Skocz do zawartości

Stacyjka SC - opis schemat kabli


Astyn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Potrzebna pomoc kogoś ogarniętego z elekrtyka w SC
Przeglądałem schematy lecz nie umiem rozkminić 1 kabla stacyjki

BRAZOWY - zasilanie z acc

 

POMARAŃCZOWY - ( + ) po przekreceniu stacyjki

 

POMARAŃCZOWO - BIAŁY - ( + ) po przekreceniu stacyjki

 

BŁĘKITNY - ( + ) po załączniu świateł

ŻÓŁTO - ZIELONY - ( + ) po załączneniu świateł

BŁĘKITNO - ŻÓŁTY - ??

CZERWONY - rozrusznik


Który z tych co dostają ( + ) po stacyjce co zasila?
Mam rozkmine do którego podłączyć radio aby było po stacyjce oraz bixenon aby też był po stacyjce i nie obciążał instalacji ( przerobiłem aby nie był bezpośrednio pod acc gdy widziałem jak paliło się auto na postoju przez dokłądany xenon podlaczony pod acc ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno musiałem wymienić tę stykową kostkę w stacyjce a zanim doszedłem, że to jej wina to rozkminiałem te połączenia.

 

Złącze A (3 piny):

- PPOMARAŃCZOWY - ECU itp., + po przekręceniu na zapłon i w czasie odpalania ("15/54"),

- CZERWONY - bendix, + tylko w czasie odpalania ("50"),

- BRĄZOWY - +12V z akumulatora

 

Złącze B (4 piny):

- POMARAŃCZOWO-BIAŁY - zespół przełączników pod kierownicą (do świateł), zegary, radio itp., + po przekręceniu na zapłon i w czasie odpalania ("int"),

- BŁĘKITNY - wejście zasilania z zespołu przełączników pod kierownicą (do świateł) ("staz"),

- ŻÓŁTO-ZIELONY - wyjście zasilania do świateł (przez bezpieczniki), +  w dwóch sytuacjach: jeżeli załączone są światła po przekręceniu na zapłon i w czasie odpalania, oraz niezaleznie od przełącznika świateł kiedy kluczyk przekręci się przed pozycję spoczynkową (odpalanie samych świateł mijania bez zapłonu),

- BŁĘKITNO-ŻÓŁTY - światła długie, elektryczny dach, ogrzewanie tylnej szyby (przez przekaźnik 102), różne rzeczy jak nadmuch, klima i inne przez przekaźnik 101, + po przekręceniu na zapłon ale BRAK podczas odpalania (czyli odłącza wszystko co zbędne w czasie odpalania żeby odciążyć aku i dać więcej pary rozrusznikowi) ("int/a").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@rusala jesteś moim mistrzem :brawo:  :oki: 

Nie liczyłem że ktoś mi odpowie chodź cząstkowo a tu proszę...... wszystko ze szczegółami :phi:
Lecę Ci :piwko:

Zastanawia mnie to że POMARAŃCZOWO-BIAŁY ma opisane żę biegnie do instalacji radia.
Sprawdziłem schemat i faktycznie ten kabel idzie przez bezpiecznik F22 10A zmienia się na AB czyli BŁĘKITNO-BIAŁY a nastepnie przechodzi w A czyli BŁĘKITNY i idzie do radia. Rozumiem że to zasilanie anteny? Pod które czesto wzmacniacz podłaczaja ;]

Tak czy innaczej chce zrobić zasilanie radia po zapłonie i pod który + stacyjki byś się podłączył?
Oraz pod który instalacje xenon?

Pozdro! ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz, taka niespodzianka :phi:

 

Na schematach te przewód po bezpieczniku F22 idzie do komponentu 145, oznaczonego po prostu jako radioodbiornink. Patrząc na ten schemat widzimy, że łącze A ma też stały + z aku i masę. Myślę, że stałe jest żeby radio miało podtrzymaną pamięć itp. a + z POMARAŃCZOWO-BIAŁEGO jest konieczny, żeby radio się samo wyłączało po zgaszeniu auta. Szczegóły to już zalezą od radia ale może być np. tak że można sobie ręcznie włączyć bez zapłonu. Generalnie jest to wejście zasilania, wzmacniacze czasem uruchamia się jakimś sygnałem wyjściowym z radia, żeby chodziły tylko wtedy kiedy radio jest włączone.

 

Jeżeli twoje radio nie ma dwóch osobnych przewodów zasilania według tego co napisałem wyżej tylko jedno zwykłe zasilanie a chcesz, żeby działało tylko przy zapłonie to podepnij się pod ten POMARAŃCZOWO-BIAŁY myślę.

 

Jeżeli chodzi o odbiorniki o większej mocy jak xenony (czy jakieś mocne radyjka albo wzmacniacze do nich) to zlecał bym dołożyć przekaźnik, żeby nie przeciążać stacyjki za bardzo. Cewkę przekaźnika z jednej strony pod masę a z drugiej albo też pod POMARAŃCZOWO-BIAŁY albo pod BŁĘKITNO-ŻÓŁTY. Pierwszy wariant ma tęwadę, że jeżeli xenony będa zapalone podczas odpalania to będzie mocno obciążony aku i słabiej będzie kręcić rozrusznik. W drugim wariancie światła wyłączą się na czas rozruchu czyli nie ma tego chwilowego bardzo dużego obciążenia ale z drugiej strony często xenony i/lub niektóre przetwornice nie lubią takiego krótkiego włączania i wyłączania. A samym przekaźnikiem przełączać np. plus gdzieś z okolicy akumulatora.

 

Ogólnie ten POMARAŃCZOWO-BIAŁY jest taki uniwersalny, POMARAŃCZOWY działa tak samo ale może lepiej nie ruszać żeby przypadkiem sobie sterowania silnikiem nie odłączyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.