Jump to content
Sign in to follow this  
osa_a

Temperatura silnika

Recommended Posts

Cześć

 

Mam problem z temperaturą silnika. Według Multiecuscana oscyluje w granicach 68-75,8 na "rozgrzanym" silniku. Jak stoję w miejscu to jest wyższa, jak jadę to spada. Wskaźnik temperatury jest poniżej połowy skali (prawidłowa temp) lub spada minimalnie powyżej 1/4 skali. Jak wyłączyłem ogrzewanie to wskazówka podniosła się na prawidłową pozycję.

 

Miałem problem z prędkością dmuchawy (klimatronik, 2 strefy) i sterownik wysłałem do naprawy. Teraz wszystko działa, może to przypadek ale po tej naprawie zaczęły się wspomniane wyżej problemy z temp. silnika.

 

Multiecuscan pokazuje błąd B1919 (niby sterowanie elektrowentylatora) i drugi błąd taki sam z opisem zwarcie. O jaki elektrowentylator chodzi?

 

Jak ktoś ma pomysł co może by przyczyną niedogrzania sinika to proszę o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie masz wpisanego auta w profilu, zadajesz pytanie i nie podajesz o jakie auto chodzi...

 

tego typu objawy na 'dzień dobry' kierują do termostatu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprawione :)
Pacjent to GP 1.4 16V (2006)

 

Masz pomysł o który elektrowentylator chodzi z tym błędem B1919?

Edited by Osa_a

Share this post


Link to post
Share on other sites

google podpowiada takie wyniki dla B1919, co by pasowało do wcześniejszych problemów z klimą zresztą

 

 

B1919 Fiat Grandepunto DTC Meaning B Body Code - Problem is antilock brake system, electronic suspension and steering systems. 1 MFG - Manufacturer Specific 9 Transmission 1 IC Circuit High Voltage 9 A/C System High Pressure High Temperature

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem po wymianie rozrządu i przy okazji termostatu. Mój problem z niedogrzaniem silnika jest podobny jak wcześniej. Tzn. teraz silnik osiąga wyższą temperaturę niż wcześniej ale i tak jest niedogrzany. Założony termostat to jakiś Vernet (ponoć dobry). Sam go wymieniałem i uszkodziłem taką dziwną złączkę post-131204-0-73455500-1482071516_thumb.jpg

którą się zakłada na termostat post-131204-0-90644000-1482071568_thumb.jpg

a na to wężyk (cienki) który idzie do zbiornika wyrównawczego. Ktoś wie za co ten element odpowiada? Czy jest konieczny. Teraz go pominąłem i wężyk założyłem bezpośrednio na termostat.

Na tej "złączce" są takie napisy: PAGF30 oraz 05306BC.

Nowy termostat był z czujnikiem temperatury. Może termostat jest sprawny tylko ta złączka jest konieczna?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostaty tej firmy nie są zaliczane do górnej półki części zamiennych. Termostat tej firmy polecany jest na forach chyba ze względu na cenę, na pewno pod względem jakości odbiega daleko od oryginału.  Potwierdzam, bo wymieniałem w PII i po 4 miesiącach po wymianie na wskaźniku temp. widać było niedoskonałość jego pracy, podobnie zachowywał się oryginał po 8 latach pracy. Ponownie go nie wymieniałem bo samochód sprzedałem a nowy właściciel wymienił go jako pierwszy element już miesiąc po zakupie.

Złączka ma ułatwić demontaż węża od układu chłodzenia. Jeżeli wąż założony bezpośrednio na króciec nie ma śladów przecieku to może tak pozostać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostaty tej firmy nie są zaliczane do górnej półki części zamiennych. Termostat tej firmy polecany jest na forach chyba ze względu na cenę, na pewno pod względem jakości odbiega daleko od oryginału.  Potwierdzam, bo wymieniałem w PII i po 4 miesiącach po wymianie na wskaźniku temp. widać było niedoskonałość jego pracy, podobnie zachowywał się oryginał po 8 latach pracy. Ponownie go nie wymieniałem bo samochód sprzedałem a nowy właściciel wymienił go jako pierwszy element już miesiąc po zakupie.

Złączka ma ułatwić demontaż węża od układu chłodzenia. Jeżeli wąż założony bezpośrednio na króciec nie ma śladów przecieku to może tak pozostać.

 

Co do złączki to takiej odpowiedzi się spodziewałem :)

A termostat chyba muszę znów wymienić!! :(

Są gdzieś jakieś odpowietrzniki czy odpowietrza się tylko przez korek w zbiorniku wyrównawczym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpowietrznik jest na chłodnicy, po prawej stronie. Pozostała część układu odpowietrza się automatycznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby nie tworzyć nowego wątku zapytam tutaj. Rozumiem, że do GP 1.4 16V da się kupić jedynie kompletny termostat z czujnikiem? Samego termostatu bez czujnika lub samego wkładu się nie dostanie? Jakiego producenta wybrać, żeby było niedrogo, a termostat trzymał parametry i nie padł po chwili? :) Wahler będzie ok?

 

U mnie problem podobny jak u kolegi. Termostat niby działa, bo wąż od chłodnicy pozostaje zimny w czasie nagrzewania, ale patrząc po wskaźniku to jakby się otwierał za wcześnie. Połowę skali osiąga mi tylko podczas jazdy w korkach lub na autostradzie przy prędkościach 120-130. Zwykle jest jedną kreskę poniżej połowy, podczas delikatnej jazdy na trasie czasem spadnie do 1/4 skali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabrycznie montowany jest Wahler ;) Rok temu wymieniałem, w fabrycznym skruszała i rozleciała się uszczelka zaworu - delikatnie przepuszczał. Wymieniłem na Wahler.

 

Termostatu bez czujnika, samego wkładu nie dostanie się. Po wymianie może okazać się, że po ponownym montażu opasek click r na rurze termostatu będzie leciał płyn. W moim przypadku kilkuletni już wygnieciony zdjęty wąż nie uszczelnił na nowo połączenia. Problem rozwiązałem stosując opaskę skręcaną. Można też wymienić wąż, ale opaska tańsza    ;)

Edited by krowka

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie oryginalnie był zamontowany Behr. Zamówiłem przez serwis oryginał i też przyszedł Behr. Nowego Verneta wywaliłem, włożyłem oryginał i jest elegancko :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.