Jump to content
Sign in to follow this  
NaczelnyFilozof

Odcinka 2000 obr/min

Recommended Posts

Pacjent to silnik 1.2 16V z 80KM na boshu 1999 r zeswapowany rok temu do Marbelli. Do tego I generacja lpg z blosem. Przelatane 11 tys km na tym.

 

Wszytsko się zaczęło od bardzo niskich obrotów i przygasania silnika na lpg. Układ benzynowy jest rzadko używany tylko do startu w zimne dni. Wolne obroty skorygowałem wkręcając śrubkę od podtrzymania przepustnicy trochę wyżej. Efekt taki że wolne obroty lpg  ok 900 ale czasem bardzo rzadko wolne obroty 2000. Sprawdziłem te dwie sytuacje jak się ma to do jazdy na benzynie. W sytuacji gdy wolne obroty 900 na benzynie pali się lampka kontroli silnika. Po jakimś czasie w czasie jazdy miałem kolejny przypadek - wolne obroty 2000, wtedy w czasie jazdy na beznynie lampka błędów silnika się nie pali (czyli to jest ten poprawny stan silnika tylko powieniem cofnąć śrubkę przepustnicy).

 

Jak jest teraz. Wróciłem śrubkę przepustnicy do znaczka z farbą. Jazda na benzynie to cały czas świeci się błąd silnika. Silnik kręci się tylko do 2000 obr/min po depnięciu but w podłogę i brzmi strasznie basowo. Odcinka jest na elektryce bo używając plaka nie wkręca się i tak więcej na luzie. Po przełączeniu na lpg auto normalnie pracuje w pełnym zakresie obrotów. Tylko na beznynie jest to dziwne odcięcie.

 

Kupiłem nowe przewody zapłonowe bo wydawało mi się że czasem auto pali na 3 cylindry w czasie zimnych startów. Odpinałem akumulator. Nic nie dało. 

 

Na jutro mam w planie odpięcie całej elektryki lpg z instalacji.

 

Jak sprawdzić czy takie czujniki jak polozenie przepustnicy, czujnik cisnienia w dolocie działają poprawnie?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

podlaczyc go pod kompa??

Share this post


Link to post
Share on other sites

podlaczyc go pod kompa??

 

 A jak powinna wyglądać wtyczka? Bo w czasie swapa instalacja elektryczne elektryczną robiłem sam i jeśli kable od tej wtcyzki biegły do ecu to może gdzieś będzie, ale jak biegły gdzieś np od deski rozdzielczej to już ich nie ma!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi to wygląda na całkowicie rozjechane mapy w kompie, nie wiem jak w boschu ale w mm emulacja sondy lambda musi być na masie.

Przy takim czymś będzie pracował poprawnie na 1 i 2 gen lpg bo zasysa gaz podciśnieniowo, a na paliwie już będą jaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi to wygląda na całkowicie rozjechane mapy w kompie, nie wiem jak w boschu ale w mm emulacja sondy lambda musi być na masie.

Przy takim czymś będzie pracował poprawnie na 1 i 2 gen lpg bo zasysa gaz podciśnieniowo, a na paliwie już będą jaja.

 

No dziwne że te mapy się rozjechały kilkanaście dni temu. Od stycznia auto jeździło bez emulacji etc zarówno na benzynie jak i na gazie. Żadnej emulacji sondy. Żadnej emulacji wtrysków. Na układzie przekaźników odcinanie pompy i wtrysków.

 

Na razie bez zmian. Auto na benzynie na maxymalnym gazie się kręci do 2000 obr na minutę i obroty falują . Co dziś zrobiłem:

 

1. Odpiąłem cały układ lpg z instalacji

2. Odpiąłem obrotomierz.

3. Rozkręciłem silnik krokowy z TPS - ale do tps nie na się dojść do sciezek. Są tam dwa obwody - i na mierniku zmienia się wartości wraz z kręceniem. Cztery piny. Co ma być w piątym?

4. Odkręciłem cewkę. Odpalałem silnik tylko na  dwóch cylindrach gdyby inne miały "zakłócać" silnik. Ale nie ważne na jakich cylindrach, kręci się tylko do 2000. Cewki mają 0,7 oma zamiast 0,45-0,55  o ile miernik dobrze działa i dobre dane znalazłem w googlach. 

5. Plak. Się wkurzyłem. Na kilka prób z plakiem tylko raz silnik wkręcił się na wysokie obroty. I pracował w wysokich partiach. Później się mi nie udało tego powtórzyć. 

 

Plan na jutro. Sprwadzę czy zanika napięcie na wtryskiwaczach i/lub cewkach przy tym odcięciu 2000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zwykłym miernikiem nie zmierzysz dokładnie wartości poniżej 1 ohma. Jeżeli pokazuje więcej niż przy zwarciu sond ze sobą no to raczej nie ma przebicia. A tego "znikania napięcia" to tez przypuszczam nie zauważysz na multimetrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dalej nic nie wiem.

Czujnik ciśnienia na dolocie. Na wolnych obrotach 1.5V i rośnie w miarę dodawania gazu. 

Napięcie do pompy nie zanika. Ciśnienie chyba ok bo po zdjęciu węża paliwowego z listwy wtryskowej bo butelki pompuje żwawo. 

 

Coś jednak odcina wtryskiwacze bo plakiem wychodzi ponad 2000.

 

Poskładałem wszysto do kupy. Założyłem gaz. Na gazie ok. I najlepiej za którymś przełączeniem na gaz na benzynie działało ok. Pełen zakres obrotów. Brak kontrolki błędów silnika. Ale po chwili znów odcinka 2000 obr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

99,9% tak

Musizz miec niebieski kabel KKL na usb do tego przejsciwkie z obd2 na fiat 3pin. Do tego program fes/mes i dzialaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

99,9% tak

Musizz miec niebieski kabel KKL na usb do tego przejsciwkie z obd2 na fiat 3pin. Do tego program fes/mes i dzialaj

 

 
Wyczytałem że przejściówki fiatowskie do kabla obd2 mają trzy kablle i krokodylka do zacisku + akumulatora. Taka przejściówka połączy się ze sterownikiem mojego  silnika jak tam jest jeden kabel mniej? Wg schematów fiat Brava 1.2 do 99 miały w tej trzypinowej wtyczce tylko dwa kable.

Share this post


Link to post
Share on other sites

trzeci kabel jest w 99% zbędny i w wielu wtykach w ogóle są dwa tak, jak u Ciebie. A krokodylek oczywiście trzeba zapiąć do plusa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no trafia mnie. Przecie to nie są skąplikowane rzeczy ale jednak mnie przerosły.

 

Mam kabel viakena usb kkl  I program fiata eksucan. No i ta wtyczka na trzy piny z krokodylkiem.

1. zainstalowałem sterowink portu wirtualnego i jest na 4rtym porcie z odpowiednimi prędkościami.

2. Wlanczam program do skanowania.

3. Stacyjka w aucie przekręcona.

3. Znajduję model i daje conect.

 

Oczywiście nic nie łączy. Na kablu wiakena są dwie diody. Czasem tylko mrugnęła czerwona.

 

W opcjach jest coś takiego jak testy ale nigdy tam nie przeszło pozytywnie.

 

Co robię źle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

klikasz connect i wtedy przekrecasz stacyjke

Share this post


Link to post
Share on other sites

a MES to ogolnie czyta kompa BOSCHa czy tylko MM ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak. Sterownik bosh brawa 99 1.2 16V.

 

A ta cała centralka viakena ona bierze prąd z usb czy z wtcyzki? Może ten trzeci kabel jest jednak do czegoś potrzebny? To nie jest masa zasilająca?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiscie krokodylek na plus a wtyczka z dwoma kablami jezt ok. Poszukaj moze jeszcze jednej takiej wtyczki na trzy piny z dwoma kabelkami bo moze ten do ktorego sie podpioles sluzy do laczenia z centralka abs. Kazda centrlaka czy to ecu czy abd czy plduszki ma swoje osobne zlaczs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brawa to był golas bez abs. 

Tylko taką mam wtyczkę. Wg schematów oznaczona jest do diagnostyki i ma tylko dwa kable.

Ale sprawdziłem. Środkowy kabel to niby ma być masa. A nie ma tam masy. Jutro podepnę tam masę zewnętrznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kabelek czarny to masa, sygnalowy toteoretycznie kolor bialo czerwony. Powinien byc podlaczony do kstki A w kompie pod pin 11. Kostka a to ta kostka ktora idzie na kabine a nie na silnik. Zasilanie bierzesz krokoduylkiem z akumulatora i musi dzialac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie było masy we wtycze diagnostycznej. Pewnie gdzieś minąłem przy swapie bo ta masa tylko idzie jeszcze na czujnik prędkości a go nie mam...

 

Ale tak. Fiatecuscan połączył. Choć dosyć często zrywa połączenie na viakenie. Porty mają poustawianą małą szybkość. Ale może to wina przedpotopowego bardzo starego laptopa...

 

Był błąd połączenia silniczka od ustwaiania wolnych obrotów. Przepatrzyłem wiązkę i posprawdzałem obwody miernikiem. Rozkręciłem i nawet sprawdziłem czy silniczek się kreci. Pokasowałem błędy silnika (były jeszcze błędy wtryskiwaczy ale to norma bo na lpg nie ma emulatora). Odpaliłem i odcinka 2000 obr zniknęła.

 

Silnik na benzynie kręci się w pełnym zakresie obrotów....

...tylko wolne obroty na benzynie pływają 1000-1600 obr i tak w kółko. Na lpg obroty stabilne 900 ok.

Na benzynie błędów brak.

Robiłem programowo adaptację przepustnicy. 30s off. 30s on (silniczek przepustnicy pracował bo coś tam terkotało) ale nic nie dało obroty dalej pływają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawsz status adaptacji przepustnicy w parametrach, jak jest w trakcie to pojezdzij powinno sie ustabilizowac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.