Skocz do zawartości

Opony całoroczne 195/60/R15


Elephant

Rekomendowane odpowiedzi

Ojciec zmienił sobie auto i stał się posiadaczem Merivy z 2009 roku z silnikiem chyba 1,4.

Opony kwalifikują się do wymiany i poprosił o zamówienie nowych.

Robi rocznie 5-6 tyś km (!!!!) a zimą w ogóle mało co jeździ, nieraz na zakupy po mieście, do rodzinki na wieś 20 km. 2-3 razy w roku jakiś dłuższy wyjazd - Kraków, jakieś sanatorium.

 

Co mu zaproponować ?? Na pewno opony wielosezonowe. Szkoda kasy na 2 komplety i na wymiany.

Im taniej tym lepiej, ale też nie chcę zamawiać najtańszych. Budżet maksymalny to 250 zł/oponę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojciec zmienił sobie auto i stał się posiadaczem Merivy z 2009 roku z silnikiem chyba 1,4.

Opony kwalifikują się do wymiany i poprosił o zamówienie nowych.

Robi rocznie 5-6 tyś km (!!!!) a zimą w ogóle mało co jeździ, nieraz na zakupy po mieście, do rodzinki na wieś 20 km. 2-3 razy w roku jakiś dłuższy wyjazd - Kraków, jakieś sanatorium.

 

Co mu zaproponować ?? Na pewno opony wielosezonowe. Szkoda kasy na 2 komplety i na wymiany.

Im taniej tym lepiej, ale też nie chcę zamawiać najtańszych. Budżet maksymalny to 250 zł/oponę.

 

Fulda Multicontrol :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.Miałem podobny dylemat. Żona jeździ Yarisem II, praktycznie 100% po mieście, na krótkich dystansach (2006r -przebieg 61kkm), Dwa lata temu kończyły się założone od nowości i letnie i zimowe więc postanowiłem kupić całoroczne co przy sposobie eksploatacji było najlepszym wyborem.

Początkowo myślałem o Nokianach, ale po przeczytaniu testu w auto świecie opon o rozmiarze 185/60R15 (jak yaris i meriva) kupiłem tańsze Nexeny N'prinz 4S, w zimie rywalizuje parametrami z zimówką kosztem gorszych parametrów na suchym, mokrym. Ja wyszedłem z przekonania ze parametry zimowe są ważniejsze niż letnie (ruszanie na śniegu, wyjazd z zaspy, hamowanie, ect) szczególnie w aucie które latem jeździ 50-60 km/h po mieście, inaczej po naszemu kobita prędzej zrobi sobie krzywdę w zimie niż w lecie.

Założyłem je jesienią w zeszłym roku, teraz mają rok z okładem i ok.7kkm przebiegu. Osobiście nie zauważam różnic w zimowych warunkach (w normalnej jeździe) z moimi zimowymi Barumami Polaris 3, trakcja, trzymanie w zakręcie, hamowanie- ok. 

Zużycia nie widać, do takiego użytku mogę polecić.  P.S. Ponoć ważne żeby były made in korea (takie mam), bo ponoć są też chińskie i czasami są problemy z wyważeniem. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie odpisywałem bo dziś tak na prawdę podpisał ojciec umowę i stał się właścicielem. Faktycznie na aucie są opony 185/60/R15 - i takie chce kupić.

@@lnk, dzięki za informację. Z tym że wolałbym coś co będzie dobre w lecie bo wtedy stanowczo więcej tato jeżdzi. W zimie, jak spadnie śnieg, to autko stoi na parkingu i boi się jeździć.

Właśnie myślałem o Nokianach Weatherproof, ale sam nie wiem.

 

Ceneo pokazuje takie opony - http://www.ceneo.pl/Opony_caloroczne/Profil:60/Szerokosc:185/Srednica:15;n265.htm

Na co się zdecydować ?? Nokiany, Nexen ?? Ale jest Kleber Quadraxer, Dunlop SP Sport, Hankook Kinergy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie odpisywałem bo dziś tak na prawdę podpisał ojciec umowę i stał się właścicielem. Faktycznie na aucie są opony 185/60/R15 - i takie chce kupić.

@@lnk, dzięki za informację. Z tym że wolałbym coś co będzie dobre w lecie bo wtedy stanowczo więcej tato jeżdzi. W zimie, jak spadnie śnieg, to autko stoi na parkingu i boi się jeździć.

Właśnie myślałem o Nokianach Weatherproof, ale sam nie wiem.

 

Ceneo pokazuje takie opony - http://www.ceneo.pl/Opony_caloroczne/Profil:60/Szerokosc:185/Srednica:15;n265.htm

Na co się zdecydować ?? Nokiany, Nexen ?? Ale jest Kleber Quadraxer, Dunlop SP Sport, Hankook Kinergy ??

 

Jak bardziej lato to Michelin Crossclimat, one są bardziej nastawione na lato ale w zimie tez da radę śmigać. Teraz widuję ze dużo aut z wypożyczalni jeździ na Crossclimatach, raz dostałem na lotnisku Astre (zrobilem ok.120km) i oponki niczego sobie (we wrześniu to było).

Wiem że część aut wychodzi z fabryki na Goodyear Vector 4 Season  (np.500L trekking) i też ponoć się sprawują. 

Mój szwagier ma w autobusie- F.Galaxy-  Vredestain Quatrac 5, ale on mało motoryzacyjny, autem jeździ bo musi  (rozwozi swoją dzieciarnie po szkołach, przedszkolach) i ciężko o fachową opinie. Jak pojeżdżę to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Od poniedziałki jeżdżę na  Michelin Crossclimat 205/55/16

Nocne opady śniegu pozwoliły na przetestowanie opon w drodze do pracy- trasa 30 km.

W mieście dużo śniegu- na osiedlu nie odśnieżone, "zaspy" ok 20 cm samochód przechodził równo i spokojnie. 

Na drogach głównych dużo błota pośniegowego, duże koleiny- dobra trakcja, samochód  wyciąga się w zadanym kierunku, hamowanie: zwalnia, ale nie staje dęba.

DK odśnieżona, czarna, miejscami biała- tutaj samochód zachowywał się przewidywalnie, pozwalał na wyprzedzanie, hamowanie skuteczne na białym, na czarnym rewelacja.

Opony w porównaniu do starych, choć wysokich (ponad 6 mm) zimówek rewelacja: kontrola i przewidywalność.

Jestem zadowolony z wyboru i polecam! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.