Florydzialski Napisano 11 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 Przyjrzałem sie oponom na samochodach - wszystkie to Michelin Pilot Super Sport. Jedne sa 225 dwie inne 245 i jedne 285. I oczekiwałem ze beda one po prostu "skalowaną" wersją jednego projektu. Ale nie. Okazuje sie ze niezależnie od rozmiaru opona ma cztery rowki odprowadzające wodę - jeden cieniutki, jeden średni i dwa szerokie. Co więcej te szerokie sa tej samej szerokości niezależnie od szerokości opony. A to oznacza ze wszelkie testy opon są nic nie warte bo zachowanie opony zależy bardzo od jej rozmiaru - np. ta 225 będzie swietnie odprowadzała wodę ale przyczepność będzie juz takie sobie podczas gdy 285 będzie zachowywała sie odwrotnie. Wiec jak czytacie w testach ze opona jest super to zawsze sprawdźcie jaki rozmiar był testowany bo może sie potem okazać ze to co kupiliście nie zachowuje sie ani trochę jak opona z testu. Zdjęcia: 225 245 (dwie rożne) 285 Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 11 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 A to nie wiedziałeś, że rozmiar ma znaczenie? Natomiast zupełnie serio, to widac to po etykietach EU, bardzo czesto zmieniaja sie parametry na etykiecie wzgledem rozmiaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 11 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 A to nie wiedziałeś, że rozmiar ma znaczenie? Natomiast zupełnie serio, to widac to po etykietach EU, bardzo czesto zmieniaja sie parametry na etykiecie wzgledem rozmiaru. W sumie to tez trochę do Ciebie bo pytałeś ostatnio o wyniki testów zimowek. Które pewnie dotyczą jakichś chudziutkich oponek i jak kupisz te najlepsze w teście do swojego samochodu to moze sie okazać ze sa kiepskie. I vice versa - te które słabo wyszły w tym teście mogą sie okazać bardzo dobre w większym rozmiarze. Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 11 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 W sumie to tez trochę do Ciebie bo pytałeś ostatnio o wyniki testów zimowek. Które pewnie dotyczą jakichś chudziutkich oponek i jak kupisz te najlepsze w teście do swojego samochodu to moze sie okazać ze sa kiepskie. I vice versa - te które słabo wyszły w tym teście mogą sie okazać bardzo dobre w większym rozmiarze. Sent from my iPhone using Tapatalk zazwyczaj patrzy się na testy opony w rozmiarze jaki Cie interesuje.. między rozmiarami są już pewnie różnice. Jak szukałem Falkenów to różnie wypadały w różnych rozmiarach, popatrz na ziex914: http://www.falkenopony.pl/opony/osobowe/ziex-ze914#.WCZMvCS4MVA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 12 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2016 W sumie to tez trochę do Ciebie bo pytałeś ostatnio o wyniki testów zimowek. Które pewnie dotyczą jakichś chudziutkich oponek i jak kupisz te najlepsze w teście do swojego samochodu to moze sie okazać ze sa kiepskie. I vice versa - te które słabo wyszły w tym teście mogą sie okazać bardzo dobre w większym rozmiarze. Sent from my iPhone using Tapatalk Oczywiscie, jest jak mówisz Ostatnio szukałem opon do Łosia w rozmiarze 205/60/16, wiec teoretycznie testy opon 205/55/16 powinny jakoś odzwierciedlać stawkę. W Prosiu, nie mam dużego wyboru - letnie Conti, zimowe Michelin, nawet nie szukam testów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.