kamileeek Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Witam, w hyundaiu coupe mam peknietą gumę od przegubu zewnętrznego, zamierzam ja wymienić i przy okazji wymienić stary smar z przegubu. Ile tego tam może wchodzić? Czy ten smar który będzie razem z gumą można mieszać z innym, innej firmy? Z góry dzięki za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebek1111 Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 To co dostaniesz w saszetce starczy. Przegub powiniennes dokladnie wyczyscic ze starego smaru. Sumiennie napchac do calego przegubu, ale nie dawac smaru w gume. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Kup porządną gumę, to w pudełku będą opaski i smar - dokładnie tyle ile trzeba. Po co się zastanawiać. Polecam Lobro i ich smar GKN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamileeek Napisano 15 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Tak kupuje Lobro, tylko myślałem że smar który dostanę z gumą daje do gumy. A chciałem dodatkowo kupić do przegubu. Więc jak to jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Więc jak to jest? Przegub smarujesz ile się da a resztę smaru w gumę. Sumiennie napchac do calego przegubu, ale nie dawac smaru w gume. Ciekawe to stwierdzenie, przecież jak się przegub kręci to siła odśrodkowa wypchnie część smaru na zewnątrz do gumy ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Przegub smarujesz ile się da a resztę smaru w gumę. Ciekawe to stwierdzenie, przecież jak się przegub kręci to siła odśrodkowa wypchnie część smaru na zewnątrz do gumy ... racja ale jak napcha tylko w samą gumę to do przegubu samo się nie przyklei Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamileeek Napisano 15 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 To co napchac tylko do przegubu czy jeszcze do gumy jak zostanie? A może dokupić jedną saszetke? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 To co napchac tylko do przegubu czy jeszcze do gumy jak zostanie? tak do przegubu, resztę nakładam wokół niego, po gumie i tak się rozłoży podczas jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 Dokładnie, przecież podczas pracy przegubu smar tak czy siak się przemieści, choćby był tylko w samej manszecie. Wystarczy pierwszy pełny skręt i przegub jest przesmarowany Co do wątku przewodniego - podczas ostatniej styczności z przegubem miałem do dyspozycji saszetki ze smarem 50 - 80g i była to w zupełności wystarczająca ilość. Można też dać smar luzem, jeśli ktoś ma takowy, grafitowy z dwusiarczkiem molibdenu da radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebek1111 Napisano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2016 . Nie daje sie zadnego smaru w gume, bo sila odsrodkowa moze uszkodzic gumowe uszczelnienie, Smaru tez nie moze byc w miejscu styku gumy z przegubem i polosia, zeby przypadkiem guma nie zsunela sie w czasie jazdy. Tyle w temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 Nie daje sie zadnego smaru w gume, bo sila odsrodkowa moze uszkodzic gumowe uszczelnienie, Czekaj, pójdę powiedzieć moim przegubom, żeby pozbyły się smaru z manszety... Czy Ty kiedykolwiek rozebrałeś przegub? Gumowa osłona była w nim sucha od wewnątrz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebek1111 Napisano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 Czekaj, pójdę powiedzieć moim przegubom, żeby pozbyły się smaru z manszety... Czy Ty kiedykolwiek rozebrałeś przegub? Gumowa osłona była w nim sucha od wewnątrz? To idz i rozmawiaj. Moze ktos wezwie karetke Nie bede Cie dalej doksztalcal. Chyba, ze mi zaplacisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 Instrukcja montażowa LOBRO, strona 14 i 15. Wszystko wytłumaczone i pokazane na obrazkach. Pół smaru w przegub. drugie pół w gumę. LINK DO INSTRUKCJI WARSZTATOWEJ Jedynie co to trzeba przegub dobrze oczyścić ze starego smaru, najlepiej ciśnieniowo i zachować jak największą czystość. Przeguby nie lubią piachu i śmieci ... Nie bede Cie dalej doksztalcal. Chyba, ze mi zaplacisz Poczytaj sobie, może się czegoś mądrego dowiesz ... albo napisz do GKN, że nie mają pojęcia o wymianie osłon na przegubach ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebek1111 Napisano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 Poczytaj sobie, może się czegoś mądrego dowiesz ... albo napisz do GKN, że nie mają pojęcia o wymianie osłon na przegubach ... Alez laduj sobie smaru w oslone ile dusza zapragnie, albo sie rozlozy rownomiernie i sie nic nie stanie, albo bedzie tam sie tlukl i rozwali oslone, twoj wybor. W koncu oslona to najwazniejsze miejsce do smarowania w przegubie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 Alez laduj sobie smaru w oslone ile dusza zapragnie, albo sie rozlozy rownomiernie i sie nic nie stanie, albo bedzie tam sie tlukl i rozwali oslone, twoj wybor. Ty tak serio ? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebek1111 Napisano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 Ty tak serio ? :D Uwielbiam te teoretyczne rozwazania na forach. O co ci chodzi, tak naprawde?. Bedzie latwiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 Uwielbiam te teoretyczne rozwazania na forach. Wynurzenia teoretyka (o dziwo z tytułem: specjalista ) to: laduj sobie smaru w oslone, albo sie rozlozy rownomiernie i sie nic nie stanie, albo bedzie tam sie tlukl i rozwali oslone Tak, jakby ten smar miał konsystencję świeczki i załadowany tylko i wyłącznie do przegubu - pozostawał w nim i w cudowny sposób nie migrował do manszety... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 Nie ściskaj mocno opaski na półosi, to Ci nadmiar smaru wypcha nie uszkadzając osłony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaSRS Napisano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 Zaraz skończy się na propozycji zakupu nowego, już nasmarowanego (takie ma np. metelli) przegubu z osłoną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebek1111 Napisano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 Wynurzenia teoretyka (o dziwo z tytułem: specjalista ) to: Chetnie bym ci dal cos do naprawy i posmial sie z twojej nieudolnosci. Potrafisz na forum szukac dziury w calym, tylko i wylacznie. Fora sa pelne takich madrali jak ty, ktorzy poplakaliby sie przy pierwszej zardzewialej srubie w realu. Czlowiek normalnie komus radzi jak to zrobic porzadnie, zjawi sie taki i bedzie roztaczal czy wymazac gume paluchem od srodka smarem czy nie jak by to mialo jakiekolwiek znaczenie i tym bardziej jakikolwiek sens. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 tak do przegubu, resztę nakładam wokół niego, po gumie i tak się rozłoży podczas jazdy tak do przegubu, resztę nakładam wokół niego, po gumie i tak się rozłoży podczas jazdy Hmm.... tak z czystej ciekawości - po co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 Witam, w hyundaiu coupe mam peknietą gumę od przegubu zewnętrznego, zamierzam ja wymienić i przy okazji wymienić stary smar z przegubu. Ile tego tam może wchodzić? Czy ten smar który będzie razem z gumą można mieszać z innym, innej firmy? Z góry dzięki za odpowiedzi. Po pierwsze zdemontuj i oceń stan. Jeśli syf nie wyrządził szkód wymyj bardzo dokładnie. Smaru daj do środka - nie żałuj, jednakże nie przesadzaj z ilością. Smaru w saszetce jest z mooocnym zapasem. Zewnętrzną stronę przegubu możesz palcem delikatnie posmarować/ nawilżyć ( jednak bez jaj że resztkę smaru ). Co najważniejsze - dobrze zapnij opaski na osłonie, jeśli masz TPE nie zaciskaj kombinerkami tylko pożycz specjalne szczypce/ przyrząd. Ot tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2016 Chetnie bym ci dal cos do naprawy i posmial sie z twojej nieudolnosci. Potrafisz na forum szukac dziury w calym, tylko i wylacznie. Fora sa pelne takich madrali jak ty, ktorzy poplakaliby sie przy pierwszej zardzewialej srubie w realu. Czlowiek normalnie komus radzi jak to zrobic porzadnie, zjawi sie taki i bedzie roztaczal czy wymazac gume paluchem od srodka smarem czy nie jak by to mialo jakiekolwiek znaczenie i tym bardziej jakikolwiek sens. Wiesz gdzie jest błąd w Twoim rozumowaniu? Nie znasz nas. @@romano11 niejedną zardzewiałą śrubę odkręcał i wierz mi, wiedzę i i doświadczenie ma. A Ty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2016 Hmm.... tak z czystej ciekawości - po co ? ale co po co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2016 r1sender, dnia 15 Gru 2016 - 7:13 PM, napisał: tak do przegubu, resztę nakładam wokół niego, po gumie i tak się rozłoży podczas jazdy Po co resztę smaru wpychasz do manszety ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2016 r1sender, dnia 15 Gru 2016 - 7:13 PM, napisał: Po co resztę smaru wpychasz do manszety ? Bo w instrukcji montażu jest tak napisane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2016 Po co resztę smaru wpychasz do manszety ? Bo jest "zielonym" i ekologiczne sumienie nie pozwala mu uwolnić do środowiska resztę smaru... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2016 Bo w instrukcji montażu jest tak napisane? A mogę wiedzieć w jakiej ? Może poratujesz linkiem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebek1111 Napisano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2016 wierz mi, wiedzę i i doświadczenie ma. A Ty? Widac jaka ma. A ja? W nosie mam co o mnie myslisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2016 r1sender, dnia 15 Gru 2016 - 7:13 PM, napisał: Po co resztę smaru wpychasz do manszety ? gdzie napisałem, że do manszety wkładam? Może poratujesz linkiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebek1111 Napisano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2016 www.gknservice.com/fileadmin/user_upload/Brochures/Polish/Porady_dla_warsztatu_LOEBRO_PL.pdf Tu masz link i na stronie 15 jest tak napisane. Oczywiscie wiadomo ze jest to bezsens, ale nic sie nie stanie, o ile nie nawali sie tam pol kilo smaru. Tylko pytanie po jakiego grzyba to robic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2016 A mogę wiedzieć w jakiej ? Może poratujesz linkiem ? Przecież wyżej masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2016 Oczywiscie wiadomo ze jest to bezsens, ale nic sie nie stanie, o ile nie nawali sie tam pol kilo smaru. Tylko pytanie po jakiego grzyba to robic. Hmmm chyba jesteś Januszem który wie wszystko najlepiej i po którym warsztaty muszą poprawiać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebek1111 Napisano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2016 Wez juz nie spamuj, bo jeszcze nic sensownego nie napisales. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2016 gdzie napisałem, że do manszety wkładam? Może poratujesz linkiem? Ten tego cytata żem pomylił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2016 Wez juz nie spamuj, bo jeszcze nic sensownego nie napisales. Wytłumacz mi w jaki sposób smar, zastosowany zgodnie z zaleceniami producenta przegubu, może uszkodzić osłonę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2016 Przecież wyżej masz. Już znalazłem. IMHO to głupotę trochę piszą... jednakże w saszetce w sumie jest mało smaru... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2016 Wytłumacz mi w jaki sposób smar, zastosowany zgodnie z zaleceniami producenta przegubu, może uszkodzić osłonę. Powyższa instrukcja dziwi mnie gdyż nadmiar smaru w manszecie może ją uszkodzić. Smar ma swoją wagę, gdy auto jedzie z prędkością autostradową powstaje bardzo duża siła odśrodkowa w manszecie - która może ją uszkodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebek1111 Napisano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2016 To samo napisalem wczesniej, to zaczeli sie rzucac Pavel_ To wlasnie jest to czego nie posiadasz - wieloletnia praktyka w naprawach, dzieki temu nie wierzy sie slepo w PDF-y, tylko doswiadczenie pokazuje jak dana prace nalezy wykonac najlepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2016 nadmiar smaru w manszecie może ją uszkodzić. Smar ma swoją wagę, gdy auto jedzie z prędkością autostradową powstaje bardzo duża siła odśrodkowa w manszecie - która może ją uszkodzić. Przecież nikt tu nie piszę, by smar ładować pod ciśnieniem smarownicą tak, że manszeta będzie pękata - to raz Dwa - czy zgodnie z zasadami fizyki smar pod wpływem siły odśrodkowej nie rozłoży się równomiernie w manszecie, która jest swego rodzaju rezerwuarem dla niego? Dalej: smar ma swoją wagę, ale jaką prędkość obrotową ma półoś? Przecież nie są to dziesiątki tysięcy obrotów, a promień, na którym "operuje" smar jest dość mały, więc i wygenerowane siły nie mogą być zbyt wielkie. Dla przykładu popularna opona 205/55/16 ma średnicę 631,9mm, więc x 3,14159 (jak precyzja, to precyzja ) mamy 1985,17mm obwodu. Przy V=200km/h (wszak ma być szybka jazda autostradowa ) bolid pokonuje w ciągu sekundy 55,555m / 1,98517m = 27,985 obrotu na sekundę x 60 = 1679,1 obr / min - szału nie ma. Kolejne dalej jak się składa i smaruje przeguby seryjnie, na taśmie? Pewnie filmik jest tendencyjny i "ustawiony"... (ok. 2:40 moment smarowania). https://www.youtube.com/watch?v=1rmSfFA5XNE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2016 To samo napisalem wczesniej, to zaczeli sie rzucac Pavel_ To wlasnie jest to czego nie posiadasz - wieloletnia praktyka w naprawach, dzieki temu nie wierzy sie slepo w PDF-y, tylko doswiadczenie pokazuje jak dana prace nalezy wykonac najlepiej. Człowieku, jeżdżę głownie Fiatami i Alfą więc nie mów mi, że nie mam praktyki w naprawach Resztę już ładnie romano11 wyjaśnił. A co z mokrymi przegubami przy skrzyni? Przecież olej to jeszcze większy morderca gum! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2016 Powyższa instrukcja dziwi mnie gdyż nadmiar smaru w manszecie może ją uszkodzić. Smar ma swoją wagę, gdy auto jedzie z prędkością autostradową powstaje bardzo duża siła odśrodkowa w manszecie - która może ją uszkodzić. Nie ma takiej opcji, żeby smar uszkodził osłonę. Za mała średnica osłony, co za tym idzie, mała prędkość wirującego smaru, sam smar jest bardzo rzadki, niekiedy wypływa jak zużyty olej po zdjęciu osłony, jak założysz suchą manszetę z nasmarowanym smarem, to po 10 km jazdy będzie wszystko równo umazane w środku. Zawsze wciskam w środek przegubu ok. pół saszetki, odrobinę zaklejam kulki z zewnątrz i drugie pół saszetki w osłonę. W niektórych VAGach dają dwie saszetki na przegub i tyle też wciskam. Od lat używam osłon tylko i wyłącznie jednego uznanego producenta i auto nigdy na to samo nie wraca, chyba, że wada producenta, to co 3 lata robi się od nowa (Passat B5, Audi C5). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamileeek Napisano 19 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Dzięki za owocną dyskusje. A teraz mam problem bo przegub nie chce wyjść z piasty, macie jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 @@kamileeek dobry penetrator, nakrętkę nakręcam i młotkiem przez drugi młotek, jak do tej pory zawsze się udawało i nic nie popsułem Jak składam to czyszczę z rudej gniazdo piasty i smaruję albo miedzianym albo jakimś smarem do łozysk Może inni mają jakiś bardziej cywilizowany patent. A masz porozpinane od drążków i sworznia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Hmm myślałem o podgrzaniu piasty tylko czy łożysko wytrzyma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 cięcie szlifierką,ja też raz chciałem wymienić sam przegub ale dobrze ze odszedłem od tego pomysłu, pojechałem do fachmana co zajmuje się przegubami i właśnie w moim przypadku ciął szlifierką bo nie mógł zbić przegubu, zapytałem się czy często tak się zdarza odparł że jeden na dziesięć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamileeek Napisano 20 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 tylko że ja chciałem wymienic samą gumę a nie przegub. No nic spróbuje jeszcze,spsikałem to penetratorem i poczekam. Auto na razie może postać bo czeka aż ktoś zrobi prawko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.