Cinos Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Jakie może być po nocy na -5'C ? Zakładamy ze otwieramy auto i odrazu mierzymy, akumulator odstany po nocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 U mnie miernik podłączony do zapalniczki pokazuje 12,1 - 12,2 V Ale wiadomo - jakieś minimalne straty są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Jakie może być po nocy na -5'C ? Zakładamy ze otwieramy auto i odrazu mierzymy, akumulator odstany po nocy 12.4-12.6 (przy wyłączonym silniku). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 U mnie miernik podłączony do zapalniczki pokazuje 12,1 - 12,2 V Ale wiadomo - jakieś minimalne straty są. miernik do d*** przy takim napieciu i -5 w nocy diesel by nie odpalił z rana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 miernik do d*** przy takim napieciu i -5 w nocy diesel by nie odpalił z rana Odpalił by nawet przy 8V bo takie napięcie jest na zaciskach akumulatora w czasie pracy rozrusznika . Istotna jest wydajność prądowa źródła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 miernik do d*** przy takim napieciu i -5 w nocy diesel by nie odpalił z rana Miernik nie ma klasy dokładności 0,01 no i nie jest bezpośrednio podpięty do aku.Nie mniej jednak silnik pali "od szczała" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 miernik do d*** przy takim napieciu i -5 w nocy diesel by nie odpalił z rana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Jakie może być po nocy na -5'C ? Zakładamy ze otwieramy auto i odrazu mierzymy, akumulator odstany po nocy Mierz bez otwierania, bo tak to mogą być spadki Jak nowy i w 100% naładowany akumulator to napięcie będzie 12,8 V a jak poniżej 12,3 V to już nie wesoło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 co CIe kolego tak świeszy? przy 12,1V aq ma w sobie nie wiecej pradu niż jakies 20% pojemnosci i gestosc elektrolitu na bardzo juz niebezpiecznie niskim poziomie cos koło 1,15 g/cm3 (nie pamietam juz dokładnie, musiałbym zajrzec do ksiazki), wiec o ile w aucie nie bedzie jakis mocno przewymiarowany, tylko standardowy 60-80Ah, to bedzie spory problem z rozruchem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 19 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 miernik do d*** przy takim napieciu i -5 w nocy diesel by nie odpalił z rana no ja mam Grande Punto 1.9 JTD i wlasnie akumulator miał 11.9V po kilku dniach stania przy -5'C 3 słyszalne obroty i zapalił drugie auto którym jeżdzę prawie codziennie miało 12.1 ale tam jest 54Ah a silnik 1.1 to kręcił tak samo jak przy 20'C musze na pewno doładować i zerknąć ładowanie po odpaleniu spoko na swiatłach ponad 14V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 co CIe kolego tak świeszy? przy 12,1V aq ma w sobie nie wiecej pradu niż jakies 20% pojemnosci i gestosc elektrolitu na bardzo juz niebezpiecznie niskim poziomie cos koło 1,15 g/cm3 (nie pamietam juz dokładnie, musiałbym zajrzec do ksiazki), wiec o ile w aucie nie bedzie jakis mocno przewymiarowany, tylko standardowy 60-80Ah, to bedzie spory problem z rozruchem. A śmieszy. Spróbuj wyjaśnić jak to jest.Odpalam zawsze na włączonych światłach,świece żarowe włączone o pompie paliwa warto też pamiętać. Napięcie na klemach spada < 12 V.Silnik 2,0 CRDI i głupek odpala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 @@irekw tu chodzi o napięcie spoczynkowe akumulatora i jest ono w ścisłej korelacji z gęstością elektrolitu i tym samym stopniem naładowania. To, że napięcie pod obciążeniem spada to normalna sprawa i nie ma tu żadnych cudów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 A śmieszy. Spróbuj wyjaśnić jak to jest.Odpalam zawsze na włączonych światłach,świece żarowe włączone o pompie paliwa warto też pamiętać. Napięcie na klemach spada < 12 V.Silnik 2,0 CRDI i głupek odpala. Doprowadź aku do napięcia spoczynkowego np 12V Spróbuj go odpalić przy tym napięciu przykładowo przy temperaturze -10... Mylisz pojęcia jeśli chodzi o prąd spoczynkowy. To że w trakcie rozruchu napięcie spada do poziomu 10.5V...nie znaczy że przy rozładowanym aku też będzie w trakcie rozruchu 10.5v Akumulator ma za zadanie magazynowac prąd...jeśli go nie ma ...to jak będzie potrzeba nie ma skąd wziąć prądu..proste spóźniłem się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 A śmieszy. Spróbuj wyjaśnić jak to jest.Odpalam zawsze na włączonych światłach,świece żarowe włączone o pompie paliwa warto też pamiętać. Napięcie na klemach spada < 12 V.Silnik 2,0 CRDI i głupek odpala. ale czego Ty chcesz dowieść podając napięcie kiedy pobór prądu jest największy? temat wątku to napięcie akumulatora - na postoju. bez poboru. proste. a to że spada jak oddaje prąd nie ma wiele do rzeczy tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuro Napisano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Moje Stilo 2,4 miało napięcie aku 11,7 w stanie spoczynku i odpalało bez większych problemów, przedwczoraj ładowałem aku i po ładowaniu pokazywał 12,6 i mimo, że stał w domu to wczoraj już pokazywał 12,4-12,5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Jakie może być po nocy na -5'C ? Zakładamy ze otwieramy auto i odrazu mierzymy, akumulator odstany po nocy W moim fordzie przy 12,3V jest alarm rozładowania akumulatora, więc powinno być więcej. Mierzyłem na sprawnych akumulatorach w obydwóch moich samochodach, średnio napięcie jest pomiędzy 12,4 a 12,5V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 W moim fordzie przy 12,3V jest alarm rozładowania akumulatora, więc powinno być więcej. W moim harrisonie niczego takiego nie zaobserwowałem, napięcie pokazywane w "menu serwisowym" (czy jak tam się to zwie) to obecnie 12-12,1V, aku o historii równie nieznanej, jak i sam bolid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 W menu serwisowym focusa pokazuje po nocy 11,8V aku pół roczny.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.