PanMaciej Napisano 4 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2016 Witam, od niedawna mam problem z prawidłową temperaturą w mojej Omedze 2.0 16v.Otóż, od pewnego czasu temperatura zaczyna osiągać za duże wartości. O ile jeszcze latem coś takiego było do przyjęcia, tak przy obecnej aurze - niestety nie jest to normalne. Podczas zwykłej jazdy miejskiej co paręnaście minut uruchamiają mi się wentylatory (drugi bieg), które zbijają temperaturę do prawidłowego poziomu i tak w kółko. A co ciekawe, podczas jazdy temperatura jest za niska, wskazówka jest sporo poniżej 80-ciu stopni. Dziś robiłem nawet taki teścik - opaliłem zimny silnik, zaciągnąłem ręczny i sobie chodził i chodził... Po ok. 15 minutach osiągnął właściwą temperaturę, a następnie wskazówka wędrowała dalej uruchamiając wiatraki.Cóż to może być? Chłodnica na pewno nie jest zasyfiona, bo wymieniałem ją w lipcu 2013 roku. Płyn jest regularnie wymieniany, więc pozostaje... termostat? On dawałby takie objawy?Z góry dziękuję za sugestie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 5 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2016 czujnik temperatury pierwszego biegu wentylatorów, znajduje się u góry chłodnicy od strony akumulatora wtyczka płaska 2-pinowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpyrek Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 Odkopię troszkę temat bo mam podobny problem lecz w vectrze b. Wymieniłem termostat dwa lata temu a od nie dawno zauważyłem po wskazniku na desce ze jest nie dogrzewany silnik, pokazuje około 82st. Obserwując go od zimnego silnika podczas jazdy temp wzrasta do 85 potem obada poniżej 80 i utrzymuje się przy tych 82. Dodam ze ciepłą powietrze leci z nawiewu, spalanie jest w normie. Latem lub teraz w miejskich korkach wskazówka rośnie do tych 90 pary, wentylator się załącza ale gdy wskocze na szybszy odcinek od razu spada do tego poziomu jak wyżej opisałem. Wiem ze sa dwa czujniki od płynu chlodzacego jeden właśnie od wskaźnika drugi na silnik. Zainteresować się właśnie którymś z nich czy to jednak termostat? Drugie pytanie chodzi o nawiew. Działa tylko na trzecim i czwartym biegu. Obstawialem rezystor ale wyczytałem że wtedy działa tylko na najwyższym biegu tj4. Podpowiecie co może być jeszcze przyczyną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 1 godzinę temu, szpyrek napisał: Wymieniłem termostat dwa lata temu a od nie dawno zauważyłem po wskazniku na desce ze jest nie dogrzewany silnik, pokazuje około 82st. Obserwując go od zimnego silnika podczas jazdy temp wzrasta do 85 potem obada poniżej 80 i utrzymuje się przy tych 82Zainteresować się właśnie którymś z nich czy to jednak termostat? Jak odpalisz auto po nocnym postoju to paru minutach pracy złap za rurę za termostatem, jak będzie ciepła to termos przepuszcza i do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpyrek Napisano 23 Września 2017 Udostępnij Napisano 23 Września 2017 Powiedzmy że po 5minutach z zegarkiem w ręku dalej powinna być zimny ten wąż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 23 Września 2017 Udostępnij Napisano 23 Września 2017 18 godzin temu, szpyrek napisał: Wiem ze sa dwa czujniki od płynu chlodzacego jeden właśnie od wskaźnika drugi na silnik. Zainteresować się właśnie którymś z nich czy to jednak termostat? Drugie pytanie chodzi o nawiew. Działa tylko na trzecim i czwartym biegu. Obstawialem rezystor ale wyczytałem że wtedy działa tylko na najwyższym biegu tj4. Podpowiecie co może być jeszcze przyczyną? Termostat to temat śliski, jak glikol w płynie chłodzącym... A co do wiatraka - skoro działa na 3. i 4. biegu, to silnik masz dobry, to jest pewne. W zasadzie to tam nie ma wiele więcej, a rezystor może być uszkodzony częściowo; tylko jego całkowity pad będzie się objawiał pracą na najwyższym biegu (wtedy fizycznie rezystor jest pomijany). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpyrek Napisano 23 Września 2017 Udostępnij Napisano 23 Września 2017 Dzisiaj sprawdzałem i przekaźniki i ściągnąłem pokrętło aby dojść do styków i dalej nic jeśli chodzi o pierwsze dwa biegi. Teraz muszę czekać na pogoda aby rozebrać podszybie i dostać się do tego rezystora. Natomiast dzisiaj po nocy wsiadajac do samochodu zauważył em ze wskazówka od temp od razu podskoczyla do 80st mimo że silnik był po nocy. Nie zdążyłem sprawdzić tej rury od termostatu bo lało i się troszkę spieszylem. Już ręce mi opadają z tej bezradności ocb z tym nawiewem i temperatura. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpyrek Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 Co mi się udało zrobić/sprawdzić. Termostat na 99% jest dobry bo po nocy stania odpalilem samochód i po 9minutach na wolnych obrotach wąż od tego ustrojstwa dalej był zimny. A wskazówka na zegarach znowu podniosła się do 80st i po chwili sama opadła i rosła już normalnie zgodnie z lapaniem temperatury silnika. Kusi mnie żeby w pierwszej kolejności wymienić ten czujnik do którego idzie tylko jeden przewód. Jeśli chodzi o dmuchawe to wymieniłem ten rezystor termiczny przy oporniku i dalej działa tylko na trzecim i czwartym biegu. Nie wiem czy szukać całego opornika na wymianę czy gdzieś indziej jest problem? Chyba ze to wina pokrętła a ja źle je sprawdziłem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpyrek Napisano 1 Października 2017 Udostępnij Napisano 1 Października 2017 Przy wymianie czujnika temperatury mam się przygotować ze dużo płynu może uciec? Pamiętam że przy wymianie termostatu prawie litr ulałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 1 Października 2017 Udostępnij Napisano 1 Października 2017 nic praktycznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpyrek Napisano 20 Października 2017 Udostępnij Napisano 20 Października 2017 Ciąg dalszy.. Dostałem się do opornika dmuchawy. Przygotowałem na nowy ten bezpiecznik termiczny, niestety dmuchawa dalej nie działa na pierwszych dwóch biegach. Zastanowiło mnie jedno, kręcąc dmuchawa kręci się ale czułem delikatny opór, luzow czy piskow żadnych nie usłyszałem/zobaczyłem. Jeśli chodzi o wskaźnik temperatury, zauważył em mały ubytek plynu, dolalem może z dwie setki i wskaźnik przez pierwsze trzy dni działał poprawnie. Ale potem znowu to samo. Na zimnym silniku pokazuje 80st i po krótkiej jeździe się zeruje i rośnie potem prawidłowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpyrek Napisano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2017 Mały up Termostat na szczescie jest sprawny, winna okazał się 1pinowy czujnik temperatury cieczy który patrząc na wskazania na desce pokazywał niedogrzewanie się silnika tudzież właśnie termostatu. Po wymianie wskazówka pięknie pokazuje 92st. Jeśli chodzi o dmuchawe, podjechalem z tym do elektryka i stwierdził uszkodzenie opornika, skoro wcześniejsze przelutowabie bezpiecznika termicznego nic nie dało. Moja pytanie, ma sens kupić taki zamiennik jak w linkach http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6877027124 http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6905923101 Producent NTY jest ok czy jakiś chinol i lepiej wytargac na szrocie oryginał. Na aukcjach jest o tyle to dla mnie dziwne że przy tych opornikach sa przewody a u mnie ona sa przy dmuchawie. Chyba to nie ma większego znaczenia i wystarczy szybka przeróbka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2017 bierz chinola, a wiosną poszukaj na szrocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpyrek Napisano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2017 To chinol taki wytrzymały ze tylko do wiosny wytrzyma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2017 oby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpyrek Napisano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2018 Znowu odkopuje. Usterki z postów wyżej usunięte. Ale pojawiły się inne z temperaturą. Jeśli cały czas jadę, czy to 15km czy 150km temperatura na poziomie 90* ale jeśli pojawi się mały zator albo w mieście przy dojazd ach do rond/skrzyżowań temperatura rośnie do 100 a ostatnio nawet na czerwone pole. Na nim utrzymuje się koło minuty spada do 100 i po chwili znowu to samo. Z nawiewow gorące powietrze dmucha, wąż od termostatu gorący, termostat wymieniłem 30kkm temu. Wentylatory chodzą oby dwa. Czy to czujnik na chłodnicy czy któryś z tych dwóch co są na przewodach od klimy? Koledzy @technix @romano11 jakieś sugestie podpowiedź? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2018 Godzinę temu, szpyrek napisał: jakieś sugestie podpowiedź? U mnie w Z22SE w Speedsterzejest dokładnie tak samo i tak ma być. Nawet instrukcja o tym wspomina. Ponieważ jest cyfrowy wyświetlacz temperatury wygląda to dokładnie tak: 87st.C. w czasie jazdy. W korku rośnie do 106st.C. Włączają się wiatraki i zbijajądo 100 st.C. i tak w kółko. Po ruszeniu i ciągłej jeździe znów wraca na 87st.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2018 działa 1 bieg wentylatorów? Czy odrazu obydwa idą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpyrek Napisano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2018 @Joki ale chociażby rok wcześniej nie miałem czegoś takiego. Utrzymywała się koło 90 paru. @technix przedwczoraj przy takich objawach jak dźwigłem maskę chodziły obydwa. Ale nie wiem na jakim biegu mogły iść. Po zgaszeniu silnika przy takiej temperaturze wentylator chodzi jeszcze chwilę, ale tak działo się wcześniej i sądzę że jest ok. Jak sprawdzić czy chodzi na 1 czy drugim biegu? Podlaczajac na krótko po prostu ruszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2018 ale my nadal rozmawiamy o omedze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpyrek Napisano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2018 Vectra B. W pierwszych moich postach od razu o tym pisałem że problem mam podobny ale w innym aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2018 10 godzin temu, szpyrek napisał: Vectra B. Który silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpyrek Napisano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2018 @Joki X16xel z gazem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2018 ile masz wentylatorów? 2? Klimatyzacja jest? Auto czy manual? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpyrek Napisano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2018 Mam dwa wentylatory, jeden od strony silnika drugi od zderzaka. Klima też jest, manualna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpyrek Napisano 14 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2018 @technix Co wymyśliłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 14 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2018 a klima ci działa? jak włączysz to kręcą się oba? jak wówczas trzyma temp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpyrek Napisano 15 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2018 Klima działa. Powiem Ci ze po załączeniu sprężarki temperatura opada do tych 90*. Po załączeniu klimy bez różnicy jaka temperatura silnika czy zimny czy ciepły od razu kręcą się dwa wiatraki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 no to wg mnie uwalony czujnik lub styk I biegu wentylatorów, tak jak w omie Macieja powyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpyrek Napisano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 @technix Czujnik temperatury który jest w kręcony w chłodnice? Czy przy jego wymianie nastawić się na duży wyciek płynu? To jest ten czujnik na trzy przewody? https://4cars.pl/szcz/38330/fae_240/16581/0/all.php# Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 pewieneś mieć 2 czujniki, sprawdź jeden z dołu chłodnicy, drugi po środku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.