Skocz do zawartości

Temperatura silnika


osa_a

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Mam problem z temperaturą silnika. Według Multiecuscana oscyluje w granicach 68-75,8 na "rozgrzanym" silniku. Jak stoję w miejscu to jest wyższa, jak jadę to spada. Wskaźnik temperatury jest poniżej połowy skali (prawidłowa temp) lub spada minimalnie powyżej 1/4 skali. Jak wyłączyłem ogrzewanie to wskazówka podniosła się na prawidłową pozycję.

 

Miałem problem z prędkością dmuchawy (klimatronik, 2 strefy) i sterownik wysłałem do naprawy. Teraz wszystko działa, może to przypadek ale po tej naprawie zaczęły się wspomniane wyżej problemy z temp. silnika.

 

Multiecuscan pokazuje błąd B1919 (niby sterowanie elektrowentylatora) i drugi błąd taki sam z opisem zwarcie. O jaki elektrowentylator chodzi?

 

Jak ktoś ma pomysł co może by przyczyną niedogrzania sinika to proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

google podpowiada takie wyniki dla B1919, co by pasowało do wcześniejszych problemów z klimą zresztą

 

 

B1919 Fiat Grandepunto DTC Meaning B Body Code - Problem is antilock brake system, electronic suspension and steering systems. 1 MFG - Manufacturer Specific 9 Transmission 1 IC Circuit High Voltage 9 A/C System High Pressure High Temperature
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jestem po wymianie rozrządu i przy okazji termostatu. Mój problem z niedogrzaniem silnika jest podobny jak wcześniej. Tzn. teraz silnik osiąga wyższą temperaturę niż wcześniej ale i tak jest niedogrzany. Założony termostat to jakiś Vernet (ponoć dobry). Sam go wymieniałem i uszkodziłem taką dziwną złączkę post-131204-0-73455500-1482071516_thumb.jpg

którą się zakłada na termostat post-131204-0-90644000-1482071568_thumb.jpg

a na to wężyk (cienki) który idzie do zbiornika wyrównawczego. Ktoś wie za co ten element odpowiada? Czy jest konieczny. Teraz go pominąłem i wężyk założyłem bezpośrednio na termostat.

Na tej "złączce" są takie napisy: PAGF30 oraz 05306BC.

Nowy termostat był z czujnikiem temperatury. Może termostat jest sprawny tylko ta złączka jest konieczna?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostaty tej firmy nie są zaliczane do górnej półki części zamiennych. Termostat tej firmy polecany jest na forach chyba ze względu na cenę, na pewno pod względem jakości odbiega daleko od oryginału.  Potwierdzam, bo wymieniałem w PII i po 4 miesiącach po wymianie na wskaźniku temp. widać było niedoskonałość jego pracy, podobnie zachowywał się oryginał po 8 latach pracy. Ponownie go nie wymieniałem bo samochód sprzedałem a nowy właściciel wymienił go jako pierwszy element już miesiąc po zakupie.

Złączka ma ułatwić demontaż węża od układu chłodzenia. Jeżeli wąż założony bezpośrednio na króciec nie ma śladów przecieku to może tak pozostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostaty tej firmy nie są zaliczane do górnej półki części zamiennych. Termostat tej firmy polecany jest na forach chyba ze względu na cenę, na pewno pod względem jakości odbiega daleko od oryginału.  Potwierdzam, bo wymieniałem w PII i po 4 miesiącach po wymianie na wskaźniku temp. widać było niedoskonałość jego pracy, podobnie zachowywał się oryginał po 8 latach pracy. Ponownie go nie wymieniałem bo samochód sprzedałem a nowy właściciel wymienił go jako pierwszy element już miesiąc po zakupie.

Złączka ma ułatwić demontaż węża od układu chłodzenia. Jeżeli wąż założony bezpośrednio na króciec nie ma śladów przecieku to może tak pozostać.

 

Co do złączki to takiej odpowiedzi się spodziewałem :)

A termostat chyba muszę znów wymienić!! :(

Są gdzieś jakieś odpowietrzniki czy odpowietrza się tylko przez korek w zbiorniku wyrównawczym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Żeby nie tworzyć nowego wątku zapytam tutaj. Rozumiem, że do GP 1.4 16V da się kupić jedynie kompletny termostat z czujnikiem? Samego termostatu bez czujnika lub samego wkładu się nie dostanie? Jakiego producenta wybrać, żeby było niedrogo, a termostat trzymał parametry i nie padł po chwili? :) Wahler będzie ok?

 

U mnie problem podobny jak u kolegi. Termostat niby działa, bo wąż od chłodnicy pozostaje zimny w czasie nagrzewania, ale patrząc po wskaźniku to jakby się otwierał za wcześnie. Połowę skali osiąga mi tylko podczas jazdy w korkach lub na autostradzie przy prędkościach 120-130. Zwykle jest jedną kreskę poniżej połowy, podczas delikatnej jazdy na trasie czasem spadnie do 1/4 skali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie montowany jest Wahler ;) Rok temu wymieniałem, w fabrycznym skruszała i rozleciała się uszczelka zaworu - delikatnie przepuszczał. Wymieniłem na Wahler.

 

Termostatu bez czujnika, samego wkładu nie dostanie się. Po wymianie może okazać się, że po ponownym montażu opasek click r na rurze termostatu będzie leciał płyn. W moim przypadku kilkuletni już wygnieciony zdjęty wąż nie uszczelnił na nowo połączenia. Problem rozwiązałem stosując opaskę skręcaną. Można też wymienić wąż, ale opaska tańsza    ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.