Skocz do zawartości

Uno 1.0 fire bosch


deltabox

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzie znajduje się czujnik temperatury powietrza, podłączyłem go dzisiaj pod fiat ecu scan i pokazywał -1 stopień, gdy na dworze 15, i zalewa gnoja, czuć benzynę przy odpalaniu, świece okopcone. Można to wymienić? Czujnik niebieski od wody w kolektorze wymieniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie znajduje się czujnik temperatury powietrza, podłączyłem go dzisiaj pod fiat ecu scan i pokazywał -1 stopień, gdy na dworze 15, i zalewa gnoja, czuć benzynę przy odpalaniu, świece okopcone. Można to wymienić? Czujnik niebieski od wody w kolektorze wymieniłem.

Generalnie czujnik temp. powietrza przy monowtryskach znajduje się w okolicy wtryskiwacza.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Dalej walczę z tym nieszczęsnym uno, w fesie wyskakuje błąd czujnik temperatury powietrza, zwarcie do masy, jak go zmierzyć na mierniku za 15 zł, na którą pozycje dokładnie ustawić?

To jest gniazdo z wtrysku, które dwie pozycje to czujnik a które zasilanie wtrysku?

20170306_170510_zpsircrx21y.jpg

 

Teraz co powinien pokazywać miernik na kablach które wchodzą do tej wtyczki po przekręceniu kluczyka na zapłon?

 

20170306_170522_zpseg99cem6.jpg

 

Pomóżcie bo mnie ten uno psychicznie wykończy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wtyczce po zapłonie nie będzie nic w obwodzie wtrysku, bo by się otworzył, a na czujnik powinno iść napięcie wg mnie 4,5 V, które przez opór czujnika będzie zmieniane dla sterownika.
Co do napięcia nie mam pewności, bo to jest wartość dla obecnych aut i czujników.
Poszukaj serwisówki i w niej rezystancji czujnika i zmierz multimetrem. Może i inne wartości też tam będą.

Piźnięte kilofem na Pentagram Monster za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, że w zasadzie wszystko wymieniłem, komputer, świece, kable, cewka, filtry, czujnik temperatury wody w kolektorze, w fiat ecu scan cały czas wisi błąd czujnika temperatury powietrza, wygląda na to, że go nie wykrywa, zamówiłem termistor odpowiadający parametrom tego w układzie dolotowym i spróbuję się nim wpiąć po chamsku przed dolotem. Jak zniknie błąd i dalej go będzie zalewać, to zostaje sam wtrysk. Twój silnik był sprawny do końca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj w necie kontaktu do firmy ETER-MOT i spytaj o czujnik. Może Ci coś podpowiedzą, może będzie czujnik dostępny i całego wstrysku nie będzie trzeba wymieniać.

Piźnięte kilofem na Pentagram Monster za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem. Normalnie jak padnie czujnik temperatury zasysanego powietrza, to cały monowtrysk idzie do wymiany. Ten czujnik jest jego częścią, ale nie oznacza to, że nie można go fizycznie wymienić.
Pamiętam, jak miałem Uno 1.4, tu nich widziałem takie czujniki do różnych wersji.
Wejdź na stronę ETER-MOT i poszukaj, zadzwoń. Tutaj więcej nie zrobisz.
Pooglądaj ten swój czujnik i sprawdź, czy widać jakiś numer. Może numer całego monowtrysku pomoże Ci w znalezieniu i dobraniu odpowiedniej części.

Piźnięte kilofem na Pentagram Monster za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla sprostowania, 4 piny to: masa (bodajże czarno-biały), zasilanie wtryskiwacza (na jednym z pinów pojawi się 12V po załączeniu zapłonu (dla podpowiedzi środkowy pin z przekaźnika pompy i wg koloru kabla tam znajdziesz który to pin)), sterowanie wtryskiwacza (i to jest 5V z kompa, pin 35) oraz sygnał czujnika temperatury powietrza (pin 13 kompa)

 

przy tych kompach czujnik temperatury powietrza nie ma aż takiego wpływu na mieszankę aby go zalewało...

 

no dobra, mam serwisówkę, motronic MA 1.7 Lancia Dedra (ale to to samo :P)

http://remiq.pl/uploads/BOSCH_MonoMotronic_Monojetronic.pdf

 

ps. 2s szukania w wujku google :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.03.2017 o 16:22, fenix8 napisał:

dla sprostowania, 4 piny to: masa (bodajże czarno-biały), zasilanie wtryskiwacza (na jednym z pinów pojawi się 12V po załączeniu zapłonu (dla podpowiedzi środkowy pin z przekaźnika pompy i wg koloru kabla tam znajdziesz który to pin)), sterowanie wtryskiwacza (i to jest 5V z kompa, pin 35) oraz sygnał czujnika temperatury powietrza (pin 13 kompa)

 

przy tych kompach czujnik temperatury powietrza nie ma aż takiego wpływu na mieszankę aby go zalewało...

 

no dobra, mam serwisówkę, motronic MA 1.7 Lancia Dedra (ale to to samo :P)

http://remiq.pl/uploads/BOSCH_MonoMotronic_Monojetronic.pdf

 

ps. 2s szukania w wujku google :P

 

Fenix8, to jakie jeszcze mogą być powody zalewania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź sondę lambda miernikiem -nie wiem jak mocno ci go zalewa ale jak mi sonda nie padła bo przechodzi w tryb awaryjny ale nie pracowała poprawnie to miałem zbyt bogatą mieszankę obok auta śmierdziało zgniłymi jajami od wypalania się katalizatora.

Normalnie sonda zmienia swoje napięcia na trzy wartości -moja miała tylko jedną czasem dwie i efekt był taki jakbym ciągle na ssaniu jeździł.

Sonda też reguluje mieszankę w tym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na moje oko to poszukaj nieszczelności w dolocie, sprawdź napięcia sondy, podmień cały wtrysk (mam taki chyba nawet w garażu :p), zrób reset i adaptacje, sprawdź pozycje jałową oraz pracę krokowego a potem pomyślimy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.