krzychu5 Napisano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2016 Witam Mam problem z uruchomieniem Cromy. Silnik 1,9 Multijet 150KM. Sytuacja wygląda tak, że wczoraj wyjechałem z domu bez problemu, po kilkudziesięciu metrach zatrzymałem się, a po ponownym ruszeniu auto zgasło. Ponowne uruchomienie okazało się niemożliwe. Nie było żadnej reakcji na włożenie i przekręcenie kluczyka, tak jakby nie było prądu. Działało jednak oświetlenie wnętrza, światła pozycyjne i awaryjne. Przepchałem auto pod dom i tak zostało na noc. Rano Croma odpaliła (nawet kilkukrotnie), ale gdy chciałem wjechać na podwórko, to ponownie odmówiła posłuszeństwa. Mam wrażenie, że gdy po odpaleniu puszczam pedał sprzęgła to auto gaśnie i potem znowu nie reaguje na włożenie kluczyka. Wcześniej zdążyła się dwukrotnie podobna reakcja, ale po kilku minutach problem mijał. Sprawdziłem napięcie na akumulatorze - jest około 12,3-12,4V. Czy ktoś pomysł co może być przyczyną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2016 jakiś komunikat na desce ? kontrolki? sprawdź wyłącznik uderzeniowy , bezpieczniki i przewody na akumulatorze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychu5 Napisano 18 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2016 jakiś komunikat na desce ? kontrolki? sprawdź wyłącznik uderzeniowy , bezpieczniki i przewody na akumulatorze Na desce nic się nie wyświetla oprócz zegara. Nie świecą kontrolki. Normalnie gdy wciśnie się czymkolwiek "zapadkę" w stacyjce to na wyświetlaczu pojawia się komunikat "electronic key not recognized". W tej chwili nie ma nawet tego po włożeniu kluczyka. Jednak po otwarciu drzwi działa podświetlenie napisów w stacyjce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2016 jw czujnik zderzeniowy pod lewą ręką obok fotela kierowcy. Mi raz takie coś sie zdarzyło - nie wiem skąd. A z zamierzchłych czasów - nie wiem jak jest w dizlu. W Vectrze benzynie - miałem idealnie ten sam objaw gdy padł przekażnik pompy paliwa. Raz odpalało raz ani drgnie . Aż mnie na lawecie do domu przywieźli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2016 blokada kierownicy odpuszcza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychu5 Napisano 18 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2016 blokada kierownicy odpuszcza? Kierownica się nie blokuje. Po tym jak silnik zgasł blokada nie zadziałała. Wyłącznik zderzeniowy wciśnięty, tak więc to też raczej nie to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2016 odłącz akumulator na jakiś czas może komp się zresetuje, posprawdzaj bezpieczniki jak i przekaźniki , zajrzyj do wtyczki stacyjki jak i do wtyczki blokady kierownicy (chodzi o połączenie) jak masz drugi kluczyk to nim spróbuj , w ostateczności potrzebny będzie ktoś kto ci zaprogramuje kluczyk ewentualnie spróbuj odpalić awaryjnie - grot kluczyka w szczelinę w stacyjce a kod trzeba wprowadzić pedałem przyspieszenia jeśli posiadasz kartę kodową ) - w instrukcji jest to opisane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychu5 Napisano 18 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2016 odłącz akumulator na jakiś czas może komp się zresetuje, posprawdzaj bezpieczniki jak i przekaźniki , zajrzyj do wtyczki stacyjki jak i do wtyczki blokady kierownicy (chodzi o połączenie) jak masz drugi kluczyk to nim spróbuj , w ostateczności potrzebny będzie ktoś kto ci zaprogramuje kluczyk ewentualnie spróbuj odpalić awaryjnie - grot kluczyka w szczelinę w stacyjce a kod trzeba wprowadzić pedałem przyspieszenia jeśli posiadasz kartę kodową ) - w instrukcji jest to opisane Odłączenie aku nie pomogło. Awaryjne odpalenie jest niemożliwe, bo nie świecą kontrolki na desce rozdzielczej. Wtyczka w stacyjce wygląda OK, na resztę jest już dziś za późno. Chyba pozostaje oddanie Cromy do jakiegoś magika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Abra kadabra a din- kolego sprawdź w kolejności - klemy czy czasem nie są luźne, później bezpieczniki jak również cała skrzynkę pod maską. Zawilgocona możliwe że pokazuje 1 efekty. U kolegi w Megane coupe, skrzynka z bezpiecznikami jest za aku i cały czas na nią leje woda , zawilgocona styki na bezp 60A powodowały identyczne objawy. W kabinie światło,radio działało odpala na dotyk,po czym po ponownej próbie odpalenia zero reakcji na kluczyk- tzn brak prądu itp. Okazało się że styki zasniedziala i były wilgotne. Jeżeli moja sugestia trafna 100 zostaje ci w kieszeni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychu5 Napisano 19 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Auto na razie trafiło do warsztatu. Jestem ciekawy diagnozy. Jak będzie coś wiadomo to napiszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychu5 Napisano 23 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Na razie diagnoza jest taka, że padła stacyjka. Czekam na przesyłkę z inną. W związku z tym mam pytanie czy po przekładce potrzebne jest jakieś programowanie stacyjki, immobilisera, itp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.