Skocz do zawartości

Zbyt wysoka temperatura


PanMaciej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od niedawna mam problem z prawidłową temperaturą w mojej Omedze 2.0 16v.

Otóż, od pewnego czasu temperatura zaczyna osiągać za duże wartości. O ile jeszcze latem coś takiego było do przyjęcia, tak przy obecnej aurze - niestety nie jest to normalne. Podczas zwykłej jazdy miejskiej co paręnaście minut uruchamiają mi się wentylatory (drugi bieg), które zbijają temperaturę do prawidłowego poziomu i tak w kółko. A co ciekawe, podczas jazdy temperatura jest za niska, wskazówka jest sporo poniżej 80-ciu stopni. Dziś robiłem nawet taki teścik - opaliłem zimny silnik, zaciągnąłem ręczny i sobie chodził i chodził... Po ok. 15 minutach osiągnął właściwą temperaturę, a następnie wskazówka wędrowała dalej uruchamiając wiatraki.

Cóż to może być? Chłodnica na pewno nie jest zasyfiona, bo wymieniałem ją w lipcu 2013 roku. Płyn jest regularnie wymieniany, więc pozostaje... termostat? On dawałby takie objawy?

Z góry dziękuję za sugestie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy później...

Odkopię troszkę temat bo mam podobny problem lecz w vectrze b.

Wymieniłem termostat dwa lata temu a od nie dawno zauważyłem po wskazniku na desce ze jest nie dogrzewany silnik, pokazuje około 82st. Obserwując go od zimnego silnika podczas jazdy temp wzrasta do 85 potem obada poniżej 80 i utrzymuje się przy tych 82. Dodam ze ciepłą powietrze leci z nawiewu, spalanie jest w normie. Latem lub teraz w miejskich korkach wskazówka rośnie do tych 90 pary, wentylator się załącza ale gdy wskocze na szybszy odcinek od razu spada do tego poziomu jak wyżej opisałem. Wiem ze sa dwa czujniki od płynu chlodzacego jeden właśnie od wskaźnika drugi na silnik. Zainteresować się właśnie którymś z nich czy to jednak termostat?

 

Drugie pytanie chodzi o nawiew. Działa tylko na trzecim i czwartym biegu. Obstawialem rezystor ale wyczytałem że wtedy działa tylko na najwyższym biegu tj4. Podpowiecie co może być jeszcze przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szpyrek napisał:

 

Wymieniłem termostat dwa lata temu a od nie dawno zauważyłem po wskazniku na desce ze jest nie dogrzewany silnik, pokazuje około 82st. Obserwując go od zimnego silnika podczas jazdy temp wzrasta do 85 potem obada poniżej 80 i utrzymuje się przy tych 82Zainteresować się właśnie którymś z nich czy to jednak termostat?

 

 

Jak odpalisz auto po nocnym postoju to paru minutach pracy złap za rurę za termostatem, jak będzie ciepła to termos przepuszcza i do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, szpyrek napisał:

Wiem ze sa dwa czujniki od płynu chlodzacego jeden właśnie od wskaźnika drugi na silnik. Zainteresować się właśnie którymś z nich czy to jednak termostat?

 

Drugie pytanie chodzi o nawiew. Działa tylko na trzecim i czwartym biegu. Obstawialem rezystor ale wyczytałem że wtedy działa tylko na najwyższym biegu tj4. Podpowiecie co może być jeszcze przyczyną?

 

Termostat to temat śliski, jak glikol w płynie chłodzącym... :phi:

A co do wiatraka - skoro działa na 3. i 4. biegu, to silnik masz dobry, to jest pewne. W zasadzie to tam nie ma wiele więcej, a rezystor może być uszkodzony częściowo; tylko jego całkowity pad będzie się objawiał pracą na najwyższym biegu (wtedy fizycznie rezystor jest pomijany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdzałem i przekaźniki i ściągnąłem pokrętło aby dojść do styków i dalej nic jeśli chodzi o pierwsze dwa biegi. Teraz muszę czekać na pogoda aby rozebrać podszybie i dostać się do tego rezystora.

 

Natomiast dzisiaj po nocy wsiadajac do samochodu zauważył em ze wskazówka od temp od razu podskoczyla do 80st mimo że silnik był po nocy. Nie zdążyłem sprawdzić tej rury od termostatu bo lało i się troszkę spieszylem. 

Już ręce mi opadają z tej bezradności ocb z tym nawiewem i temperatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mi się udało zrobić/sprawdzić.

Termostat na 99% jest dobry bo po nocy stania odpalilem samochód i po 9minutach na wolnych obrotach wąż od tego ustrojstwa dalej był zimny. A wskazówka na zegarach znowu podniosła się do 80st i po chwili sama opadła i rosła już normalnie zgodnie z lapaniem temperatury silnika. Kusi mnie żeby w pierwszej kolejności wymienić ten czujnik do którego idzie tylko jeden przewód.

 

Jeśli chodzi o dmuchawe to wymieniłem ten rezystor termiczny przy oporniku i dalej działa tylko na trzecim i czwartym biegu. Nie wiem czy szukać całego opornika na wymianę czy gdzieś indziej jest problem? 

 

 

Chyba ze to wina pokrętła a ja źle je sprawdziłem.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ciąg dalszy..

 

Dostałem się do opornika dmuchawy. Przygotowałem na nowy ten bezpiecznik termiczny, niestety dmuchawa dalej nie działa na pierwszych dwóch biegach.

Zastanowiło mnie jedno, kręcąc dmuchawa kręci się ale czułem delikatny opór, luzow czy piskow żadnych nie usłyszałem/zobaczyłem.

Jeśli chodzi o wskaźnik temperatury, zauważył em mały ubytek plynu, dolalem może z dwie setki i wskaźnik przez pierwsze trzy dni działał poprawnie. Ale potem znowu to samo. Na zimnym silniku pokazuje 80st i po krótkiej jeździe się zeruje i rośnie potem prawidłowo. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Mały up

Termostat na szczescie jest sprawny, winna okazał się 1pinowy czujnik temperatury cieczy który patrząc na wskazania na desce pokazywał niedogrzewanie się silnika tudzież właśnie termostatu. Po wymianie wskazówka pięknie pokazuje 92st.

 

Jeśli chodzi o dmuchawe, podjechalem z tym do elektryka i stwierdził uszkodzenie opornika, skoro wcześniejsze przelutowabie bezpiecznika termicznego nic nie dało. Moja pytanie, ma sens kupić taki zamiennik jak w linkach

 

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6877027124

 

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6905923101

 

Producent NTY jest ok czy jakiś chinol i lepiej wytargac na szrocie oryginał. Na aukcjach jest o tyle to dla mnie dziwne że przy tych opornikach sa przewody a u mnie ona sa przy dmuchawie. Chyba to nie ma większego znaczenia i wystarczy szybka przeróbka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Znowu odkopuje. Usterki z postów wyżej usunięte. 

Ale pojawiły się inne z temperaturą. Jeśli cały czas jadę, czy to 15km czy 150km temperatura na poziomie 90* ale jeśli pojawi się mały zator albo w mieście przy dojazd ach do rond/skrzyżowań temperatura rośnie do 100 a ostatnio nawet na czerwone pole. Na nim utrzymuje się koło minuty spada do 100 i po chwili znowu to samo. Z nawiewow gorące powietrze dmucha, wąż od termostatu gorący, termostat wymieniłem 30kkm temu. Wentylatory chodzą oby dwa. 

Czy to czujnik na chłodnicy czy któryś z tych dwóch co są na przewodach od klimy? 

Koledzy @technix @romano11 jakieś sugestie podpowiedź? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, szpyrek napisał:

jakieś sugestie podpowiedź? 

U mnie w Z22SE w Speedsterzejest dokładnie tak samo i tak ma być. Nawet instrukcja o tym wspomina.

Ponieważ jest cyfrowy wyświetlacz temperatury wygląda to dokładnie tak:

87st.C. w czasie jazdy.

W korku rośnie do 106st.C.

Włączają się wiatraki i zbijajądo 100 st.C. i tak w kółko.

Po ruszeniu i ciągłej jeździe znów wraca na 87st.C.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Joki ale chociażby rok wcześniej nie miałem czegoś takiego. Utrzymywała się koło 90 paru. 

@technix przedwczoraj przy takich objawach jak dźwigłem maskę chodziły obydwa. Ale nie wiem na jakim biegu mogły iść. Po zgaszeniu silnika przy takiej temperaturze wentylator chodzi jeszcze chwilę, ale tak działo się wcześniej i sądzę że jest ok. Jak sprawdzić czy chodzi na 1 czy drugim biegu? Podlaczajac na krótko po prostu ruszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima działa. Powiem Ci ze po załączeniu sprężarki temperatura opada do tych 90*. Po załączeniu klimy bez różnicy jaka temperatura silnika czy zimny czy ciepły od razu kręcą się dwa wiatraki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.