Skocz do zawartości

C4GP a Grand Espace-tylko automaty


Parowoz

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie znawcy Francji.

Rozmyślam nad którymś z tych aut z produkcji po 2010 roku.

Skrzynia automat

Silnik raczej 2,0(może 3,0 w renault-jak sporo lepszy)

Wyposażenie raczej bogatsze(skóra-ksenon)

 

Powiedzie które auto ma jakie plusy i jakie minusy i nad która maszyną byście się bardziej skupili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie znawcy Francji.

Rozmyślam nad którymś z tych aut z produkcji po 2010 roku.

Skrzynia automat

Silnik raczej 2,0(może 3,0 w renault-jak sporo lepszy)

Wyposażenie raczej bogatsze(skóra-ksenon)

 

Powiedzie które auto ma jakie plusy i jakie minusy i nad która maszyną byście się bardziej skupili.

 

Benzyny czy Diesele ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o automaty w C4GP to szukac tylko takich co mają wajchę z 5 położeniami PRNDM - klasyczny automat, jak są 4 położenia RNAM to omijać z daleka - kichowaty robot MCP. Silniki w C to max. są 2,0. Benzyny rzadkie, diesle HDI częstsze, raczej polecane. Silniki pow. poj. 2,0 to raczej w Renault Espace. Z tym, że diesle V6 dCi były chyba wadliwe, o benzynach 3,5V6 nie słyszałem o wadach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o automaty w C4GP to szukac tylko takich co mają wajchę z 5 położeniami PRNDM - klasyczny automat, jak są 4 położenia RNAM to omijać z daleka - kichowaty robot MCP. Silniki w C to max. są 2,0. Benzyny rzadkie, diesle HDI częstsze, raczej polecane. Silniki pow. poj. 2,0 to raczej w Renault Espace. Z tym, że diesle V6 dCi były chyba wadliwe, o benzynach 3,5V6 nie słyszałem o wadach.

3,5 v6 to silnik nissana, ma dobre opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie znawcy Francji.

Rozmyślam nad którymś z tych aut z produkcji po 2010 roku.

Skrzynia automat

Silnik raczej 2,0(może 3,0 w renault-jak sporo lepszy)

Wyposażenie raczej bogatsze(skóra-ksenon)

 

Powiedzie które auto ma jakie plusy i jakie minusy i nad która maszyną byście się bardziej skupili.

 

A do czego Ci ten samochód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do hodowli królików ?   :hmm:

 

To musisz kupić po prostu z kratką.

 

A jeśli uważasz, że pytanie o cel posiadania samochodu jest głupie, to kup ten, który ci się bardziej podoba.

 

Ja długo wybierałem pomiędzy C4GP a Espace i wybrałem docelowo Espace.

To są   inne  samochody. do  innych zastosowań. I maja inną filozofię ich kształtu.

No, ale jak masz hodować króliki, to nie będę pisał, czemu tak wybrałem, bo dla ciebie i tak to jest obojętne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musisz kupić po prostu z kratką.

 

A jeśli uważasz, że pytanie o cel posiadania samochodu jest głupie, to kup ten, który ci się bardziej podoba.

 

Ja długo wybierałem pomiędzy C4GP a Espace i wybrałem docelowo Espace.

To są   inne  samochody. do  innych zastosowań. I maja inną filozofię ich kształtu.

No, ale jak masz hodować króliki, to nie będę pisał, czemu tak wybrałem, bo dla ciebie i tak to jest obojętne.

Chyba musiasz patrzeć kto odpisuje.

Auto ogólnie do wypadów na zawody rowerowe(4 osoby+3-4 rowery)

Wiem że Espace jest większy, ale C4 pojemnościowo też wystarczy.

Bardziej mi chodzi który silnik diesla lepszy, a która skrzynia jest najmniej awaryjna, a jak co to tańsza w naprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba musiasz patrzeć kto odpisuje.

Auto ogólnie do wypadów na zawody rowerowe(4 osoby+3-4 rowery)

Wiem że Espace jest większy, ale C4 pojemnościowo też wystarczy.

Bardziej mi chodzi który silnik diesla lepszy, a która skrzynia jest najmniej awaryjna, a jak co to tańsza w naprawie.

 

Na silnikach 3.0 się nie znam, ale wiem jedno - espacem dojedziesz na zawody bardziej komfortowo. A jeśli to są jeszcze zawodnicy tędzy w barach, to w espace są szersze fotele z tyłu.

Jeszcze są kwestie ergonomii - espace jest po prostu specyficzny i długo wkurzał mnie brak ergonomii w rozmieszczeniu przycisków, radia itp. W citroenie wszystko jest pod ręką, a w espace - wszystko pochowane.

Dodatkowo relingi - jak chcesz wozić rowery na dachu, to relingi espace są wygięte w łuk i trzeba dokupować specjalne stojaki na rowery, aby stały prosto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba musiasz patrzeć kto odpisuje.

Auto ogólnie do wypadów na zawody rowerowe(4 osoby+3-4 rowery)

Wiem że Espace jest większy, ale C4 pojemnościowo też wystarczy.

Bardziej mi chodzi który silnik diesla lepszy, a która skrzynia jest najmniej awaryjna, a jak co to tańsza w naprawie.

 

Rozumiem, że rowery na dachu lub na haku? Mi się wydaje, że relingi w espace są poziome (potrzeba jedynie mocowań na szersze belki - nie kwadratowe)

Do środka w espace przy 4 osobach wchodzą 2 rowery (szosy i 26" bez zdejmowania kół). W twentyninerach pewnie trzeba by koło zdjąć, albo wyjąć jeden fotel.

 

Nie wiem jak w C4GP, ale w espace do bagażnika dostaniesz się od kabiny (przez pochylane oparcia foteli) nawet jak masz rowery na haku.

 

Ja mam EIV Initiale Paris 2.0 dci 170 KM - silnik nissana z łańcuchem, ze skrzynią auto 6. Na razie 136 kkm i jedyna usterka to poziomowanie ksenonów. (Wcześniej w historii coś tam było z zawieszeniem i zamkami drzwi ale nie wiem, co dokładnie)

 

Jak chcesz obejrzeć i się przymierzyć to zapraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Mi się wydaje, że relingi w espace są poziome (potrzeba jedynie mocowań na szersze belki - nie kwadratowe)

 

Widać, że nie używałeś relingów ;)

Ja zakupiłem boxa i musiałem zrobić adaptery niwelujące krzywiznę.

Jest tak z 5 cm różnicy pomiędzy środkiem a bokami.

Przyłóż sobie jakąś deskę, to zobaczysz.

 

Zastanawiam się, jak rowery wozić w ilości więcej niż 1 szt na standardowych dachowych stojakach.

post-141457-0-12898500-1481742287_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że nie używałeś relingów ;)

Ja zakupiłem boxa i musiałem zrobić adaptery niwelujące krzywiznę.

Jest tak z 5 cm różnicy pomiędzy środkiem a bokami.

Przyłóż sobie jakąś deskę, to zobaczysz.

 

Zastanawiam się, jak rowery wozić w ilości więcej niż 1 szt na standardowych dachowych stojakach.

attachicon.gifreling.png

 

ale chyba relingi, które pokazujesz są od eurovana.

Miałem wcześniej C8 i tam rzeczywiście był spory łuk.

Ale w espace wydaje mi się, że jest w miarę poziomo. 3 sztuki woziłem i było ok.

 

A tak BTW, co Ci przeszkadza przechylony box? Przecież się nic z niego po drodze nie wysypie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chyba relingi, które pokazujesz są od eurovana.

Miałem wcześniej C8 i tam rzeczywiście był spory łuk.

Ale w espace wydaje mi się, że jest w miarę poziomo. 3 sztuki woziłem i było ok.

 

A tak BTW, co Ci przeszkadza przechylony box? Przecież się nic z niego po drodze nie wysypie.

 

Mam Espace i wiem, jak wyglądają relingi. Są takie, jak na zdjęciu. Od Eurovana są zupełnie inne.

Jak założyłem boxa, to dotykał relingu punktowo i się chwiał. A jak dociągnąłem mocowania, to się odkształcił i klapa się nie zamykała.

Musiałem zrobić dystanse na mocowaniach a i tak teraz box ma 3 punkty styku z relingiem, więc słabo.

 

 

Aby zamocować boxa trzeba dokupić mocowania

KIT__45943_zoom.jpg

 

albo zrobić własne, jak ja zrobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Espace i wiem, jak wyglądają relingi. Są takie, jak na zdjęciu. Od Eurovana są zupełnie inne.

Aby zamocować boxa trzeba dokupić mocowania

KIT__45943_zoom.jpg

 

albo zrobić własne, jak ja zrobiłem.

 

No patrz, ja też mam espace i jeździłem i z 3 rowerami i z napchanym boxem i nie miałem problemów :hmm:

Który rocznik? (mój 12) Może jakieś różnice konstrukcyjne są?

Do rynienek rowerowych mam mocowania podobne do tych na zdjęciach, a box miał szerokie metalowe klamry i weszły na relingi bez dodatkowych sztuczek.

 

W porównaniu z eurovanem bagażnik dachowy espace to bajka :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wróćmy do tematu :)

 

jak diesele to TYLKO PSA :) HDi bije na głowę wszystko, dCi to padaka straszna

Które to ma być ewentualnie C4GP ? do 2013 czy po 2013

W GP do 2013 były montowane 3 2.0HDi z AISINem AM6 - dobra mocna skrzynia

138 FAP, 163 FAP i 150 FAP

po 2013 jest juz tylko 1 2.0HDi BlueHDi 150FAP z EAT6 następca AM6

Miałem I z 138FAP z AM6 i mam II 150FAP z EAT6 oba polecam wszystkim lubiącym bezobsługowość jednostki napędowej :)

 

co do wożenia rowerów ty tylko platforma na hak :) reszta się nie nadaje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat 2.0dci to silnik Nissana, ktory zbiera bardzo dobre opinie ;)

 

taaak, :) 170KM :) jako jedyny :)

"najlepsze" opinie zbierają 2.2dCi i 3.0dCiV6 właśnie z Espace'a :) o 1.5dCi czy 1.9dCi z innych modeli chyba nie warto nawet wspominać :)

a jakąż to skrzynię montuje Reno do tych dieseli, w starszych było słabe DP0,które również występowało lata świetlne temu w PSA, na szczęście odeszli od tego już w 2006 roku :)

należy też dodać :) że żadne dCi nie trzyma fabrycznych parametrów KM/Nm zawsze jest spooooro niżej, natomiast w każdym HDi jest zawsze bonus i w jednym i w drugim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taaak, :) 170KM :) jako jedyny :)

najlepsze opinie zbierają 2.2dCi i 3.0dCiV6 właśnie z Espace'a :) o 1.5dCi czy 1.9dCi z innych modeli chyba nie warto nawet wspominać :)

 

No chyba jest odwrotnie:.2,2, 1,9 ,3.0  DCI w espace to dno.

Pozytywne opinie mają 3.0 v6 oraz 2.0 dci.

http://www.motodiesel.pl/silniki/2946-dci.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba jest odwrotnie:.2,2, 1,9 ,3.0  DCI w espace to dno.

Pozytywne opinie mają 3.0 v6 oraz 2.0 dci.

http://www.motodiesel.pl/silniki/2946-dci.html

 

Widzę że NIE wyczułeś sarkazmu :)

pomimo że linijke wyżej napisałem:

[...] taaak,  :) 170KM  :) jako jedyny  :) [...]

W taki razie napisze to wprost :)

2,2, 1,9 ,3.0  dCI to dno i pół metra mułu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że NIE wyczułeś sarkazmu :)

pomimo że linijke wyżej napisałem:

[...] taaak,  :) 170KM  :) jako jedyny  :) [...]

W taki razie napisze to wprost :)

2,2, 1,9 ,3.0  dCI to dno i pół metra mułu

 

Ale to juz przeszlosc...

A Ty sie jarasz tymi HDI jak by to bylo niewiadomo co ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to juz przeszlosc...

A Ty sie jarasz tymi HDI jak by to bylo niewiadomo co ;l

 

Jak dla mnie jest :P

kupuję, jeżdżę, sprzedaje i nie wiem co to są jakiekolwiek problemy :) ba nawet już od lat potraciłem kontakt ze znajomymi mechanikami :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wróćmy do tematu :)

 

jak diesele to TYLKO PSA :) HDi bije na głowę wszystko, dCi to padaka straszna

Które to ma być ewentualnie C4GP ? do 2013 czy po 2013

W GP do 2013 były montowane 3 2.0HDi z AISINem AM6 - dobra mocna skrzynia

138 FAP, 163 FAP i 150 FAP

po 2013 jest juz tylko 1 2.0HDi BlueHDi 150FAP z EAT6 następca AM6

Miałem I z 138FAP z AM6 i mam II 150FAP z EAT6 oba polecam wszystkim lubiącym bezobsługowość jednostki napędowej :)

 

co do wożenia rowerów ty tylko platforma na hak :) reszta się nie nadaje :)

Dobra to podsumowując i korzystając z twojej wiedzy.

Jaka wersja silnika i skrzyni najlepsza do 2013 a jaka wersja po 2013.

Na dzisiaj nie wiem jaki będzie do wydania budżet na to auto więc trudno powiedzieć który rocznik.

 

W jaki sposób sprawdzać w ogłoszeniach jaka to wersja jednostki napedowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to podsumowując i korzystając z twojej wiedzy.

Jaka wersja silnika i skrzyni najlepsza do 2013 a jaka wersja po 2013.

Na dzisiaj nie wiem jaki będzie do wydania budżet na to auto więc trudno powiedzieć który rocznik.

W jaki sposób sprawdzać w ogłoszeniach jaka to wersja jednostki napedowej?

Wszystkie 2.0 :)

Skup się raczej na stanie pojazdu, niż nad tym z którym silnikiem :)

Wbrew pozorom, na rynku NIE MA Z CZEGO wybierać, bez względu na budżet :)

Najprostszym sposobem jest wejście w posiadanie nr VIN.

ale zdjęcia z ogłoszenia też wiele powiedzą :)

Wejdź na firmy Klubu Cytrynką, w dziale C4Picasso znajdziesz czas wszelkie informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No patrz, ja też mam espace i jeździłem i z 3 rowerami i z napchanym boxem i nie miałem problemów :hmm:

Który rocznik? (mój 12) Może jakieś różnice konstrukcyjne są?

Do rynienek rowerowych mam mocowania podobne do tych na zdjęciach, a box miał szerokie metalowe klamry i weszły na relingi bez dodatkowych sztuczek.

 

W porównaniu z eurovanem bagażnik dachowy espace to bajka :oki:

 

 

Mogłeś mieć od razu belki THULE, które są proste.

http://allegro.pl/bagaznik-bazowy-thule-renault-espace-2003-2014-i5823023969.html

 

Fabryczne są piękne, wygodne w przesuwaniu, ale łukowate i szeroki box wymaga adapterów niwelujących krzywiznę poprzeczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłeś mieć od razu belki THULE, które są proste.

http://allegro.pl/bagaznik-bazowy-thule-renault-espace-2003-2014-i5823023969.html

Fabryczne są piękne, wygodne w przesuwaniu, ale łukowate i szeroki box wymaga adapterów niwelujących krzywiznę poprzeczną.

Te też są wygięte, mniej ale też.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Parowoz

 

a więc silnik 3.0 diesel to faktycznie produkcja isuzu, silnik montowany w renówkach, saabach i oplach.  Problemem sa opadające tuleje  cylindrów, temat nie do ogarnięcia i skazany na porażkę :skromny:  Swego czasu jechałem Espacem z 3.5 benzyną z automatyczną skrzynią, bradzo to ale bardzo mi się to auto podobało. Gdyby wtedy było na sprzedaż kupiłbym bez wahania. Miejsca dużo, komfort podroży nie do opisania, no i sam silnik. Spalanie ok 17 litrów LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Parowoz

a więc silnik 3.0 diesel to faktycznie produkcja isuzu, silnik montowany w renówkach, saabach i oplach. Problemem sa opadające tuleje cylindrów, temat nie do ogarnięcia ......

Swego czasu tylko SAAB wziął na garba ten problem, podobno zastosowali grubsze uszczelki pod głowice i zadziałało. RENO wymieniał tylko słupki i tylko na gwarancji ;) po lało na problem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu tylko SAAB wziął na garba ten problem, podobno zastosowali grubsze uszczelki pod głowice i zadziałało. RENO wymieniał tylko słupki i tylko na gwarancji ;) po lało na problem....

z różnymi opiniami w necie się spotkałem, niby problem brał się z przeprojektowania miski olejowej tak aby wepchnąć silnik do osobówki co negatywnie odbiło się na chłodzeniu, stąd niby ten problem. Gdzieś w Polsce jakiś warsztat podejmował się napraw, coś tam z tulejami rzeźbione było ale nie  znalazlem informacji jak ta naprawa w czasie okazywała się skuteczna. Imo lepiej nie ryzykowac i omijac ten silnik szerokim łukiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl o Fordzie Smax/Galaxy. Silnik ten sam co PSA, awaryjność bez porównania i do tego super się prowadzi.

 

 

Panowie znawcy Francji.

Rozmyślam nad którymś z tych aut z produkcji po 2010 roku.

Skrzynia automat

Silnik raczej 2,0(może 3,0 w renault-jak sporo lepszy)

Wyposażenie raczej bogatsze(skóra-ksenon)

 

Powiedzie które auto ma jakie plusy i jakie minusy i nad która maszyną byście się bardziej skupili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.