Jump to content
Sign in to follow this  
Jogi

UG9 vs. TS860

Recommended Posts

Mam ogromny dylemat, co kupić do Corolli 195.60.15 Miałem UG7+ i śmigało się fajnie, żyły wiele lat i pora kupić nowe. O TS860 jeszcze mało opinii użytkowników, w testach pięknie na suchym, mokrym, ale gorzej w sniegu niz UG9. TS też w decybelach ma więcej 72 vs 68. Ktoś może ma jakieś organoleptyczne porownanie ?

Jogi

Edited by Jogi

Share this post


Link to post
Share on other sites

zamontowane TS 860 w 500 - naprawdę spoko ale dopiero w zimie sie okaże. w Giuliettcie mam TS 850 i są suuuuper!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak 860tki sprawują się teraz na mokrym, przy wjazdach w kałużach, na liściach, w zakrętach ? Uślizgi w granicach normy ? ABS często się załącza ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

o to chodzi że jest cicho i żadnej różnicy między mokrym a suchym - ani ABS ani ESP nie interweniuje. Fiat 500 Sport 100 ps -175/65R14

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ogromny dylemat, co kupić do Corolli 195.60.15 Miałem UG7+ i śmigało się fajnie, żyły wiele lat i pora kupić nowe. O TS860 jeszcze mało opinii użytkowników, w testach pięknie na suchym, mokrym, ale gorzej w sniegu niz UG9. TS też w decybelach ma więcej 72 vs 68. Ktoś może ma jakieś organoleptyczne porownanie ?

Jogi

W motorze na 1 listopada był test opon (sami i niby jedyni w PL je robią na własną rekę) ale 205/55R16. TS860 zdecydowanie na 1szym miejscu. Wejdz moze na Adac czy inna strone i popatrz na testy w twoim rozmiarze...

Btw letnich nie masz 205? Po co mniejszy rozmiar bierzesz? Ja przy zmianie auta zamiast obecnych 16" 205/55 R16 ide w 17" 225/45R17 jedyny ból to cena. Na 16 TS830 Conti przy +7 stopni strasznie miękko mi było przy 135km/h a taka zima sie trafia coraz częściej.

Edited by poziomek

Share this post


Link to post
Share on other sites

W motorze na 1 listopada był test opon (sami i niby jedyni w PL je robią na własną rekę) ale 205/55R16. TS860 zdecydowanie na 1szym miejscu. Wejdz moze na Adac czy inna strone i popatrz na testy w twoim rozmiarze...

Btw letnich nie masz 205? Po co mniejszy rozmiar bierzesz? Ja przy zmianie auta zamiast obecnych 16" 205/55 R16 ide w 17" 225/45R17 jedyny ból to cena. Na 16 TS830 Conti przy +7 stopni strasznie miękko mi było przy 135km/h a taka zima sie trafia coraz częściej.

 

ADAC już patrzyłem, jakieś dziwne testy, bo wzięli pod uwagę opony z poprzedniego sezonu, więc wyjątkowo mało wiarygodny. W pozostałych wygrywała głównie nowa Conti i już ją sobie zamówiłem ;)

W tym wydaniu rolki mam letnie alu 16tki i fabrycznie stała na 195/xx/16 (zapomniałem drugiego parametru). Idąc po taniości kupiłem jej letnie 205/55/16 i o ile fajnie wygląda, to jak opona była nowa, to przy dobiciu rzędu 50% ocierała o nadkole (wystający 'cycek' ;] Poza tym od razu jak ją kupiłem, to sprawiłem sobie stalowe 15tki :) no i cena.. :D

 

Dziś byłem jeszcze w Feuvert, bo szukałem Nokiana WR D4 do punto taty i o dziwo mieli w najlepszej cenie, lepszej niż w Internetowych sklepach :) 205pln/szt (175/65/15), właśnie zamówiłem. Obok siebie stało to nowe Conti i Nokian... oba bieżniki są fajne :D Nokian będzie więcej eksploatowany na działce, gdzie nie zawsze odśnieżają.. no i jak tam spadnie śnieg, to leży do wiosny + duuużo błota/trawy. :D Conti głównie asfalt/miasto/trasa.

Edited by Jogi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po tym jak się zawiodłem na TS850 kupiłem UG9 zamiast TS860. Aczkolwiek 860 wygrywaja prawie wszystkie testy w jakich się pojawią  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niby wygrywają, ale to tylko "testy" :phi:

Dlaczego się zawiodłeś na 850? Ja właśnie na podstawie 3 letniej eksploatacji w poprzednim aucie do obecnego kupiłem 860.

Edited by stig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niby wygrywają, ale to tylko "testy" :phi:

Dlaczego się zawiodłeś na 850? Ja właśnie na podstawie 3 letniej eksploatacji w poprzednim aucie do obecnego kupiłem 860.

 

Świszczały na mokrym, na śniegu prowadziły sie o wiele gorzej niż moje poprzednie 830, na koniec zużyły się po bokach dosc znacznie (gora miala z 5-6mm, boki 3mm) - choć utrzymywalem cisnienie odrobinę wyzsze od rekomendowanego - o dziwo znajomy w swoich 850 w innym rozmiarze miał ten sam problem    :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hałasu nie odnotowałem tzn. w moim przypadku nie przeszkadzał mi na tyle, żebym na to zwracał uwagę. Co do zużycia również :hmm: W każdych warunkach czułem się na niej pewnie. Kolega kupił Nokiany WR D4 i na nie mnie namawiał, ale skoro nie miałem do poprzedniego modelu żadnych uwag zostałem przy sprawdzonej marce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hałasu nie odnotowałem tzn. w moim przypadku nie przeszkadzał mi na tyle, żebym na to zwracał uwagę. Co do zużycia również :hmm: W każdych warunkach czułem się na niej pewnie. Kolega kupił Nokiany WR D4 i na nie mnie namawiał, ale skoro nie miałem do poprzedniego modelu żadnych uwag zostałem przy sprawdzonej marce.

 

I dobrze zrobileś, gdyby jeszcze TS860 robili w rozmiarze, który chciałem kupić to mocno bym sie nad nimi zastanowił   :oki:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałam w poprzednim aucie TS850 trzy sezony i były super, na tej podstawie kupiłam 860 do Focusa. Mam je jakiś miesiąc może więcej. Są cichsze od moich starych letnich goodyearów. Było trochę deszczu, trochę ślisko ostatnio i nie było sytuacji aby wzbudziły mój niepokój.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a moje jeszcze nie dotarły :( firma logistykaopon realizuje mega ślamazarnie zamówienia. Jeśli ktoś chce mieć opony w kilka dni, to niech zapomni. Póki co założyłem zdarte UG7+, bo strach było na letnich jeździć. Poprawa trakcji i komfortu niesamowita, ciekawe jak będzie na TSach.

Edited by Jogi

Share this post


Link to post
Share on other sites

a moje jeszcze nie dotarły :( firma logistykaopon realizuje mega ślamazarnie zamówienia. Jeśli ktoś chce mieć opony w kilka dni, to niech zapomni. Póki co założyłem zdarte UG7+, bo strach było na letnich jeździć. Poprawa trakcji i komfortu niesamowita, ciekawe jak będzie na TSach.

 

 

Nie martw się, u mnie jest to samo   :hehe:

 

Na szczescie mam dwa samochody i na drugim zimóweczki są    :oki:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dołączam do oczekujących ;l   Z drugiej strony podają, że zamówienia do 10 dni roboczych i tyle pewnie będzie, ale minimum :phi:

Edited by stig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Całe szczęście, że komplety mam na felgach, więc nie płacę dwa razy za przekładkę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam TS860 w Corolli E12 od tego roku, póki co są fantastyczne, wcześniej miałem TS830, w drugim samochodzie mam Dunlop Winter Sport 5 dla porównania. Bierz Conti, na pewno starczą na dłużej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po dwóch tygodniach dziś dostałem. Logistyka w tej firmie leży. Wczoraj ok. południa help odpisał, że nie mają jeszcze polskiego numeru listu przewozowego, bo to leci z magazynów gdzieś z Europy i dopiero w PL nadpisują DPD. A tymczasem, po kilku minutach, kurier przywiózł opony do firmy. Może i ceny mają dobre (na niektóre kapcie), ale pod względem obsługi, to leżą i kwiczą. W sobotę zakładam :) TS860.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to dziś założyłem, pierwsze wrażenie - manewruje się samochodem, jakby dostało podwójne wspomaganie :) w trasie na koła zmiana kierunku z kierownicy przenosi się szybciej, ukł. kierowniczy stał się bardziej czuły. Obecnie temp jest dość wysoka, więc przy próbie jazdy 'wężykiem' odczuwa się trochę pływanie nadwozia. Komfort - rewelacja, jakbym zmienił zawieszenie :D miękko, nierówności dobrze wybierane i przede wszystkim cicho :) nie wiem, co oni z tą etykietą zaszaleli, ale te opony (72dB) są cichsze niż UG7, które wyjeździłem, a miały 68dB. Słychać je mniej niż 205/55/60, które mam na lato. Słychać je mniej więcej jak letnie ciche Hankook kinergy w punto taty. Hamowania ostrego jeszcze nie było, ale na podjeździe i jednoczesnym skręcie, tam gdzie letnie na mokrym gwizdały, a UG7 też rwał, Conti ciągnie bez zrywki ;) pięknie :) czekam teraz na niższe temperatury i śnieg :)

Edited by Jogi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dziś do Łosia założyłem UG9. Jest bardzo wygodnie, bardzo cicho i o dziwo pewnie (letnie mam 235/40/18). Zobaczymy jak będzie na śniegu.

 

Poziom głośności na etykiecie jest mierzony przy jakiejś danej prędkości (chyba 80km/h), przy 50 czy 60km/h hałas może być o wiele mniejszy niż u konkurencji (odnośnie TS 860)  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem ten dylemat i wybrałem UG9. Do Conti się zraziłem po letnich PremiumContact 5, które to znikały w oczach, by po 20tkm mieć mniej bieżnika niż 8. letnie UG 7+

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dziś do Łosia założyłem UG9. Jest bardzo wygodnie, bardzo cicho i o dziwo pewnie (letnie mam 235/40/18). Zobaczymy jak będzie na śniegu.

 

Poziom głośności na etykiecie jest mierzony przy jakiejś danej prędkości (chyba 80km/h), przy 50 czy 60km/h hałas może być o wiele mniejszy niż u konkurencji (odnośnie TS 860)   :)

rozkręciłem się na ekspresówce do 130 i w całym zakresie jest cicho, oczywiście biorąc poprawkę na hałas vs. prędkość. Na tyle jest komfortowo, że w zakresie 90-110 złapałem się na tym, że chciałem wbić wyższy bieg (a jechałem na V), bo za bardzo słyszałem silnik :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem ten dylemat i wybrałem UG9. Do Conti się zraziłem po letnich PremiumContact 5, które to znikały w oczach, by po 20tkm mieć mniej bieżnika niż 8. letnie UG 7+

 

Nie wiem jak PC5, do rolki zakładałem wiele lat temu PC2 i dla mnie były idealne. Zostały mi jeszcze na jednej osi, a na drugiej mam Pirelki. O ile PC2 kleją sie do asfaltu, to Pirelki na mokrym zachowują się niemal jak na śniegu. Dodam, że na PC2 wyjeździłem ok. 100kkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zalozylem TS860 205/55/16 jak na razie jest 11 stopni i deszcz wiec, niewiele powiem, ale na pewno guma jest miękka i wode dobrze odprowadza  :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak PC5, do rolki zakładałem wiele lat temu PC2 i dla mnie były idealne. Zostały mi jeszcze na jednej osi, a na drugiej mam Pirelki. O ile PC2 kleją sie do asfaltu, to Pirelki na mokrym zachowują się niemal jak na śniegu. Dodam, że na PC2 wyjeździłem ok. 100kkm.

PC2 mam w drugim aucie i po - strzelam 40tkm (auto ma w sumie 60tkm) są jak nowe, a PC5 pomimo, że trzymały nieźle były mocno zużyte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zalozylem TS860 205/55/16 jak na razie jest 11 stopni i deszcz wiec, niewiele powiem, ale na pewno guma jest miękka i wode dobrze odprowadza :ok:

Wiela kopiejek ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dotarły po 2 tygodniach. Jak wywaliłem stare, wyząbkowane opony to tych Conti w ogóle nie słyszę  :phi: 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiela kopiejek ?

4 nowe opony i 4 nowe felgi, 349*4(1396) opony + 170*4(680) = 2076;

80 PLN zmiana i założenie ~2150 wyszlo finalnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do Conti się zraziłem po letnich PremiumContact 5, które to znikały w oczach, by po 20tkm mieć mniej bieżnika niż 8

 

No i popełniłeś błąd, bo i ile letnie Conti rzeczywiscie znikają szybko, to zimowe wręcz przeciwnie - są to najtrwalsze z opon "premium". I nie tylko pod względem zużycia bieżnika, ale też twardnienia gumy z wiekiem.

Conti ciągnie bez zrywki pięknie

 

No mówiłem, bierz Conti. Miałem TS830, mam TS860 i innych nie chcę, chyba że nie ma rozmiaru - do Fluence musiałem wziąć Dunlopy bo Conti rozmiaru nie robi i twierdzę że są bardzo podobne, z tym że Dunlop cichszy na mokrym, ale na Conti jednak czułem się troszkę pewniej. Ale na pewno Dunlop tyle nie wytrzyma. 

 

Ja nie wiem o co chodzi z tymi zimówkami Conti, ale w porównaniu do wszystkiego czym jeździłem, to w ogóle konkurencji nie mają... Naprawdę warto dopłacić. 

Edited by teg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od siebie jeszcze dodam, że to Conti860 jest bardzo czułe na niedopompowanie. Mój wulkanizator domyślnie wali w opony 2atm no i na tych Conti przez tydzień, przy większych prędkościach czułem, jak kufer pływa w zakrętach lub w testach łosia. Do tego przy pokonywaniu zakrętów do pewnego momentu można było wyczuć tor jazdy, a dokręcało się kolejny stopień na kierownicy i samochód zaczynał zbyt ostro reagować. Po tygodniu podjechałem na dopompowanie, niby tylko 0,2atm, ale poprawiło trakcję niemal zero-jedynkowo. Prowadzi się jak po sznurku. Do tej pory ABS zadziałał mi tylko raz.. .jak hamowałem na działce na trawie :D Kleją się do asfaltu. Czekam z niecierpliwością na śnieg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pierwsza konkretna chlapa i co ? nuuuuda, hamuje jakby nic nie spadło, abs zadziałał dopiero na parkingu gdzie było biało i mocno depnąłem. Zachrumkało przez chwilę i stoję. bezsęsu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj założyłem nówki UG 9 w rozmiarze 205/60/16 i na razie zauważyłem, że jest bardzo cicho. Jutro pojeżdżę po śniegu to coś więcej napiszę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja opon Goodyeara więcej nie kupię, a zwłaszcza wyprodukowanych w Dębicy. Masakra, po 3 latach jak szmaty wyglądały. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja opon Goodyeara więcej nie kupię, a zwłaszcza wyprodukowanych w Dębicy. Masakra, po 3 latach jak szmaty wyglądały. 

 

Ale których Goodyerów? UG9?

Dzisiaj pojeździłem trochę po śniegu i błocie i uważam, że jest bardzo dobrze, ale w sumie to nowa opona więc można było się tego spodziewać :skromny:

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jeszcze spostrzeżenie z dziś po gwałtownym hamowaniu, gdy pewna kobieta dosłownie wpadła na mój pas bez kierunkowskazu. Asfalt między suchym, a mocno mokrym, jak to o tej porze roku. Po ostrym wciśnięciu hamulca nawet ABS nie zajęczał. Aż nie mogłem uwierzyć. Stresem jest teraz to, że ktoś z tyłu nie zdąży wyhamować i wjedzie na hak.

W zakręty na mokrym można wejść zdecydowanie, bez ryzyka uślizgu, w kierownicy nawet przez chwilę jeszcze nie czułem zrywania przyczepności. Szok.

 

Do niedawna Conti było moim typem na lato, teraz też na zimę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj założyłem nówki UG 9 w rozmiarze 205/60/16 i na razie zauważyłem, że jest bardzo cicho. Jutro pojeżdżę po śniegu to coś więcej napiszę.

Też tak miałem po zalożeniu nówek. Później się dotarły i już tak cicho nie jest. Choć i tak jestem z nich zadowolony, ciekawe jakby było na Conti :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Założyłem Cobti do Insignia 225/50/r17 xl 98h . Wszystko co wyżej napisano się potwierdza łącznie ciśnieniem w opiniach (pomimo wersji XL) . Na pewno lepsze niż BridgeTuranzy.... Zobaczymy na sniegu

...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waham się między Dunlop WinterResponse 2, Goodyear UG9, Continental 850 / 860 i ewentualnie Nokian WR D3 / D4.

 

Byłem blisko Continental 860, ale jak takie wrażliwe na ciśnienie, to może niekoniecznie🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja polecę WR D4 bo jestem zadowolony. :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatecznie zakupiłem  dwuletnie Continental TS860, ponieważ miałem okazję kupić z pewnej ręki (przejechane 3,4tkm i za 40% ceny nowej ☺️). 

Jak pojeżdżę trochę, to napiszę recenzję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.