kupię, brak alternatywy na rynku w zbliżonej cenie.

 

I jak wrazenia, byles ogladac, sa juz cenniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako tani samochód jest całkiem spoko propozycja. Za pieniądze rzędu 50-55 tys zł trudno oczekiwać czegoś więcej. Jednak za ok 60 tys bez dwóch zdań normalnego kompakta lepiej kupić.

 

A jakiego to kompakta mozna kupic za 60kPLN?

Tylko, zeby mial chociaz te 110-120KM z sinikiem turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z nim nie tak? ;]

Bo cena raczej zaskakujaco niska :ok:

raczej wszystko ok, VW teraz robi dobre ceny na auta

da sie pewnie jeszcze wyrwać z 1000zł na pakiet serwisowy, jakies dywaniki i moze na bak paliwa ;)

wersja bazowa trendline czy start, na pewno poszukalbym czegos zeby mial bixenon z przodu (jest w pakiecie) i moze inny kolor, ale wtedy juz będzie z 62-63

pod koniec roku IMHO jeszcze bardziej zejdą z ceną (mysle ze analogicznie jak na przełomie 2015/2016) i dodatkowo teraz jakos na dniach będzie lift Golfa 7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej wszystko ok, VW teraz robi dobre ceny na auta

da sie pewnie jeszcze wyrwać z 1000zł na pakiet serwisowy, jakies dywaniki i moze na bak paliwa ;)

wersja bazowa trendline czy start, na pewno poszukalbym czegos zeby mial bixenon z przodu (jest w pakiecie) i moze inny kolor, ale wtedy juz będzie z 62-63

pod koniec roku IMHO jeszcze bardziej zejdą z ceną (mysle ze analogicznie jak na przełomie 2015/2016) i dodatkowo teraz jakos na dniach będzie lift Golfa 7

 

Zainteresuje sie zatem w styczniu, bo bede musial wziac cos w leasing :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresuje sie zatem w styczniu, bo bede musial wziac cos w leasing :ok:

z łódzkich dealerów Bursiak mial chyba najlepsze ceny na ten czas, leasing brany u nich to jest tez dodatkowy argument do negocjacji ceny z tego co kojarzę  :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4T miales? Wszyscy pisza o 10l w miescie jak lanos.

 

ale to chyba non stop w korkach typu stanie i podjeżdżanie na jedynce, do tego w upał i z klimą. Kiedyś prawie cały bak udało mi się wyjeździć w takich warunkach. Średnia prędkość wyszła ztcp koło 10km/h. Spalanie na baku wyszło 9.4 l/100km - Bravo 1.4 T-Jet. Nie wiem co by trzeba robić, żeby to auto spaliło więcej niż 10l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to chyba non stop w korkach typu stanie i podjeżdżanie na jedynce, do tego w upał i z klimą. Kiedyś prawie cały bak udało mi się wyjeździć w takich warunkach. Średnia prędkość wyszła ztcp koło 10km/h. Spalanie na baku wyszło 9.4 l/100km - Bravo 1.4 T-Jet. Nie wiem co by trzeba robić, żeby to auto spaliło więcej niż 10l.

Miezzkać w środku miasta a nie dojeżdżać spod ;] ;]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to chyba non stop w korkach typu stanie i podjeżdżanie na jedynce, do tego w upał i z klimą. Kiedyś prawie cały bak udało mi się wyjeździć w takich warunkach. Średnia prędkość wyszła ztcp koło 10km/h. Spalanie na baku wyszło 9.4 l/100km - Bravo 1.4 T-Jet. Nie wiem co by trzeba robić, żeby to auto spaliło więcej niż 10l.

Żaden wyczyn, wręcz trudno w 100% miejskich warunkach zejść poniżej 10l/100 km. Średnia prędkość ok 30-33 kph - ostatnie 2 lata tankowania ARG 1.4 120 KM, od lewej: zużycie paliwa, zużycie wg kompa, różnica

9,65 8,70 0,95
9,64 8,40 1,24
8,55 7,80 0,75
9,85 8,80 1,05
8,94 8,60 0,34
10,56 9,20 1,36
10,23 9,10 1,13
9,64 8,90 0,74
10,30 9,00 1,30
10,41 9,40 1,01
10,02 9,60 0,42
11,22 9,60 1,62
10,00 9,40 0,60
10,51 9,30 1,21
10,33 9,60 0,73
10,77 9,50 1,27
10,36 9,50 0,86
9,73 8,80 0,93
7,56 7,00 0,56
9,95 9,40 0,55
10,69 9,10 1,59
10,09 9,80 0,29
11,57 10,00 1,57
11,01 9,80 1,21
8,93 8,10 0,83
8,08 7,50 0,58
10,68 9,60 1,08
10,64 9,50 1,14
10,42 9,70 0,72
10,78 9,70 1,08
10,52 9,50 1,02
10,73 9,70 1,03
11,10 10,00 1,10
9,35 8,50 0,85
 
Wartości poniżej 9,5 realnego spalania pojawiają się gdy mijam tablicę z nazwą miasta. Dojazd do pracy ok 5-7 km, czasem krótkie odcinki po zakładzie, po drodze do pracy przedszkole, czasami powrót z pracy z wizytą w sklepie. Nie stoję w korkach, jeżdżę drogami i w godzinach, gdzie ruch generalnie jest w miarę płynny (postoje góra do 3-4 min.) No świateł trochę w mieście mam.
Wartości realne powyżej 10 l są tak częste, że nie ma mowy o przypadku. Rozmawiałem ze znajomym, ma deltę z tym samym silnikiem i potwierdził, że w cyklu 100% miasta nie da rady zejść poniżej 10 l/100 km bez względu na to jakby nie starał się jeździć oszczędnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to za problem, zwłaszcza, że silnik to sprawdzona konstrukcja,która bez problemu chodzi na LPG za ~3k PLN. A w razie co można łatwo zrobić ze 120 wersję 150 :) ( o ile nic nie zmienili w stosunku do Tjetów z bravo, a pewnie nie).

To tylko programem sie rozni? Czy nie aby inne bebechy? Pod tytulem turbo ic itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dojazd do pracy ok 5-7 km, czasem krótkie odcinki po zakładzie, po drodze do pracy przedszkole, czasami powrót z pracy z wizytą w sklepie.

 

pewnie to jest kluczowe. Krótkie odcinki. Ja jak odpalam, to zazwyczaj przynajmniej 20km zrobię ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.