Skocz do zawartości

SC 1.1 MPI wywalilo plyn chlodniczy


patgaw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzis mnie spotkaly dwa pechy zwiazane z samochodem. Najpierw mi nie odpalil z powodu akumulatora, przyjechal kolega, odpalilem z kabli i zostawilem go tak na ok 35 min zeby sie naladowal ... i nagle zauwazylem ze plyn chlodniczy spod spodu plynie strumieniem. Zgasilem silnik, podnioslem maske i nagralem taki filmik:

 

 

niestety na nim nie slychac tego, ale bylo slychac jak ten plyn jeszcze sie przelewa gdzies w srodku ...

Po nagraniu tego filmiku wsiadlem do srodka i przekrecilem raz kluczyk i palila sie caly czas kontrolka temperatury. I teraz mam pytanie czy to jest mozliwe ze przez niesprawny wentylator (bo nie slyszalem zeby w ogole pracowal) mogl sie plyn zagotowac i go tak wywalilo? Czy obstawiacie jakas inna przyczyne?

 

Tutaj jeszcze zdjecie zrobione przed filmem widac ze poziom plynu bardzo sie podniosl:

ab39ROb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok bylem przy samochodzie odpalilem go i chodzi w miare normalnie. Plyn raczej nie cieknie i nie wywala go juz.

Probowalem poruszyc reka wentylator i ni chu .. wiec na pewno nie jest sprawny szkoda ze wczesniej tego nie zauwazylem ...

Dotknalem tez chlodnicy po nagrzaniu silnika i jest ciepla, czyli termostat dziala tak?

Czy jest mozliwe ze przez niesprawny wentylator, plyn chlodniczy sie przegrzal i wywalilo go przez ktores laczenie wezykow?

Gdzie w 1.1 mpi sa bezpiecznik wentylatora? Czy taki wentylator co sie go nie da ruszyc idzie jakos naprawic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem padl silnik wentylatora na chlodnicy.

pokrec palcem na wylaczoym samochodzie i zobacz czy idzie w miare lekko czy ma opor.

mozesz odpalic silnik ipoczekac az sie ngrzeje i wtedy sprawdzic czy wszystkie weze sa cieple przy termostacie i przy chlodnicy.

jesli silnik wentylatora jest zatarty, to nie chlodzi, a jednoczesnie pobiera duzy prad i moze stad to rozladowanie akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokrec palcem na wylaczoym samochodzie i zobacz czy idzie w miare lekko czy ma opor.

No wlasnie w poprzednim poscie napisalem ze nie idzie go ruszyc reka ;)

weze byly cieple, tylko jak bardzo one maja byc cieple? beda parzyc przy pelnym nagrzaniu silnika? Czy powinny one byc miekkie czy twarde?

gdzie jest bezpiecznik wentylatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie w poprzednim poscie napisalem ze nie idzie go ruszyc reka ;)

no to wymieniasz. u zony tez zima padl i jak zaczal sie silnik wentylatora smazyc, to myslalem, ze ktos w okolicy kable wypala - tak smrod szedl z niego.

weze byly cieple, tylko jak bardzo one maja byc cieple? beda parzyc przy pelnym nagrzaniu silnika? Czy powinny one byc miekkie czy twarde?

gdzie jest bezpiecznik wentylatora?

bardzo. w srodku bedziesz mial plyn w okolicach 87 stopni Celsjusza. przez gume tak nie czuc, ale ledwo utrzymac idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.