Skocz do zawartości

czyszczenie wtrysków


angrius

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym wyczyścić wtryski lpg. Czy musze zamknąć zawór na butli i wypalić gaz z przewodów czy jest inny sposób? Czym najlepiej wyczyścić? Denaturat moze byc? Czy po czyszczeniu należy skasować cala mapę, zrobic autokalibracje i ustawić wszystko od nowa? Czy wystarczy autokalibracja bez resetu mapy. Instalacja Lovato smart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o całkowite zdjęcie i mechaniczne wyczyszczenie każdego elementu. Tak jak przy czyszczeniu przepustnicy np

 

Najbezpieczniej zamknąc zawór na butli i wypalic gaz.

Jeżeli nie rozbierzesz wtrysków to nie wyczyścisz ich dobrze metodą jaką chcesz. Z kolei niektóre wtryski mozna rozebrac, tak zeby potem nie trzeba było ustawiac skoku tłoka inne nie. Bez specjalnego przyrządu tego nie zrobisz.

Czyściłem wtryski bo sie kleiły. Wyjąłem je, zaniosłem do gazownika. Przeszły trzy cykle w wannie ultradzwiekowej, potem ustawianie skoku (skrajny był rozregulowany). Przyniosło to efekt ale nie całkowity. Cena usługi 50 zł.

Ostatecznie kupiłem nowe wtryski i dopiero to załatwiło sprawe. Sam wstawiłem, rozwierciłem i ustawiłem mnoznik w czasie jazdy, wiec kosztowalo mnie to tyle co wtryski. Polecam takie rozwiązanie, bo czyszczenie przy duzym przebiegu to załatwia sprawe na rok najwyzej. Potem temat wróci, zwłaszcza na mrozie. Przy duzym mrozie moze wrócic i w tym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to na allegro za 24zl moge kupic komplet dysz. Czy zamiast czyszczenia można ta opcje spróbować? Czy ktos wie czy tam się ustawia skok tłoka? No i czy musiałby na nowo robic autokalibracje i nowe mapy? Najlepiej jakby bylo p&p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to na allegro za 24zl moge kupic komplet dysz. Czy zamiast czyszczenia można ta opcje spróbować? Czy ktos wie czy tam się ustawia skok tłoka? No i czy musiałby na nowo robic autokalibracje i nowe mapy? Najlepiej jakby bylo p&p

 

Nie odpowiem Ci co do wtrysków bo nie wiem, czy sie ustawia skok.

Natomiast wymiana dysz kompletnie nic nie da. Raczej masz zuzyte i poklejone tłoczki i ich prowadnice we wtryskiwaczach.

Autokalibracje i strojenie w czasie jazdy ja bym zrobił na bank po czyszczeniu/wymianie wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

nie trzeba nic zakręcać odrobina ciśnienia LPG jest w przewodzie (od parownika do listwy wtrysków).wyciągasz listwę i rozbierasz najlepiej tam gdzie nie zgubisz malutkich sprężynek. Myjesz czymś co nie rozpuści gumek. np-benzynka ,przecierasz i widzisz czy na twoje oko dla ciebie jest dobrze. Rozbieraj sekcję kolejno i staraj się nie zamieniać czesci z różnych wtryskow bo one już do siebie się dopasowały. Składasz i jak szczelność jest na sekcji (czyli ustami dmuchasz w listwę)  toooo jesteś prawdziwym mężczyzną.(bo zrobiłeś to lepiej od twojego mechanika.) Jak jeszcze podlaczysz 12v kolejno do wtrysku a on kliknie (otworzy się ) to już tylko wysłać kobietę po piwo trzeba. Jeśli pojazd twój jeździł wcześniej dobrze to adaptacja była i jest ustalona pod czyste wtryski lpg więc nic nie kalibrujesz . Temat świec w LPG  uważam za przegięcie  - nie wywalajcie kasy wystarczy popatrzeć na nią (że jest czysta) i wytrzymują latami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.01.2017 o 12:07, sj64 napisał:

 Temat świec w LPG  uważam za przegięcie  - nie wywalajcie kasy wystarczy popatrzeć na nią (że jest czysta) i wytrzymują latami. 

 

Zależy, ile kto km robi rocznie. BTW kiedyś wyczyściłem listwę, ale ostatecznie pomogła dopiero jej wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.01.2017 o 12:07, sj64 napisał:

Myjesz czymś co nie rozpuści gumek. np-benzynka ,przecierasz i widzisz czy na twoje oko dla ciebie jest dobrze. Rozbieraj sekcję kolejno i staraj się nie zamieniać czesci z różnych wtryskow bo one już do siebie się dopasowały. Składasz i jak szczelność jest na sekcji (czyli ustami dmuchasz w listwę)

Nie opowiadaj głupot. Każdy demontaż listwy wtryskowej musi zakończyć się jej kalibracją . Nie da się złożyć nawet głupiego valteka żeby było tak samo jak wcześniej. Przypominam , skok valteka 4/cyl to ok. 0,45mm.

Do czyszczenia dobrze jest użyć jakiegoś środka do przepustnic ew. nitro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2017‎-‎01‎-‎22 o 02:02, jacek76 napisał:

Nie opowiadaj głupot. Każdy demontaż listwy wtryskowej musi zakończyć się jej kalibracją . Nie da się złożyć nawet głupiego valteka żeby było tak samo jak wcześniej. Przypominam , skok valteka 4/cyl to ok. 0,45mm.

Do czyszczenia dobrze jest użyć jakiegoś środka do przepustnic ew. nitro.

 

zakonczylo sie ogólnie kupnem nowej listwy. Nie mialem czasu na zabawe. Ale stara listwę mam i kiedys sobie wyczyszczę... Bede miał zapas. Co do kalibracji... Wpialem nowa listwę i nie robiłem żadnej kalibracji. Kupiłem identyczna. Auto chodzi idealnie. Wiec wychodzi ze nie trzeba zawsze kalibrowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że auto chodzi idealnie to nie znaczy że jest wszystko ok. Polecam Ci za jakiś czas podpiąć kompa i sprawdzić mapy. Ewentualnie jak będą parametry rozjechane to zobaczysz Check-a, chociaż to też wszystko zależy od sterownika silnika. Sam jeździłem jakiś czas z zubożoną mieszanką w w górnych obciążeniach (~>8ms) i silnik nie strajkował Checkiem tylko był słabszy przy większych obrotach silnika. Listwa listwie nie jest równa do końca jeśli chodzi o parametry. Dla świetego spokoju osobiście bym wolał sprawdzić tak jak to należy zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie rozbierzesz wtrysków to nie wyczyścisz ich dobrze metodą jaką chcesz. Z kolei niektóre wtryski mozna rozebrac, tak zeby potem nie trzeba było ustawiac skoku tłoka inne nie. Bez specjalnego przyrządu tego nie zrobisz. Dodatkowo wymieniłem sobie filtry, z których jestem zadowolony i w końcu bez żadnej reklamacji dlatego polecam Wam http://zwmczaja.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.01.2017 o 12:07, sj64 napisał:

Temat świec w LPG  uważam za przegięcie  - nie wywalajcie kasy wystarczy popatrzeć na nią (że jest czysta) i wytrzymują latami. 

widzisz, też byłem tego zdania, ale po 30kkm silnik zaczął wyraźnie przerywać na zimnym. Wymiana świec rozwiązała problem, te stare były "na oko" idealne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.