Grzaniec Napisano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2016 Czołem A ja znów dłubię Jakby to kogoś interesowało, to wrzucam kilka zdjęć - tym razem odbudowa Jawy 350 typ 634 z roku 1982. Egzeplarz przyjechał do mnie kompletny, przywiózł go pierwszy właściciel, pan c.a 60 letni. Jawa ma przebieg 10 kkm, nic jej nie brakuje, ale czas zrobił swoje. Ponad 20 lat stała zapomnina, aż do 1.12 kiedy to trafiła do mnie. Silnik się kręci, ale przepustnica przyspawała się do gaźnika Na razie rozebrana i gotowa na piling w piachu. Więcej zdjęc na FB --> Garaż u Pawła https://www.facebook.com/Gara%C5%BC-u-Paw%C5%82a-1734026596918258/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2016 Do tego chociaż jeszcze części nowe kupisz. Na białych blachach czy na żółtych będzie? Ja zabieram się za remont 250 353, ale będzie go robił Czech entuzjasta. Mnie się nie chce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 8 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2016 Do tego chociaż jeszcze części nowe kupisz. Na białych blachach czy na żółtych będzie? Ja zabieram się za remont 250 353, ale będzie go robił Czech entuzjasta. Mnie się nie chce Podobno docelowo na żólte. Wielu się nie chce kolejkę mam prawie do czerwca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norek2 Napisano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2016 W młodości chciałem chciałem mieć taki motor ale nie miałem kasy ;,jak zdobyłem pieniądze to kupiłem auto trzymam kciuki ,trafił Ci się zadbany egzemplarz .Będę śledził temat . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 8 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2016 Z tym zadbaniem to nie jest tak różowo...zadbany nie trafiłby na kompleksową odbudowę . Najważniejsze, że jest w jednym kawałku i nie ma wiejskich patentów i drutu . Powalczę z felgami i tłumikiem- mooooże uda się uratować chromy, bo właściciel raczej nie chciałby iść w nowe chromowanie ($$$$). Napewno Jawa dostanie nowy lakier, nowe łożyska ramy i silnika, tak samo uszczelniacze, uszczelki, przegląd i ewentualna naprawa elektryki. Po otwarciu silnika ocenię stan wału - wg właściciela lepiej zrobić regenerację wału / szlif cylindrów, jeżeli będzie to konieczne niż inwestować spore pieniadze w chromy. Wczoraj udało się zdjąć jedną 34 letnią oponę za pomocą łyżek - to było wyzwanie i po rozszprychowaniu felgi zrobiłem na razie delikatną polerkę - nie jest źle, ale jeszcze nie idealnie. Będziemy walczyć dalej ale dzisiaj drugie koło podrzuciłem już do znajomej wulkanizacji w celu usunięcia opony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2016 @ To JEST zadbany sprzęt. Nie wiem po kiego kazdy sprzet pakujesz do piachu gdy powłoka lakiernicza jest w stanie dobrym. Nie idealnym ale ja bym zrobił detailing lakieru, chodzi o to by uzyskac jak najwięcej z oryginału - tak, nie będzie po tym idealny i tak, taki właśnie wg mnie ma być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 9 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2016 @ To JEST zadbany sprzęt. Nie wiem po kiego kazdy sprzet pakujesz do piachu gdy powłoka lakiernicza jest w stanie dobrym. Nie idealnym ale ja bym zrobił detailing lakieru, chodzi o to by uzyskac jak najwięcej z oryginału - tak, nie będzie po tym idealny i tak, taki właśnie wg mnie ma być. Taaaa, detailing mówisz..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2016 Ok, przekonałeś mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 12 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2016 Jawa przechodzi właśnie piling w piaskarni. Jak dobrze pójdzie, to dziś będzie odarta ze wszystkiego . No i lakierujemy . Jak się uda to w następny weekend mooooże zacznę pomału składać. Niestety - graty do ocynku nawet jeszcze nie oczyszczone, zejdzie mi z tym ze 2 wieczory, potem trzeba to podrzucić do cynkowni - liczę, że tuż przed świętami do mnie wrócą. Bez ocynków nie założę nawet wahacza, nie mówiąc o zapleceniu kół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 14 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 Jawa wróciła - odarta ze wszystkiego Dzisiaj idzie do lakieru A jak jej nie było, to zrobiłem sobie nowy mebel do garażu ... mogę prasować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2016 @ jednego czego zazdroszczę to garażu i narzędzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 19 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 @ jednego czego zazdroszczę to garażu i narzędzi E tam...garaż mam na 2 stanowiska, w lecie dobudowałem jeszcze 16m2 na moje moto i synów - a i tak miejsca mam za mało. Moje auto już nie garażuje, auto żony przy niektórych pracach jak lakierowanie czy szlifowanie też wyjeżdża...tak na dobrą sprawę przydałoby mi się jeszcze ze 30m2 tylko do dłubania - ale to moze kiedyś A narzędzia - coś tam mam, ale cały czas uzupełniam. Właśnie jedzie do mnie komora do szkiełkowania - nie mogę się doczekać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 @ jeszcze trochę się pochwal, a sobie nie popiszesz ale szczerze naprawdę Tobie zazdroszczę Życzę, żeby robota nigdy się nie pieprzyła, a efekt przerastał oczekiwania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 20 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 @ jeszcze trochę się pochwal, a sobie nie popiszesz ale szczerze naprawdę Tobie zazdroszczę Życzę, żeby robota nigdy się nie pieprzyła, a efekt przerastał oczekiwania Dzięki, staram się Tymczasem Jawa w podkładzie....myślałem, że przed świętami zdążę jeszcze rzucić lakier, ale chyba nie ma sensu się spinać, bo bez klamotów z ocynku i tak nie ruszę montażu... Może dziś otworzę silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 23 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Otworzyłem silnik....przebieg 10 kkm. Skrzynia biegów jak nowa, zębatka zdawcza jak nowa. Cylindry po pomiarze bez oznak zużycia. Korby na stopach zero luzu. Myślę, fajnie....ale doszedłem do wału korbowego. Na filmiku widać a przede wszystkim słychać jak pięknie gra środkowe łożysko Nie było wyjścia i wał został rozpołowiony a łożysko wymienione. A potem zabawa w centrowanie....udało się zrobić czopy na 1 setkę, a przeciwwagi na 1 dychę....mniej nie dam rady, ale ta dycha jest w jednym punkcie na wszystkich 4 przeciwwagach, więc sądzę, że będzie dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Sam robiłeś wał?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 23 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Sam robiłeś wał?? Ano sam Na korbach nie było żadnego luzu, więc nie musiałem zdejmować przeciwwag przy korbach. Rozdzieliłem tylko 2 pary przeciwwag, żeby wymienić środkowe łożysko. Gdyby korby były do regeneracji, pewnie bym się za to nie brał, ale tak - czemu nie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Rok temu dłubałem Simka SR50 (piasek, proszek, wsio co trzeba nowe, polerki ...) w zasadzie to był mój pierwszy projekt hobbystyczny (po okresie słomianego zapału ). Twoją robotę odnosiłem do swojej, ale po zdjęciach z obróbki wału spadam do yamki Respect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 23 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Rok temu dłubałem Simka SR50 (piasek, proszek, wsio co trzeba nowe, polerki ...) w zasadzie to był mój pierwszy projekt hobbystyczny (po okresie słomianego zapału ). Twoją robotę odnosiłem do swojej, ale po zdjęciach z obróbki wału spadam do yamki Respect E tam,,,nie ma w tym większej filozofii - więcej jest zabawy z centrowaniem niż samej roboty. Rozdzieliłem pary przeciwwag za pomocą śrub - zeszły bez problemu i bez większej siły - czyli tak jak powinny. Potem poszło nowe łożysko i ponownie wprasowałem parę przeciwwag na czop za pomocą prasy. Cały pic polega na odpowiednim zdystansowaniu pomiędzy przeciwwagami podczas wprasowywania na czop - dłużej mi zajęło dobranie dystansu 13,5mm między przeciwwagi niż samo wprasowanie na czop . No i potem oczywiście zabawa z centrowaniem w kłach tokarki.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 2 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2017 Jawa jeszcze w częściach, bo przez te święta i przełom roku miałem trochę mniej czasu, ale cośtam już widać.... Lakier czerwony i szary na gotowo: Wróciła drobnica z ocynku A w międzyczasie doszła kabinka do szkiełkowania - pierwsze testy nastrajają bardzo pozytywnie. Na początek wziąłem granulat szklany 100-200 mikronów i zaczyna być fajnie Zbudowałem też piaskarkę syfonową i jestem w trakcie budowy kompresorka....wydajność ma być na poziomie 600-700 l/min, więc mam nadzieję, że tym to już będę mógł sobie dmuchnąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2017 Jakiej mocy masz silnik elektryczny, bo dla 700l/min to już trzeba coś konkretnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 3 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2017 Jakiej mocy masz silnik elektryczny, bo dla 700l/min to już trzeba coś konkretnego Silnik 4kW - niestety musiałem zapodac dość duże koło pasowe, bo to silnik 1420 rpm. Do tej pompy producent zaleca silnik 3-5 kW, więc sądzę, że nie powinno być problemu, a z tego co czytałem w sieci, to kilku ludzików zbudowało kompresory z taką pompy i silnikiem 3 kW i dają sobie spokojnie radę. Presostat ustawiony będzie na 8 bar, niby pompa może podobno nabić nawet 12, ale do moich zastosowań 8 zupełnie styka, nie chcę męczyć niepotrzebnie pompy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 16 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2017 Wczoraj zacząłem montaż. Wszystkie detale aluminiowe poza jednym karterem wyszkiełkowane, lakier na ramie, zbiorniku, boczkach, błotnikach wszędzie nowy. Cylindry pomalowane żaroodpornym. Wczoraj udało się wrzucić wahacz, lagi, airbox....dzisiaj mam nadzieję działać dalej. Czekam jeszcze na opony i felgi, więc jak na razie sprzęt nie stanie na kołach.....ale może pod koniec tygodnia się to zmieni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 17 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2017 Składamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2017 Od środka te kartery też szkiełkujesz? Jak to potem myjesz, bo można problemów sobie narobić. Czytałeś? http://motors-creator.blogspot.com/2016/11/bmw-r35-czysty-silnik.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 17 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2017 Nie bardzo mogę sobie wyobrazić szkiełkowanie tylko od zewnątrz. Nie da się osłonić wnętrza. Ale oczywiście po szkiełkowaniu, przed montażem wszystko jest kilka razy myte w myjce (chemia, nafta) i sprężone powietrze....dużo powietrza :). BTW - słyszałem o magikach, co kompletny, zmontowany silnik szkiełkują - nawet oleju nie spuszczają - fajnie to musi pracować, tylko, że pewnie krótko . A z drugiej strony - kiedyś do oleju dla wyciszenia skrzyni czy mostu dosypyeało się trocin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2017 Jak wyczyściłeś to spoko, choć jeśli zapoznałeś się z info z linku to widać, że nie jest to takie proste. Z drugiej strony dwusuwowi powinno mniej szkodzić... Teraz nie potrzeba trocin-są motodoktory Trociny chyba i tak były/są mniej zabójcze od korundu/szkła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 19 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2017 Zaczyna chyba przypominać motocykl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOM_NIK Napisano 19 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2017 Robi wrażenie :). Naprawdę sporo czasu i serca w to wkładasz. Wiem ile miałem radości jak moja WSK wracała z zaświatów aktualnie fiat 126 jest na tej ścieżce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 23 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2017 Jawy przybywa Żeby nie dziurawa dętka, to w miniony weekend stałaby już na dwóch kołach.... Był plan na pierwszy rozruch w weekend, ale zapomniałem kupić uszczelniacza wałka zdawczego i dopiero dziś może Jawa ożyje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 26 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2017 No to prawie gotowe....zostały drobiazgi i poszukanie złodzieja Co prawda to tylko złodziej prądu, ale sprawił, że Jawa żre baterię na postoju. Wczoraj zmierzyłem pobór prądu przy wyłączonych odbiornikach i wyszło 0,5A.....IMO za dużo przy baterii 11Ah. Mam pewne podejrzenia i dziś może namierzę złodzieja Jawa wygląda tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2017 Nie wiem czy to choroba,czy jakaś inna przypadłość żeby bawić się w takie roboty. Dostałem motocykl "TUŁA" TMZ 5.951,który dziesięć lat przeleżał na działce pod płotem.Zabawa w odbudowę i uruchomienie pochłonęła trochę czasu i kasy. Rozebrałem ten "wynalazek" do najdrobniejszej śrubki.Piaskowanie,malowanie proszkowe ,elektroniczny bezstykowy zapłon itp.Brakuje oryginalnej dźwigni zmiany biegów.Jeździ mam tylko kłopot z wyskakującym drugim biegiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 26 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2017 Godzinę temu, irekw napisał: Nie wiem czy to choroba,czy jakaś inna przypadłość żeby bawić się w takie roboty. Dostałem motocykl "TUŁA" TMZ 5.951, Wow....tuły to ja nie widziałem już pewnie ze 20 lat....do tego nic nie ma, jak udało Ci się kupić cokolwiek?? Tam chyba był jakiś patent - prądnico - rozrusznik, dobrze kojarzę? Pokaż foty tej Tuły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2017 Dobra robota. Ładny sprzęt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2017 a 250 ccm, 1962 rok nie chciałbyś się zająć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 26 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2017 6 minut temu, mrarek napisał: a 250 ccm, 1962 rok nie chciałbyś się zająć? Czemu nie...problem jest taki, że na tę chwilę pierwszy wolny termin mam na czerwiec-lipiec . Wczoraj przyjechał kolejny PRL (komar 1976, już go prawie rozebrałem). Potem mam jeszcze 4 sztuki jeden po drugim. A robię to tylko popołudniami i wieczorami + weekendy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2017 Tuła.Tak posiada prądnico rozrusznik fajna sprawa. Organizowanie części to w chwili obecnej duży problem.Po jeden element wydechu jechałem z Lublina w Bieszczady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2017 11 minut temu, Grzaniec napisał: Czemu nie...problem jest taki, że na tę chwilę pierwszy wolny termin mam na czerwiec-lipiec . Wczoraj przyjechał kolejny PRL (komar 1976, już go prawie rozebrałem). Potem mam jeszcze 4 sztuki jeden po drugim. A robię to tylko popołudniami i wieczorami + weekendy. nie pali mi się... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomrad Napisano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2017 Super ta Jawka... , w zasadzie oprócz tłumików fabryczny stan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 26 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2017 4 minuty temu, Tomrad napisał: Super ta Jawka... , w zasadzie oprócz tłumików fabryczny stan. Tłumiki na razie zostały stare - są tylko wyczyszczone i wypolerowane. Niestety prawy ma ślady po wypadku, który kiedyś miała Jawa. Być może będą nowe tłumiki, ale to zależy od właściciela, a właściwie od jego portfela Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2017 Piekna i piękna robota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 27 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2017 16 godzin temu, Wojtas_BB napisał: Piekna i piękna robota Dzięki, staram się Efekt końcowy też mi się podoba. Najgorsze jest to, że chyba zaskoczył właściciela - wysłałem mu zdjęcia i opis motocykla i nie ma odzewu. Albo zaniemówił z wrażenia albo nie poznał swojego motocykla..... Jak na razie czekam na reakcję.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 27 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2017 Wspaniała! Brawo! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rob3rt Napisano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2017 @Grzaniec kawał dobrej roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 31 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 OK, to mogę powiedzieć, że Jawa gotowa. Były problemy oczywiście z ładowaniem, ale wymiana regulatora na elektroniczny przyniosła rezultat. Ładowanie 7,54V na wolnych obrotach. Wzbudzenie już1000 rpm. Silnik po regulacjach, ssprzęgło ustawione. Światła, kierunkowskazy, kontrolki - wszystko sprawne. A tak pracuje Zwei Zylinder Zweitakt https://youtu.be/9QZZZX8kkOU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Zawsze mam polew z tego trabantopodobnego dźwięku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 31 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Godzinę temu, Cinek napisał: Zawsze mam polew z tego trabantopodobnego dźwięku. Dwucylindrowy dwusuw....jak trampek to i podobnie "warczy" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 5 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2017 Dnia 31.01.2017 o 12:42, Grzaniec napisał: Dwucylindrowy dwusuw....jak trampek to i podobnie "warczy" mam łudząco podobną pompę v2090. Napędza ją silnik 3,5kW, zbiornik 140L. Działa bez zarzutu - jednakże musiałem ponawiercać wiertłem 10 puszki od filtra bo się zatykała. Po nawierceniu pompuje dużo szybciej i łatwiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 12 godzin temu, Marecki78 napisał: mam łudząco podobną pompę v2090. Napędza ją silnik 3,5kW, zbiornik 140L. Działa bez zarzutu - jednakże musiałem ponawiercać wiertłem 10 puszki od filtra bo się zatykała. Po nawierceniu pompuje dużo szybciej i łatwiej Moja pompa ma również symbol v2090. Silnik do niej to 4kW, zbiornik 80L. Od zera do 8 bar bije w 1minutę i 10s...więc z wyliczenia wydajność wychodzi lekko ponad 500L/min. Pompa kręci się u mnie na najniższych dopuszczalnych obrotach, czyli 940 rpm. Twój patent może mieć sens, muszę przetestować, bo faktycznie od ok. 6bar słychać jak pompa ma ciężej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marecki78 Napisano 6 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 3 minuty temu, Grzaniec napisał: Moja pompa ma również symbol v2090. Silnik do niej to 4kW, zbiornik 80L. Od zera do 8 bar bije w 1minutę i 10s...więc z wyliczenia wydajność wychodzi lekko ponad 500L/min. Pompa kręci się u mnie na najniższych dopuszczalnych obrotach, czyli 940 rpm. Twój patent może mieć sens, muszę przetestować, bo faktycznie od ok. 6bar słychać jak pompa ma ciężej. U mnie było bardzo podobnie. Podejdź do pompy i zobacz jak zasysa dekle obudowy filtra. Ja ponawiercałem otwory, chodzi głośniej ale zdecydowanie lżej a pompa jak pompa - jedna chińszczyzna ale póki co działa bez zarzutu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.