Skocz do zawartości

Kupujemy Captivę MK1 2.0 VCDI


rostex

Rekomendowane odpowiedzi

Znajomy poprosił o zebranie informacji o Chevrolecie Captiva z początku produkcji czyli 2006-2007 r. z racji chęci zakupu takiego auta. Proszę o nieprzenoszenie wątku na kącik Cheviego bo może jest ktoś, kto chciał kupić takie auto ale zrezygnował z jakiegoś powodu, o którym chętnie poczytam.

 

Zrobiłem małe rozeznanie w cenach części zamiennych i nie wygląda to tak strasznie jak myślałem:

 

1. Rozrząd dobrej firmy z pompą wody - 600-700 zł

2. Olej 0W40 lub 5W30 - 6,5 litra

3. Tuleje tylnego zawieszenia wielowahaczowego - ok. 1000 ł

4. Piasta koła z łożyskiem 200-250 zł

5. Amortyzator przód 300 zł
6. Amortyzator tył 200 zł (*)

7. Tarcze+klocki przód 500 zł
8. Tarcze+klocki tył 410 zł

W przypadku skrzyni automatycznej  AW55-50LE (FWD), AW55-51LE (AWD) olej na wymianę 5l - 100 zł

 

Skrzynia manualna - sprzęgło+koło dwumasowe bez śrub 2500 zł.

Wtryskiwacze Bosch elektromagnetyczne - jest możliwość regeneracji
Pompa CR Bosch CP1H3 - naprawialna, zdarza się jej zacieranie pompy ciśnienia wstępnego (opiłki)
System sterowania - edc 16c39 - nie ma problemu z usunięciem filtra DPF - 1000 zł

Chłodnica wody - 400 zł
Skraplacz klimatyzacji -  400 zł
Maglownica regenerowana - 550 zł (wiem, że ten model ma z tym problem).
Turbo Garret gtb15v - nie ma problemu z regeneracją

 

Opony 215 70 R16 100 T - 1000-1500 zł
235 60 R17 102 H - 1300-2000 zł
235 55 R18 100 H - 1500-2500 zł

 

Wiem, że to auto lubi sporo wypić i w trasie raczej nie ma szans na zejście poniżej 8 litrów/100 km, ale przyszłego właściciela to nie przeraża (rolnik, paliwa ma pod dostatkiem).

 

Obawiam się ew. kosztów naprawy skrzyni automatycznej, więc pewnie wybór padnie na manual.

 

Pytanie 1: Czy wszystkie diesle 150KM mają DPF?

Pytanie 2: Czy wszystkie diesle 150KM miały z tyłu regulowane zawieszenie? Jeśli nie, to w jaki sposób poznać czy mamy je na pokładzie?

Pytanie 3: Czego jeszcze nie wiem, a co może mnie zaskoczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najeździłem tymi silnikami w Lacetti (silnik ten sam, tylko inne turbo i software) oraz w Epice (silnik ten sam) mnóstwo kilometrów i ostatnia rzecz, której awarii bym się obawiał to silnik oraz jego osprzęt. Nic się nigdy z tym nie działo.

Bardziej popatrz na zawieszenie (tanie), przeguby (tanie), przekładnię kierowniczą (łatwo regenerować) i tego typu rzeczy. Silnik, turbo, sprzęgła czy DPF mają się świetnie. Zakładając oczywiście zakup auta w sensownym stanie, a nie ulepa w stanie agonalnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio chciałem kupić Captivę, co prawda benzyna + LPG z silnikiem o mocy 136 KM. Z taką mocą to auto nie jedzie i szczerze obawiałbym się, czy 15 KM więcej cokolwiek zmieni. Finalnie zniechęciło mnie też spalanie oraz koszty podstawowych rzeczy jak choćby opony. Samo auto w środku bardzo fajne, trzeci rząd siedzeń taki, że faktycznie można usiąść a nie wcisnąć się na siłę. No i problem podstawowy to dostępność aut używanych do kupienia. Większość ściągana a patrząc jakie są ceny w D. to u nas same promocyjne ceny, więc można się tylko domyślać skąd takie promocje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czego jeszcze nie wiem, a co może mnie zaskoczyć?

 

Urok rzadkiego i awaryjnego auta - czyli każda, choćby drobna awaria będzie dla mechanika nietypowa i trudna w diagnozie, a części mogą być dostępne wyłącznie na zamówienie w ASO.

Model okupuje dół tabeli TUV (http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-model/chevrolet-captiva) a u OZI'ego mówią na to CRAPtiva.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio chciałem kupić Captivę, co prawda benzyna + LPG z silnikiem o mocy 136 KM. Z taką mocą to auto nie jedzie i szczerze obawiałbym się, czy 15 KM więcej cokolwiek zmieni. Finalnie zniechęciło mnie też spalanie oraz koszty podstawowych rzeczy jak choćby opony. Samo auto w środku bardzo fajne, trzeci rząd siedzeń taki, że faktycznie można usiąść a nie wcisnąć się na siłę. No i problem podstawowy to dostępność aut używanych do kupienia. Większość ściągana a patrząc jakie są ceny w D. to u nas same promocyjne ceny, więc można się tylko domyślać skąd takie promocje.

Z manualem jakoś jedzie. Na papierze szału nie ma ale diesel oszukuje zmysły i jest całkiem przyjemnie. Żeby jechało z automatem trzeba tego 2.2 184KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urok rzadkiego i awaryjnego auta - czyli każda, choćby drobna awaria będzie dla mechanika nietypowa i trudna w diagnozie, a części mogą być dostępne wyłącznie na zamówienie w ASO.

Model okupuje dół tabeli TUV (http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-model/chevrolet-captiva) a u OZI'ego mówią na to CRAPtiva.

 

My wiemy że części dostępne są tylko do VAG'a - a tak konkretnie to jakie części mogą być wyłącznie dostępne w ASO z oczekiwaniem pół rocznym? Bo jak na szybko InterCars przejrzałem to raczej nic nie brakuje. Wiesz że mimo że nie ma Chevyego to jest jeszcze Antara bliźniaczy model? I nie gadaj że każda awaria będzie nietypowa, wbrew pozorom pomiędzy markami rozwiązania techniczne również są zbliżone i każdy ogarnięty mechanik będzie to serwisował, a i każda inna marka się może tak wysypać że dwóch tygodni braknie żeby dojść o co kaman.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z manualem jakoś jedzie. Na papierze szału nie ma ale diesel oszukuje zmysły i jest całkiem przyjemnie. Żeby jechało z automatem trzeba tego 2.2 184KM.

 

To u nas w robocie chyba był zepsuty, co prawda manual, ale 2.2D i nie jechał. Poza tym już kiedyś chyba pisałem najgorszy SUV jakim jechałem :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To u nas w robocie chyba był zepsuty, co prawda manual, ale 2.2D i nie jechał. Poza tym już kiedyś chyba pisałem najgorszy SUV jakim jechałem :( .

Jedzie w sumie najlepiej z całej gamy. Oczywiście dalej nie jest to wyścigówka.

A, jest jeszcze benzyna bodaj 3l i 240KM ale rzadko spotykana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tak. Są pewne specyficzne modele w których producent stosuje ciut inne rozwiązania niż w reszczie - np. Scenic 4x4. Było tego mało, części w zasadzie tylko w ASO na zamówienie.

 

Jeśli chodzi o silnik i zawieszenie to w takiej Captivie ogarniesz wszystko. Po pierwsze dlatego że silnik był w szerokiej gamie aut, które już są długo na rynku i podaż części jest (pamiętam moje początki z Lacetti gdy nic nie było i nikt nawet nie wiedział że tam może siedzieć diesel). A po drugie dlatego że jest bliźniacza Antara.

 

Gorzej z blachą, elementami wnętrza itp. Tutaj natomiast plusem jest to, że Captiva była swego rodzaju hitem sprzedaży (duży udział wśród modeli Chevroleta i wielokrotnie większa sprzedaż od Antary) i rynek części używanych ma się dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ujeżdżam Captivę od 2 lat, nie narzekam. Części eksploatacyjne praktycznie od ręki, części nietypowe w ASO opla max 3 dni.

Jedyna awaria to przetarty przewód od chłodnicy oleju ASB, zamówiony w ASO był po 2 dniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urok rzadkiego i awaryjnego auta - czyli każda, choćby drobna awaria będzie dla mechanika nietypowa i trudna w diagnozie, a części mogą być dostępne wyłącznie na zamówienie w ASO.

Model okupuje dół tabeli TUV (http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-model/chevrolet-captiva) a u OZI'ego mówią na to CRAPtiva.

 

Ale wiesz to bo nim jeździsz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem kilkoma DU/Chevroletami - nie mam powodu sądzić, że Captiva jest wyjątkiem.

Być może w Warszawie części do niej kupisz na każdym rogu, ale AK pokazuje że w innych częściach PL niekoniecznie.

 

Piszesz to chyba od 2007-go roku. Wtedy kupiłem pierwszego Chevroleta i wtedy to była prawda. Ale minęło niemal 10 lat, auta się sprzedawały, części jest mnóstwo. Dziś to już nie jest prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale minęło niemal 10 lat, auta się sprzedawały, części jest mnóstwo. Dziś to już nie jest prawda.

Zwróć uwagę, że w międzyczasie Chevrolet zniknął z rynku, więc populacja będzie wymierać, czyli raczej dostępność częśći nie wzrośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem kilkoma DU/Chevroletami - nie mam powodu sądzić, że Captiva jest wyjątkiem.

Być może w Warszawie części do niej kupisz na każdym rogu, ale AK pokazuje że w innych częściach PL niekoniecznie.

 

Captiva jest chyba bardziej popularna niż np. Aveo.

Zamiast z fanatyzmem rzucać sloganami wskaż czego to nie można kupić   :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Captiva jest chyba bardziej popularna niż np. Aveo.

Zamiast z fanatyzmem rzucać sloganami wskaż czego to nie można kupić :skromny:

Piszesz do norasa,a on większość zna z teorii a nie praktyki,no chyba źe w C-K naprawdę jest problem z serwisowaniem czegokolwiek innego niż Passat b5. To natomiast zaprzeczałoby z kolei jego teorii o wyższości ziem galicyjskich nad resztą tego kraju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz do norasa,a on większość zna z teorii a nie praktyki,no chyba źe w C-K na prawdę jest problem z serwisowaniem czegokolwiek innego niż Passat b5. To natomiast zapszeczałoby z kolei jego teorii o wyższości ziem galicyjskich nad resztą tego kraju.

 

W KR też nie ma z tego typu rzeczami problemów. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę, że w międzyczasie Chevrolet zniknął z rynku, więc populacja będzie wymierać, czyli raczej dostępność częśći nie wzrośnie.

 

Akurat Captiva nie zniknęła. Możesz dziś iść i ją kupić pod nazwą Opel Antara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Captiva kupiona: http://allegro.pl/chevrolet-captiva-2-0vcdi-perfekcyjny-stan-serwis-i6626652360.html

Najsłabsza, najbiedniejsza, ale nic jej nie dolega. Zobaczymy jak będzie w praktyce.

Dobry zakup. Toz to nowe ze 120k w cenniku a kosztuje tyle co kompakt za60k.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, total bida. Nawet ESP nie dali   8]

W ogłoszeniu było, że ma ESP.

  • wyposażenie - bezpieczeństwo:ABS, aSR (kontrola trakcji), centralny zamek, czujniki parkowania tylne, eSP (stabilizacja toru jazdy), immobilizer, isofix, kurtyny powietrzne, poduszka powietrzna kierowcy, poduszka powietrzna pasażera, poduszki boczne przednie, poduszki boczne tylne
  • wyposażenie - komfort:elektryczne szyby przednie, elektryczne szyby tylne, elektrycznie ustawiane lusterka, klimatyzacja automatyczna, klimatyzacja manualna, podgrzewane lusterka boczne, tapicerka ciemna, tapicerka welurowa, wielofunkcyjna kierownica, wspomaganie kierownicy
  • wyposażenie - multimedia:bluetooth, CD, MP3, nawigacja GPS, odtwarzacz DVD, radio niefabryczne
  • wyposażenie - pozostałe:alufelgi, hak, komputer pokładowy, relingi dachowe
  •  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.