Skocz do zawartości

E46 - która benzyna?


jimbo22

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do zakupu zapasowego auta. Nie ma być rodzyn, kolekcjonerski... ma stać pod domem i w razie czego służyć.

nie chcę diesla.

która benzyna cierpi na najmniej problemów? (przyjmując ze >2l bierem)?

2.5 190?

2.8 170?

2.8 190?

3.0 230?

:)

po 6 latach posiadania M62B44, nie spodziewam się po BMW cudów :) wazne ze części tanie i każdy kowal zna:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5 192KM okraz 3.0 231KM to silniki z serii M54 natomiast 2.5 170KM i 2.8 193KM M52. Silniki z serii M52 występują tylko w przedliftach natomiast M54 w ostatnich latach przedliftów i polifty.

Ja osobiście brał bym chyba polifta z racji że jest ładniejszy i moim zdaniem dopracowali kilka spraw (np. wzmocniona podłoga w miejscu mocowania dyfra). Znowu silniki M52 są bardziej idiotoodporne w porównaniu do m54. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brałbym poliftowe e46 ze względu na wygląd. Niby silniki M52 są trwalsze, ale z kolei najmłodsze mają już 17 lat. M54b25 192 KM jeździ tak samo, jak m52b28 193 KM, ale m54 ma lepszy dół, przez co w manualu mniej się redukuje. Ja mam m54b22 i kilka razy z kumplem sprawdzałem z jego e46 328, pierwsze 200 metrów to jest różnica niecałej długości auta na jego korzyść. On ma teoretycznie 23 KM więcej, ale na hamowni wyszło mu więcej o 18 KM, a byliśmy razem jednego dnia. Silniki m54 mają większą tendencję do brania oleju. Mój obecnie pali 0,3/1000, ale cenię go za zużycie paliwa, przyzwoite osiągi, realnie osiąga setkę w 8,9 i kręci do odcinki na piątym biegu. Jeśli zdecydujesz się na przedlift, to wybrałbym m52b25 170KM, bo najłatwiej o niezajechany, jeśli polift, to m54b22 170 KM lub m54b25 192 KM. Konstrukcyjnie wszystkie R6 w e46 są bardzo zbliżone. Silniki m54 mają większe kolektory ssące i większy wydech oraz krótsze i lżejsze tłoki od silników m52, co przekłada się na zupełnie inny dźwięk. Z niuansów, pokrywa zaworów jest taka sama w każdym M52/54 niezależnie od pojemności. Cała elektronika i elektryka jest ta sama. M52 spełnia normę spalin euro3, a m54 euro4. Aha i jeszcze jedno mi się przypomniało, w poliftach m54 nie ma już wisko, co zdecydowanie ułatwia prace przy silniku, ja u siebie zmieniam pasek alternatora w 3 minuty, pompę wody w pół godziny, a z wisko jest już gorzej i nie zawsze chce się odkręcić. Ot tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wszystko dobrze pójdzie to jutro kupię E46 coupe M52B25...

czyli żona wygrała jeśli chodzi o budę, a rynek wygrał jeśli chodzi o silnik (najsłabsze auto w garażu będzie, ale z drugiej strony to ma byc zapasowe auto na miasto - powinno styknąć, przyzwyczaję się)

takze w wieku 35 lat - kupuję pierwsze w życiu coupe i to model mega "dresiarski" ;)

nic to, ważne ze ma elektryczne fotele z pamięcią. nieoceniona rzecz...

raz się żyje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poka poka ;]

pokaze jak kupie ;) a nawet pewnie pozniej - jak felunek zorganizuje :)

ale będzie grubo - są ringi, jest folia na lampach i dachu, przyciemnione szybki... na bogato ;)

btw.

wyjdzie na to ze będę miał 5 razy RWD (2 motocykle i 3 samochody) ;) z czego auta to R4, R6 i V8, zostaje mi jeszcze V6 i V10 i V12 do kupienia i będzie komplet ;)

V6 to jakiegos GMa mozna, V12 to BMW/Merc.

Skąd wziąć V10? M5 stare troche drogie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz dawaj szczegóły tej srebrnej bestii ;-)

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

A jednak kupiona... Od razu zakupiłem Alu w Pruszkowie- owocny dzień:)

094422fd0ef383a919ae1e561b05bfd8.jpg

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj będą juz normalne:)właśnie idę psuć tuning:)

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

zdjąłem folię - banalna rzecz.

ale... uwaga do tjunerów lamp :) mam minimalnie zmatowiałe klosze w miejscu gdzie jest skupienie wiązki światła.

klosze nie bylejakie bo bosch.

folia musi zatrzymywać ciepło w lampie i tam gdzie jest najgoręcej - nie wyrobił plastik... sama folia też była przysmażona. muszę w najbliższym czasie zamówić nowe klosze...

tak się kończy tuning :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjąłem folię - banalna rzecz.

ale... uwaga do tjunerów lamp :) mam minimalnie zmatowiałe klosze w miejscu gdzie jest skupienie wiązki światła.

klosze nie bylejakie bo bosch.

folia musi zatrzymywać ciepło w lampie i tam gdzie jest najgoręcej - nie wyrobił plastik... sama folia też była przysmażona. muszę w najbliższym czasie zamówić nowe klosze...

tak się kończy tuning :)

huehuehue.

1. R6 w BMW rulez. nawet ten "podstawowy" silnik daje mega fun z jazdy - gdzie ja byłem że E46 dopiero teraz kupiłem? auto łączy w sobie walory "rodzicielskie" (ABS, 6 poduch itp itd) z mega prostotą - ASC odpinane 1 kliknięciem, manual, bez brzęczyków ostrzegających o pasach itp.

2. Spalanie 14,8 w korkach porannych ;)

Trzeba zacząć się szykować na E46 M3 jak sprzedam E38 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

huehuehue.

1. R6 w BMW rulez. nawet ten "podstawowy" silnik daje mega fun z jazdy - gdzie ja byłem że E46 dopiero teraz kupiłem? auto łączy w sobie walory "rodzicielskie" (ABS, 6 poduch itp itd) z mega prostotą - ASC odpinane 1 kliknięciem, manual, bez brzęczyków ostrzegających o pasach itp.

2. Spalanie 14,8 w korkach porannych ;)

Trzeba zacząć się szykować na E46 M3 jak sprzedam E38 ;)

Gratuluję zakupu   :ok:

Lepiej się rozglądać za E92 M3. Ostatni porządny V8 w M-ce.  

Uwierz że daje radę   :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję zakupu   :ok:

Lepiej się rozglądać za E92 M3. Ostatni porządny V8 w M-ce.  

Uwierz że daje radę   :oki:

NIe nie. E46 to ostatnie BMW które bym chciał ewentualnie mieć. nowszych modeli - to dziękuję nawet za darmo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Gratuluję zakupu   :ok:

Lepiej się rozglądać za E92 M3. Ostatni porządny V8 w M-ce.  

Uwierz że daje radę   :oki:

tak sobie wlasnie przeczytałem to jeszcze raz...

jak można pisać "ostatni porządny V8 w Mce"?

1. nie ostatni - a pierwszy/jedyny

2. V8 to nie jest domena BMW... i ja rozumiem, że jak ogłosili nowy model 6 cylindrowy, to fala "fanów" wykupowała V8mki... ale podchodząc bardziej tradycyjnie do tematu - BMW to R6 i basta...

tak mnie naszło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

huehuehue.

1. R6 w BMW rulez. nawet ten "podstawowy" silnik daje mega fun z jazdy - gdzie ja byłem że E46 dopiero teraz kupiłem? auto łączy w sobie walory "rodzicielskie" (ABS, 6 poduch itp itd) z mega prostotą - ASC odpinane 1 kliknięciem, manual, bez brzęczyków ostrzegających o pasach itp.

2. Spalanie 14,8 w korkach porannych ;)

Trzeba zacząć się szykować na E46 M3 jak sprzedam E38 ;)

spalanie spadło grubo ponizej 14 :) zacnie... 6 mniej niż E38 :)

btw. moja żona właśnie rzekła (po powrocie z pracy) - ja jutro nie "jade tym spartańskim autem". no ta - w d... sie poprzewracało - brak automatu, bluetooth i skrobanie szyb zostawiło ślad na psychice, którego nawet grzane fotele z pamięcią nie potrafią zetrzeć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie wlasnie przeczytałem to jeszcze raz...

jak można pisać "ostatni porządny V8 w Mce"?

1. nie ostatni - a pierwszy/jedyny

2. V8 to nie jest domena BMW... i ja rozumiem, że jak ogłosili nowy model 6 cylindrowy, to fala "fanów" wykupowała V8mki... ale podchodząc bardziej tradycyjnie do tematu - BMW to R6 i basta...

tak mnie naszło ;)

Do tego, te V8 od BMW z płaskim wałem korbowym nie chodzi tak, jak V8 chodzić powinno. Co innego w Audi, czy Mercedesie z wykorbionym wałem. BMW najlepiej wyszło R6 i V12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego, te V8 od BMW z płaskim wałem korbowym nie chodzi tak, jak V8 chodzić powinno. Co innego w Audi, czy Mercedesie z wykorbionym wałem. BMW najlepiej wyszło R6 i V12.

No moje jakoś odpukać daje radę. Na razie zero awarii a po kosmetycznych przeróbkach jest 450PS a V-max jaką osiągnąłem to 328km/h. Oczywiście w niemcowni i z lekko spoconymi rękami ale emka dała radę. Najlepsze jest to że przy normalnej jeździe w stosunku do mocy i osiągów potrafi być ekonomiczne, no w porównaniu do V10 w M5 to zayebiście ekonomiczne. W sumie sama buda nie powala E46 dla mnie też ładniejsza była, ale lata lecą auta się starzeją. E46 to już stare auto, małolaty po 7-8k kupują i upalają. Miałem 328, 330, 330D. 

Ja też 3-4 lata i będzie zmiana na F10 550i bardzo przyjemnie się odpycha. 

Taki filmik poglądowy wrzucę że jednak V8 w Bmw to nie taka kicha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No moje jakoś odpukać daje radę. Na razie zero awarii a po kosmetycznych przeróbkach jest 450PS a V-max jaką osiągnąłem to 328km/h. Oczywiście w niemcowni i z lekko spoconymi rękami ale emka dała radę. Najlepsze jest to że przy normalnej jeździe w stosunku do mocy i osiągów potrafi być ekonomiczne, no w porównaniu do V10 w M5 to zayebiście ekonomiczne. W sumie sama buda nie powala E46 dla mnie też ładniejsza była, ale lata lecą auta się starzeją. E46 to już stare auto, małolaty po 7-8k kupują i upalają. Miałem 328, 330, 330D. 

Ja też 3-4 lata i będzie zmiana na F10 550i bardzo przyjemnie się odpycha. 

Taki filmik poglądowy wrzucę że jednak V8 w Bmw to nie taka kicha.

a jak porównasz prowadzenie?

Bo to mój największy zarzut do BMW. Nie piszę tutaj o Mkach.

Z generacji na generację BMW poprawiało układ kierowniczy... E46 jest swietne (moje jeszcze nie, ale w poniedziałek idzie do warsztatu na zawias)... potem wychodzi E90 i jest dowodem na to, że precyzja prowadzenia ma granice. E90 jest przegięte - nerwowe, twarde... nie chciałbym tym jezdzic na codzień.

F30 jest sporo "lepsze" - cofnęli się o krok.

Ty jestes z tych co "sport" ponad wszystko... i betonowy zawias i nerwowa kierownica nie przeszkadza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przymierzam się do zakupu zapasowego auta. Nie ma być rodzyn, kolekcjonerski... ma stać pod domem i w razie czego służyć.

nie chcę diesla.

która benzyna cierpi na najmniej problemów? (przyjmując ze >2l bierem)?

2.5 190?

2.8 170?

2.8 190?

3.0 230?

:)

po 6 latach posiadania M62B44, nie spodziewam się po BMW cudów :) wazne ze części tanie i każdy kowal zna:)

Miałem e46 2.8 coupe i dosłownie nic się nie psuło.

Mocy w sam raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.