Skocz do zawartości

Dołożenie ogrzewania postojowego - webasto


Roswell

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z was dokładał ogrzewanie postojowe ?

Jakiego mniej więcej można się spodziewać kosztu montażu ?

Czy klimatyzacja automatyczna jest jakąś przeszkodą w montażu ?

Jaki realnie zasięg mają piloty do uruchomienia ogrzewania (czy są takie piloty które dają znać że ogrzewanie zostało włączone) ?

Czy na coś trzeba szczególnie zwrócić uwagę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe czy używane? Wodne czy powietrzne?

Jak używane to najlepiej szukać takiego jakie było fabrycznie montowane w danym aucie (najczęściej bywają takie egzemplarze na jakieś bogate a zimne rynki).

Sterowanie to chyba można zrobić/dorobić po telefonie komórkowym więc zasięg duży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe czy używane? Wodne czy powietrzne?

Jak używane to najlepiej szukać takiego jakie było fabrycznie montowane w danym aucie (najczęściej bywają takie egzemplarze na jakieś bogate a zimne rynki).

Sterowanie to chyba można zrobić/dorobić po telefonie komórkowym więc zasięg duży.

 

Raczej nowe, bo czasami trafiają się w akceptowalnej cenie na allegro, wodne.

Fabrycznego nie było, były tylko elektryczne nagrzewnice w dieslach, nic ponad to.

Po telefonie to pewnie znowu się trzeba martwić o kartę sim i jej ważność, wolał bym pilota jeśli zasięg wynosi ponad 50m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jaki realnie zasięg mają piloty do uruchomienia ogrzewania (czy są takie piloty które dają znać że ogrzewanie zostało włączone) ?

 

Mam fabryczne Webasto i oryginalny pilot.

Pilot wg danych technicznych ma 500 m zasięgu, w praktyce w otwartym terenie włączałem z odległości ok 100 m, dalej nie miałem okazji sprawdzać.

Pilot informuje o tym czy ogrzewanie zostało "włączone".

Tzn dostajesz potwierdzenie że centralka odebrała komunikat włączenia/wyłączenia, ponieważ w praktyce rzeczywiste włączenie ogrzewania uzależnione jest od spełnienia kilku warunków (temperatura na zewnątrz, temperatura w środku, napięcie akumulatora oraz to czy w baku jest odpowiednia ilość paliwa - nie włącza się na rezerwie). Możliwe że te bardziej rozbudowane piloty z wyświetlaczami informują też o faktycznym włączeniu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z was dokładał ogrzewanie postojowe ?

Jakiego mniej więcej można się spodziewać kosztu montażu ?

Czy klimatyzacja automatyczna jest jakąś przeszkodą w montażu ?

Jaki realnie zasięg mają piloty do uruchomienia ogrzewania (czy są takie piloty które dają znać że ogrzewanie zostało włączone) ?

Czy na coś trzeba szczególnie zwrócić uwagę ?

 

Miałem w civicu ,foresterze i żałuje ze nie wymontowałem do kolejnego civica  ;)

kilka juz zamontowałem jutro np do SX4 a w zeszłym tygodniu do nowego caddy ze sterowaniem przez internet ( ok130 na rok ) ale masz zasięg praktycznie wszędzie  :oki: płacisz raz w roku nie jak z kartą sim .

klima nie ma znaczenia czy automat czy zwykła bo są do tego sterowniki które załaczą w odpowiedni sposób w zależności od auta ;)

Jak chcesz pilota to zasięg 50m uzyskasz na pewno w teorii ma do 1km w praktyce jak wiadomo mniej i to zalezy od zabudowy itd ,zawsze możesz ustawić czas i godzine załączenia  ;)  możesz zainstalować zegar do ustawiania w kabinie i nie miec pilota ,możesz tez mieć jedno i drugie  ;]  pilota też możesz miec tylko do włączenia i wyłączenia ale też taki z podglądem parametrów czyli czasu i temp. w środku i ustawianie czasu załaczenia na dni tygodnia  ;)

cena  ;] zależy od konfiguracji i auta ale 5-7 tyś z montażem wyjdzie  :oki: chyba ze znajdziesz zestaw w mega dobrej cenie  ;)

 

Najbardziej popularne są dwie firmy które to robią Eberspacher i Webasto  nie mam pojęcia czemu większość każde ogrzewanie postojowe wrzuca do worka webasto   ;]   już nie pisze o tych co mówią "dewasto " ;l

Edytowane przez Bodzlo
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z was dokładał ogrzewanie postojowe ?

Jakiego mniej więcej można się spodziewać kosztu montażu ?

Czy klimatyzacja automatyczna jest jakąś przeszkodą w montażu ?

Jaki realnie zasięg mają piloty do uruchomienia ogrzewania (czy są takie piloty które dają znać że ogrzewanie zostało włączone) ?

Czy na coś trzeba szczególnie zwrócić uwagę ?

Zakładałem u siebie w kilku autach. Jak zmieniam auto demontaż i montaż do nowego.

Koszty..hmm ogólnie to duże. Jeśli mówimy o nowych ogrzewaniach to z kilka tys wyjdzie. Za sam piec życzą sobie ok. 2000 zł, do tego okablowanie, pompka paliwa, sterownik IPCU do kontroli prędkości dmuchawy, rury inny osprzęt.. ogólnie jeśli nowe to drogi sport. Przy używanych inny problem- lata świetności mają już za sobą, lubią padać sterowniki, ale daje sie czasami wyrwać coś sprawnego w dobrej cenie. Patrz na etykietki, tabliczki znamionowe- data produkcji.

Uwagę trzeba zwracać ( przy używanych) by kupować piec/komplet ze sterowaniem analogowym (+12v start). Problematyczne mogą być piece sterowane cyfrowo, wymagające magistrali danych, dedykowane pod konkretny samochód.

Co do zdalnego startu to się nie wypowiem- mam tylko zegar (modułowy), pracuję w stałych godzinach i taki start mnie akurat wystarcza.

Edytowane przez slawek2000
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima automatyczna moze byc problemem, zalezy czy ktos chce miec ciepky silnik czy ogrzana kabine..

Mialem w stilo automat klime, trzeba bylo zostawiac ja wlaczona przed wylaczeniem silnika.

Jak wylaczylem klimatronik przed wylaczeniem silnika, sterownik od klimy zamykal wszystkie klapki sterowania nadmuchem.

Do tego tez byl tylko jeden bieg wentylatora przy dzialajacym webasto..czesto dmuchal sobie, przy zamknietych nawiewach:)

Mokre webasto tez niestety odpala sie ok 3min, zanim bedzie grzac.

Nastepny problem to spaliny..niestety czasami zaciagal do srodka, zaleznie jak wialo:)

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem to montować też u siebie. Za każdym razem jak sprzedam samochód to przysięgam sobie, że kupię z webasto i nie udaje się. U mnie jest problem z zasilaniem, bo nie mam linii powrotnej paliwa  :hmm:

To nie jest problem- budujesz osobne zasilanie do pieca. Robisz dodatkowe ujęcie paliwa w zbiorniku, przewód, pompka, przewód, piec. Poza tym linia powrotna nie jest rozwiązaniem- i tam musiałbyś szczelnie przedłużyć króciec powrotny by piec ssał z dołu zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima automatyczna moze byc problemem, zalezy czy ktos chce miec ciepky silnik czy ogrzana kabine..

Mialem w stilo automat klime, trzeba bylo zostawiac ja wlaczona przed wylaczeniem silnika.

Jak wylaczylem klimatronik przed wylaczeniem silnika, sterownik od klimy zamykal wszystkie klapki sterowania nadmuchem.

Do tego tez byl tylko jeden bieg wentylatora przy dzialajacym webasto..czesto dmuchal sobie, przy zamknietych nawiewach:)

Mokre webasto tez niestety odpala sie ok 3min, zanim bedzie grzac.

Nastepny problem to spaliny..niestety czasami zaciagal do srodka, zaleznie jak wialo:)

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Różnie to jest w różnych autach... słyszałem ,że niektóre samochody po wyłączeniu zapłonu zamykają klapę wlotu powierza... Mnie się jeszcze taki nie trafił. W jednym aucie zrobiłem tak, że podałem na sterownik klimatronika zasilanie w kilka miejsc (po tym jak piec zgłosił 40 st.) i cały sterownik startował. Trzeba było pamiętać by przed wyłączeniem, ustawić temp. max. i nie zostawiać "auto" bo wentylator by wszedł na zbyt wysokie obroty.

W innych autach podawałem zasilanie do dmuchawy a prędkość obrotową ustalałem wysterowując odpowiednio tranzystory które fabrycznie są w dmuchawie i odpowiadają za jej prędkość. I też przed wyłączeniem silnika temp max. i nadmuch na szybę.

3 minuty startu mokrego pieca- co to za problem??

A spaliny trzeba tak wyprowadzić by nie wiały.

Edytowane przez slawek2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest problem- budujesz osobne zasilanie do pieca. Robisz dodatkowe ujęcie paliwa w zbiorniku, przewód, pompka, przewód, piec. Poza tym linia powrotna nie jest rozwiązaniem- i tam musiałbyś szczelnie przedłużyć króciec powrotny by piec ssał z dołu zbiornika.

 

Dokładnie w nowych systemach nie ma mowy o podłaczaniu sie pod powrót . W każdym przypadku zasilanie idzie bezpośrednio ze zbiorniki . Czasem trzeba zamontowac odpowiednia rurkę a czasem wystarczy uciąć zaslepiony króciec i wsunąć sztywny przewód paliwowy  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie zapomnialem, u mnie trzeba bylo zosrawic na grzanie ( szyba najlepiej jako kierunek nawiewu) i dopiero wylaczyc auto..

Wentylator jechal na maxa, wiec to nie byl problem (sygnal sterowania byl na pwm) wiec podanie tam czystego zasilania krecil go na max..

Szybko rozladowywal aku..wiec do miasta sie nie nadawalo..ja wlaczalem na 10 min jak juz jechalem, by nie rozladowac aku;)

Ale bajer fajny, nagrzewal sie szybciej niz benzyna:) a mialem 1.9 jtd..kto mial to wie:)

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do skomplikowanych klimatroników są moduły .w których nawet programuje sie prędkośc wentylatora ;)  i nie ma problemu z klapami tylko cena  ;]  do prostych wystarczą najczęściej przekażniki i podanie plusa po stacyjce  ;)

Zamiast modułu IPCU mozna  próbować wysterować mosfety dmuchawy małym napięciem- u siebie tak zrobiłem w 2 autach. Pomimo że oryg sterowanie prędkością dmuchawy jest przez PWM to moje rozwiązanie też daje rade. Potencjometr chyba 5-10K wpięty "potencometrycznie" i małe napięcie wysterowuje tranzystory. Prędkość dmuchawy przy pracy ogrzewania postojowego ustaliłem sobie sam.

Edytowane przez slawek2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tez mozna,chyba tez tak mialem.

Nagrzewal auto szybko,jedynie czego mi brakowalo,a chcialem dolozyc,to mala pompa plynu chlodniczego.Przy wylaczonym silniku niestety plyn nie krazyl.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Piece posiadają pompę. Zintegrowaną lub zewnętrzną. Bez obiegu piec w ciągu kilkunastu sekund zgłasza przegrzanie i stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z was dokładał ogrzewanie postojowe ?

Jakiego mniej więcej można się spodziewać kosztu montażu ?

Czy klimatyzacja automatyczna jest jakąś przeszkodą w montażu ?

Jaki realnie zasięg mają piloty do uruchomienia ogrzewania (czy są takie piloty które dają znać że ogrzewanie zostało włączone) ?

Czy na coś trzeba szczególnie zwrócić uwagę ?

Mam fabryczny dogrzewacz płynu, który sam rozbudowałem do ogrzewania postojowego z opcjonalną pracą nadmuchu wnętrza, sterowaniem czasowym i z pilota. Musiałem kupić zegar, zdalne sterowanie, antenę, IPCU (plus programowanie), wykonałem samodzielnie wiązkę. Posiadałem już piec, z podłączeniami zasilania, wydechem, wpięty w obieg chłodzenia, z wbudowaną pompką. W autoryzowanym serwisie chcieli ponad 3 tysie za przeróbkę, mnie wszystko wyniosło poniżej 1000zł ale części kompletowałem przez rok na allegro.

Klimę mam auto, muszę pamiętać aby zostawić nadmuch na szybę i max temperaturę to mi wtedy dmucha na szybę ciepłym. W tęgi mróz wchodziłem do samochodu, rozbierałem się, odpalałem jak w lecie i jazda, w życiu nie miałem tyle radości z zimy ;]

Pilot mam oryginalny choć dedykowany do Skody, więc z jej znaczkiem, chyba do max kilometra zasięgu. W blokowisku do 200m potrafił działać, informuje o odebraniu sygnału przez centralkę. Ale tu sporo zależy od anteny.

Skoro masz benzynę to nie wiem czy potrzebujesz mokrego, może wystarczy tylko suche. Chyba, że masz LPG to wtedy mokre jest świetnym dodatkiem. Sprawa ogólnie nie jest trudna, najważniejsze to piec analogowy, które zdarzają się całkiem często, sam mam dwa bezużyteczne ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z was dokładał ogrzewanie postojowe ?

Jakiego mniej więcej można się spodziewać kosztu montażu ?

Czy klimatyzacja automatyczna jest jakąś przeszkodą w montażu ?

Jaki realnie zasięg mają piloty do uruchomienia ogrzewania (czy są takie piloty które dają znać że ogrzewanie zostało włączone) ?

Czy na coś trzeba szczególnie zwrócić uwagę ?

Nie taniej odpalenie silnika zdalnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie taniej odpalenie silnika zdalnie ?

Oczywiście, że taniej. A jeszcze taniej wyjdzie plastikowa skrobaczka za 2 złote z marketu plus kalesony z lidla. Tylko, że ogrzewania postojowego pod względem praktyczności nie można porównać z niczym innym, no może ciepły garaż będzie niezły ale tylko w miejscu zamieszkania.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam fabryczny dogrzewacz płynu, który sam rozbudowałem do ogrzewania postojowego z opcjonalną pracą nadmuchu wnętrza,

Webasto czy ebesrspacher? W sumie to nie wiem czy ta praca nadmuchu to taka opcja przy ogrzewaniu mokrym..powiedziałbym że standard, chyba o to chodzi by już nam szyby odmroziło i w aucie w miarę ciepło było.

Ogrzewanie typu suchego to raczej do pojazdów gdzie się w środku śpi, mniejsze zużycie paliwa, małe zużycie energii elektrycznej, regulacja temperatury termostatem.

Trzeba jeszcze wspomnieć o poborze energii elektrycznej przez ogrzewanie mokre. Piec o mocy +- 5kw pobiera ok 4 amperów, dmuchawa po załączeniu żeby sensownie dmuchała weźmie z 5 amperów. Czyli pobór prądu ok 10 A. Dużo i niedużo. Przez pół godziny rannego grzania weźmie ok. 5 Amperogodzin. Zalecają zasadę ile minut pracy pieca tyle minut jazdy dla uzupełnienia energii.Ja nigdy nie przestrzegam tych zasad, ale przyznam że raz przeholowałem i miałem ciepło bez możliwości rozruchu...

Bardzo dobre rozwiązanie, choć niekonieczne to drugi akumulator ładowany w czasie jazdy ale odseparowany od reszty na postoju.

Edytowane przez slawek2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Webasto czy ebesrspacher? W sumie to nie wiem czy ta praca nadmuchu to taka opcja przy ogrzewaniu mokrym..powiedziałbym że standard, chyba o to chodzi by już nam szyby odmroziło i w aucie w miarę ciepło było.

Ogrzewanie typu suchego to raczej do pojazdów gdzie się w środku śpi, mniejsze zużycie paliwa, małe zużycie energii elektrycznej, regulacja temperatury termostatem.

Trzeba jeszcze wspomnieć o poborze energii elektrycznej przez ogrzewanie mokre. Piec o mocy +- 5kw pobiera ok 4 amperów, dmuchawa po załączeniu żeby sensownie dmuchała weźmie z 5 amperów. Czyli pobór prądu ok 10 A. Dużo i niedużo. Przez pół godziny rannego grzania weźmie ok. 5 Amperogodzin. Zalecają zasadę ile minut pracy pieca tyle minut jazdy dla uzupełnienia energii.Ja nigdy nie przestrzegam tych zasad, ale przyznam że raz przeholowałem i miałem ciepło bez możliwości rozruchu...

Bardzo dobre rozwiązanie, choć niekonieczne to drugi akumulator ładowany w czasie jazdy ale odseparowany od reszty na postoju.

Mam Webasto.

Pisząc o opcjonalnej pracy nadmuchu miałem na myśli dodatkowy wyłącznik w układzie, który zamontowałem w schowku i mam możliwość wyłączania nim dmuchawy czyli ogrzewanie grzeje mi tylko płyn aby łatwo uruchomić silnik. Przydaje się to w okolicach zera i powyżej. I tu muszę wspomnieć, że konstruktorzy C8 zaprojektowali dogrzewacz do automatycznej pracy po rozruchu poniżej +10'C. Tak więc uruchamiając silnik przy np pięciu stopniach na zewnątrz i tak dogrzewacz będzie pracował te kilka minut, to wolę żeby popracował przed uruchomieniem co robi silnikowi sporo dobrego. Oczywiście przy spodziewanym konkretnym mrozie dołączam dmuchawę, przed zgaszeniem nawiewy na szybę i rano korzystam z ciepłego silnika, wnętrza i oczyszczonej szyby.

Kilka razy w roku w samochodzie się śpi, wtedy najwięcej używa się ogrzewania wnętrza. Podstawa to dobry akumulator, który mi w zależności od warunków wystarcza na spanie kilku godzin, praca ogrzewania oczywiście przerywana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka razy w roku w samochodzie się śpi...

To witam w klubie...też śpię kilka razy w roku i  też w  C8 i też grzanie na kilka startów na noc :) I wtedy właśnie mam na potrzeby postojowe dodatkowe 100Ah o którym wcześniej wspominałem.

Z innej beczki.. nie wiem skąd biora się tak absurdalne ceny za nowe elementy ogrzewania postojowego.Metr rurki wydechowej 100pln, zegar eberspacher z odczytem błędów 600 pln...., piecyk 2-3 tys..

Edytowane przez slawek2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Godzinę temu, Franek74 napisał:

Korzystałem z usług firmy Thermotechnica w kwestiach instalacji ogrzewania postojowego i muszę przyznać , że to prawdziwi fachowcy. Wykonali kawał dobrej roboty w konkurencyjnej cenie. Nie żałuję wyboru. 

i utworzyłeś tu specjalnie konto żeby wygrzebać wątek z 2016 roku i strzelić reklamę 😄 

  • Lubię to 2
  • Haha 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Franek74 napisał:

Korzystałem z usług firmy Thermotechnica w kwestiach instalacji ogrzewania postojowego i muszę przyznać , że to prawdziwi fachowcy. Wykonali kawał dobrej roboty w konkurencyjnej cenie. Nie żałuję wyboru. 

Ale co to wnosi do wątku. Tyle napisałeś, że w zasadzie nic nie napisałeś. Nie podałeś żadnych konkretów. Skąd wiesz, że wykonali dobrą robotę? Jak długo to masz? Jaki zestaw? Jaka kwota? Jak wyglądała konkurencja tej firmy? Wnioskuję, że Ty sam dysponujesz sporą wiedzą nt. ogrzewań postojowych skoro podejmujesz sie oceny firmy, która Ci to montowała. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Franek74 napisał:

Korzystałem z usług firmy Thermotechnica w kwestiach instalacji ogrzewania postojowego i muszę przyznać , że to prawdziwi fachowcy. Wykonali kawał dobrej roboty w konkurencyjnej cenie. Nie żałuję wyboru. 

 

w marketingu szeptanym dodaje sie jeszcze jakis malo istotny minus (ktory moze byc ukrytym plusem) zeby bylo bardziej wiarygodne typu:

"Jedyny minus to ze wlasciciel krzyczal na pracownikow zeby robili dokladnie, przez co nie moglem sie skupic na czytaniu gazety"

  • Lubię to 2
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Posiadam vivaro 2003r ,1.9dti . 100KM (Klima manualna)

Auto posiada ogrzewanie postojowe (ogrzewa silnik i kabinę)

Sterownik na desce ,jajowaty kształt z napisem webasto.

Teraz kupiłem trafica 2014r.dci 120KM z klimatyzacją manualną .

 Czy można przełożyć webasto do tego auta  bez większych problemów??

Dziekuje pozdrawiam .

(A może jakiś namiar na fachowca  Leszno Wlkp.)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.12.2016 o 18:04, Roswell napisał:

Czy ktoś z was dokładał ogrzewanie postojowe ?

Wiem że to trochę nie na temat -

https://allegro.pl/oferta/podgrzewacz-grzalka-plynu-ze-sterownikiem-4grzalki-10084348958?reco_id=8eb80805-64dc-11eb-b040-b026284b9cc0&sid=214dee23af5dacba6db9ec985d2421ccbc3b0218e9654c1f9eeca650c7d606e7

Aukcja przypadkowa (choc jedyna jaką znalazłem ;) ) - miałem taki zestaw w getzie 1,5 CRDI na węzu idacym do nagrzewnicy . Skutek był taki że przy -10C po ok 2 km zaczynalo lecieć ciepłe powietrze na szybę - bez tego ciepłe zaczynalo leciec po ok 4-5 km.

Przy -20C bez dogrzewacza Getz nagrzewał się po 15-20 km z nagrzewaczem po ok 5 km. 

Miałem zestaw od innego "wytwórczy ale też na 4 swiecach - wiec pewnie "cieplnie" identyczny.

lekko go zmodyfikowałem bo na sciankach bloku z grzałkami nakleiłem piankową izolację.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, delco napisał:

Wiem że to trochę nie na temat -

https://allegro.pl/oferta/podgrzewacz-grzalka-plynu-ze-sterownikiem-4grzalki-10084348958?reco_id=8eb80805-64dc-11eb-b040-b026284b9cc0&sid=214dee23af5dacba6db9ec985d2421ccbc3b0218e9654c1f9eeca650c7d606e7

Aukcja przypadkowa (choc jedyna jaką znalazłem ;) ) - miałem taki zestaw w getzie 1,5 CRDI na węzu idacym do nagrzewnicy . Skutek był taki że przy -10C po ok 2 km zaczynalo lecieć ciepłe powietrze na szybę - bez tego ciepłe zaczynalo leciec po ok 4-5 km.

Przy -20C bez dogrzewacza Getz nagrzewał się po 15-20 km z nagrzewaczem po ok 5 km. 

Miałem zestaw od innego "wytwórczy ale też na 4 swiecach - wiec pewnie "cieplnie" identyczny.

lekko go zmodyfikowałem bo na sciankach bloku z grzałkami nakleiłem piankową izolację.

Nowsze silniki słabiej grzeją. Myślałem że Outback '99 był mistrzem w tej kwestii. Teraz Volvo 940 go pobiło :) Niesamowicie szybko się nagrzewa bo max 2 km i dmucha żarem. Diesel to juz inna bajka. Nie wiem czy to nie kwestia wydajności nagrzewnicy i materiały z którego jest zbudowana. w 940 tylko oryginalna nagrzewnica z miedzianym rdzeniem daje takie efekty. Inne już takie sprawne nie są. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Romkle napisał:

Witam.

Posiadam vivaro 2003r ,1.9dti . 100KM (Klima manualna)

Auto posiada ogrzewanie postojowe (ogrzewa silnik i kabinę)

Sterownik na desce ,jajowaty kształt z napisem webasto.

Teraz kupiłem trafica 2014r.dci 120KM z klimatyzacją manualną .

 Czy można przełożyć webasto do tego auta  bez większych problemów??

Dziekuje pozdrawiam .

(A może jakiś namiar na fachowca  Leszno Wlkp.)

 

 

Przełożyłem kiedyś takie ogrzewanie. Z 10 lat temu kosztowało 1500zł netto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknijcie sobie na tzw. "chińskie webasto" na aliexpress. Za 500-700zł macie cały komplet. Bardzo popularne w kamperach i kampervanach i opisywane szeroko na forach na ten temat. Może komuś podpasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, OPAL napisał:

Zerknijcie sobie na tzw. "chińskie webasto" na aliexpress. Za 500-700zł macie cały komplet. Bardzo popularne w kamperach i kampervanach i opisywane szeroko na forach na ten temat. Może komuś podpasuje.

Mimo wszystko wolę dać 5000zł za sprawdzony produkt👍

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, OPAL napisał:

Szanuję, chociaż ze względu na liczbę użytkownikow chińskiego webasto trudno traktować je jako niesprawdzony produkt.

Czytam sporo w tym temacie. Coraz czesciej slysze lament o padajacej elektronice itp. Wejdz na CT i sie dowiesz ze prawda o tej niby jakosci wyglada troche inaczej. 

 

Ja wiem ze jest bardzo tanie ale czasem nie warto sie schylac po takie wynalazki. 

Edytowane przez Danielpoz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.02.2021 o 23:37, delco napisał:

 

Aukcja przypadkowa (choc jedyna jaką znalazłem ;) ) - miałem taki zestaw w getzie 1,5 CRDI na węzu idacym do nagrzewnicy .

Pierwszy raz coś takiego widzę i bardzo mi się to podoba w kontekście montażu do mojego 1.6 crdi... Jak wyglądała eksploatacja takiego dogrzewacza, czy nie obciążał zbyt mocno elektryki? Sterowało się tym ręcznie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aviator napisał:

Pierwszy raz coś takiego widzę i bardzo mi się to podoba w kontekście montażu do mojego 1.6 crdi... Jak wyglądała eksploatacja takiego dogrzewacza, czy nie obciążał zbyt mocno elektryki? Sterowało się tym ręcznie? 

W teorii ręcznie...ale... wziąłem plus ze sterowania światłami mijania (nie miałem do jazdy dziennej) - wiec system startował po włączeniu świateł. a czujnik termiczny rozłączał obwód przy temp ok 60C.... po skończonejjeżdzie wyłączałeś światła i  system nie miał prawa się załączyć. W jeżdzie miejskiej system pracował w zimie pomiędzu 3 a 6 minut -  wtedy było ok 25A deficytu na akumulatorze... Podłączałem auto pod prostownik raz na kilka tygodni - ale po 2-3 godzinach był naładowany.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.