mouk Napisano 8 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 Witam Mam Pandę 1 z silnikiem 999 na wtrysku z 1987 roku. Wymieniłem rozrząd,napinacz, pompę, świece, kable zapłonowe, ufo, oleje, filtry, płyn chłodniczy, termostat na początek. Auto ma 2 dziwne problemy: 1. Przy próbie zapalenia, odpala w 0,1sekundy (aku 66ah), ale pochodzi chwilę(powiedzmy 5 sekund) i zdycha(nie wchodzi na obroty i gaśnie). Muszę tak auto odpalać na 3-4 razy, aż w końcu zaczyna normalnie pracować i wchodzić na obroty. 2. Podczas jazdy po wciśnięciu gazu, najpierw jest takie zamulenie, na 1-2sek. i potem dopiero zaczyna przyspieszać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 8 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 w uno dopiero po 92 roku wprowadzili wtrysk.... mówisz że Panda ma wtrysk w 87... mało prawdopodobne ale mogę się mylić. sprawdź kopułkę i palec (pierwsze co mi przychodzi do głowy), sam wtrysk (o ile faktycznie jest)(regulator ciśnienia paliwa, czujnik temperatury, sondę lambda itp), na plaku tak samo startuje?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 8 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 Punkt1.Widziałem takie coś w uno z wtryskiem(gaśnie po 5 sekundach). Nie był mój więc nie mogłem próbować to naprawić.Właściciel po odpaleniu żeby nie zgasł wciskał pedał gazu.Zauważyć mi się jedynie udało że gdy obroty spadały to silnik krokowy zwiększał uchylenie przepustnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 8 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 Witam Mam Pandę 1 z silnikiem 999 na wtrysku z 1987 roku. Wymieniłem rozrząd,napinacz, pompę, świece, kable zapłonowe, ufo, oleje, filtry, płyn chłodniczy, termostat na początek. Auto ma 2 dziwne problemy: 1. Przy próbie zapalenia, odpala w 0,1sekundy (aku 66ah), ale pochodzi chwilę(powiedzmy 5 sekund) i zdycha(nie wchodzi na obroty i gaśnie). Muszę tak auto odpalać na 3-4 razy, aż w końcu zaczyna normalnie pracować i wchodzić na obroty. 2. Podczas jazdy po wciśnięciu gazu, najpierw jest takie zamulenie, na 1-2sek. i potem dopiero zaczyna przyspieszać. Pierwsze co mi przyszło do głowy to pompa paliwa (identyczne objawy były w Accencie żony), ale piszesz że wymieniona, to zakładam że na dobrą. Nie przytkało się jakieś sitko przy pompce? Albo nie ma jakiejś nieszczelności? Lambda, katalizator - takie wynalazki tam są? Ad2, Turbodziura Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 9 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 Pompy paliwa akurat nie wymieniałem(wymieniałem pompę wody), ale czy gdyby to była wina pompy, to czy nie byłby problem z tym cały czas, a nie tylko przez 2-3 próby uruchomienia auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam0729 Napisano 9 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 Pompy paliwa akurat nie wymieniałem(wymieniałem pompę wody), ale czy gdyby to była wina pompy, to czy nie byłby problem z tym cały czas, a nie tylko przez 2-3 próby uruchomienia auta? Masz rację -jeśli auto faktycznie jest na wtrysku to na zimnym otwarł bym maskę i patrz na krokowca a ktoś niech włączy zapłon -krokowiec powinien wysunąć trzpień (dodać gazu,włączyć ssanie-odpowiednk) jeśli silniczek nie reaguje lub słabo to sprawdziłbym czujnik temperatury silnika (KTÓry powinien być w bloku silnika )on podaje informacje o temp. silnika i na ile ma zareagować silnik krokowy. pewnie można przemierzyć sam czujnik ale jaki opór czy napięcie to musi ktoś inny bo ja się nie oriętuję. Ciepły rozumiem że już pali w miarę normalnie ? Co do problemu nr. 2 to chyba przy pojemności 999 cm jest normalne -te parę koni zawsze robi gały ze zdziwienia a potem robią co mogą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 9 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 Na ciepło pali ok, wtedy nie ma problemów. Co prawda nie jeździłem wcześniej 1.0 i bolidu to z tego wiem, że nie będzie, ale to powinno chociaż tak niemrawo przyspieszać, a to taki efekt, jakby ktoś puścił gaz, a potem go mocno wdepnął. 2 sek wciskam gaz, a efekt jakbym go całkowicie nagle puścił i potem już się zbiera do roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 10 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 w uno dopiero po 92 roku wprowadzili wtrysk.... mówisz że Panda ma wtrysk w 87... mało prawdopodobne ale mogę się mylić. No jak po 92 jak w 88. A lambda w kolektorze to po co, dla ozdoby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 10 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 W Pandach było chyba od 1986. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 16 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2016 Fenix nie kłam, bo moje 999 czarne miało wtrysk a buda z 91! A tak w ogóle to mam tak samo z przyspieszaniem na benzynie jeżdżąc, na gazie nie ma tego problemu xD A co do odpalania to u mnie pomogło globalne wyczyszczenie przepustnicy i wtrysku z syfu tam nagromadzonego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 17 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 moje 999 z 92 miało gaźnik... eh ten fiat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolarz Napisano 17 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 moje z 93/94 nadal ma gaźnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 28 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 w sumie w dokumentach mam 86, ale wg vin mi wyświetla że niby 91. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszek1207 Napisano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2016 moje z 93/94 nadal ma gaźnik Od 1993 roku w Unii obowiązywała norma Euro1, co spowodowało iż wprowadzono zasilanie wtryskowe i katalizator, prawdopodobnie w większości aut wtedy sprzedawanych w UE jako nowe. Pozostałe na gaźniku pojechały do krajów gdzie ta norma nie obowiązywała, w tym także do Polski. Dlatego z tego samego roku można spotkać Uniaki z wtryskiem ale i także z gaźnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolarz Napisano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2016 Kiedyś diagnosta pytał czy mam katalizator, s na odpowiedź przeczącą zdziwił się, wyjął tabelkę i się upewnił, że w Polsce obowiązują od 95r. i że u mnie jest wszystko ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolarz Napisano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2016 w sumie w dokumentach mam 86, ale wg vin mi wyświetla że niby 91. Może masz tzw. składak - bywało kiedyś coś takiego normalnie rejestrowane... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 29 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2016 Raczej nie. Auto od nowości do teraz było w Austrii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Może masz tzw. składak - bywało kiedyś coś takiego normalnie rejestrowane... To raczej odwrotnie by było - np. z VIN byłby rok produkcji 1986 a w papierach 1991... Trudno byłoby zrobić w '86 składaka z części z '91. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Fenix ma tyle projektów, że nie ogarnął, że skrzynia długa też była we wtryskowcach :D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 dwa słowa kluczowe o których ktoś wspomniał a mnie umknęły... normy emisji spalin i polski rynek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.