Skocz do zawartości

Diagnostyka problemów z sondą lambda


Vadero

Rekomendowane odpowiedzi

Walczę od jakiegoś czasu z sondami lambda w Yarisie mkII 1.33 2010r z LPG

 

Sprawa taka - ciągle wywala check i nawraca błąd zbyt wysokiego lub zbyt niskiego sygnału z sondy.

 

Auto trafiło do mechanika - wymienił drugą sondę - błąd wrócił

Reklamowaliśmy - wymienił jeszcze raz drugą sondę - błąd wrócił.

Pojechałem do gaziarza - sprawdzili instalację - to nie ich wina. Mają rację - wyłączyłem instalkę LPG - podczas jeżdżenia na benzynie - błąd wrócił.

Wymieniłem pierwszą sondę lambda - błąd wócił

 

No i tak się bujam i bujam z tym. Jakies sugestie? ;]

 

 

Mój plan - gaziarz wymienił drugą sondę na jakiś zamiennik - może winna jest kiepawa sonda? Z tym że błąd taki sam jak przed wymianami... Jednak mi się pomysły kończą i myslę, czy nie kupić ori drugiej sondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przed tymi wymianami sprawdzone były kable sygnałowe?

 

nie ma błędu komunikacji, ani sygnału. Kable prześledziłem "na oko" wyglądają ok.

 

Najbardziej wkurzające w tej diagnostyce jest to, że skasuję błąd, jeżdże 2 dni i jest ok po czym wyskakuje. Nie chce od razu wyskoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza, druga sonda tzn pierwsza masz na myśli sonda przed katem a druga sonda to ta za katem? Check której sondy wywala? Podmieniłbym sondy miejscami jeśli jest taka możliwość.

 

podmieniłem - to samo... cały czas błąd drugiej sondy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd 2 sondy - ale konkretnie jaki?

U mnie co jakiś czas pojawia się błąd grzałki drugiej sondy. Błąd sam gaśnie po kilku uruchomieniach.

Mam już kupioną nową, oryginalną sondę - czeka na wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




nie ma błędu komunikacji, ani sygnału. Kable prześledziłem "na oko" wyglądają ok.



Najbardziej wkurzające w tej diagnostyce jest to, że skasuję błąd, jeżdże 2 dni i jest ok po czym wyskakuje. Nie chce od razu wyskoczyć.

 

Tomek z błędami to nie jest jest tak prosto, nie zawsze to co wyskakuje jest tym co trzeba naprawiać.

Z sondą generalnie pierwsze co trzeba sprawdzić jak są problemy z sygnałem to kable do przedzwonienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek z błędami to nie jest jest tak prosto, nie zawsze to co wyskakuje jest tym co trzeba naprawiać.

Z sondą generalnie pierwsze co trzeba sprawdzić jak są problemy z sygnałem to kable do przedzwonienia.

 

Jak pisałem kable ok. Te błędy to zbyt niskie albo zbyt wysokie wskazanie z sond, a nie błędy z powodu braku styku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabelki przy wtyczce nie mogą być lutowane, dlatego pytałem.

Kiedyś jak się doktoryzwałem z sond przy diagnostyce w Almerze, to jeszcze wyczytałem, że przy jednej uszkodzonej, szybko może paść druga...

Czyli wymieniamy drugą, a niesprawne były obie, to ta nowa może się zepsuć, zanim wymienimy pierwszą i kółko się zamyka ;]

 

Potrzebne byłyby dwie sprawne sondy, żeby to sprawdzić. Ale to ciężko taki towar pożyczyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz błąd drugiej sondy, wymiana nie pomogła, podmianki cuda wianki to szukałbym przyczyn w katalizatorze. Druga sonda pełni rolę diagnostyczną sprawności działania katalizatora. Sprawdzałeś jej przebieg napięcia w funkcji czasu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz błąd drugiej sondy, wymiana nie pomogła, podmianki cuda wianki to szukałbym przyczyn w katalizatorze. Druga sonda pełni rolę diagnostyczną sprawności działania katalizatora. Sprawdzałeś jej przebieg napięcia w funkcji czasu?

Tak, wykresy ok. Problemem jest to co mowie - blad wywala no raz na dwa/trzy dni jeżdżenia czyli co 200-300km. Musialbym caly czas miec wpiety laptop i robic logi ;]

Yarisy są znane z padających katów - a wlasciwie z tego ze są bardzo czule na male obnizenie sprawnosci kata. Tylko wtedy wywala inne błędy (chyba p0420). U mnie tego bledu nigdy nie bylo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiste, ze nie wywala bledu od razu. Samodiagnostyka drugiej sondy nie dziala caly czas, musi spelniac konkretne warunki, mozesz ich nie wywolac nawet przez kilka dni jazdy. A potem na chwile wywolasz i masz blad. Tez szukalbym przyczyny w katalizatorze. Tanim sposobem sprawdzenia moze byc wkrecenie tulejki oddalajacej sonde od przeplywu spalin, tzw. emulatora, antifoulera, CEL-fixa czy jakkolwiek inaczej na to mowia.

 

Przykladowy: http://sprzedajemy.pl/katowy-emulator-sondy-lambda-100-sprawdzone-dzialanie-nr1372506

 

Wkrec, skasuj bledy i zobacz czy wyskocza. Nie wyskocza to masz problem z katem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Tez szukalbym przyczyny w katalizatorze. Tanim sposobem sprawdzenia moze byc wkrecenie tulejki oddalajacej sonde od przeplywu spalin, tzw. emulatora, antifoulera, CEL-fixa czy jakkolwiek inaczej na to mowia.

 

Ale tu nie o błędzie P0420 mowa. Oczywiście można spróbować zamontować tulejkę za kilka złotych, ale to raczej nie to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak myślę.

 

jeżeli ta uniwersalna jest od denso to bym nie zmieniał...

 

arisy są znane z padających katów - a wlasciwie z tego ze są bardzo czule na male obnizenie sprawnosci kata.

 

a tak to mają wszystkie toyoty i lexusy...komputer jest czuły bardzo na niedomagania i potrafi szybko wywalić checka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.