Skocz do zawartości

Kupujemy cabrio.


electrofinger

Rekomendowane odpowiedzi

To chyba ''kryzys wieku średniego'' bo naszło mnie na kupno kabrioleta... Piszę, bo nigdy nawet w takim aucie nie siedziałem więc może coś podpowiecie.

Głównym tematem jest sprawa dachu i tu bym prosił o jakieś dobre rady, opinie. Czego unikać, na co zwrócić uwagę, a czego się nie bać. Jak się zepsuje to ile kosztuje?

Dla przykładu weźmy pod uwagę Chrysler Sebering II czyli taki zaraz po roku 2000 z silnikiem 2,7 w automacie. Golfiki, asterki i inne małe autka nie wchodzą w grę. Po prostu podoba mi się kawał auta.

wysłane z kontenera na śmieci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanizm dachu i szczelność. Zwykle łatwo się psują i ciekną na deszczu.

Poza tym bez sensu. Nie kupuj. Po co wąchać spaliny w korku i jeździć w słońcu, w meksykańskim kapeluszu?

Wiem bo mam ale to auto nie było produkowane z dachem, więc nie było wyboru. Gdybym mógł wolałbym klasyczne coupe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym bez sensu. Nie kupuj. Po co wąchać spaliny w korku i jeździć w słońcu, w meksykańskim kapeluszu?

 

Dlaczego skupiasz się na negatywach?   :nie_wiem:   Dostrzeż pozytywy   :phi:   Może autor wątku lubi się opalać (to jednak co innego, niż leżakowanie na plaży w bezruchu) i tak planuje trasę, by korki ominąć choćby i kosztem jakiegoś objazdu - czyż nie w jeździe jest kwintesencja posiadania bolidu, a jak ktoś jeszcze lubi jeździć (jak ja   :phi: ) i nie złapanie króliczka, ale jego gonienie daje mu radość - czemu nie?   :oki:

Sam nie posiadam cabrio, ale mam duże i ciężkie 2oo, które wykorzystuję głownie do... marnowania paliwa   :hehe:   30*C  lub więcej, krótki rękaw, kierunek - zachodzące słońce...   ;/    tak, to niewątpliwie kryzys wieku średniego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba ''kryzys wieku średniego'' bo naszło mnie na kupno kabrioleta... Piszę, bo nigdy nawet w takim aucie nie siedziałem więc może coś podpowiecie.

Głównym tematem jest sprawa dachu i tu bym prosił o jakieś dobre rady, opinie. Czego unikać, na co zwrócić uwagę, a czego się nie bać. Jak się zepsuje to ile kosztuje?

Dla przykładu weźmy pod uwagę Chrysler Sebering II czyli taki zaraz po roku 2000 z silnikiem 2,7 w automacie. Golfiki, asterki i inne małe autka nie wchodzą w grę. Po prostu podoba mi się kawał auta.

wysłane z kontenera na śmieci

 

A to nie ten krajzler, w którym nie otworzysz drzwi, jak staniesz jedną stroną na krawężniku? :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba ''kryzys wieku średniego'' bo naszło mnie na kupno kabrioleta... Piszę, bo nigdy nawet w takim aucie nie siedziałem więc może coś podpowiecie.

Głównym tematem jest sprawa dachu i tu bym prosił o jakieś dobre rady, opinie. Czego unikać, na co zwrócić uwagę, a czego się nie bać. Jak się zepsuje to ile kosztuje?

Dla przykładu weźmy pod uwagę Chrysler Sebering II czyli taki zaraz po roku 2000 z silnikiem 2,7 w automacie. Golfiki, asterki i inne małe autka nie wchodzą w grę. Po prostu podoba mi się kawał auta.

wysłane z kontenera na śmieci

 

SC430 :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie ten krajzler, w którym nie otworzysz drzwi, jak staniesz jedną stroną na krawężniku? :phi:

Nie wiem. To ja się pytam. Jeżeli auto ma opinię jak np. 2.5 V6 TDI w multitroniku no to odpada...

wysłane z kontenera na śmieci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz miec na prawde fraje a nie jezdzic rozchybotanym amerykancem i nie jestes wysoki to brac Mazde Mx5 sam taka mialem i byla swietna. Przy tym lekka i dawala sporo frajdy z jazdy. Mozna jeszcze rozwazyc barchette, albo moze Z3 ale w tym przypadku bedzie drozej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z europejskich - BMW Z3 albo R129 od Merca. Z japońskich - Mazda MX5.

Ale osobiście, szukałbym Cadillaca Allante - to jest kawał auta. To z aut klimatycznych.

Wyborem praktycznym, byłoby 308cc, albo Megane cc. Ale to kompakty, więc nie "kawał auta".

Wszystko zależy od budżetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz miec na prawde fraje a nie jezdzic rozchybotanym amerykancem i nie jestes wysoki to brac Mazde Mx5 sam taka mialem i byla swietna. Przy tym lekka i dawala sporo frajdy z jazdy. Mozna jeszcze rozwazyc barchette, albo moze Z3 ale w tym przypadku bedzie drozej.

Czy którekolwiek z tych aut to: kawał auta?

Jestem wysoki więc chciałbym dużą furę. Małe autka odpadają, bo nie podobają mi się wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanizm dachu i szczelność. Zwykle łatwo się psują i ciekną na deszczu.

 

Ponieważ tego się domyśliłem, zapytałem kto co może doradzić. Czy możesz mi rzeczowo coś doradzić, opowiedzieć o tym jak dokonać oględzin dachu i na co sie przygotować jak się cokolwiek zepsuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś pytałem o Sebringa. Z info zwrotnego wyszło, że auto bardzo miękkie a w wersji cabrio coś w stylu staniesz na krawężniku i drzwi nie otworzysz.

Najnowsze wersje nie były takie złe. Szczególnie te z twardym dachem. Ale stary Sebring był z tego znany ze potrafił uszczypnąć w kolano na wyboju - samochód sie tak wyginał ze w czasie jazdy szczeliny miedzy panelami sie rozszerzały i zmniejszały.

Sebring był przez moment produkowany w wersji zarówno z miękkim jak i twardym dachem - to chyba jedyny kabriolet w historii który miał takie wersje.

Jak kolega elektropaluch chce kabriolet to niech kupuje kabriolet. Ale niech kupi sobie z twardym dachem bo wtedy jak w końcu odkryje ze samochód ze zdejmowanym dachem nie ma za bardzo sensu to będzie mógł go w miarę normalnie użytkować. Po prostu nie będzie otwierał dachu. A z miękkim dachem to stale problem.

Aha - kabriolety ciekną i trzeba być na to przygotowanym - np. używanie myjni ciśnieniowej to nie najlepszy pomysł.

Drugie aha - warto kupić model który pozwala na zamknięcie dachu w czasie jazdy - w ten sposób jak nas gdzieś złapie deszcz to da sie zamknąć nie powodując zagrożenia na drodze.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy którekolwiek z tych aut to: kawał auta?

Jestem wysoki więc chciałbym dużą furę. Małe autka odpadają, bo nie podobają mi się wcale.

Jak wytrzymasz miękki dach to Camaro albo Mustang.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na co sie przygotować jak się cokolwiek zepsuje?

Na duże wydatki ;) Większość Mietków nie ma pojęcia o tym jak takie coś naprawić = zostaje autoryzowany serwis. Do tego awarie bywają wyjątkowo złośliwe - tam jest pełno czujników, silniczków, cięgieł itp.

Ale sa tez kabriolety z ręcznie składanym dachem i tam ilość rzeczy która sie moze zepsuć jest mniejsza - o ile pamietam starsze modele Corvette miały takie rozwiazanie.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno - moze zamiast cabrio poszukaj targa? Masz wszystkie zalety samochodu ze zwykłemu dachem a jednocześnie możesz go zdemontować jak chcesz całemu światu pokazać swój pysk.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba ''kryzys wieku średniego'' bo naszło mnie na kupno kabrioleta... Piszę, bo nigdy nawet w takim aucie nie siedziałem więc może coś podpowiecie.

Głównym tematem jest sprawa dachu i tu bym prosił o jakieś dobre rady, opinie. Czego unikać, na co zwrócić uwagę, a czego się nie bać. Jak się zepsuje to ile kosztuje?

Dla przykładu weźmy pod uwagę Chrysler Sebering II czyli taki zaraz po roku 2000 z silnikiem 2,7 w automacie. Golfiki, asterki i inne małe autka nie wchodzą w grę. Po prostu podoba mi się kawał auta.

wysłane z kontenera na śmieci

 

Duży kawał auta i kabriolet   ;]    :phi:

 

szwagropol_do_wgr.jpg

 

 

Saabów poszukaj. Marka upadła, więc mogą być deko tańsze niż konkurencja. Nie są to jakieś ogromniaste samochody, ale jednak deko większe niż kompakty.

 

Co do małych samochodów. Ja jechałem raz w P206cc. Auto nawet nie jest kompaktem, ale mi łeb nad szybę nie wystawał. Mam 187cm wzrostu. Było w tym aucie całkiem ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.