wawo Napisano 27 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2016 czy pad katalizatora objawi się podwyższoną zawartością węglowodorów o 50 procent (150 ppm HC) czy raczej o 500 procent w stosunku do norm? Jak wtedy z zawartością CO? Analogicznie podwyższona ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 27 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2016 czy pad katalizatora objawi się podwyższoną zawartością węglowodorów o 50 procent (150 ppm HC) czy raczej o 500 procent w stosunku do norm? Jak wtedy z zawartością CO? Analogicznie podwyższona ? nikomu nie padł katalizator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 27 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2016 Mnie kiedyś rozpadł się i zatkał wydech. Auto stanęło i nie chciało dalej jechać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 27 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2016 HC może wzrosnąć o 50%, chociaż zwykle rośnie więcej. To zależy od kondycji silnika. CO też wzrośnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 27 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2016 HC może wzrosnąć o 50%, chociaż zwykle rośnie więcej. To zależy od kondycji silnika. CO też wzrośnie. A co jednoznacznie wskaże na katalizator? Silnik, jak silnik, spadku mocy nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 28 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 nikomu nie padł katalizator? co jednoznacznie wskaże na katalizator? Silnik, jak silnik, spadku mocy nie ma. Mi padł, ale nie biochemicznie, tylko mechanicznie: wkład się był poluzował i tłukł niemiłosiernie, szczególnie na wolnych obrotach. Z objawów (poza hałasem): nie było sondy nr 2, więc od tej strony nic, jedynie powiew świeżych spalin niczym z gaźnikowca - poznasz od pierwszego zaciągnięcia się... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Griml0cK Napisano 28 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 Jak samochód ma sonde za katalizatorem to wystarczy sprawdzić jej wykres. NIE powinna oscylować na wolnych obrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 28 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 A co jednoznacznie wskaże na katalizator? Sprawny katalizator ma zdolność gromadzenia tlenu ze spalin. Trzeba wymusić przez parę sekund mieszankę niestechiometryczną. np: ustawiasz ubogą (wpuszczając lewe powietrze), a potem bogatą i patrzysz co się dzieje ze stężeniem tlenu przed i za katalizatorem. Im dłuższy czas między zmianą przed i za katem, tym więcej tlenu ten zmagazynował i tym lepsza kondycja. W nowych katalizatorach ta zwłoka może przekraczać 5 sekund. Tak się monitoruje katalizator za pomocą dwóch sond lambda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 28 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2016 Sprawny katalizator ma zdolność gromadzenia tlenu ze spalin. Trzeba wymusić przez parę sekund mieszankę niestechiometryczną. np: ustawiasz ubogą (wpuszczając lewe powietrze), a potem bogatą i patrzysz co się dzieje ze stężeniem tlenu przed i za katalizatorem. Im dłuższy czas między zmianą przed i za katem, tym więcej tlenu ten zmagazynował i tym lepsza kondycja. W nowych katalizatorach ta zwłoka może przekraczać 5 sekund. Tak się monitoruje katalizator za pomocą dwóch sond lambda. Euro 2, ewidentnie padł katalizator, HC na jałowych na noPb spadło ze 150-170 ppm do 15 itd. Przy okazji wyszło rozstrojenie inst. gazowej (koniec reduktora?), lambda 0,93, kosmiczne wartości HC etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.